quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:08 schreef Teun_ZHV het volgende:[..]
Nee hoor. Er wonen daar ook een paar waar heb ik jarenlang biertjes mee heb gedronken in de bruine kroeg. De grap is sommigen eigenlijk heel erg sociaal waren/zijn. Zo sociaal dat ze uit teleurstelling m.b.t. de medemens en onder invloed van drank of drugs een rem kwijt raken en frustratie gaan botvieren. Niet goed natuurlijk, want het past niet in het sociaal plaatje van mensen en in hun patroon. Dat geeft overlast. Terecht dat er wat tegen gedaan wordt, maar eikels zijn het lang niet allemaal.
En zo zijn er nog wel een stel, waaronder ook mensen die gewoon in het park zaten te zuipen en ook daar de nacht slapend doorbrachten, want geen huis meer. Nu gewoon een goed onderdak, alles zit erop en er aan, niemand heeft last van ze en ze hebben het naar hun zin.
Veel van die gasten zijn teleurgesteld in het leven en afgezakt vanwege gebrek aan weerbaarheid. Dat gebrek aan weerbaarheid en incasseringsvermogen proberen ze dan weer te verbergen door "ruig" en "stoer" te doen.
Nah. ik denk dat je ook wel weet dat ik niet bedoel dat het allemaal eikels en hufters zijn,
maar....... die zitten er wel degelijk tussen, maar ook psygiatrische patienten die hun
pilletjes niet innemen, en wat de 'echte hufters betreft.
genoeg is genoeg, toch?
Iedereen heeft wel te maken met teleleurstellingen in zijn leven, maar dat vind ik geen excuus
om dan je frustratie maar op willekeurige mensen of je buren te gaan botvieren, dan moeten
ze even tot de orde geroepen worden, en als NIKS meer helpt en de halve buurt overspannen
is dan is zo'n containerwoning zo gek nog niet.
Ik weet eigenlijk niet of ze dan ook nog een soort van begeleiding krijgen daar, maar ik neem
eigenlijk aan van wel, zou in ieder geval wel moeten.
staat allemaal heel sociaal hoor om te zeggen,
jaaaaaa maar die mensen zijn teleurgesteld in het leven enzo... maar daar heb je niet veel
aan als je er naast woont en daar soms al jaren overlast van hebt.
da's net zo als met kinderverkrachters,
jaaaaa die zijn ziek of ze zijn zelf misbruikt in hun jeugd, is vaak zo, en dat ze ziek zijn is
wel zeker, maar het probleem is, dat ze WETEN dat ze ziek zijn.
Zodra jij de behoefte voelt om je leuter in een 2 jarige kleuter te proppen dat WEET je
dat er iets nietg goed is en dan moet je naar meneer de dokter en die heeft daar pilletjes voor,
doe je dat niet, dan ben je in mijn ogen een hufter.
Hopenlijk wordt zo iemand dan gepakt en moet gedwongen aan de medicijnen, dus dan hebben
we het over Chemische castratie en dan nog proberen daar een hoop van die gasten onderuit te
komen.
Ja zielig hoor die meneer,
nou de groeten, ik vind dat dan de omgeving en dit geval de kinderen beschermd moeten worden
tegen zo iemand.
en dat vind ik dus ook van iemand die maar niet van ophouden weet en zijn frustraties op de
buurt gaan lopen botvieren.
Als een moeder psygotisch is kan je ook beter die kindertjes even uit de buurt houden,
voordat een stemmetje in haar hoofd zegt dat ze ze in bad moet verzuipen.
Dat wil nog niet zeggen dat ze een slechte moeder is, misschien zelfs wel een hele goeie,
maar het gaat erom dat die kinderen veilig zijn.
en wat burenruzies betreft, die kunnen soms ook flink uit de hand lopen en wachten tot er doden
vallen lijkt mij een beetje overdreven.
We hadden het ook wel over extreme gevallen h'e, niet over gewoon een keertje heibel met je buurman.
so...
hep je effe wat te lezen