Ik woon ook alleen hoor.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
Kolere wat zijn jullie een hoop kwijt zeg![]()
Nu woon ik in mijn eentje, maar zou dat dan echt zoveel schelen?
Ja dat scheelt behoorlijk wat. Wanneer je met twee woonachtig bent op 1 adres betaal je voor drie eenheden. Reken maar uit je winstquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
Ik woon dus ook alleen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
Kun je geen kwijtschelding aanvragen?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:36 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik woon dus ook alleen.![]()
Overigens net opgezocht ik betaal voor 500m3 aan rioolrecht, terwijl het gebruik van de hele studenten flat 5400m3 water per jaar is, een flat met 100 bewoners. We betalen dus 10x zoveel als we daadwerkelijk gebruiken.
Maar goed even slikken en weer verder gaan, tja.. Ben wel student geen inkomen en moet m'n studie incl wonen etc nu van m'n spaargeld betalen, lekker is dat.Totaal bijna ¤700, toch een behoorlijke aanslag op het geld dat eigenlijk voor m'n studie bedoeld was.
Kijk maar uit.... een keer per ongeluk een verkeerd hokje aanvinken en je krijgt een naheffingquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:36 schreef BlueMage het volgende:
346,50 hier. Ik kom in aanmerking voor (gedeeltelijke) kwijtschelding dus ik wil dat op de site die de gemeente Venlo daar speciaal voor heeft ontwikkeld aanvragen, maar die site is echt klote.
Andere jaren al gedaan, eerste twee keer is het gelukt, daarna wilde ze meer bewijs hebben en moest ik van alle rekeningen afschriften van een half jaar meesturen. Daar zijn ze er achter gekomen dat ik meer dan ¤2000 (zoiets was die grens, weet het exacte bedrag niet) aan spaargeld had. Dan kom je niet in aanmerking voor kwijtschelding.quote:
Ik vermoed dat je op z'n minst in aanmerking komt voor gedeeltelijke kwijtschelding (was bij mij tenminste wel het geval), ga anders gewoon eens naar de gemeente toe, met een levend persoon praten kan een stuk schelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Andere jaren al gedaan, eerste twee keer is het gelukt, daarna wilde ze meer bewijs hebben en moest ik van alle rekeningen afschriften van een half jaar meesturen. Daar zijn ze er achter gekomen dat ik meer dan ¤2000 (zoiets was die grens, weet het exacte bedrag niet) aan spaargeld had. Dan kom je niet in aanmerking voor kwijtschelding.
Ja vuile kutenveloppenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:33 schreef Jojoortje het volgende:
DANKZIJ DIE KUTZOOI, BEN IK NET PAS THUIS VAN HET WERK JA
het zijn wel ambtenaren hequote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:42 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je op z'n minst in aanmerking komt voor gedeeltelijke kwijtschelding, ga anders gewoon eens naar de gemeente toe, met een levend persoon praten kan een stuk schelen.
Mwah ik heb toch goede ervaringen hiermee, komt misschien omdat ik een vrouw ben en zieliger overkom?quote:
Eh ja ik woon dus op kamers, wel een kamer met eigen adres, beetje nadeel.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
ook net gehad, incl OZB (WOZ=125k) is het bij mij ongeveer 650 euro. Zonder OZB is he dacht ik iets van 450 euro.
TS schrijft gewone bedragen op hoor, deel dat eens door 12 en je zit iets onder de 50 euro. Dat is toch wel op te hoesten? Ga anders op kamers.
In je eentje betaal je voor 1, met 2 of meer betaal je voor 3. En de bedragen zijn anders per gemeente.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
Als het de helft van je maandsalaris is kom je wel in aanmerking voor kwijtschelding lijkt me.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
hier in weesp voor m'n eentje
169,80 afvalstoffenheffing (je mag 1x per week je afval buiten zetten) en 180 voor de rioolheffing. Weet iemand hoe streng de regels voor kwijtscheling zijn? structureel kan ik het niet betalen (de helft van m'n maandsalaris) maar spaarrekening wel
Mits ze niet teveel spaargeld heeft. Maar de regels zijn verschillend per gemeente dus informeer daar even.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:38 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als het de helft van je maandsalaris is kom je wel in aanmerking voor kwijtschelding lijkt me.
Maar dan verdien je ongeveer 400 euro per maand?
Vandaag binnengekregen, ¤730 incl OZB inderdaad. Maar ik mag ook nog eens ruim ¤11 neertellen voor een rol vuilniszakken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:41 schreef Tahiti het volgende:
Die hele hoge bedragen die hier genoemd worden zijn zeker inclusief de OZB? hoop ik dan maar
Logisch: het feestje van Leers moet ook ergens van betaald worden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vandaag binnengekregen, ¤730 incl OZB inderdaad. Maar ik mag ook nog eens ruim ¤11 neertellen voor een rol vuilniszakken.
Dat mogen wel hele bijzondere vuilniszakken zijn danquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vandaag binnengekregen, ¤730 incl OZB inderdaad. Maar ik mag ook nog eens ruim ¤11 neertellen voor een rol vuilniszakken.
Volgens mij nog een stuk lager, want die belastingen zijn op jaarbasis berekendquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:38 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Als het de helft van je maandsalaris is kom je wel in aanmerking voor kwijtschelding lijkt me.
Maar dan verdien je ongeveer 400 euro per maand?
In Delft kijken ze dus naar je spaargeld, moet minder dan 2000 euro zijn. Ik heb hetzelfde eigenlijk, momenteel alleen een bijbaantje, geen stufi, dus structureel kan ik het sowieso niet betalen, maar dan zeggen ze van ja, je hebt genoeg spaargeld dus het is geen probleem voor je. Ik weet niet of de regels voor alle gemeenten gelijk zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:16 schreef piepkuiken21 het volgende:
hier in weesp voor m'n eentje
169,80 afvalstoffenheffing (je mag 1x per week je afval buiten zetten) en 180 voor de rioolheffing. Weet iemand hoe streng de regels voor kwijtscheling zijn? structureel kan ik het niet betalen (de helft van m'n maandsalaris) maar spaarrekening wel
Hier Deventer komen ze 1x per 2 weken al het glas. blik, papier en plastic ophalen, je hoeft het alleen maar in de speciale bakken/zakken bij de weg voor te zetten.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:40 schreef HPoi het volgende:
Onderhand moet je alles zelf wegbrengen en sorteren, maar er gaat geen cent vanaf........
(denk aan: glas, papier, plastic, chemisch afval) Voor die dingen komen ze niet langs, maar heb je verzamelplekken, dat zou toch goedkoper moeten zijn dan bij elk huis langs gaan. Alleen het restafval gaat nog in de kliko en wat groente en fruit. Een tuin heb ik niet, dus ook geen tuinafval...............................
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |