quote:Op zondag 28 februari 2010 20:59 schreef starla het volgende:
*Wacht op DDM en zijn polycytemia vera*
ik heb het ook! en ik heb ook nog geen oplossing gevonden, heb het al zo lang ik me kan herinneren (en ben nu 24 jaartjes jong). Ook alles al geprobeerd wat jij opnoemt. De tip van het insmeren voor het douchen heb ik ook gekregen maar nog niet geprobeerd, heb me er eigenlijk maar bij neergelegd. Ik heb trouwens eigenlijk de meeste jeuk aan mijn benen, als ik er niet aanzit blijft het bij onderbenen, ga ik eraan krabben dan trekt het door naar mijn bovenbenen en armen.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:29 schreef peterwashere het volgende:
hoi, ik heb altijd na het douchen een ontzenttend vervelende jeuk! het duurt ongeveer 15minuten na het afdrogen. ik heb al heel veel geprobeerd
- in bad ipv douche
- koud water (25graden)
- zeepvrije shampoo
- afdeppen ipv wrijven
- heel kort (5min)
- warme omgeving, dus verwarming in badkamer hoog
- na het douchen insmeren met bodylotion
- of na het douchen insmeren met methol poeder
- direkt na afdrogen kleren aan en in bed liggen
- water ontkalkend shampoo
- shampoo apart uitspoelen, dus niet over het hele lichaam heen smeren
- zonder washandje wassen
- om de 2 dagen
MAAR NIETS HELPT![]()
kan iemand mij helpen, of heb je hetzelfde probleem? wie heeft er tips?
x
Oh tof, een ziekte waarbij ze nog aan ouderwetsch aderlaten doen!quote:Op zondag 28 februari 2010 20:59 schreef starla het volgende:
*Wacht op DDM en zijn polycytemia vera*
ja dat heb ik ook geprobeerd, dan ga ik me na het douchen insmeren. het helpt goed. maar dan maar iets van 5 minuten. daarna gaat de jeuk verder.quote:
ja ik heb zowieso overal een best droge huid, ik denk eigenlijk ook dat het dan daar van zou komen. Ook op mijn gezicht dus, behalve me voorhoofd en mijn neus.. het voordeel is wel van een droge huid op je gezicht dat je haast geen puistjes krijgt.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:51 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik heb het ook, maar ben er nu zo goed als van af.
Wat ik doe is het volgende:
Met haarrichting mee afDEPPEN
Huid beetje vochtig laten, dus niet super goed drogen
Alleen oksels en kruis met babyshampoo wassen, verder geen zeep
Die 2 punten zorgen er voor mij voor dat ik eraf ben. Lotions en alle zalfjes helpen mij niet.
Ts, heb je ook last van trekkerige gezichtshuid en beetje droog?
Hmmm interessante info.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:09 schreef Saisai het volgende:
Zeep gebruiken zonder chemische stoffen, dus ook zonder Sodium Laurent Sulfate.
Helaas zit dit stofje in vrijwel alles..Het zorgt voor het extra schuimen van zeep, eigenlijk vrij overbodig dus èn slecht voor je huid. Bovendien heeft het nog veel kuttere uitwerkingen waar ik jullie niet mee ga vermoeien.
![]()
De enige zepen (badzeep en shampoos) waarvan ik zeker weet dat het er niet in zit zijn van het merk urtekam en te koop bij natuurwinkels. Het is even wennen, maar na een poosje is je huid en haar "gewend" zichzelf te weren en is het fantastisch spul.
Dit laatste geld trouwens vooral voor haar omdat deze shampoo geen beschermend laagje om je haar legt waardoor je haar het vanaf de wortel zelf moet fixen. Duurt wel ff dus, maar dan heb je wel wat. (voor de mensen die het nog niet wisten, haar is dood, dat kan je niet fixen met shampoo)
olijfzeep en van die ubergoedkope zeep zit het meestal ook niet in, maar kijk altijd even op het etiket. Ze stoppen die troep namelijk overal in.![]()
Maar in jouw geval, gebruik de zeep alleen op plaatsen waar het nodig is zoals onder je oksels, voeten enzo. De rest kan het best af met een beetje water.
Misschien is het slim om je een poosje te wassen ipv te douchen. Op deze manier komt je lichaam minder in contact met water en kan het zich beter herstellen. Ik zou niet met crèmes in de weer gaan als ik jou was.
Succes ermee dan maar!
/edit
o ja, in Sebamed zit die shit ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |