heb je ze na die nacht weken wel gekookt?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
hm, falafel, dat wil ik ook weer 's maken.
Eerste keer gedaan met kikkererwten uit blik, ging prima, maar wilde verser proberen.
Dus toen heb ik kikkererwten gekocht, verse droge, nacht++ laten weken, maar ze werden gewoon niet zacht![]()
nog een gouden tip?
etc.quote:9 Gulden Regels voor thuis-falafel
1. Gebruik nooit kikkererwten uit blik, maar altijd gedroogde kikkererwten.
2. Kook ze niet, maar laat ze weken (minimaal een nacht). Spoel ze voor en na het weken goed af en dep ze droog.
kikkererwten hebben anderhalf uur nodig om zacht te worden. Weet niet hoe het recept is verder, maar op een andere manier krijg je ze echt niet zacht hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
etc.
maar toen dat dus niet werkte, heb ik ze dus alsnog gekookt, en ook dat werkte niet echtze bleven keihard
volgens mij zijn ze versteend
RLS: MoBlo en de mysterieuze kikkererwten die maar niet zacht willen wordenquote:Op zondag 28 februari 2010 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, ik dus welen ik heb toch echt kikkererwten gekocht
zou je het recept eens kunnen posten heb nog nooit falafel op, ben wel benieuwd nuquote:Op zondag 28 februari 2010 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga het gewoon nog een keer proberendeze week... vrijdag maar eens falafelburgers maken
Had je ruim water om ze te weken? Die krengen nemen enorm veel vocht op dus voor je t weet is er geen water meer om te weken. Dus altijd een zeer ruime hoeveelheid water, dan met het weekwater in een pan doen _ extra zodat ze ruim onder staan, aan de kook brengen en wat SOL zegt 1 1/2 uur laten koken. Kan me haast niet voorstellen dat dat (nog een keer) misgaatquote:Op zondag 28 februari 2010 15:58 schreef motorbloempje het volgende:
hm, falafel, dat wil ik ook weer 's maken.
Eerste keer gedaan met kikkererwten uit blik, ging prima, maar wilde verser proberen.
Dus toen heb ik kikkererwten gekocht, verse droge, nacht++ laten weken, maar ze werden gewoon niet zacht![]()
nog een gouden tip?
Misschien toch even een nieuw zakje kopen? Na het weken horen ze nog wel hard te zijn, maar duidelijk niet meer de knoertharde knikkertjes.quote:Op zondag 28 februari 2010 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
ja, ook! ze namen gewoon niets op leek het wel
ja, maar, nu weet ik niet meer wa tik nou moet doen!? wel of niet koken?quote:Op zondag 28 februari 2010 18:40 schreef mjan het volgende:
[..]
Misschien toch even een nieuw zakje kopen? Na het weken horen ze nog wel hard te zijn, maar duidelijk niet meer de knoertharde knikkertjes.
Houdt je inderdaad wel aan de tip dat je ze niet moet koken voor falafel!
OT: waarschijnlijk stamppot met spruitjes, geitenkaas en nootjes.
Voor falafel: niet koken, maar gewoon heel fijn malen in de keukenmachine!quote:Op zondag 28 februari 2010 18:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, maar, nu weet ik niet meer wa tik nou moet doen!? wel of niet koken?
Was heel lekkerquote:Op zondag 28 februari 2010 15:48 schreef Windigo het volgende:
Vanavond arabisch plat brood met hummus, tzatziki en uienchutney en een falafelburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |