gewoon hernummerenquote:Op donderdag 25 maart 2010 01:11 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Zal nog wel binnen de garantie vallen, dus ik verwacht dat de serie nog met een verlengd wordt.
Extra comfort voor de Ambassador streekbusquote:Op donderdag 25 maart 2010 06:15 schreef marcel.nl het volgende:
Helaas kiest Syntus weer voor de nieuwe concessie voor de geijkte ambras-sador.
quote:Ov-campagne normen en waarden op komst
DEN HAAG - Er is een publiekscampagne in de maak om normen en waarden in het openbaar vervoer (ov) te stimuleren. Dat heeft demissionair minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag gezegd in een overleg in de Tweede Kamer over de spoorsector.
''De tijd dat we vervelend gedrag in het ov als onschuldig kenschetsten is voorbij'', hield hij de Kamerleden voor.
Hij noemt het absurd wat hij de afgelopen periode als minister heeft gehoord op het gebied van incidenten in het openbaar vervoer.
Molesteren
''Zo hoorde ik een tijdje geleden van een man die stond te urineren in een trein. Een conducteur in burger sprak hem daar op aan en die werd vervolgens gemolesteerd en zo het ziekenhuis in geslagen.''
De campagne is al langer in voorbereiding. ''In april gaan we de puntjes op de i zetten en kort na die maand beginnen we ermee'', beloofde hij de parlementariërs.
Bron: nu.nl
oftewel die stopcontacten staan altijd uitquote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Die uitvoering heeft 5 stoelen minder dan de standaard uitvoering, dat is raar. Je zou toch 4 of 8 verwachten.quote:
De streekuitvoering heeft 35 zitplaatsen in een 2+2 opstelling, 2 klapstoelen en 43 staanplaatsen.
Zojuist terwijl ik de posts van vandaag lees op dit forum tuft er weer een witte citaro voorbij richting Delfzijl op lijn 119.quote:Op woensdag 24 maart 2010 06:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Trouwens:
Ik zie hier in Noord Groningen steeds meer van die oude, witte citaro's van BBA regio Eindhoven op de gewone lijnen rijden. Appingedam-Groningen, Appingedam-Loppersum en Delfzijl-Winschoten zag ik in ieder geval.
Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:55 schreef marcel.nl het volgende:
Eens was er Pieper uit Schoonebeek nabij Emmen.
Iemand die mij kan zeggen wat voor bus dit is /was ? Lijkt qua koplampen Berkhof, maar de rest van carrosserie niet.
[ afbeelding ]
Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:26 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Extra comfort voor de Ambassador streekbus
De Ambassadors uitgevoerd als streekbus zijn voorzien van klaptafels en stopcontacten om de passagiers maximaal van dienst te kunnen zijn. De stopcontacten kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor het aansluiten van laptops of het opladen van telefoons. De chauffeur kan naar wens de stroom in- of uitschakelen. Deze extra voorziening is uniek voor een openbaarvervoerbus.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Nou hartelijk dank voor de info. Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 22:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Een spanjool: Unicar U92, een one-off op SB220 chassis.
Kijk ook even hier: phototrans
komt omdat alles hier (op de HOV lijnen na geloof ik ) tegenwoordig laagvloers moet zijn..quote:Op vrijdag 26 maart 2010 00:07 schreef SvMp het volgende:
[..]
Extra comfort? Is dat er ooit geweest dan? Die verschrikkelijke ambassadors maken mij het meest blij met m'n auto. In Luxemburg zijn bijna alle streekbussen Mercedes Integro's. Dan wordt het pas aantrekkelijk om het OV te overwegen.
De Nederlandse streekbussen zijn eigenlijk gewoon stadsbussen.
Neequote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:34 schreef o.us het volgende:
Zijn er ook gelede MAN Lion City's van Qbuzz?
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.quote:In Rotterdam heb ik die nog nog nooit gezien, wel een gelede rode Citaro uit Drenthe.
maar de city's van kubus rijden wel erg lekkerquote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee
[..]
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
Die ene in R'dam is vast dichterbij. Voor gelede Lion's Citys moet ie naar Eindhoven.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee
[..]
Voor gelede KubusCitaro's kun je het beste naar Groningen gaan. Daar wemelt het van die dingen.
... en het bittere eind van een Frysker:quote:Op vrijdag 26 maart 2010 18:51 schreef BeefRWijker het volgende:Het prille begin van een Citea
Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 16:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar de city's van kubus rijden wel erg lekker
motoren klinken ook gewoon tevreden
Is goed.quote:
Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.quote:Ik kon het zo snel niet vinden, hier is het dan.
Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hierquote:Ik vind het wel een aparte bus. Ziet er stevig uit.
Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weetquote:En wat betreft Ambassadors, die zijn volgens mij naar een concept van playmobil uit de begin jaren 90. Lekker licht, niet stevig en snel aan vervanging toe.
neehquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies, Ou. Heb je nou al 's een ritje met een gasbrommer gemaakt?
[..]
Is goed.
[..]
Ik ga altijd eerst voor 't kenteken, als 't leesbaar is.
Eerst langs de RDW en dan langs Goegel als de RDW 't niet weet.
[..]
Eerder Zuid Amerikaans dan Zuid Europees zou ik zeggen maar volgens RDW is ie al die tijd hier
geweest en Chili is toch wel heel ver weg.
[..]
Misschien is daar 't geld van Novem wel heen gegaan, wie weet![]()
Ambassador in RTL Transportwereld
De eerste halve minuut is kostelijk.
quote:Weer grote busorder VDL
* LC | Gepubliceerd op 26 maart 2010, 17:00
HEERENVEEN -
Voor de tweede maal in een week heeft VDL Bus & Coach, moederbedrijf van VDL Berkhof in Heerenveen, een grote busorder in de wacht gesleept. De komende drie jaar neemt het Belgische vervoersbedrijf TEC in Namen 217 Citea's af. De 12 meter lange stadsbussen worden gemaakt bij Jonckheere in Roeselare.
Eerder deze week kreeg VDL van de Nederlandse busvervoerder Syntus de opdracht voor de levering van 106 VDL Ambassadors. Die zullen in Heerenveen worden gemaakt. VDL Berkhof werkt nog aan een order van 518 Citea's voor Dubai.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Niet spreken met de chauffeur op straffe van onthoofding.
De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:17 schreef 2cv het volgende:
Ik heb begrepen dat die Berkhofs van die rammelbakken zijn omdat ze maar 1 consessie mee hoeven te gaan. Dan kan alles lichter gebouwd worden en is de bus dus goedkoper.
Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?quote:
8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 17:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
k had vanmiddag t gevoel als ik in zo`n oude DAF zat..
volgens mij was dat MAN wagentje wat dempings materiaal kwijt rond de motor
ik dacht een 88xx lions cityquote:Op dinsdag 30 maart 2010 18:19 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De lage 8200's zijn anders al aan hun 3e concessie bezig. Ook bussen die maar 1 concessie blijven gaan daarna nog niet meteen naar de sloper. En lichter bouwen is niet per definitie goedkoper.
[..]
Iemand een idee hoe die bus een linkse bocht neemt?
[..]
8200-'tje (MAN Caetano) op 98/99? Die had ik afgelopen maandag. Die klonk behoorlijk bassig, inderdaad.
Had overigens op 167 Alkmaar/BeefRWijk een 8800-'tje (MAN A78) dat naar omstandigheden bijna beschaafd klonk. Die harde ratel van die dingen was bij deze bijna geheel afwezig.
En op Qliner 350 een stijgerende 5615 (Volvo 8700BLE). De knielinrichting van die bus had zo een eigen willetje ontwikkeld: elke 10 seconden op en neer. Tijdens de rit bleef ie 't ook doen, zij 't op een lager tempo.
ambakrotten zijn ook jankbakkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Dat dacht ik eigenlijk ook (zij 't dan zonder dat hoge gejank), vandaar m'n verbazing.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:35 schreef NoBody122 het volgende:
Viel mij bij de 8200 MAN Caetano's op, dat het geluid verdacht veel lijkt op dat van de gemiddelde Ambassador..
Waar vandaan?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.
Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:24 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik zag vanmiddag een MAN Lion's Regio (uit Friesland) rijden bij Qbuzz in Zoetermeer, naar alle waarschijnlijkheid als dienstwagen! Opvallende inzet.
Zo eentje dus (foto uit Heerenveen)
[ afbeelding ]
hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/quote:Op donderdag 1 april 2010 06:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Zal dat niet zijn voor de Zo-Ro lijn, een HOV verbinding die er moet komen/zijn tussen Zoetermeer en de Berkel => aansluiting randstadrail Rotterdam (ZOetermeer-ROtterdam) ?
mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.quote:Op donderdag 1 april 2010 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hm vandaar dat er TCR wagens op de 310 zitten :/
1tje ja.. geen 2quote:Op donderdag 1 april 2010 10:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, daarvan was er ook al eentje nodig hoor, omdat ze sinds december in een hogere frequentie rijden en dus meer bussen nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |