abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:50:37 #51
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79273431
Het is dus in principe 1 voor 12.
Bedankt Hans.
pi_79273644
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:50 schreef bascross het volgende:
Het is dus in principe 1 voor 12.
Nah. Griekenland wordt gewoon gered. De kansen dat dat misloopt of tegen een zwaar pakket wordt verruild is nihil. Mits dat wel gebeurt, komt dat door Duitsland. En de Duitsers hebben ook alle redenen. Ik hoorde vandaag zelfs dat Duitsland het enige land ter wereld is dat ze in de grondwet hebben staan dat ze een niet te grote deficit mogen hebben ofzo? Of dat ze niet teveel mogen kopen met debt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:00:47 #53
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79274026
Wel jammer dat het ons geld gaat kosten, ook al beweert Jan Kees de Jager van niet. Ik vraag mij eigenlijk af met welk geld hij Griekenland wel gaat redden?
Bedankt Hans.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:54:39 #54
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_79276980
Natuurlijk gaat het ons geld kosten, maar het kan niet anders. Maar voor die dominostenen ben ik zo bang. Als je gewoon kijkt naar de staatsschulden van andere landen. En dan mogen we nog god bedanken dat de UK er niet bij zit. Alleen in Nederland al... en dan zijn wij nog een van de rijkste economisch sterkste landen gekeken naar GDP PP per capita.
Ik ben bang dat straks Ierland, Spanje, misschien Belgie, noem ze maar op ook vergelijkbare problemen gaan krijgen.
Waren we maar nooit aan die euro begonnen
shoarma is lekker
pi_79277843
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:54 schreef aarsschimmel het volgende:
Waren we maar nooit aan die euro begonnen
Of: hadden we maar andere afspraken gemaakt.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Schijnt? Het is toch common sense? Het moment dat Griekenland uit de EU wordt geflikkerd, zul je enorm veel speculators krijgen die gaan shorten op de landen die op de wipwap zitten om de Eurozone ook uit te gaan. Dat zet enorm veel pressie op de Euro. Om de Euro echt te redden is een devaluatie van de munt.
Ok, ook al treedt Griekenland vrijwillig uit, het zal inderdaad wel worden gezien als een gedwongen vertrek (wat het in mijn scenario in zekere zin ook is).

Maar wat is dan de weg uit de eurocrisis?
pi_79278270
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Maar wat is dan de weg uit de eurocrisis?
Devaluatie van de Euro.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79278474
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Devaluatie van de Euro.
Op het moment dat zoiets ooit zou gebeuren bij een grote wereldmunt, lokt dat devaluaties uit bij overige (grote) naties.
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:37:10 #58
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79278736
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:30 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op het moment dat zoiets ooit zou gebeuren bij een grote wereldmunt, lokt dat devaluaties uit bij overige (grote) naties.
Eerder het tegenovergestelde omdat mensen dan uit de euro stappen en dat verruilen voor andere munten die wel 'hard' zijn.
The more debt, the better
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:41:30 #59
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79278882
Wat zouden de gevolgen zijn als je overstapt naar de Neuro en de Zeuro? Dat idee is ook al verschillende keren geopperd. Als je er over nadenkt zou het ook handiger zijn voor de mindere landen, zoals Spanje, Griekenland, Italië enz. Eens in de zoveel tijd zouden ze de munt kunnen devalueren.

Is dit haalbaar?
Bedankt Hans.
pi_79278905
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:30 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet omdat de devaluatie van de Euro alleen zou gebeuren tijdens extreme omstandigheden. Een WW3 bijvoorbeeld. Devaluatie van de euro houdt immers in dat de welvaart direct met een klap naar beneden gaat, dat is ook de enige reden waarom ze het nu niet doen en lekker wijzen naar Griekenland.
pi_79279118
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:54 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah. Griekenland wordt gewoon gered. De kansen dat dat misloopt of tegen een zwaar pakket wordt verruild is nihil. Mits dat wel gebeurt, komt dat door Duitsland. En de Duitsers hebben ook alle redenen. Ik hoorde vandaag zelfs dat Duitsland het enige land ter wereld is dat ze in de grondwet hebben staan dat ze een niet te grote deficit mogen hebben ofzo? Of dat ze niet teveel mogen kopen met debt.
In de Duitse grondwet is opgenomen dat nieuwe schulden alleen voor nieuwe investeringen gebruikt mogen worden.

Als daar dus de belastingopbrengsten tegenvallen o.i.d. dan moet er bezuinigd worden, het mag niet met een oplopend begrotingstekort worden gefinancierd.
pi_79279163
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:41 schreef bascross het volgende:
Wat zouden de gevolgen zijn als je overstapt naar de Neuro en de Zeuro? Dat idee is ook al verschillende keren geopperd. Als je er over nadenkt zou het ook handiger zijn voor de mindere landen, zoals Spanje, Griekenland, Italië enz. Eens in de zoveel tijd zouden ze de munt kunnen devalueren.

Is dit haalbaar?
Heeft bijvoorbeeld Italië dan devaluatie nodig op dit moment?
pi_79279216
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:49 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Duitse grondwet is opgenomen dat nieuwe schulden alleen voor nieuwe investeringen gebruikt mogen worden.

Als daar dus de belastingopbrengsten tegenvallen o.i.d. dan moet er bezuinigd worden, het mag niet met een oplopend begrotingstekort worden gefinancierd.
Dat dus. Best een interessant gegeven omdat Duitsland er in de EU het beste voor staat.
pi_79279340
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:41 schreef bascross het volgende:

Is dit haalbaar?
Ik hoop dat ze met dat soort voorstellen gaan komen. Dan wordt het in ieder geval een aantal weken flink in de forex handel zitten . Het probleem wat we nu hebben met de EU, het verschil tussen goede en mindere landen zul je altijd hebben. Of je die groep nu verdeelt in Neuro en Zeuro of nog meer. In die groepen zul je ook weer landen hebben die gaan zeiken en meer voordeel uit de groep krijgen dan ze eigenlijk bijdragen. Dat is ook 1 van de redenen waarom de UK nooit bij de EU is gekomen en nooit zal komen en is een goede reden om de EU niet groter te maken

Niet dat het me zelf allemaal veel uitmaakt. Hoop over een tig tal jaren in ieder geval in een land te wonen waar die euro niet belangrijk is.
  donderdag 18 maart 2010 @ 00:06:43 #65
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79279603
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte ben van de situatie van Italië op dit moment. Ik weet wel dat ze behoren tot de PIIGS, dus ik ga er vanuit dat het niet al te florissant zal zijn.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze met dat soort voorstellen gaan komen. Dan wordt het in ieder geval een aantal weken flink in de forex handel zitten . Het probleem wat we nu hebben met de EU, het verschil tussen goede en mindere landen zul je altijd hebben. Of je die groep nu verdeelt in Neuro en Zeuro of nog meer. In die groepen zul je ook weer landen hebben die gaan zeiken en meer voordeel uit de groep krijgen dan ze eigenlijk bijdragen. Dat is ook 1 van de redenen waarom de UK nooit bij de EU is gekomen en nooit zal komen en is een goede reden om de EU niet groter te maken

Niet dat het me zelf allemaal veel uitmaakt. Hoop over een tig tal jaren in ieder geval in een land te wonen waar die euro niet belangrijk is.
Klopt, maar de verschillen worden dan wel een stuk kleiner. Nederland is als land wel erg klein, dus aan iets of iemand vastklampen is niet nadelig denk ik, mits dit land enige status en macht heeft, bijvoorbeeld Duitsland. We kunnen ook een munt delen met Duitsland. De GDM, De German Dutch Mark.

De uitbreiding van de EU is inderdaad nutteloos.
Bedankt Hans.
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:17:04 #66
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_79285855
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee niet meer, want ook in Italie wordt de industriele basis al jaren lang vernietigd door uitbesteding naar lage loon landen :-)

Verder is het devaluatie middel een andere truuk voor politici om structurele problemen vooral niet op te willen lossen. Het leidt op termijn tot torenhoge inflatie, hogere rentes en een hogere werkloosheid.

Waar Italie mee geholpen zou zijn is een volledige herziening van het gezondheidstelsel, alle instituten en ministeries van de republiek afbouwen (cq sluiten) en overgaan naar een federaal model waarin de provincies zelf belastingen gaan heffen zonder afdracht aan "Rome". Oh ja en die 4,5 miljoen illegalen daar zal ook wel een oplossing voor gevonden moeten worden. Of je blijft gewoon doen alsof ze niet bestaan.
Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:19:18 #67
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_79285925
Maar in geval van de neuro zeuro pleuro, zou die knoflookmunt dan niet binnen een dag zijn gevallen. Dat zijn de landen die problemen hebben en die blijven staan door hulp van de rijkere landen. Straks met een zeuro worden deze landen natuurlijk niet meer zo erg geholpen en dan blijft van deze knooflooklanden niet veel meer over dan een ontwikkelingsland dat om geld moet smeken bij het imf. Hoewel een faillissement ook weer niet kan, dan stort ook onze bankensector weer in
shoarma is lekker
pi_79288752
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat denk ik niet omdat de devaluatie van de Euro alleen zou gebeuren tijdens extreme omstandigheden. Een WW3 bijvoorbeeld. Devaluatie van de euro houdt immers in dat de welvaart direct met een klap naar beneden gaat, dat is ook de enige reden waarom ze het nu niet doen en lekker wijzen naar Griekenland.
Volledig met je eens dat een devaluatie alleen zal plaatsvinden indien ze geen andere oplossing meer kunnen bedenken en de wanhoop enorm groot is. Een van de hoofdredenen waarom het nog niet gebeurd is dat na zo'n devaluatie het wantrouwen enorm groot is en er geen sprake meer is van goedkoop geld op de kapitaalmarkt, hetgene waar het systeem nog enigszins in leven door blijft. Zodra het geld op de kapitaalmarkt niet meer goedkoop is, zal men rekening houden met een eenmalige devaluatie (en wie weet zelfs tot overgaan). Men zal pas kiezen ervoor als het systeem totaal gefaald heeft, dus mocht men dit doen ligt dat nog wel een tijdje van ons af.

Zodra een grote natie hiervoor kiest, kan het niet anders dat overige naties volgen, mochten deze niet economisch willen worden afgeknepen. De laatste keer dat een grote natie eenmalig devalueerde was in 1932 (VS), de jaren eropvolgend devalueerde naties wereldwijd hun munt om niet achter te blijven. Ook Nederland gaf in 1936 uiteindelijk toe om economische redenen. Mocht er echter een devaluatie plaatsvinden zal men een gebeurtenis 'plots' aangrijpen en zal dit een van de meest waardeverliezende zijn voor bestaand geld in de geschiedenis (om tal van reden o.a. om schuld ten opzichte van GDP drastisch te verminderen).
pi_79295656
De CEO van Deutsche Bank wil ook dat Europa Griekenland redt,maar het woord steeds onwaarschijnlijker

http://www.welt.de/wirtsc(...)Griechen-Pleite.html
pi_79295809
Meerderheid Denen willen de Euro, Slowakije wil deelnemen in 2009 (en)

http://www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vhtvbz69jdye?ctx=vg9hmldxqvyt&start_tab0=40

Dat was 2 jaar geleden, nu zijn ze lachende derde samen met Zweden.
pi_79295814
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_79296035
quote:
zie ik als het morele einde van de EU,praten over Europese solidariteit in goede tijden is makkelijk, maar dat echt doen in slechte tijden is een tweede
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:54:23 #73
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79296074
Schade Griechenland alles ist vorbei!
Bedankt Hans.
pi_79296432
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:53 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

zie ik als het morele einde van de EU,praten over Europese solidariteit in goede tijden is makkelijk, maar dat echt doen in slechte tijden is een tweede
Als je nagaat is het natuurlijk diep triest. de meerderheid van de Nederlanders zat niet te wachten op de grondwet of het verdrag van Lissabon. Het werd ons echter door de strot geduwd door een stel machtsgeile politici, die nou even makkelijk de hele boel om zeep helpen. Samen uit samen thuis.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_79299099
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:53 schreef RechtseRukker het volgende:

Waar heb je het over, Griekenland heeft jarenlang op veel te grote voet geleefd door de rest van Europa te flessen, en nu ze tegen de lamp lopen mogen we die veel te hoge levensstandaard nog een keer komen financieren? Laat ze er maar eens voor gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')