http://www.spitsnieuws.nl(...)entief_fouiller.htmlquote:VVD: overal preventief fouilleren
De politie moet mensen overal en altijd kunnen fouilleren zonder dat er een verdenking tegen hen bestaat. De VVD wil dat in een algemene wet regelen, heeft Tweede Kamerlid Fred Teeven vanochtend gezegd.
Nu mag er alleen preventief worden gefouilleerd in een risicogebied dat door de burgemeester is aangewezen. De VVD zegt zich ervan bewust te zijn dat fouilleren de persoonlijke levenssfeer van mensen kan aantasten. ''Maar daar staat tegenover dat mensen zonder veiligheid ook geen vrijheid ervaren. Iedereen moet ongestoord van de openbare ruimte gebruik kunnen maken.''
GroenLinks-leider Femke Halsema heeft weinig vertrouwen in het VVD-plan. ''Flinke jongens toch die VVD'ers: preventief fouilleren centraliseren. Gaan ze het ook zelf controleren?'', stelde ze zojuist in een reactie.
Waarom ze die man nog gedogen bij de VVD is mij een raadsel.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef waht het volgende:
Teeven moet opflikkeren inderdaad. Net als dit idee.
quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef waht het volgende:
En zo een lamlul die mij uit het niks meent te moeten fouilleren valt niet onder storen???quote:Iedereen moet ongestoord van de openbare ruimte gebruik kunnen maken.''
Met z'n populistisch gelul moet zijn stemmen bij Geert wegtrekken.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom ze die man nog gedogen bij de VVD is mij een raadsel.
Hij spreekt zichzelf tegenquote:De VVD zegt zich ervan bewust te zijn dat fouilleren de persoonlijke levenssfeer van mensen kan aantasten. ''Maar daar staat tegenover dat mensen zonder veiligheid ook geen vrijheid ervaren. Iedereen moet ongestoord van de openbare ruimte gebruik kunnen maken.''
Ze zouden hem eens van z'n bed moeten lichten, fouilleren en 2 maanden in een koude cel zetten. Misschien dat hij dat realiseert waar hij mee bezig is.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef waht het volgende:
Dubbeldenk...quote:Op maandag 1 maart 2010 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij spreekt zichzelf tegen
Mijn koffie.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Als iedereen overal gefouilleerd wordt, is het voor de mensen natuurlijk wel een stuk beter geruststellend.
Stel, je wil even lekker op een bankje gaan zitten ergens. Maar! Er zit ook al een moslim! Vroeger moest je toch wel bang zijn: heeft ie nu een bom of niet? Je nam het zekere voor het onzekere en liep maar door. Maar met invoering van dat voorstel weet je dus dat het veilig is, ze hebben z'n bom namelijk al ontdekt en afgepakt.
Al die automobilistenquote:Op maandag 1 maart 2010 12:59 schreef McKillem het volgende:
[..]
Mijn koffie.
Verder: Idioot wetsvoorstel. In ben er niet van bedient aangetast te worden in mijn persoonlijke integriteit omdat random agent x mijn hoofd eventjes niet kan verdragen.
Wat is overigens de definitie van een wapen? Ik durf te wedden dat mijn zakmes wel als een word aangerekend maar als ik door een winkelcentrum loop met een tafelpoot op mijn schouder is er niet zo veel aan de hand.
Daar hoef ik niet naar te raden, ik heb het persoonlijk meegemaakt dat een zwarte vrouw met kinderwagen en baby gefouilleerd werd en ID moest tonen en ik mocht doorlopen, op mijn vraag of dat niet een beetje vreemd was werd alleen gereageerd met "doorlopen". Geen ID gevraagd, niets. Dat was in Rotterdam overigens.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:47 schreef longinus het volgende:
5 keer verplicht fouilleren per dag per agent, raad eens wie ze dan gaan uitpikken
Rettekettet, stem op Fred.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:48 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ze zouden hem eens van z'n bed moeten lichten, fouilleren en 2 maanden in een koude cel zetten. Misschien dat hij dat realiseert waar hij mee bezig is.
Zolang die clown bij de VVD rondloopt, pieker ik er niet over om op de VVD te stemmen. Die man is gevaarlijk en heeft werkelijk helemaal niets met vrijheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |