abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78960068
Als dit echt zo is ga ik echt nooit meer naar de dokter! Ik heb een vriend met kanker... die zal dit leuk vinden ja.. Ik zal hem verwittigen van de harde waarheid. Die zal dan in ieder geval nooooooit meer naar het ziekenhuis gaan! Doktoren Slagers is meer de juiste benaming! Schandalig is dit gewoon! Geld verdienen over de ruggen van zieke mensen!!
  woensdag 10 maart 2010 @ 10:43:07 #262
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_78962352
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 09:31 schreef Flammie het volgende:
Als dit echt zo is ga ik echt nooit meer naar de dokter! Ik heb een vriend met kanker... die zal dit leuk vinden ja.. Ik zal hem verwittigen van de harde waarheid. Die zal dan in ieder geval nooooooit meer naar het ziekenhuis gaan! Doktoren Slagers is meer de juiste benaming! Schandalig is dit gewoon! Geld verdienen over de ruggen van zieke mensen!!
Schopje BNW?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_78962451
Pharma industrie zou niet winstgericht moeten zijn, dat is toch ziek?
pi_78962482
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:45 schreef Demolisher_ het volgende:
En waarom niet? Zonder winst geen geldstromen voor onderzoek.

Is het echt zo erg om geld te verdienen? Ook aan medicijnen? Moeten doktoren maar gaan leven van giften en steun van de voedselbank?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 10:58:01 #265
249559 crew  Lavenderr
pi_78962880
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 10:46 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Is het echt zo erg om geld te verdienen? Ook aan medicijnen? Moeten doktoren maar gaan leven van giften en steun van de voedselbank?
Daar lijkt het wel op he?
pi_78962986
quote:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Begrijp dat er geld moet zijn voor onderzoeken. Maar dat neemt niet weg dat er bedrijven zijn die het liefst zoveel mogelijk verkopen. Dit ten nadele van velen. Dat vind ik niet goed.
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 11:01:40 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_78963028
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 06:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat dacht je er eens van dat we dat geheel niet eens hoeven te krijgen. Zolang je maar hééééel ver weg blijft van enge witte jassen.
Lambiekje, vriendelijk verzoek om in te binden.
Anders komt Starla met de haldol en die krijg je dan gratis, dus pas op!
pi_78963034
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:00 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel. Begrijp dat er geld moet zijn voor onderzoeken. Maar dat neemt niet weg dat er bedrijven zijn die het liefst zoveel mogelijk verkopen. Dit ten nadele van velen. Dat vind ik niet goed.
Dat ligt eraan. Als het gaat om werkende medicijnen is het toch normaal dat ze zoveel mogelijk ervan willen verkopen?

Ik snap het argument "ze verdienen geld!!!" werkelijk nooit als dat gebruikt wordt.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_78963902
Nou ik kan me wel voorstellen dat onetische personen liever in tijdelijke symptoomonderdrukking onderzoeken zouden doen dan in een medicijn dat voor daadwerkelijke genezing zorgt. Aan dat laatste medicijn kun je even 1x wat verdienen, aan dat 1e medicijn verdien je het hele leven van de patiënt aan.
Zodra het patent verstreken is, kom je met een efficiënter, duurder middel uit die je al jaren geleden ontwikkeld had, maar voor dit scenario even op de plank had laten liggen.

Ook lijkt het me niet ondenkbaar, want hier ook al eens eerder geopperd is, dat farmaceutici onderzoek naar een virus/bacterie doen die resistent is tegen alles wat tegenwoordig bekend is, en zodra je een medicijn ertegen gevonden hebt....oeps....ach jee, het is vrijgekomen! Wat erg nou, al die euro's die daardoor binnenstromen!

Dit zijn natuurlijk wel redelijk vergezochte scenario's, maar wat dacht je van de bonussen die apothekers en artsen krijgen voor het voorschrijven van een bepaald medicijn, of onderzoekscentra die Ab Klink moesten adviseren over bijvoorbeeld de Mexicaanse griep, die gesponsord werden door / nauwe banden hadden met farmaceutische industrieën?
  woensdag 10 maart 2010 @ 11:30:38 #270
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_78964099
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:01 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Als het gaat om werkende medicijnen is het toch normaal dat ze zoveel mogelijk ervan willen verkopen?

Ik snap het argument "ze verdienen geld!!!" werkelijk nooit als dat gebruikt wordt.
Loon is een ding, winst is iets anders natuurlijk. En nee, meer medicijnen is niet altijd de gezondste oplossing, dat snap jij ook wel.
quote:

[..]

Dan moet je ook niet zeuren als men onderzoeken niet vertrouwd of als gekleurd aanziet.
Het is naief te denken dat geld geen effectieve manier is om veel neuzen een zelfde kant op te krijgen.

Het gaat misschien niet om winst an sich. Maar om hoe dingen uitwerken in de praktijk.
Onderzoeken worden er niet goedkoper op als slechts halve monopolisten het kunnen betalen. Die zelf de markt bespelen en over enorme lobby's beschikken.
En ja, bij mij geen verwondering als mensen denken dat de zaakjes stinken.

Amos_ waar denk je dat de titel Big Pharma vandaan komt? En vind je dat totaal onterecht?
Goede bedoelingen van doktoren enz hebben er weinig mee van doen namelijk.
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:00:46 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78965443
quote:
en de voedselindustrie, banken, nutsbedrijven, detailhandel... die dienen allemaal ter ondersteuning van de mens, weg met de commercie hup vort...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_78965635
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:00 schreef Re het volgende:

[..]

en de voedselindustrie, banken, nutsbedrijven, detailhandel... die dienen allemaal ter ondersteuning van de mens, weg met de commercie hup vort...
Daar heb je een punt, helaas zijn de meeste zaken inderdaad ''winstgericht''. Iedereen mag natuurlijk denken wat hij/ zij wilt. Maar ik vind het huidige jonge kapitalistisch systeem verkeerd.
pi_78965727
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 11:25 schreef ToT het volgende:
Nou ik kan me wel voorstellen dat onetische personen liever in tijdelijke symptoomonderdrukking onderzoeken zouden doen dan in een medicijn dat voor daadwerkelijke genezing zorgt. Aan dat laatste medicijn kun je even 1x wat verdienen, aan dat 1e medicijn verdien je het hele leven van de patiënt aan.
Zodra het patent verstreken is, kom je met een efficiënter, duurder middel uit die je al jaren geleden ontwikkeld had, maar voor dit scenario even op de plank had laten liggen.

Ook lijkt het me niet ondenkbaar, want hier ook al eens eerder geopperd is, dat farmaceutici onderzoek naar een virus/bacterie doen die resistent is tegen alles wat tegenwoordig bekend is, en zodra je een medicijn ertegen gevonden hebt....oeps....ach jee, het is vrijgekomen! Wat erg nou, al die euro's die daardoor binnenstromen!

Dit zijn natuurlijk wel redelijk vergezochte scenario's, maar wat dacht je van de bonussen die apothekers en artsen krijgen voor het voorschrijven van een bepaald medicijn, of onderzoekscentra die Ab Klink moesten adviseren over bijvoorbeeld de Mexicaanse griep, die gesponsord werden door / nauwe banden hadden met farmaceutische industrieën?
Precies, en dat vind ik verkeerd. Begrijp me overigens niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat ieder ziek mens beter word. En die moeten ook gewoon naar het ziekenhuis/ dokter gaan. Maar heel veel zaken zijn in mijn ogen heel erg aan toe.
pi_78966271
quote:
Je wilt in de gezondheidszorg toch de meeste en beste innovatie, en "helaas" is dat nou juist iets wat door financieel gewin het snelste wordt gestimuleerd. Doktoren kunnen van dankbaarheid en erkenning door hun peers niet de hypotheek betalen. Dat er geoede controle op moet zijn is evident, maar dat moet op alle plekken waar geld verdient wordt er zijn, anders wordt er misbruik van gemaakt. Dat doen bijstandsmoeders die de inwonende lover niet opgeven, jan modaal die zwart zijn oprit laat bestraten, hypotheekadviseurs die zich er gemakkelijk van af maken enkel voor de commissie, etc etc tot aan de bestuurders van grote bedrijven en landen aan toe.. Het gedrag is hetzelfde, de vergoeillijking vaak ook, enkel de schaal waarop het gebeurt wordt groter.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:20:54 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78966363
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:07 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

Precies, en dat vind ik verkeerd. Begrijp me overigens niet verkeerd, ik hoop natuurlijk dat ieder ziek mens beter word. En die moeten ook gewoon naar het ziekenhuis/ dokter gaan. Maar heel veel zaken zijn in mijn ogen heel erg aan toe.
nou ja, aan de andere kant... wil je dat een stel economen beslit of jij een bepaald medicijn mag krijgen, ook al is het bewezen minder effectief en meer bijwerkingen, maar ja... goedkoper
pi_78966643
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:20 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, aan de andere kant... wil je dat een stel economen beslit of jij een bepaald medicijn mag krijgen, ook al is het bewezen minder effectief en meer bijwerkingen, maar ja... goedkoper
In het NL geval worden die deels gestuurt door het beschikbare belastinggeld. 1 van de ambtenaren deed ooit eens uit de doeken dat er moet worden gekozen voor een neonatologie IC met plek voor 3 lieve kindertjes, of een dottercentrum met 10 plekken voor mensen met hartproblemen. Wat moet je dan als beleidsmaker doen? Vragen om meer geld is ook een nogo, niemand wil meer betalen...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:11:44 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78968317
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:00 schreef Re het volgende:

[..]

ondersteuning ?!!! wat voor verknipt wereldbeeld is dat hé.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 10-03-2010 13:17:20 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:15:11 #278
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78968492
quote:
How sunshine can help your body fight disease

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)n.html#ixzz0hm7bByHT

A spot of sunshine doesn't just lift your spirits, it also boosts your immune system.

Research shows that vitamin D, made when our skin is exposed to sunlight, plays a key role in activating white blood cells that protect the body from flu, food poisoning and even cancer.

Without the 'sunshine vitamin', the cells do not join the fight against disease.

The discovery could help in the development of vaccines and ways to combat auto-immune diseases and cancer.

It is well known that vitamin D is vital for calcium absorption and bone health and some studies have suggested it has an anti-cancer effect.

But scientists had not realised what a crucial role it played in the immune system.
tjohh
quote:
A series of laboratory tests showed that the vitamin triggers dormant white blood cells into turning into 'killers' that seek out and destroy infections. Other white blood cells turn into 'helpers' that enable the immune system to build a 'memory' of the infection, allowing it to mobilise more quickly on the next encounter.

Researcher Carsten Geisler, of the University of Copenhagen, said: 'If the T-cells (white blood cells) cannot find enough vitamin D in the blood, they won't even begin to mobilise.'

The discovery, documented in the journal Nature Immunology, could shed new light on conditions caused by immune system malfunctions, such as multiple sclerosis and organ transplant rejections.

Although vitamin D is found in foods such as oily fish and eggs, most of that found in the body comes from sunlight exposure, and many of us simply do not have enough. In England, half the population is low in the vitamin when winter ends. In Scotland, it is two-thirds.

bron
ahh vandaar dat men in volle gang is een zonneschild te bouwen middels chemtrails.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:35:16 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78969223
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

tjohh

gelukkig hebben ze geen kanker in Afrika
pi_78969548
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:35 schreef Re het volgende:

[..]

gelukkig hebben ze geen kanker in Afrika
Alle ziektes in Afrika zijn volgens Biekje, voor zover ik heb begrepen, door het rijke westen verspreid onder het mom van "negertje pesten", en alle ziektes in Aziatische landen zijn weer medische experimenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')