quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:00 schreef Esbeliben het volgende:
[..]
Mensen die in de oerknal geloven,of in evolutie
![]()
![]()
Klacht: Mensen die evolutie ontkennen en liever geloven dat een magisch mannetje in de helemaal ons helpt en dat de aarde plat is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:23 schreef Esbeliben het volgende:
[..]
Dat is enkel je lichaam. Je ziel zal verdoemd zijn. Maar het is nog niet te laat...
geloof in God sluit geloof in de wetenschap niet uit hoor.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:15 schreef Markster het volgende:
eensch.
Blinde mensen die wetenschap ontkennen
En hij maakte van 2 broden en 5 vissen een complete maaltijd voor het hele dorp en hij maakte van water wijn.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:14 schreef Sodeju het volgende:
JEZUS LIEP OVER HET WATER!!!!!!!!1111
# Gij zult geen onkuisheid doen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:15 schreef Barendsz het volgende:
[..]
geloof in God sluit geloof in de wetenschap niet uit hoor.
juistquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:20 schreef woads het volgende:
[..]
# Gij zult geen onkuisheid doen.
Sluit ook geen seks met kleine jongetjes uit hoor.
Wat een bullshit God bestaat wel. Hij heeft me bevrijd uit de gevangenis.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:18 schreef Uro het volgende:
Nihilisme FTW! Christenen zijn net mensen: ze geloven in een collectieve leugen, omdat ze het ook niet weten.
Bewijst voor ons juist dat hij niet bestaatquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat een bullshit God bestaat wel. Hij heeft me bevrijd uit de gevangenis.
Waarom?!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:23 schreef Esbeliben het volgende:
[..]
Dat is enkel je lichaam. Je ziel zal verdoemd zijn. Maar het is nog niet te laat...
Hé!!quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:24 schreef SuperwormJim het volgende:
De oppergod:
[ afbeelding ]
Bow for him!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:29 schreef PowerAdmin het volgende:
Als Jezus wederkeert op aarde zal hij jouw minachting niet vergeven en zal jouw dan ook niet meenemen naar de volgende level GAME OVER voor jouw en je kornuiten.
Wij echter die hebben geben en geduldig gewacht op de herrijzing van Jezus de almachtige zullen door Jezus gehaalt worden Naar de hemel voordat hij deze rotaarde vernietigd.
Dat is je billenmaat genaamd "Jan".quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Wat een bullshit God bestaat wel. Hij heeft me bevrijd uit de gevangenis.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:30 schreef Jahr00n het volgende:
Godsamme waarom lukt het me niet om pro god te trollen.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:54 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zoek ook zo'n film, een of andere kerel had een apparaat waarmee hij dames het met elkaar liet doen.
Een afstandbediening ofzo.
Marco Borsato ook.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:14 schreef Sodeju het volgende:
JEZUS LIEP OVER HET WATER!!!!!!!!1111
quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En hij maakte van 2 broden en 5 vissen een complete maaltijd voor het hele dorp en hij maakte van water wijn.
Heb je die toevallig nog op videoband? Ik heb die van mij lang geleden overspoeld met de 5 Ferrari's.quote:
http://www.megavideo.com/?v=FOZTL2LAquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:41 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Heb je die toevallig nog op videoband? Ik heb die van mij lang geleden overspoeld met de 5 Ferrari's.
Getuigen...quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:45 schreef Trannellius het volgende:
Mensen die wel geloven dat een oerknal uit het niets kan ontstaan, en een verhaal wat gedocumenteerd is door oogetuigen overboord gooien. En dan ook nog anderen beschuldigen van bekrompenheid.
Driewerf
niet per se. Maar je eigen ontstaan verklaren door enkele aannames en simpele deducties, getuigt imo ook niet van een intelligente geest.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:46 schreef woads het volgende:
[..]
Getuigen...
Mensen zijn ook ontvoerd door aliens, geloof je dat ook?
idd !! heidenenquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:23 schreef Penisbaard het volgende:
Mensen die niet in Wodan en Thor geloven
DIT IS EEN TROLLREACTIE MENSEN REAGEER ER NIET OP OPEN JE OGENquote:Op donderdag 25 februari 2010 20:45 schreef Trannellius het volgende:
Mensen die wel geloven dat een oerknal uit het niets kan ontstaan, en een verhaal wat gedocumenteerd is door oogetuigen overboord gooien. En dan ook nog anderen beschuldigen van bekrompenheid.
Driewerf
Natuurlijk stel ik vragen. Ik denk de meeste mensen wel. Ik vind alleen een boek die 2000 jaar geleden is geschreven door machtzuchtige ''priesters'' , toen ze dachten dat de aarde plat was, niet echt een heel betrouwbare bron.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:48 schreef Trannellius het volgende:
[..]
niet per se. Maar je eigen ontstaan verklaren door enkele aannames en simpele deducties, getuigt imo ook niet van een intelligente geest.
Het houd de kortzichtige in de hand.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:51 schreef DeBassist het volgende:
wat is trouwens het positieve effect van religie hier op aarde als ik vragen mag ?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Esbeliben het volgende:
Gods toorn toch komt uit den hemel aan den dag over al de goddeloosheid en ongerechtigheid der mensen die de waarheid door ongerechtigheid onderdrukken.
Romeinen 1: 18
Mijn toorn, in jouw gezicht.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Esbeliben het volgende:
Gods toorn toch komt uit den hemel aan den dag over al de goddeloosheid en ongerechtigheid der mensen die de waarheid door ongerechtigheid onderdrukken.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:56 schreef Esbeliben het volgende:
Oorspronkelijk was de aarde ook plat. Maar door de ontbossing van de aarde roteert ie minder snel, en wordt het dus dikker.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:51 schreef woads het volgende:
[..]
Natuurlijk stel ik vragen. Ik denk de meeste mensen wel. Ik vind alleen een boek die 2000 jaar geleden is geschreven door machtzuchtige ''priesters'' , toen ze dachten dat de aarde plat was, niet echt een heel betrouwbare bron.
Dus de aarde zag vroeg zo uit?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:01 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oorspronkelijk was de aarde ook plat. Maar door de ontbossing van de aarde roteert ie minder snel, en wordt het dus dikker.
Denk je dat het toeval was dat mensen vroeger minder oud werden? De dagen duurden simpelweg veel langer.
Waarom niet? Omdat dat niet past in jouw denkbeeld van een aangenomen knal die een hoop zooi de ruimte in schiet?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:10 schreef woads het volgende:
[..]
Dus de aarde zag vroeg zo uit?
[ afbeelding ]
Onwaarschijnlijk
Trouwerij komt van het christelijke geloof, heb je medemens lief en hang hem niet op komt uit het christelijke geloof.quote:Op donderdag 25 februari 2010 20:51 schreef DeBassist het volgende:
wat is trouwens het positieve effect van religie hier op aarde als ik vragen mag ?
kijk hier heb ik wat aan , dankjewelquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:13 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Trouwerij komt van het christelijke geloof, heb je medemens lief en hang hem niet op komt uit het christelijke geloof.
Zelfde als respect voor authoriteit en een kritische kijk op jezelf komt ook uit het christendom.
In Nederland is de christelijke bevolking veel en veel minder op het criminele pad als de niet christenen.
Het christelijke geloof leert je ook niet te stelen of andere te beschulidigen of zwart te maken maar in plaats daarvan naar jezelf te kijken en te doen wat in jouw macht licht om een betere samenleving te creeren in plaats van maar te pakken wat er te pakken valt,
Sinds het christelijke geloof minder wordt in Nederland stijkgt de criminaliteit schrikbarend.
Hoe oud is het christendom dan? Naar mijn weten trouwden de Romeinen, en andere volkeren daarvoor ook?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:13 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Trouwerij komt van het christelijke geloof, heb je medemens lief en hang hem niet op komt uit het christelijke geloof.
Zelfde als respect voor authoriteit en een kritische kijk op jezelf komt ook uit het christendom.
In Nederland is de christelijke bevolking veel en veel minder op het criminele pad als de niet christenen.
Het christelijke geloof leert je ook niet te stelen of andere te beschulidigen of zwart te maken maar in plaats daarvan naar jezelf te kijken en te doen wat in jouw macht licht om een betere samenleving te creeren in plaats van maar te pakken wat er te pakken valt,
Sinds het christelijke geloof minder wordt in Nederland stijkgt de criminaliteit schrikbarend.
Wat een kolderquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:13 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:15 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hoe oud is het christendom dan? Naar mijn weten trouwden de Romeinen, en andere volkeren daarvoor ook?
Whehehe opgeslagenquote:
Ik zou het eerder anders zien. Het is simpelweg een manier om bij een groep te horen, en een verklaring te geven voor je bestaan. De meesten van ons hebben nu eenmaal een middelmatig bestaan, en dit is een wijze om daar reden aan te geven.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:14 schreef DeBassist het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aan , dankjewel
Vreemd trouwens dat er nu geen platte planeten zijn. Zijn ze verlegen of....quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:15 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Hoe oud is het christendom dan? Naar mijn weten trouwden de Romeinen, en andere volkeren daarvoor ook?
Laat eens wat bewijs zien dan van massale verkrachtingen, groeps verkrachtingen, duizenden roofovervallen, home invations, bank overvallen, drugs gebruik, en moorden zien gepleegd in de 50s of de 60s.quote:
Knap dat je dat zo zeker weet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:19 schreef woads het volgende:
[..]
Vreemd trouwens dat er nu geen platte planeten zijn. Zijn ze verlegen of....
Dat is het mooie aan wetenschap. Je kan het aanpassen! Dat kan niet met je 2000 jaar oude boek.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:18 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ik zou het eerder anders zien. Het is simpelweg een manier om bij een groep te horen, en een verklaring te geven voor je bestaan. De meesten van ons hebben nu eenmaal een middelmatig bestaan, en dit is een wijze om daar reden aan te geven.
Wat ik zelf wel ergerlijk vind, is dat mensen zoals TS denken de wijsheid te hebben en daarmee anderen te kunnen schofferen. De wetenschap heeft nog dusdanig veel gaten, en wordt nog vaak genoeg aangepast dat ik het zelf een vrij gedurfd statement vind om te zeggen dat de aarde op die wijze ontstaan is.
Maar ga het dan niet als absolute waarheid verkondigen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:21 schreef woads het volgende:
[..]
Dat is het mooie aan wetenschap. Je kan het aanpassen! Dat kan niet met je 2000 jaar oude boek.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:19 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Laat eens wat bewijs zien dan van massale verkrachtingen, groeps verkrachtingen, duizenden roofovervallen, home invations, bank overvallen, drugs gebruik, en moorden zien gepleegd in de 50s of de 60s.
Ik beschouw mezelf niet als ''kortzichtig'', maar met elke gelovige waarmee ik een discussie kom uiteindelijk op een wazig antwoord als: ''God heeft daar een reden voor''. Dit overtuigd mij niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:20 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Knap dat je dat zo zeker weet.
Ik ben geen christen, maar andermans verklaring terzijde schuiven en je eigen als absolute waarheid beschouwen, maakt je geen haar beter dan een willekeurige religieuze fanaticus.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:23 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Maar ga het dan niet als absolute waarheid verkondigen.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:17 schreef woads het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je zal wel snappen wat dit is, waarom ontken je dit?
Not zoals dat een verhaal wat naar inzicht veranderd kan worden vele anderen niet overtuigt.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:24 schreef woads het volgende:
[..]
Ik beschouw mezelf niet als ''kortzichtig'', maar met elke gelovige waarmee ik een discussie kom uiteindelijk op een wazig antwoord als: ''God heeft daar een reden voor''. Dit overtuigd mij niet.
Om eerlijk te zijn, zul je je argumenten wat minder cryptisch moeten brengen/quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:17 schreef woads het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
Sinds de 50er jaren krimpt het christendom in NEderland, sindsdien is de criminaliteit ver 9 voudigd.quote:Misdaad statistieken.
- Jaarlijks komt er 1,3 miljoen misdrijven bij de politie.
- In 1950 was de geregistreerde criminaliteit 9 keer zo laag.
- 20% van de misdrijven wordt nu opgehelderd → in 1955 was dat 65%.
Naar kennis wat je opdoet ja.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:25 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Not zoals dat een verhaal wat naar inzicht veranderd kan worden vele anderen niet overtuigt.
Het feit dat de bevolking wel/niet gelooft, heeft niets te maken met het feit dat de maatschappij criminaliseert. Verder wel een leuke drogreden.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:27 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
[..]
Sinds de 50er jaren krimpt het christendom in NEderland, sindsdien is de criminaliteit ver 9 voudigd.
Tja gingen we nu allemaal nou nog eens een uurtje naar de kerk op zondag dan was het nog veilig geweest in Nederland.
Maar nee hoor de hippies moesten zo nodig gaan zitten blowen en hebben het hele sociale kerkgebeuren om zeep geholpen. En hiermee de veiligheid, sociale controle en kohesie die in Nederland bestond.
Van duivenpoep tot Nobelprijsquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:26 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, zul je je argumenten wat minder cryptisch moeten brengen/
Taal is een serie afspraken die je onderling maakt om elkaar te begrijpen. Jij wilt dat dus vergelijken met wetenschap? We maken gewoon wat afspraken hoe de wereld is ontstaan? En hoe is dat anders dan met het Christendom?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:30 schreef woads het volgende:
[..]
Naar kennis wat je opdoet ja.
Te vergelijken met de kennis die je opdoet in de eerste.(jij bent leraar) Je zal in de eerste ook beginnen met werkwoorden vervoegen, maar in de het 3de leer jaar komen er onregelmatige bij. Betekent dit dat wat er in de eerste is geleerd niet klopt?
Boven je postquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:35 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Taal is een serie afspraken die je onderling maakt om elkaar te begrijpen. Jij wilt dat dus vergelijken met wetenschap? We maken gewoon wat afspraken hoe de wereld is ontstaan? En hoe is dat anders dan met het Christendom?
Volgend argument graag.
Cosmic background radiation.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:17 schreef woads het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ach, er zijn wel vaker theorieën geweest met het nodige bewijs. De een wel succesvol, de ander niet. Vind het nog steeds vrij zwaar om een ander met een ander wereldbeeld daarom voor dom uit te maken.quote:
Uhm jawel, we hadden al geconstateert dat christenen maar een zeer beperkt deel uitmaken van de criminaliteits cyfers. Gecombineert met de statistieken van 1950 tot nu kunnen we constateren dat door verdwijning van het CHRISTELIJKE geloof onze samenleving hard achteruit is gegaan en een criminaliteits golf over ons land heeft gestoort als nooit tevoren.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:33 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Het feit dat de bevolking wel/niet gelooft, heeft niets te maken met het feit dat de maatschappij criminaliseert. Verder wel een leuke drogreden.
Seizoen 5??quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Cosmic background radiation.
Vanaf seizoen 5 werd het wel wat eentonig.
Dat heb je ontkracht.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:39 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ach, er zijn wel vaker theorieën geweest met het nodige bewijs. De een wel succesvol, de ander niet. Vind het nog steeds vrij zwaar om een ander met een ander wereldbeeld daarom voor dom uit te maken.
Maar ga eens verder met je taalvergelijkingen
Maar wat geloof jij precies?quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:39 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Ach, er zijn wel vaker theorieën geweest met het nodige bewijs. De een wel succesvol, de ander niet. Vind het nog steeds vrij zwaar om een ander met een ander wereldbeeld daarom voor dom uit te maken.
Maar ga eens verder met je taalvergelijkingen
Succes, begin je met het indoctrineren van je sprookjesboek bij deze jongelieden:quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:39 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Uhm jawel, we hadden al geconstateert dat christenen maar een zeer beperkt deel uitmaken van de criminaliteits cyfers. Gecombineert met de statistieken van 1950 tot nu kunnen we constateren dat door verdwijning van het CHRISTELIJKE geloof onze samenleving hard achteruit is gegaan en een criminaliteits golf over ons land heeft gestoort als nooit tevoren.
Ik durf te wedden als we dit weer een christelijk land maken dat de criminaliteit en geweld ook weer drastisch afneemt.
Ja, laten we allemaal iets gaan geloven wat gewoon niet waar is omdat dat zogenaamd criminaliteit tegen zou gaan. Walgelijk figuur.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:39 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Uhm jawel, we hadden al geconstateert dat christenen maar een zeer beperkt deel uitmaken van de criminaliteits cyfers. Gecombineert met de statistieken van 1950 tot nu kunnen we constateren dat door verdwijning van het CHRISTELIJKE geloof onze samenleving hard achteruit is gegaan en een criminaliteits golf over ons land heeft gestoort als nooit tevoren.
Ik durf te wedden als we dit weer een christelijk land maken dat de criminaliteit en geweld ook weer drastisch afneemt.
Oh, ik neig ook naar de wetenschap hoor.quote:
1.000.000 christenen =1.000 criminelenquote:Op donderdag 25 februari 2010 21:39 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Uhm wetenschap is de absolute waarheid anders was het geen wetenschap.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:46 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, ik neig ook naar de wetenschap hoor.
Maar ik erger mij aan mensen die de wetenschap als absolute waarheid verkopen, en niet open staan voor anderen. Wat ik al zei, dat maakt je geen haar beter dan een willekeurige geloofsfanaticus.
Absoluutheid bestaat niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:48 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhm wetenschap is de absolute waarheid anders was het geen wetenschap.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:46 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, ik neig ook naar de wetenschap hoor.
Maar ik erger mij aan mensen die de wetenschap als absolute waarheid verkopen, en niet open staan voor anderen. Wat ik al zei, dat maakt je geen haar beter dan een willekeurige geloofsfanaticus.
Dus jij ontkent de evolutie?quote:Klacht: Mensen die evolutie ontkennen en liever geloven dat een magisch mannetje in de helemaal ons helpt en dat de aarde plat is.
Je wilt toch niet zeggen dat je langer dan 5 seizoenen hebt gekeken naar ruis op je tv?quote:
Neen, ik ontken het als absolute waarheid.quote:
Ik vond seizoen 2 het leukste, seizoen 5 begon ik een beetje langdradig vind. Hoewel niets echt kan tippen aan seizoen 8quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:54 schreef Montov het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen dat je langer dan 5 seizoenen hebt gekeken naar ruis op je tv?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer me dan een beeld te schetsen hoe het anders zal moeten gaan en het bewijs te ontkennen, maar dit lukt me niet.quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:56 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Neen, ik ontken het als absolute waarheid.
Wel blijven lezen in een discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |