Interessantquote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:43 schreef Pulzzar het volgende:
Zijn mensen die beweren paranormaal begaafd te zijn voornamelijk dit soort mensen? Of is deze psychologische term gemaakt om de betreffende groep mensen in een hokje te duwen? Zijn er mensen die wel beschikken over paranormale gaven, maar te onderscheiden zijn van deze categorie?
Waarom is het onzin?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:47 schreef Anarith het volgende:
ik geloof niet in zulke onzin, zoiets is altijd of om geld te verdienen of gewoon om publiciteit/aandacht te krijgen
kortom: pure kanker
Omdat het volgens hem alleen maar is om publiciteit/aandacht/geld te krijgen.quote:
nah was gisternacht gepost(wist geeneens dat ik dit gepost hadquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:51 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Dan heb je het idde achter het Dunning-Kruger effect niet helemaal goed begrepen...
Excuses is nu ook weer een beetje zwaar he, zo hard bedoelde ik het nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
nah was gisternacht gepost(wist geeneens dat ik dit gepost had). eigenlijk voor ander topic bedoelt. Excuses, zie het nu pas.
Feit is dat ik niks van jouw verhalen geloof.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:31 schreef Michielos het volgende:
Ik geloof eerder in psychologie?? Hoe kun je in psychologie geloven?het gaat toch om feiten. je kunt ergens in geloven maar als er FEITEN zijn, dan houdt geloven op.
geloven is iets voor waar aannemen op basis van een leap of faith ofzo.
Wanneer er feiten zijn, heet het geen geloven meer.
ja maar die zijn echt gebeurd hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 16:47 schreef Steengeyl het volgende:
[..]
Feit is dat ik niks van jouw verhalen geloof.
Saillant detail is dat psychologie ook een zweverige 'wetenschap' is; psychiatrie idem, op de medicijnen na. Allemaal theorieën en best practices, maar weinig wetenschappelijk bewijs op basis van biologie want daar weet men simpelweg praktisch nog niets concreets van.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:31 schreef Michielos het volgende:
Ik geloof eerder in psychologie?? Hoe kun je in psychologie geloven?het gaat toch om feiten. je kunt ergens in geloven maar als er FEITEN zijn, dan houdt geloven op.
geloven is iets voor waar aannemen op basis van een leap of faith ofzo.
Wanneer er feiten zijn, heet het geen geloven meer.
Ik heb het over de wel wetenschappelijke theorieen. Ik heb het niet over 1920 Freud, Jung e.d. maar over cognitieve neurowetenschappen/neuro en biopsychologie e.d.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Saillant detail is dat psychologie ook een zweverige 'wetenschap' is; psychiatrie idem, op de medicijnen na. Allemaal theorieën en best practices, maar weinig wetenschappelijk bewijs op basis van biologie want daar weet men simpelweg praktisch nog niets concreets van.
En het is een nieuwe wetenschap. In tegenstelling tot hetgeen wat op TRU in discussie wordt gesteld. Vroeger dacht men bijvoorbeeld dat mensen met een zogenaamde gespleten persoonlijkheid bezeten waren door demonen, nu is daar een andere verklaring voor.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:03 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Saillant detail is dat psychologie ook een zweverige 'wetenschap' is; psychiatrie idem, op de medicijnen na. Allemaal theorieën en best practices, maar weinig wetenschappelijk bewijs op basis van biologie want daar weet men simpelweg praktisch nog niets concreets van.
Geen idee, maar in ieder geval een deel zal het wel zijn/ hebben. Er is ook een deel die de boel bewust loopt te verstieren en verder zijn er nog legio andere aandoeningen, afwijkingen en chemische stoffen die onze belevingswereld kunnen beïnvloeden.quote:Zijn mensen die beweren paranormaal begaafd te zijn voornamelijk dit soort mensen?
Dat is toch zo met alle termen? Of het nou is om te identificeren of om te kwetsen, alle groepjes en hokjes worden bedacht om mensen in te plaatsen.quote:Of is deze psychologische term gemaakt om de betreffende groep mensen in een hokje te duwen?
Dat ligt eraan wat je onder paranormaal schaart denk ik.quote:Zijn er mensen die wel beschikken over paranormale gaven, maar te onderscheiden zijn van deze categorie?
kan je er ook toevoegen de meeste paranormaal begaafden en die we kenne van tv zijn grote profiteurs.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:45 schreef Pulzzar het volgende:
Poll: Wat denk je van deze term?Dat is iedereen die zichzelf paranormale gaven toe-eigent. Ik geloof eerder in psychologie dan in paranormale zaken. De meeste mensen die beweren paranormaal begaafd te zijn, hebben dit. Maar er zijn uitzonderingen. Het is maar hoe je het bekijkt. Je kan het met deze term psychologisch verklaren. Maar wat de betreffende mensen ervaren, hoeft echt niet alleen tussen hun oren te zitten. Dit is een bullshit-term! Psychologen willen verklaarbaar maken wat hun verstand te boven gaat.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Helderziend zijn is een vrij breed begrip.quote:Op maandag 1 maart 2010 10:01 schreef Pulzzar het volgende:
Wat me trouwens aan TRU opvalt, is dat er regelmatig mensen zijn die beweren helderziend te zijn, maar ik ben nog niemand tegengekomen die zei dat hij van die gave af wil en een normaal leven wilt hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |