abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79557103
Ik vind die mercedessen altijd wel mooi, ben opgegroeid in gebied waar altijd mercedes was (regio rotterdam oost). En nu hier in 't noorden ook alleen mercedes.
Helaas kiest Syntus weer voor de nieuwe concessie voor de geijkte ambras-sador.
pi_79557354
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 01:11 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Zal nog wel binnen de garantie vallen, dus ik verwacht dat de serie nog met een verlengd wordt.
gewoon hernummeren
  donderdag 25 maart 2010 @ 09:26:03 #253
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_79559022
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 06:15 schreef marcel.nl het volgende:

Helaas kiest Syntus weer voor de nieuwe concessie voor de geijkte ambras-sador.
Extra comfort voor de Ambassador streekbus

De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
  Spellchecker donderdag 25 maart 2010 @ 15:07:49 #254
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_79571466
quote:
Ov-campagne normen en waarden op komst

DEN HAAG - Er is een publiekscampagne in de maak om normen en waarden in het openbaar vervoer (ov) te stimuleren. Dat heeft demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag gezegd in een overleg in de Tweede Kamer over de spoorsector.

''De tijd dat we vervelend gedrag in het ov als onschuldig kenschetsten is voorbij'', hield hij de Kamerleden voor.

Hij noemt het absurd wat hij de afgelopen periode als minister heeft gehoord op het gebied van incidenten in het openbaar vervoer.

Molesteren

''Zo hoorde ik een tijdje geleden van een man die stond te urineren in een trein. Een conducteur in burger sprak hem daar op aan en die werd vervolgens gemolesteerd en zo het ziekenhuis in geslagen.''

De campagne is al langer in voorbereiding. ''In april gaan we de puntjes op de i zetten en kort na die maand beginnen we ermee'', beloofde hij de parlementariërs.

Bron: nu.nl
Tevens -purist.
pi_79571523
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Extra comfort voor de Ambassador streekbus

De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
oftewel die stopcontacten staan altijd uit
pi_79571599
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Extra comfort voor de Ambassador streekbus

De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/

quote:

De streekuitvoering heeft 35 zitplaatsen in een 2+2 opstelling, 2 klapstoelen en 43 staanplaatsen.
Die uitvoering heeft 5 stoelen minder dan de standaard uitvoering, dat is raar. Je zou toch 4 of 8 verwachten.
Overigens zaten in de Berkhof Interliners van Noordned ook klaptafeltjes. Dat heeft niet lang geduurd.
Toen werden ze of met parkers aan de stoelleuning vastgezet of er domweg met geweld uitgebroken.
Dat laatste gebeurde ook met de prullebakjes. Onderhoud kost geld.
Beef R. Wijker
pi_79582287
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 06:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]

Trouwens:
Ik zie hier in Noord Groningen steeds meer van die oude, witte citaro's van BBA regio Eindhoven op de gewone lijnen rijden. Appingedam-Groningen, Appingedam-Loppersum en Delfzijl-Winschoten zag ik in ieder geval.
Zojuist terwijl ik de posts van vandaag lees op dit forum tuft er weer een witte citaro voorbij richting Delfzijl op lijn 119.
  donderdag 25 maart 2010 @ 20:02:58 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79582910
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 15:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
HALLO FLES!
HALLO OU-TANNU!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79588357
Eens was er Pieper uit Schoonebeek nabij Emmen.
Iemand die mij kan zeggen wat voor bus dit is /was ? Lijkt qua koplampen Berkhof, maar de rest van carrosserie niet.

pi_79589698
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 21:55 schreef marcel.nl het volgende:
Eens was er Pieper uit Schoonebeek nabij Emmen.
Iemand die mij kan zeggen wat voor bus dit is /was ? Lijkt qua koplampen Berkhof, maar de rest van carrosserie niet.

[ afbeelding ]
Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.

Kijk ook even hier: phototrans

[ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 25-03-2010 22:42:40 ]
Beef R. Wijker
pi_79590503
Dat zijn nou de kersen op de slagroom voor mij
Pieper
OV maar dan anders
One-offs
SB220 chassis
Spaanse zooi
pi_79593297
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Extra comfort voor de Ambassador streekbus

De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/

Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.

De Nederlandse streekbussen zijn eigenlijk gewoon stadsbussen.
pi_79596085
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.

Kijk ook even hier: phototrans
Nou hartelijk dank voor de info. Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.
Ik vind het wel een aparte bus. Ziet er stevig uit.

En wat betreft Ambassadors, die zijn volgens mij naar een concept van playmobil uit de begin jaren 90. Lekker licht, niet stevig en snel aan vervanging toe.

Trouwens: UvO uit Uithuizen die scholierenritten doet, heeft zijn zilverkleurige alliance de waterpokken gegeven. Is wel cool:



[ Bericht 14% gewijzigd door marcel.nl op 26-03-2010 06:47:03 ]
pi_79609260
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 00:07 schreef SvMp het volgende:

[..]

Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.

De Nederlandse streekbussen zijn eigenlijk gewoon stadsbussen.
komt omdat alles hier (op de HOV lijnen na geloof ik ) tegenwoordig laagvloers moet zijn..
en dat red je niet met een integro
  vrijdag 26 maart 2010 @ 14:34:47 #265
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79609350
Zijn er ook gelede MAN Lion City's van Qbuzz? In Rotterdam heb ik die nog nog nooit gezien, wel een gelede rode Citaro uit Drenthe.

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 26-03-2010 14:36:05 ]
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 maart 2010 @ 14:36:55 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79609426
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:34 schreef o.us het volgende:
Zijn er ook gelede MAN Lion City's van Qbuzz?
Nee
quote:
In Rotterdam heb ik die nog nog nooit gezien, wel een gelede rode Citaro uit Drenthe.
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79612957
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee
[..]

Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
maar de city's van kubus rijden wel erg lekker

motoren klinken ook gewoon tevreden
pi_79615392
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee
[..]

Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
Die ene in R'dam is vast dichterbij. Voor gelede Lion's Citys moet ie naar Eindhoven.

Oh, en Qbuzz valt dus steeds meer van z'n voetstuk.
Beef R. Wijker
pi_79621078
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:51 schreef BeefRWijker het volgende:Het prille begin van een Citea
... en het bittere eind van een Frysker:



Ik zag vanmiddag trouwens die alliance in roodpaarse kleur live bij Appingedam, en onderweg passeerde weer een witte citaro lijn 119 richting Delfzijl.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 maart 2010 @ 19:42:29 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79621222
Jammer alleen dat die Fryskerfoto een oudje is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79626704
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 16:01 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar de city's van kubus rijden wel erg lekker

motoren klinken ook gewoon tevreden
Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 06:14 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Nou hartelijk dank voor de info.
Is goed.
quote:
Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.
Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.
Eerst langs de RDW en dan langs Goegel als de RDW 't niet weet.
quote:
Ik vind het wel een aparte bus. Ziet er stevig uit.
Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hier
geweest en Chili is toch wel heel ver weg.
quote:
En wat betreft Ambassadors, die zijn volgens mij naar een concept van playmobil uit de begin jaren 90. Lekker licht, niet stevig en snel aan vervanging toe.
Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weet

Ambassador in RTL Transportwereld

De eerste halve minuut is kostelijk.
Beef R. Wijker
pi_79629667
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?
[..]

Is goed.
[..]

Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.
Eerst langs de RDW en dan langs Goegel als de RDW 't niet weet.
[..]

Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hier
geweest en Chili is toch wel heel ver weg.
[..]

Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weet

Ambassador in RTL Transportwereld

De eerste halve minuut is kostelijk.
neeh die rijden nooit waneer ik die bussen wil nemen

maar de dieselpruttels doen t prima
pi_79638302
Op de website van VDL: VDL Groep ziet herstel in 2010

http://www.vdlgroep.com/?(...)herstel+in+2010.aspx

In Eindhoven zien ze dat tijdelijk niet, er is een grote brand gaande:

http://eindhoven.kliknieu(...)nd-bij-vdl-eindhoven

  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:05:37 #275
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_79638531
quote:
Weer grote busorder VDL

* LC | Gepubliceerd op 26 maart 2010, 17:00

HEERENVEEN -

Voor de tweede maal in een week heeft VDL Bus & Coach, moederbedrijf van VDL Berkhof in Heerenveen, een grote busorder in de wacht gesleept. De komende drie jaar neemt het Belgische vervoersbedrijf TEC in Namen 217 Citea's af. De 12 meter lange stadsbussen worden gemaakt bij Jonckheere in Roeselare.

Eerder deze week kreeg VDL van de Nederlandse busvervoerder Syntus de opdracht voor de levering van 106 VDL Ambassadors. Die zullen in Heerenveen worden gemaakt. VDL Berkhof werkt nog aan een order van 518 Citea's voor Dubai.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:32:58 #276
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
  Spellchecker zondag 28 maart 2010 @ 17:15:08 #277
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_79674552
Mét de 8840 op die foto. Geniaal
Tevens -purist.
  zondag 28 maart 2010 @ 17:18:38 #278
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_79674629
Speelt iemand hier City Bus Simulator? Erg leuke spel, realistisch ook!
Feyenoord Rotterdam
  zondag 28 maart 2010 @ 18:50:02 #279
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_79677110
pi_79678044
stond ook weer een Lions Regio ( lijn 315 ) stil op de vluchtstrook.. vanmiddag tegen 4u op de richting lelystad
  dinsdag 30 maart 2010 @ 14:49:54 #281
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_79746972

pi_79749372
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet spreken met de chauffeur op straffe van onthoofding.
Beef R. Wijker
  † In Memoriam † dinsdag 30 maart 2010 @ 16:17:02 #283
25682 2cv
Niet subtiel
pi_79750356
Ik heb begrepen dat die Berkhoffs van die rammelbakkebn zijn omdat ze meer 1 consessie mee hoeven te gaan. Dan kan alles lichter gebouwd worden en is de bus dus goedkoper.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker dinsdag 30 maart 2010 @ 17:40:53 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_79753721
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:53 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Niet spreken met de chauffeur op straffe van onthoofding.
Ik moest lachen.
Tevens -purist.
pi_79753820
k had vanmiddag t gevoel als ik in zo`n oude DAF zat..

volgens mij was t dat MAN wagentje wat dempings materiaal kwijt rond de motor
pi_79755139
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 16:17 schreef 2cv het volgende:
Ik heb begrepen dat die Berkhofs van die rammelbakken zijn omdat ze maar 1 consessie mee hoeven te gaan. Dan kan alles lichter gebouwd worden en is de bus dus goedkoper.
De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:40 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
k had vanmiddag t gevoel als ik in zo`n oude DAF zat..

volgens mij was dat MAN wagentje wat dempings materiaal kwijt rond de motor
8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.
Had overigens op 167 Alkmaar/BeefRWijk een 8800-'tje (MAN A78) dat naar omstandigheden bijna beschaafd klonk. Die harde ratel van die dingen was bij deze bijna geheel afwezig.
En op Qliner 350 een stijgerende 5615 (Volvo 8700BLE). De knielinrichting van die bus had zo een eigen willetje ontwikkeld: elke 10 seconden op en neer. Tijdens de rit bleef ie 't ook doen, zij 't op een lager tempo.

[ Bericht 18% gewijzigd door BeefRWijker op 30-03-2010 18:36:33 ]
Beef R. Wijker
pi_79756925
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:49 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat wat ze bedoelen met: meedraaiende assen ?
pi_79761239
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:19 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.
[..]

Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?
[..]

8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.
Had overigens op 167 Alkmaar/BeefRWijk een 8800-'tje (MAN A78) dat naar omstandigheden bijna beschaafd klonk. Die harde ratel van die dingen was bij deze bijna geheel afwezig.
En op Qliner 350 een stijgerende 5615 (Volvo 8700BLE). De knielinrichting van die bus had zo een eigen willetje ontwikkeld: elke 10 seconden op en neer. Tijdens de rit bleef ie 't ook doen, zij 't op een lager tempo.
ik dacht een 88xx lions city
  Spellchecker dinsdag 30 maart 2010 @ 20:35:14 #289
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_79761272
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Tevens -purist.
pi_79761382
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
ambakrotten zijn ook jankbakken
pi_79772747
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Dat dacht ik eigenlijk ook (zij 't dan zonder dat hoge gejank), vandaar m'n verbazing.
Deze klonk echter behoorlijk vet, iets wat me een eerdere keer niet is opgevallen.
Zeker niet de 220PK die er voor staat.
Beef R. Wijker
pi_79777506
amba's die net niet doorschakelen bij 80km/h
pi_79805743
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.

Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
pi_79811413
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.

Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
Waar vandaan?

(oh, en nog 6 posts te gaan)
Beef R. Wijker
pi_79817648
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.

Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?
pi_79820331
quote:
Op donderdag 1 april 2010 06:20 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?
hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 april 2010 @ 10:12:03 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79820898
quote:
Op donderdag 1 april 2010 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/
mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79822498
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:50 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dat is ook een manier om aan de onderkant te werken.
pi_79822623
quote:
Op donderdag 1 april 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.
1tje ja.. geen 2
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 april 2010 @ 11:07:19 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79822731
quote:
Op donderdag 1 april 2010 11:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

1tje ja.. geen 2
Door het geschuif met bussen is die tweede nu wel nodig
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')