abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 22:41:22 #51
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_78572294
Dankje BE en mijsje, nu hopen dat vooral het mutsje past.... Nou ja, anders is het gebaar ook leuk natuurlijk.
klerkje
pi_78572655
leuk haken, ik doe dat de laatste jaren ook weer, omslagdoeken en vierkantjes uit de jaren 70 tig , aan elkaar naaien tot een hele "handdoek" om over een bank te hangen , of zo.
morgen trek ik die haakspullen even voor de camera.
een te laat ontdekt topic......

nu brei ik voornamelijk, dassen en omslagdoeken in de Pauwsteek..
[ note] breiforum opzoeken.
De Puta Madre
pi_78573063
Oh hier zijn jullie! Even een snelle (aso) tvp, morgen zal ik netjes reageren
pi_78575670
Leuk Spiegelei!!
Ik heb net, tijdens de ijshockeyfinale waarom kijk ik er uberhaupt naar mijn 4 eerste Granny Squares gehaakt. Ik hoef voortaan niet meer na te denken als ik gewoon even iets snels en makkelijks wil haken
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_78579641
Die stapeltoren is gaaf en het mutsje en de schoentjes van spiegelei zijn super

de meet ziet er gezellig uit!! Volgende keer hoop ik er ook bij te kunnen zijn!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_78579978
ik bedacht me toen ik in bed lag dat ik nog niks had gepost over de vreselijk lekkere spiesjes en zalmwraps en andere meegenomen dingen .. Super waren ze!
pi_78580579
even een tvp-tje

als ik de reacties over de meet lees vink het erg jammer dat ik niet kon (was naar de handwerkbeurs, immers zonder wol etc geen nieuw 'haak'project) wie weet een volgende keer.

Ik heb kussenhoes 1 inmiddels af (met de golfjes) nummer 2 (stokjes variatie) ook, nummer 3 (bolletjes) bijna. De laatste 2 (gs-jes en schulpjes)zijn met restjes en gaan niet zo hard. Als ze allemaal gehaakt zijn ga ik ze eerst maar eens wassen en dan de achterkantjes knippen en dan eindelijk dit project eens afsluiten (al weer veel te lang mee bezig).
  maandag 1 maart 2010 @ 09:16:45 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78580653
knor, ik zag je kussenhoesjes op ravelry, wat zijn ze leuk! ik ben wel benieuwd naar de patronen van die andere! jij maakt ze dus ook eenzijdig, begrijp ik.
in de haak.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:22:49 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78580758
Nummer 2 is mooi!
pi_78581017
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:16 schreef trui het volgende:
knor, ik zag je kussenhoesjes op ravelry, wat zijn ze leuk! ik ben wel benieuwd naar de patronen van die andere! jij maakt ze dus ook eenzijdig, begrijp ik.

ik heb ze ook wel eens helemaal gehaakt maar bij mij gaan ze iedere week in de was (vanwege de katten en hun haren) en op den duur gaat de vorm er dan eigenlijk een beetje uit, zeker als het een erg open haakwerk is. (ik ben wel een luier wasser overigens want ik gooi de kussenhoesjes met binnenkussen en al in 1 keer in de machine (en soms zelfs droger ) Met de achterkant van stof (ik heb er een wat dichte stevigere gordijnstof al voor uitgezocht) hebben ze bij mij een langer leven.
pi_78581165
quote:
Op maandag 1 maart 2010 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nummer 2 is mooi!

nummer 2 is super easy, die had ik in 3 films af (waren op vakantie, savonds filmpje op en haken maar)

het is op de heengaande toer stokjes, met om de 6 steken 2 stokjes gepakt om het stokje er onder, de teruggaande toeren zijn alleen maar kettingsteken (zodat je nooit tegen de 'slechte' kant van een stokje aankijkt) (na 12 rijen stokjes ben ik gewisseld van kleur)

die met die balletjes is een variatie daar op, heengaande toeren zijn vasten en om de 6 vasten zit een bolletje (5 samengehaakte vasten in een steek) teruggaande toer allemaal stokjes) (na 12 rijen stokjes verder gegaan met de volgende kleur. Ben inmiddels met de derde kleur bezig en zal vanaaf wel af zijn)

mocht het zo niet duidelijk zijn wil ik ze wel helderder proberen te omschrijven.
  maandag 1 maart 2010 @ 09:53:46 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78581422
Haha, ik snap je beschrijving zo even snel niet, dan moet ik het doen, maar mss is het wel de super-easy wat hem zo mooi maakt. Ik hou daar wel van.
Ik zal vanmiddag eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:27:50 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78585768
ik snap 'm ook net niet knor, vooral dan dat '2 stokjes gepakt om het stokje eronder' (ze zien er zo gedraaid uit, ik snap niet helemaal hoe je dat doet). en die kettingsteek op de terugweg: de kettingsteek, dat zijn toch 'lossen'? maar ik neem aan dat je ze wel vast haakt aan de rest van 't werk? dus ik ben benieuwd hoe je die kettingsteek dan maakt.
in de haak.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:37:08 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78586122
Zijn dat dan niet halve vasten?

Ik vind dat herfstjasje trouwens ook helemaal geweldig. Dat lijkt me ook wel heel leuk om te doen.
pi_78586365
Deze zijn leuk

(het konijn doet me alleen iets aan een varkentje denken...)
pi_78586374
dat gedraaide is volgens mij een kabel maar dan heel smal. die maak je door niet door het lusje te haken, maar achter het stokje langs zeg maar. en dan voor de kabel ook nog eens eerst een steek overslaan, stokje om stokje heen, en dan het overgeslagen stokje alsnog met een stokje achter het stokje langs.
ik vrees dat deze uitleg weer niet begrepen gaat worden, maar ik doe toch een poging edit: en dat ligt dan aan mijn uitleg natuurlijk, niet aan de lezers ervan
pi_78586424
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:27 schreef trui het volgende:
ik snap 'm ook net niet knor, vooral dan dat '2 stokjes gepakt om het stokje eronder' (ze zien er zo gedraaid uit, ik snap niet helemaal hoe je dat doet). en die kettingsteek op de terugweg: de kettingsteek, dat zijn toch 'lossen'? maar ik neem aan dat je ze wel vast haakt aan de rest van 't werk? dus ik ben benieuwd hoe je die kettingsteek dan maakt.

met die kettingsteek bedoel ik gewoon zo'n slip stitch geen idee hoe dat in het nederlands heet, ik dacht kettingsteek, maar kennelijk dus niet (ik haak vooral engels)

wat betreft dat om het stokje heen haken, ik ga even kijken of ik dat makkelijker kan fotograferen, ze zijn overigens inderdaad gedraaid, ik heb ze kruislings gepakt vond ik leuker ) (overigens niet in elke rij, maar steeds 1 rij gedraaid, 1 rij gewoon recht, weer 1 rij gedraaid). Zal straks danny mij haakend laten fotograferen dan is ie zeker weten duidelijk
pi_78586453
Slip stitch is idd een halve vaste
(in de op staat een superhandig vertaalschemaatje)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 maart 2010 @ 12:50:24 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78586551
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
Deze zijn leuk

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
(het konijn doet me alleen iets aan een varkentje denken...)
dat kuiken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 1 maart 2010 @ 12:51:31 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78586592
hehheh ik zou 't er even bij moeten proberen denk ik, dus ik ga vanavond eens aan de slag. maar het klinkt nog wel wat ingewikkeld hoor. (en dat ligt vast niet aan jou maar gewoon aan de steek?)

haha ophelia, moet dat een konijn voorstellen dan?
in de haak.
pi_78586617
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:51 schreef trui het volgende:

haha ophelia, moet dat een konijn voorstellen dan?
Volgens het patroon wel: "Len the Bunny in an Easter egg"

Maar ja, wat kun je verwachten van een konijn dat uit een ei komt...
  maandag 1 maart 2010 @ 13:17:06 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_78587500
ja dat is sowieso al een mutant 1e klas.

maar goed, ik moet weer aan 't werk en haakwerk is 't helaas niet...
in de haak.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:03:23 #73
35189 Troel
scherp en bot
pi_78589551
Ik heb vandaag mijn haakwerk maar weer eens opgepakt en mijn telefoon heeft een condoom

En dat half ziek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 1 maart 2010 @ 14:17:39 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_78590240
mn sterdeken/plaid ding krijgt vorm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_78590530

meneer cactus is klaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')