abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 18:29:52 #1
293309 peterwashere
play it if you can say it
pi_78560003
hoi, ik heb altijd na het douchen een ontzenttend vervelende jeuk! het duurt ongeveer 15minuten na het afdrogen. ik heb al heel veel geprobeerd

- in bad ipv douche
- koud water (25graden)
- zeepvrije shampoo
- afdeppen ipv wrijven
- heel kort (5min)
- warme omgeving, dus verwarming in badkamer hoog
- na het douchen insmeren met bodylotion
- of na het douchen insmeren met methol poeder
- direkt na afdrogen kleren aan en in bed liggen
- water ontkalkend shampoo
- shampoo apart uitspoelen, dus niet over het hele lichaam heen smeren
- zonder washandje wassen
- om de 2 dagen

MAAR NIETS HELPT

kan iemand mij helpen, of heb je hetzelfde probleem? wie heeft er tips?

x
I brought you home to my guitar, and told you how sweet you really are!
pi_78560111
Sebamed proberen
pi_78560127
Heb dat ook wel eens Beste is om niet meer te douchen
You dream it, I live it.
pi_78560206
Bij mij komt het door de droge lucht van de verwarming, ik heb het de hele dag door min of meer. Je kan dat verhelpen door bakjes water aan de verwarming te hangen......moet ik ook eigenlijk doen, maar ik hoop op warmer weer snel.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
  zondag 28 februari 2010 @ 18:39:17 #5
293309 peterwashere
pi_78560277
bedankt dat ga ik eens proberen!
  zondag 28 februari 2010 @ 19:20:35 #6
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_78561750
Ipv de extremen op te zoeken en te douchen in steenkoud(25 graden) of "warm" water( 38 a 40) kun je eens een meer gemiddelde aanhouden.

Er staat me vaag iets van bij dat het iets te maken(kan) heeft met histamine aanmaak en dat je die versneld door je huid bloot te stellen aan extremen zoals erg koud of warm water of een erg warme omgeving in de badkamer.
Histamine veroorzaakt jeuk en van de jeuk ga je krabben wat weer meer histamine aanmaak veroorzaakt enz enz

Probeer eens douchen met water van 30 a 35 graden(dat is ongeveer de temperatuur van je huid) en houd de badkamer gewoon op een normale kamer temperatuur, droog jezelf niet overdreven af door wrijven(=aanmaak extra histamine) maar dep en ga gewoon even zitten met een badstof badjas aan, je droogt dan voor het grootste gedeelte vanzelf op bij kamertemperatuur in een vrij korte tijd.
pi_78562289
Een kennis van mij heeft dat ook. Maar typisch genoeg alleen als hij ´s morgens doucht. Dus doucht hij gewoon ´s avonds. Wat de reden precies is, weet ik niet.
  zondag 28 februari 2010 @ 20:03:51 #8
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_78563512
Ik had soms onder het douchen al jeuk als ik te lang te heet douche, na die tijd dan ook.
Heb mezelf daarom ook aangeleerd om op het eind nog een minuutje rond de 15-20 graden te douchen, dan heb ik het niet.
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_78563803
Gevoelige huid.
pi_78566449
*Wacht op DDM en zijn polycytemia vera*
I feel kinda Locrian today
pi_78573829
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:59 schreef starla het volgende:

Ik wist het. Ik zag dit topic en jij had het laatst gereageerd. Ik verwachtte letterlijk dat wat je zei

Maar, niet spotten met polycythemia vera collega
pi_78573920
ik heb het ook en mn moeder ook hydraterende creme helpt soms, gek genoeg als ik me er van te voren mee insmeer

Heb het ook op de fiets, als ik het te warm krijg en het te koud is buiten, zelfde gevoel, heel erg prikkende jeuk.
  maandag 1 maart 2010 @ 19:05:13 #13
293309 peterwashere
pi_78602466
okee bedankt ik zal het proberen om dan vantevoren intesmeren (:
en dat op de fiets heb ik ook wel, ook als ik van een koude omgeving in een warme bus ga ofzo..
pi_78603845
nieuwe handdoeken kopen?
pi_78612050
Ik heb het ook, maar ben er nu zo goed als van af.

Wat ik doe is het volgende:
Met haarrichting mee afDEPPEN
Huid beetje vochtig laten, dus niet super goed drogen
Alleen oksels en kruis met babyshampoo wassen, verder geen zeep

Die 2 punten zorgen er voor mij voor dat ik eraf ben. Lotions en alle zalfjes helpen mij niet.

Ts, heb je ook last van trekkerige gezichtshuid en beetje droog?
  maandag 1 maart 2010 @ 21:54:30 #16
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_78612273
heb je al eens onderzocht hoe hard je water is? mijn vriendin heeft het ook wel gehad, maar zodra het water beneden bepaalde hardheid is niet meer. Of laat je water ff checken.
pi_78613071
Misschien ben je allergisch voor water...ja het bestaat! Hydroallergie heet het.

Hier zijn pilletjes voor die je net voor het douchen in moet nemen en dan heb je geen jeuk meer.
Ga eens naar je huisarts, misschien is dit te onderzoeken?
  maandag 1 maart 2010 @ 23:09:36 #18
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_78617202
Zeep gebruiken zonder chemische stoffen, dus ook zonder Sodium Laurent Sulfate.
Helaas zit dit stofje in vrijwel alles.. Het zorgt voor het extra schuimen van zeep, eigenlijk vrij overbodig dus èn slecht voor je huid. Bovendien heeft het nog veel kuttere uitwerkingen waar ik jullie niet mee ga vermoeien.

De enige zepen (badzeep en shampoos) waarvan ik zeker weet dat het er niet in zit zijn van het merk urtekam en te koop bij natuurwinkels. Het is even wennen, maar na een poosje is je huid en haar "gewend" zichzelf te weren en is het fantastisch spul.

Dit laatste geld trouwens vooral voor haar omdat deze shampoo geen beschermend laagje om je haar legt waardoor je haar het vanaf de wortel zelf moet fixen. Duurt wel ff dus, maar dan heb je wel wat. (voor de mensen die het nog niet wisten, haar is dood, dat kan je niet fixen met shampoo)

olijfzeep en van die ubergoedkope zeep zit het meestal ook niet in, maar kijk altijd even op het etiket. Ze stoppen die troep namelijk overal in.

Maar in jouw geval, gebruik de zeep alleen op plaatsen waar het nodig is zoals onder je oksels, voeten enzo. De rest kan het best af met een beetje water.
Misschien is het slim om je een poosje te wassen ipv te douchen. Op deze manier komt je lichaam minder in contact met water en kan het zich beter herstellen. Ik zou niet met crèmes in de weer gaan als ik jou was.

Succes ermee dan maar!

/edit

o ja, in Sebamed zit die shit ook.
O+
pi_78626886
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:29 schreef peterwashere het volgende:
hoi, ik heb altijd na het douchen een ontzenttend vervelende jeuk! het duurt ongeveer 15minuten na het afdrogen. ik heb al heel veel geprobeerd

- in bad ipv douche
- koud water (25graden)
- zeepvrije shampoo
- afdeppen ipv wrijven
- heel kort (5min)
- warme omgeving, dus verwarming in badkamer hoog
- na het douchen insmeren met bodylotion
- of na het douchen insmeren met methol poeder
- direkt na afdrogen kleren aan en in bed liggen
- water ontkalkend shampoo
- shampoo apart uitspoelen, dus niet over het hele lichaam heen smeren
- zonder washandje wassen
- om de 2 dagen

MAAR NIETS HELPT

kan iemand mij helpen, of heb je hetzelfde probleem? wie heeft er tips?

x
ik heb het ook! en ik heb ook nog geen oplossing gevonden, heb het al zo lang ik me kan herinneren (en ben nu 24 jaartjes jong). Ook alles al geprobeerd wat jij opnoemt. De tip van het insmeren voor het douchen heb ik ook gekregen maar nog niet geprobeerd, heb me er eigenlijk maar bij neergelegd. Ik heb trouwens eigenlijk de meeste jeuk aan mijn benen, als ik er niet aanzit blijft het bij onderbenen, ga ik eraan krabben dan trekt het door naar mijn bovenbenen en armen.
bij mij gaat de jeuk sneller weg als ik na het douchen heel druk ga doen, dus iets schoonmaken ofzo. helpt meteen bij het huishouden :p
als ik mijn gezicht niet ingesmeerd heb en ik ga naar buiten dan krijg ik ook ontieglijke jeuk aan mijn gezicht (wat iemand anders ook al zei). en soms krijg ik zelfs tijdens het douchen al jeuk. denk dat we gewoon een superdroge huid hebben die al het water direct opslurpt onder de douche en dat dat dan gaat jeuken ofzo :p haha
ik blijf even volgen, wie weet komt er nog een gouden tip!
pi_78627243
Jeuk, rode huid, droge huid? daar heb ik ook last van soms. Ben erachter gekomen dat het minder word als ik zo kort mogelijk douche, dus eronder, haren wassen, lichaam wassen, alles afspoelen en weer eronder uit. Met 5 minuten ben ik klaar. scheelt dat ik douchen saai vind en toch niet zo graag eronder sta Ieders huid is anders, maar voor mij werkt kort douchen wel
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57:27 #21
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78627331
Ik heb het ook, en ook bij zweten...

Bij het laatste dacht ik juist aan irritatie door t-shirt / trui whatever maar dat heb ik inmiddels ook uitgesloten.

Douche gel zonder parfumrotzooi gebruiken helpt helaas niet.
pi_78627336
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:59 schreef starla het volgende:
Oh tof, een ziekte waarbij ze nog aan ouderwetsch aderlaten doen!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_78627413
Ik heb het trouwens ook en bij mij wordt het alleen maar erger als ik van die PH-neutrale doucheprut gebruik.
Een flinke plens olie na het douchen helpt bij mij wel wat.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_78627580
Balneum wel eens geprobeerd?

Site
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:06:45 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_78627673
quote:
Op zondag 28 februari 2010 18:33 schreef Mylene het volgende:
Sebamed proberen
QFT
Gebruik het zelf ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:49:51 #26
293309 peterwashere
pi_78642026
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:04 schreef Illuminare het volgende:
Balneum wel eens geprobeerd?

Site
ja dat heb ik ook geprobeerd, dan ga ik me na het douchen insmeren. het helpt goed. maar dan maar iets van 5 minuten. daarna gaat de jeuk verder.

Bij zweten heb ik het inderdaad ook! En ik heb ook gekeken of mijn water hard was, idd het is 11.7 en dat is hoog stond op de site van de waterleiding. Daarvoor is ook shampoo om de kalk optenemen, -> ook gebruikt maar werkt niet..

En nog erg bedankt voor alle andere tips, ik ga ze stuk voor stuk proberen!
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:53:41 #27
293309 peterwashere
pi_78642176
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:51 schreef niet_toegestaan het volgende:
Ik heb het ook, maar ben er nu zo goed als van af.

Wat ik doe is het volgende:
Met haarrichting mee afDEPPEN
Huid beetje vochtig laten, dus niet super goed drogen
Alleen oksels en kruis met babyshampoo wassen, verder geen zeep

Die 2 punten zorgen er voor mij voor dat ik eraf ben. Lotions en alle zalfjes helpen mij niet.

Ts, heb je ook last van trekkerige gezichtshuid en beetje droog?
ja ik heb zowieso overal een best droge huid, ik denk eigenlijk ook dat het dan daar van zou komen. Ook op mijn gezicht dus, behalve me voorhoofd en mijn neus.. het voordeel is wel van een droge huid op je gezicht dat je haast geen puistjes krijgt.

bedankt, ik ga je tips volgen en dan maar hopen dat het over is! wat heeft een droge gezichts huis erdan mee te maken?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 22:59:53 #28
293309 peterwashere
pi_78661834
nou ik heb net geprobeerd om dan dus voor het douchen in te smeren met parfum vrije body lotion, en nee dat helpt ook niet, ik zeg wel dat het er iets minder van geworden is.
ik heb ook aan de dokter info gevraagt, hij adviseert me xyzal, dat werkt 2uur na het innemen. heb ik gisteren geprobeert. maar nee dat is het ook niet, wel bedankt voor de tips want het is er zeker wel minder van geworden dus ik hoop dat er nog een uitkomst is dat het totaal over is. morgen probeer ik de tip over de shampoo en zeep zonder Sodium Laurent Sulfate.
tnx
pi_78675814
Je moet eens beginnen met helemaal geen shit op je lijf te smeren!
Ik heb ook vaak jeuk als ik uit de douche kom (of zweet). Dit is vaak maar voor enkele minuten en verdwijnt zodra ik droog ben. Ligt aan de gevoellige huid.

Ik heb ook veel dingen geprobeert en mezelf met allemaal zooi ingesmeert maar echt helpen deed het niet!

Nu heb ik het niet elke dag en vaak maar een aantal dagen/weken per jaar (in de winter) maar ik gebruik al geruime tijd geen zeep meer onder de douche. Bevalt me prima. En nee, stinken doe ik niet.
pi_78679737
MAN UP!
Klagen over een beetje jeuk
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:43:53 #31
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_78779802
Herkenbaar probleem, heb er ook vaak last van gehad, en nog steeds weleens.
Mijn tip is om na het douchen gewoon in je nakie buiten badkamer rond te lopen tot je opgedroogd bent:).
Misschien een beetje koud, en je kunt het ergste wel alvast weghalen, maar bij mij werkt het
pi_94705224
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2010 23:09 schreef Saisai het volgende:
Zeep gebruiken zonder chemische stoffen, dus ook zonder Sodium Laurent Sulfate.
Helaas zit dit stofje in vrijwel alles.. :{ Het zorgt voor het extra schuimen van zeep, eigenlijk vrij overbodig dus èn slecht voor je huid. Bovendien heeft het nog veel kuttere uitwerkingen waar ik jullie niet mee ga vermoeien. ;)

De enige zepen (badzeep en shampoos) waarvan ik zeker weet dat het er niet in zit zijn van het merk urtekam en te koop bij natuurwinkels. Het is even wennen, maar na een poosje is je huid en haar "gewend" zichzelf te weren en is het fantastisch spul.

Dit laatste geld trouwens vooral voor haar omdat deze shampoo geen beschermend laagje om je haar legt waardoor je haar het vanaf de wortel zelf moet fixen. Duurt wel ff dus, maar dan heb je wel wat. (voor de mensen die het nog niet wisten, haar is dood, dat kan je niet fixen met shampoo)

olijfzeep en van die ubergoedkope zeep zit het meestal ook niet in, maar kijk altijd even op het etiket. Ze stoppen die troep namelijk overal in. }:|

Maar in jouw geval, gebruik de zeep alleen op plaatsen waar het nodig is zoals onder je oksels, voeten enzo. De rest kan het best af met een beetje water.
Misschien is het slim om je een poosje te wassen ipv te douchen. Op deze manier komt je lichaam minder in contact met water en kan het zich beter herstellen. Ik zou niet met crèmes in de weer gaan als ik jou was.

Succes ermee dan maar! :)

/edit

o ja, in Sebamed zit die shit ook.
Hmmm interessante info. :Y

Maar ik merk dat als ik met lauw water afgedouched heb op die plaatsen waar ik flink heb lopen soppen/licht scrobben? met een washandje rood aanlopen alsof ik koorts heb en er onstaan dan van die bobbeltjes op mijn armen die +/- 10 min aanhouden en dan later verdwijnen (alsof ik flink heb lopen krabben= niet zo) De jeuk komt pas 1 dag later vaak op sommige plekken en als je maar even licht krabt loopt het rood aan. :r

:? Is babyzalf niet de beste remedie je in te smeren na het douchen? of toch de huisarts voor een rigoreuze oplossing? en wat is het eigenlijk? Eczeem? -O-
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')