Over mijn lijkquote:
quote:
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:08 schreef Schuifpui het volgende:
Een land als de VS is wel een echt vrij land.
De enige zekerheid die je daar hebt is dat je alles zelf moet regelen, dat is wel simpeler en scheelt je de moeite om je te verdiepen in diverse regels etc.quote:
Investeren in je eigen toekomst is iets wat je niet aanspreekt? Net als leren leven met de gevolgen van je (woon)keuzes? En oma had wat slimmer moeten zijn, of iemand om raad moeten vragen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
![]()
Ik ben tegen belastingontduiken e.d., maar het nemen van spaargeld als criterium vind ik rond uit belachelijk. Ander voorbeeld: Mijn oma heeft geen begrafenisverzekering, maar ze heeft zelf gespaard. Daardoor loopt ze nu allerlei toeslagen en kwijtscheldingen mis. Uiteindelijk moet ze dit bedrag gebruiken om deze dingen mee te betalen, waardoor ze niet meer genoeg geld heeft om een begrafenis van te bekostigen en kunnen o.a. (waarschijnlijk voornamelijk) mijn ouders er voor opdraaien.
Om voordelig uit te komen moet je wel zo'n verzekering nemen. Net als dat je een huis moet kopen om geld af te kunnen trekken. Je moet lenen voor je studie, want als je het met spaargeld doet, krijg je hetgeen dat ik nu heb. Wie zei dat we in een vrij land leven? De overheid maakt zo wel een hoop keuzes voor je. Een land als de VS is wel een echt vrij land.
Heeft niets met investeren in m'n toekomst te maken. Ik kan het in principe zelf betalen, maar door dit soort geintjes moet ik wél lenen, terwijl een student die thuis hangt en nooit werkt en dus geen spaargeld op kan bouwen, dit niet hoeft te betalen. Volgens jou investeert die student wel in zijn toekomst en ik niet? Heb gvd al flink wat loonbelasting betaald, krijg doordat ik probeer m'n eigen studie te betalen niet eens stufi, minder zorgtoeslag. Ik loop echt belachelijk veel dingen mis.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Investeren in je eigen toekomst is iets wat je niet aanspreekt? Net als leren leven met de gevolgen van je (woon)keuzes? En oma had wat slimmer moeten zijn, of iemand om raad moeten vragen.
Heb nooit wat gezien in dat collectieve gedoe. Nu ook, verdien ¤630 bruto, maar betaal ¤60 euro aan pensioen & VUT (bestaat niet meer, maar om de een of andere reden betaal ik nog wel voor mensen die dat nu krijgen oid). Ik spaar het liever zelf. Laat mij m'n eigen boontjes maar doppen, ik hoef me niet te laten verzorgen door een overheid en collectieve instituten, die ondertussen vanwege inefficiëntie een groot deel van het geld verloren laten gaan.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De enige zekerheid die je daar hebt is dat je alles zelf moet regelen, dat is wel simpeler en scheelt je de moeite om je te verdiepen in diverse regels etc.
Boe frikkin' hoe, stel je niet zo aan. Dat jij je niet verdiept in je woning keuze, is iets wat je zelf doet, dus moet jij in de eerste plaats ook leven met de gevolgen. Als je het dan zo hebt over je eigen boontjes doppen, waarom dan nu niet de gevolgen van je keuze accepteren? Idem voor je ouders, hebben die zicht wel verdiept in wat een VvE precies inhoudt?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Heeft niets met investeren in m'n toekomst te maken. Ik kan het in principe zelf betalen, maar door dit soort geintjes moet ik wél lenen, terwijl een student die thuis hangt en nooit werkt en dus geen spaargeld op kan bouwen, dit niet hoeft te betalen. Volgens jou investeert die student wel in zijn toekomst en ik niet? Heb gvd al flink wat loonbelasting betaald, krijg doordat ik probeer m'n eigen studie te betalen niet eens stufi, minder zorgtoeslag. Ik loop echt belachelijk veel dingen mis.
M'n oma had inderdaad slimmer moeten zijn, maar dat is ze helaas niet en ze is bovendien enorm eigenwijs. Maar wil je enigszins voordelig uit zijn, moet je het op de manier van de overheid doen, oftewel geen eigen keuze.
[..]
Heb nooit wat gezien in dat collectieve gedoe. Nu ook, verdien ¤630 bruto, maar betaal ¤60 euro aan pensioen & VUT (bestaat niet meer, maar om de een of andere reden betaal ik nog wel voor mensen die dat nu krijgen oid). Ik spaar het liever zelf. Laat mij m'n eigen boontjes maar doppen, ik hoef me niet te laten verzorgen door een overheid en collectieve instituten, die ondertussen vanwege inefficiëntie een groot deel van het geld verloren laten gaan.
Tja heb een tijdje naar een andere kamer gezocht, zo makkelijk is dat niet. Nooit berichten gezien over kamer tekorten in studentensteden? En nee ik overdrijf niet met 2,5 uur. Ik woon namelijk niet op een station en de universiteit zit ook niet op het station, tel er dus maar een bus in Delft bij en een tramrit van 30 min in de woonplaats van m'n ouders. Daarnaast nog een overstap met de trein en drie maal overstaptijden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 08:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Boe frikkin' hoe, stel je niet zo aan. Dat jij je niet verdiept in je woning keuze, is iets wat je zelf doet, dus moet jij in de eerste plaats ook leven met de gevolgen. Als je het dan zo hebt over je eigen boontjes doppen, waarom dan nu niet de gevolgen van je keuze accepteren? Idem voor je ouders, hebben die zicht wel verdiept in wat een VvE precies inhoudt?
En 2,5 uur met het OV reizen betekend voor mij dat ik binnen die tijd vanuit Deventer met mijn tenen in de waddenzee kan staan bij Holwerd, zegmaar het halve land door. Overdrijf je niet een héél klein beetje?
riool zit als het goed is bij de gemeente lasten erbijquote:Op woensdag 3 maart 2010 11:48 schreef Geerd het volgende:
Woz 255, en weer een briefje afvalstoffenheffing 212,- (zwolle)
Krijg ik er nu nog een van het riool?
Ik heb in Delft gewerkt de universiteit is te lopen vanaf het station. In de omgeving van Delft zijn kamers genoeg weet ik van vrienden en bekenden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 11:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Tja heb een tijdje naar een andere kamer gezocht, zo makkelijk is dat niet. Nooit berichten gezien over kamer tekorten in studentensteden? En nee ik overdrijf niet met 2,5 uur. Ik woon namelijk niet op een station en de universiteit zit ook niet op het station, tel er dus maar een bus in Delft bij en een tramrit van 30 min in de woonplaats van m'n ouders. Daarnaast nog een overstap met de trein en drie maal overstaptijden.
Even gezocht en idd dan valt het nog wel mee.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:13 schreef Ferdii het volgende:
[..]
riool zit als het goed is bij de gemeente lasten erbij
OMGquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:27 schreef Fogel het volgende:
Kreeg net de rekening binnen, ca 900¤ voor 6 maanden.
De andere helft komt nog dus??quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:27 schreef Fogel het volgende:
Kreeg net de rekening binnen, ca 900¤ voor 6 maanden.
In augustus of september ja.quote:
Zal wel een reden voor zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:52 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe hoog de gemeentelijke aanslag is bij ons is maar sinds 2002 krijg ik het elk jaar volledig kwijtgescholden, evenals het waterschap.![]()
Het geld wat ik hiermee overhou besteed ik aan CD's en spaar ik voor iets grotere uitgaves, je moet toch wat.
of voor al je rijlessenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:52 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik weet niet meer precies hoe hoog de gemeentelijke aanslag is bij ons is maar sinds 2002 krijg ik het elk jaar volledig kwijtgescholden, evenals het waterschap.![]()
Het geld wat ik hiermee overhou besteed ik aan CD's en spaar ik voor iets grotere uitgaves, je moet toch wat.
Dan ga ik daar eens bezwaar tegen maken bij je gemeente. Leuk voor je, al die voordeeltjes en kwijtscheldingen, maar kan het ook in je opkomen dat dit zo overal van de daken af schreeuwen, mogelijk wat minder goed valt bij diegenen die overal wél de volle mep voor moeten betalen? Ik kan ook wel leukere dingen bedenken om ons zuurverdiende geld aan uit te geven..quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:52 schreef Fusionfreak het volgende:
Is dat weinig?? Voor mij een boel geld.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:46 schreef jitzzzze het volgende:
zo weinig?
Heb even de rekening erbij gepakt, en de verdeling is grofweg:quote:Op vrijdag 5 maart 2010 22:52 schreef Geerd het volgende:
Hoe kom je aan zoon bedrag?
Hier ook 45,69, blijkbaar is dat erg laag, afgaand op wat ik in dit topic lees. En dat in zo'n rooie gemeentequote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:22 schreef StateOfMind het volgende:
Kreeg hem net met de post binnen.
¤45,69 (Nijmegen).
Voor de waterschapsdinges was ik ongeveer 154 euro kwijt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |