quote:Op donderdag 25 februari 2010 19:16 schreef Barca het volgende:
Eventueel een mix van PSV en Twente?
Boschker;
Stam, Douglas, Braafheid, Pieters;
Brama, Bakkal, Afellay, Engelaar;
Lens, Elia

[..]
En waarom zou je melchiot willen laten spelen, in mijn opstelling heb je er maar weinig aan omdat van der Wiel voetballend veel verder is. Met een blok van drie pure verdedigers en nog twee controleurs er voor heb je genoeg verdedigende capiciteiten. Melchiot zou er dan voor spek en bonen bij lopen.
Van der Wiel rechtsbuiten vind ik zonde omdat je voorin al genoeg kwaliteit heb lopen.
Bovendien is Elia wel iemand die een man kan passeren en heel wat diepgang in zijn spel heeft, en dat heb je nodig tegen de toplanden. En met van Persie in de spits heb je een fatsoenlijk aanspeelpunt die ook nog eens flink wat scorend vermogen heeft.
Omdat Melchiot EN heel goed is EN veel ervaring heeft. Van der Wiel voetballend verder dan Melchiot? Dat waag ik te betwijfelen. In verdedigend opzicht is Melchiot beduidend beter. En verdedigen is de eerste taak van een verdediger. Maar zoals ik al zei, ben ik wel voorstander van een Van der Wiel, maar voor het WK is hij denk ik nog niet toe aan een basisplaats. ( of eventueel op '4', daar kan hij ook mee oprukken naar voren )
Voorin genoeg kwaliteit? Elia moet er nog helemaal komen, zoals ik al zei, en Robben is heel blessuregevoelig. Van Persie is de enige die voorin er voetballend bovenuit steekt. Zeker in de punt van de aanval. Met de rug naar het doel kan hij zo functioneren dat het mij aan Kluivert doet denken. Die 'touches' zorgen ervoor dat middenvelders dichter bij hem kunnen komen te staan, wanneer hij de bal aangespeeld krijgt. Daarna kan de combinatie worden opgezet of eventueel ( nadat één van de middenvelders dichter bij het doel is gekomen ) naar één van de buitenspelers passen, waardoor je dus een overtal situatie in het midden hebt.
Een tik van een Deen of een Kameroenees op het WK en Robben ligt. Van Persie heeft amper blessures ( ja, nu dan een zware, maar het komt bij hem niet vaak voor ) en bij Robben ligt dat heel anders. Daarbij heeft Robben vervelende maniertjes in het veld, die hij nog steeds niet heeft afgeleerd. Als supersub kan je hem toch gebruiken?
Maar ja, welke buitenspelers zetten we dan op de flanken?
Of misschien toch 4-4-2 spelen? Met Van der Vaart dan zwervend om Van Persie heen voetballend? Op het middenveld kan je dan een goed geheel zetten. Schaars, Seedorf, De Jong en Van Bommel. ( De Zeeuw ) Maar ja, dat is misschien wat té verdedigend.
Maar ja, Seedorf wordt door de bondscoach volledig genegeerd, dus dat is waarschijnlijk alleen maar een natte droom dat hij op het WK verschijnt.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Van der Wiel defensief te zwak als back, aanvallend te zwak als middenvelder of aanvaller. Gewoon Melchiot als back (Stam reserve) en Kuyt als middenvelder (Afellay / Lens reserve). Met Lens als rechtsbuiten, Babel als spits en Elia als linksbuiten kunnen we lekker counteren. De nood moet echter wel heel hoog zijn, wil je met alle drie gaan spelen.
Babel, leuke sub, maar meer toch niet?
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Babel, leuke sub, maar meer toch niet?Dat bedoel ik.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
[..]
En waarom zou je melchiot willen laten spelen, in mijn opstelling heb je er maar weinig aan omdat van der Wiel voetballend veel verder is. Met een blok van drie pure verdedigers en nog twee controleurs er voor heb je genoeg verdedigende capiciteiten. Melchiot zou er dan voor spek en bonen bij lopen.
Van der Wiel rechtsbuiten vind ik zonde omdat je voorin al genoeg kwaliteit heb lopen.
Bovendien is Elia wel iemand die een man kan passeren en heel wat diepgang in zijn spel heeft, en dat heb je nodig tegen de toplanden. En met van Persie in de spits heb je een fatsoenlijk aanspeelpunt die ook nog eens flink wat scorend vermogen heeft.Je hebt MINIMAAL 4 verdedigers (dus geen kwakkelbacks als Van der Wiel en Van Bronckhorst!) + 3 verdedigende middenvelders nodig! Kom dan niet aanzetten met Ooijer, of Heitinga dan wel Boulahrouz als rechtsback. Want dan vraag je om problemen.Retro is mode, metro ook!
[..]
Omdat Melchiot EN heel goed is EN veel ervaring heeft. Van der Wiel voetballend verder dan Melchiot? Dat waag ik te betwijfelen. In verdedigend opzicht is Melchiot beduidend beter. En verdedigen is de eerste taak van een verdediger. Maar zoals ik al zei, ben ik wel voorstander van een Van der Wiel, maar voor het WK is hij denk ik nog niet toe aan een basisplaats. ( of eventueel op '4', daar kan hij ook mee oprukken naar voren )
Voorin genoeg kwaliteit? Elia moet er nog helemaal komen, zoals ik al zei, en Robben is heel blessuregevoelig. Van Persie is de enige die voorin er voetballend bovenuit steekt. Zeker in de punt van de aanval. Met de rug naar het doel kan hij zo functioneren dat het mij aan Kluivert doet denken. Die 'touches' zorgen ervoor dat middenvelders dichter bij hem kunnen komen te staan, wanneer hij de bal aangespeeld krijgt. Daarna kan de combinatie worden opgezet of eventueel ( nadat één van de middenvelders dichter bij het doel is gekomen ) naar één van de buitenspelers passen, waardoor je dus een overtal situatie in het midden hebt.
Een tik van een Deen of een Kameroenees op het WK en Robben ligt. Van Persie heeft amper blessures ( ja, nu dan een zware, maar het komt bij hem niet vaak voor ) en bij Robben ligt dat heel anders. Daarbij heeft Robben vervelende maniertjes in het veld, die hij nog steeds niet heeft afgeleerd. Als supersub kan je hem toch gebruiken?
Maar ja, welke buitenspelers zetten we dan op de flanken?
Of misschien toch 4-4-2 spelen? Met Van der Vaart dan zwervend om Van Persie heen voetballend? Op het middenveld kan je dan een goed geheel zetten. Schaars, Seedorf, De Jong en Van Bommel. ( De Zeeuw ) Maar ja, dat is misschien wat té verdedigend.
Maar ja, Seedorf wordt door de bondscoach volledig genegeerd, dus dat is waarschijnlijk alleen maar een natte droom dat hij op het WK verschijnt.
Melchiot is verdedigend inderdaad beter, maar technisch is van der Wiel echt al een stapje verder.
Ronnie Stam zou ook wel daar kunnen spelen, ik had melchiot alleen maar daar neergezet als er flink wat druk op der verdediging staat. maar dat mag met dit blok wat er nu staat helemaal niet gebeuren.
Vandaar ook dat ik Seedorf op tien wil laten spelen en geen Sneijder, omdat Seedorf fysiek veel sterker is en eventueel nog controlerend kan spelen.
4-4-2 spelen vind ik gewoon zonde van de kwaliteiten die de spelers hebben. Je zal toch een systeem moeten hebben dat de spelers die het verschil kunnen maken allemaal in de basis staan. Met 4-4-2 heb je niks meer aan robben omdat hij dan te weinig rugdekking heeft vanuit het middenveld. Bovendien moeten de buitenspelers dan veels te veel meters maken waardoor ze in de loop van de wedstrijd energie tekort komen om hun acties uit te voeren. 4-3-3 zou eigenlijk het allerbeste zijn ware het niet dat de verdediging opbouwend van een dramatisch nivo is. Dus dan word je weer gedwongen om met ooijer centraal te spelen en die heeft helaas zijn beste tijd gehad.
[..]
Je hebt MINIMAAL 4 verdedigers (dus geen kwakkelbacks als Van der Wiel en Van Bronckhorst!) + 3 verdedigende middenvelders nodig! Kom dan niet aanzetten met Ooijer, of Heitinga dan wel Boulahrouz als rechtsback. Want dan vraag je om problemen.
Waarom drie verdedigende middenvelders, dat is niet hoe wij het hier leren in Nederland. Je moet spelen zoals de spelers het best renderen en dat is niet met zo een behoudende systeem.
[..]
Melchiot is verdedigend inderdaad beter, maar technisch is van der Wiel echt al een stapje verder.
Ronnie Stam zou ook wel daar kunnen spelen, ik had melchiot alleen maar daar neergezet als er flink wat druk op der verdediging staat. maar dat mag met dit blok wat er nu staat helemaal niet gebeuren.
Vandaar ook dat ik Seedorf op tien wil laten spelen en geen Sneijder, omdat Seedorf fysiek veel sterker is en eventueel nog controlerend kan spelen.
4-4-2 spelen vind ik gewoon zonde van de kwaliteiten die de spelers hebben. Je zal toch een systeem moeten hebben dat de spelers die het verschil kunnen maken allemaal in de basis staan. Met 4-4-2 heb je niks meer aan robben omdat hij dan te weinig rugdekking heeft vanuit het middenveld. Bovendien moeten de buitenspelers dan veels te veel meters maken waardoor ze in de loop van de wedstrijd energie tekort komen om hun acties uit te voeren. 4-3-3 zou eigenlijk het allerbeste zijn ware het niet dat de verdediging opbouwend van een dramatisch nivo is. Dus dan word je weer gedwongen om met ooijer centraal te spelen en die heeft helaas zijn beste tijd gehad.Ronnie Stam is allrounder (lees: verdedigend beter) dan Van der Wiel. Maar Van Marwijk koestert een haat jegens hem.
Als je speelt met Robben dan is je blok niet betrouwbaar genoeg!
We moeten met 4 - 1 - 4 - 1 spelen. Waarvan dus 4 verdedigers en 3 verdedigende middenvelders.
Elia verkiezen boven Van der Vaart
[..]
Waarom drie verdedigende middenvelders, dat is niet hoe wij het hier leren in Nederland. Je moet spelen zoals de spelers het best renderen en dat is niet met zo een behoudende systeem.Zoals je zelf zegt: zoals spelers het best renderen. Het rendement van aanvallende opstellingen is bedroevend laag.
De door mij genoemde verdedigende middenvelders (Heitinga, De Jong en Van Bommel) kunnen wél aanvallend spelen. Ze hebben dat voor op aanvallende middenvelders als Sneijder en Robben die niet kunnen én willen verdedigen.
Hoe we het leren? Ja, daar moeten we vanaf. Tijd voor realisme! Winnend voetbal i.p.v. zogenaamd mooi voetbal.
Heitinga kan prima opbouwend voetballen. Dat moet hij dan ook gaan doen als achterste verdedigende middenvelder, vlak voor de 4mans-verdediging.Retro is mode, metro ook!
[..]
Ronnie Stam is allrounder (lees: verdedigend beter) dan Van der Wiel. Maar Van Marwijk koestert een haat jegens hem.
Als je speelt met Robben dan is je blok niet betrouwbaar genoeg!
We moeten met 4 - 1 - 4 - 1 spelen. Waarvan dus 4 verdedigers en 3 verdedigende middenvelders.
Elia verkiezen boven Van der Vaart
Maar verdedigend steekt het wel redelijk in elkaar. Heitinga, Mathijssen en Braafheid zijn drie verdedigers die allemaal in staat zijn om een mannetje uit te schakelen. Daarvoor heb je nog het blok van Bommel en de Jong. Dus waarom zou je het verdedigend nog moeten versterken. Het probleem zit voorin, Sneijder vind ik niet geschikt op deze positie in het Nederlands elftal, hij mist overzicht en heeft geen splijtende pass zoals Seedorf of van der Vaart. Bovendien vind ik hem verdedigend op zijn zachtst gezegd matig. Terwijl Seedorf en vooral van der Vaart toch echt kunnen bikkelen. Seedorf die zich met balverlies direct laat inzakken heb je veel meer aan omdat hij ook in staat is om de spelers op de juiste plaats neer te zetten. Het is alleen verdomd jammer dat hij heeft bedankt voor het NL elftal dus is van der Vaart voor mij dan de eerste optie op 10.
[..]
Maar verdedigend steekt het wel redelijk in elkaar. Heitinga, Mathijssen en Braafheid zijn drie verdedigers die allemaal in staat zijn om een mannetje uit te schakelen. Daarvoor heb je nog het blok van Bommel en de Jong. Dus waarom zou je het verdedigend nog moeten versterken. Het probleem zit voorin, Sneijder vind ik niet geschikt op deze positie in het Nederlands elftal, hij mist overzicht en heeft geen splijtende pass zoals Seedorf of van der Vaart. Bovendien vind ik hem verdedigend op zijn zachtst gezegd matig. Terwijl Seedorf en vooral van der Vaart toch echt kunnen bikkelen. Seedorf die zich met balverlies direct laat inzakken heb je veel meer aan omdat hij ook in staat is om de spelers op de juiste plaats neer te zetten. Het is alleen verdomd jammer dat hij heeft bedankt voor het NL elftal dus is van der Vaart voor mij dan de eerste optie op 10.De door jou genoemde 3 + 2 zijn te weinig.
Voor de passing zou je moeten spelen met Heitinga (voor een 4mans-verdediging) én Van der Vaart. Graag zou ik nog Seedorf zien in plaats van Van Bommel. Maar die wens is niet realistisch.
Seedorf heeft bedankt omdat Bertje een haat jegens deze wereldtopper koestert! Hij voelt zich niet te goed voor oranje. Maar, hoe vaak is Clarence door Van Marwijk opgeroepen? Juist, ik bedoel maar.Retro is mode, metro ook!
[..]
4-4-2 spelen vind ik gewoon zonde van de kwaliteiten die de spelers hebben. Je zal toch een systeem moeten hebben dat de spelers die het verschil kunnen maken allemaal in de basis staan. Met 4-4-2 heb je niks meer aan robben omdat hij dan te weinig rugdekking heeft vanuit het middenveld. Bovendien moeten de buitenspelers dan veels te veel meters maken waardoor ze in de loop van de wedstrijd energie tekort komen om hun acties uit te voeren. 4-3-3 zou eigenlijk het allerbeste zijn ware het niet dat de verdediging opbouwend van een dramatisch nivo is. Dus dan word je weer gedwongen om met ooijer centraal te spelen en die heeft helaas zijn beste tijd gehad.
Ja, maar ik ben er heilig van overtuigd dat ervaring de doorslag gaat geven op het komende WK.
Geloof mij, Melchiot kan écht meer als alleen verdedigen.
Seedorf op 10, dat zou wel eens heel goed uit kunnen pakken, maar helaas wil Van Marwijk hem niet oproepen.
( echt een ziekelijke bondscoach, in de rest van Europa lachen ze ons uit
)
De dingen die je over Seedorf zegt zijn waar, plus dat hij zoveel ervaring heeft en ontzettend geniaal is. Puur voetballend gezien veruit de beste middenvelder die Nederlands elftal zou kunnen opstellen.
Voetbal is wel een teamsport en er zijn er bij het Nederlands elftal ( Sneijder, Robben ) die dat nog niet helemaal begrijpen. Daarom kan je die 2 ook wel missen. Duitsland presteerde het met kwalitatief zeker niet de grootste sterren om tot de finale van het afgelopen EK te raken. Daarbij is Duitsland al 3 keer wereldkampioen te worden.
Voor voetballers zijn er teamspelers nodig, spelers die beseffen waar het écht om gaat. Niemand van de spelers mag het proces verstoren. Het proces wat zo belangrijk is bij zo'n groot toernooi.
Zoals al is gezegd, Duitsland wint niet voor niets 3 WK-titels en komen toch redelijk vaak zowiezo al ver in een toernooi.
Ik zie Sneijder er toe in staat om het proces te verstoren, Robben ook.
4-3-3 het allerbeste. Noem mij 2 goede vleugelaanvallers die Robben ( die waarschijnlijk toch meegaat naar het WK ) en Elia hun kunnen vervangen?
Trouwens, 4-4-2 kan natuurlijk in de wedstrijd ook nog worden omgedoopt tot 4-3-3 en eventueel 3-4-3. ( wat riskant zal zijn tegen goede landen )
Maar idd, verdedigend is het waardeloos in de opbouw, volledig mee eens. Mathijssen en Bouhlarouz kunnen best een mannetje uitschakelen, maar mijn god, wie gaat de opbouw verzorgen.
Seedorf op 4? Bij Ajax deed hij dat al eens met veel succes. Dan heb je iig een goede opbouwer van achteruit.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
De door jou genoemde 3 + 2 zijn te weinig.
Voor de passing zou je moeten spelen met Heitinga (voor een 4mans-verdediging) én Van der Vaart. Graag zou ik nog Seedorf zien in plaats van Van Bommel. Maar die wens is niet realistisch.
Seedorf heeft bedankt omdat Bertje een haat jegens deze wereldtopper koestert! Hij voelt zich niet te goed voor oranje. Maar, hoe vaak is Clarence door Van Marwijk opgeroepen? Juist, ik bedoel maar.
Het is niet te weinig als de nummer 10 ook flink zou meejagen. Het is een kwestie van de spelers goed coachen in de wedstrijd. Van Bommel niet meenemen zou een blunder van jewelste zijn dat zag je wel onder marco waar het middenveld tegen de Russen totaal werd overlopen. Van Bommel is juist een speler die voorop gaat in de strijd en voetballend ook nog eens een flinke stempel op een wedstrijd drukt.
Je kan toch niet ontkennen dat sinds van Bommel meedoet dat het eindelijk eens op voetbal begint te lijken bij het NL elftal.
Bovendien zou ik het doodzonde vinden om een goede verdediger (heitinga) door te schuiven naar het middenveld. Heitinga is een centrale verdediger en die moet je niet misbruiken door hem vlak voor de verdediging te laten spelen. Als je dan toch zo wilt spelen is juist van Bommel de aangewezen man voor die positie.
[..]
Ja, maar ik ben er heilig van overtuigd dat ervaring de doorslag gaat geven op het komende WK.
Geloof mij, Melchiot kan écht meer als alleen verdedigen.
Seedorf op 10, dat zou wel eens heel goed uit kunnen pakken, maar helaas wil Van Marwijk hem niet oproepen.
( echt een ziekelijke bondscoach, in de rest van Europa lachen ze ons uit
)
De dingen die je over Seedorf zegt zijn waar, plus dat hij zoveel ervaring heeft en ontzettend geniaal is. Puur voetballend gezien veruit de beste middenvelder die Nederlands elftal zou kunnen opstellen.Ben ik het helemaal mee eens, ik vind van Marwijk voor de rest wel een goede coach maar ik vind het wel heel makkelijk om Seedorf te passeren. De beste man speelt regelmatig bij Milan in de basis en is vaak ook nog eens beslissend.
[/quote]
Voetbal is wel een teamsport en er zijn er bij het Nederlands elftal ( Sneijder, Robben ) die dat nog niet helemaal begrijpen. Daarom kan je die 2 ook wel missen. Duitsland presteerde het met kwalitatief zeker niet de grootste sterren om tot de finale van het afgelopen EK te raken. Daarbij is Duitsland al 3 keer wereldkampioen te worden.
Voor voetballers zijn er teamspelers nodig, spelers die beseffen waar het écht om gaat. Niemand van de spelers mag het proces verstoren. Het proces wat zo belangrijk is bij zo'n groot toernooi.
Zoals al is gezegd, Duitsland wint niet voor niets 3 WK-titels en komen toch redelijk vaak zowiezo al ver in een toernooi.
Ik zie Sneijder er toe in staat om het proces te verstoren, Robben ook.quote:Robben en in mindere mate Sneijder zijn wel spelers die het verschil kunnen maken alleen moet Sneijder zich beseffen dat hij niet zo speciaal is. Voor zijn positie zijn er in mijn ogen betere spelers voor handen. Het is alleen jammer dat van der Vaart geen basisplaats heeft bij Real want ik heb het gevoel dat Sneijder dan weleens zijn basisplaats kan verliezen.
[quote]
4-3-3 het allerbeste. Noem mij 2 goede vleugelaanvallers die Robben ( die waarschijnlijk toch meegaat naar het WK ) en Elia hun kunnen vervangen?Kuijt en in mindere mate Babel zouden op de vleugels kunnen spelen. Alleen staat het verdedigend dan niet sterk
Trouwens, 4-4-2 kan natuurlijk in de wedstrijd ook nog worden omgedoopt tot 4-3-3 en eventueel 3-4-3. ( wat riskant zal zijn tegen goede landen )
Maar idd, verdedigend is het waardeloos in de opbouw, volledig mee eens. Mathijssen en Bouhlarouz kunnen best een mannetje uitschakelen, maar mijn god, wie gaat de opbouw verzorgen.
Seedorf op 4? Bij Ajax deed hij dat al eens met veel succes. Dan heb je iig een goede opbouwer van achteruit.
[/quote]Vind ik ook een optie en mischien nog niet eens zo een slechte, aangezien hij wel de man is die het tempo kan bepalen en een uitstekend overzicht heeft. Seedorf ziet het spelletje als geen ander en is fysiek echt een powerhouse.
Maar wat je zegt over Van der Vaart zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Mocht Van der Vaart vanaf het begin van het seizoen een basisplaats hebben gehad bij Real, dan kon Sneijder het idd vergeten. ( normaal gezien dan toch, maar je weet het he, de naam van de bondscoach is Van Marwijk.
)
Sneijder mag de veters van Van der Vaart niet eens strikken.
Seedorf speelt vrijwel altijd in al de jaren bij Milan ( de laatste weken wat minder en moet hij het meer hebben van invalbeurten, maar een paar weken terug toen hij inviel in San Siro tegen Manchester United, veranderde de wedstrijd. Hij nam het heft in handen en de ballen werden hem aangespeeld. Hij trok het spel volledig naar zich toe, zijn ploeggenoten hadden en hebben altijd super veel vertrouwen in Seedorf gehad.
Seedorf had in die wedstrijd een beweging ( vlak nadat hij erin was gekomen geloof ik ) die likkebaardend geniaal was.Met de rug naar zijn tegenstander toe de bal op een verfijnde wijze langs zijn tegenstander klikken en het spel vlug verzetten naar voren. Puur genieten was dat.
Zoveel klasse druipt er van Seedorf af en hij gaat dan niet mee naar het WK. Eigenlijk kan je Van Marwijk totaal niet serieus nemen.
Dus eens met jou.
Bericht 41% gewijzigd door Kluivert_Vandervaart op 13-03-2010 15:48:23'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Het is niet te weinig als de nummer 10 ook flink zou meejagen. Het is een kwestie van de spelers goed coachen in de wedstrijd. Van Bommel niet meenemen zou een blunder van jewelste zijn dat zag je wel onder marco waar het middenveld tegen de Russen totaal werd overlopen. Van Bommel is juist een speler die voorop gaat in de strijd en voetballend ook nog eens een flinke stempel op een wedstrijd drukt.
Je kan toch niet ontkennen dat sinds van Bommel meedoet dat het eindelijk eens op voetbal begint te lijken bij het NL elftal.
Bovendien zou ik het doodzonde vinden om een goede verdediger (heitinga) door te schuiven naar het middenveld. Heitinga is een centrale verdediger en die moet je niet misbruiken door hem vlak voor de verdediging te laten spelen. Als je dan toch zo wilt spelen is juist van Bommel de aangewezen man voor die positie.Van Bommel zou ik wél meenemen. Die vormt een prima duo met De Jong. Echter, als je ook nog eens met Seedorf én Van der Vaart wilt spelen ...
Heitinga kan voor de verdediging spelend juist meer gebruik maken van zijn pass. Een achterhoede Melchiot, Boulahrouz/Vlaar, Mathijsen en Braafheid is betrouwbaar, maar daarvoor heb je echt Heitinga, De Jong en Van Bommel of Seedorf nodig!
Van Bommel en Seedorf kan niet omdat je dan geen ruimte meer hebt voor én Van der Vaart én Kuyt én Van Persie.Retro is mode, metro ook!
Melchiot, Boulahrouz (eventueel Vlaar als Khalid geschorst/geblesseerd is), Mathijsen, Braafheid, Heitinga, De Jong, Seedorf, Van Bommel, Kuyt, Van der Vaart en Van Persie zouden allen moeten spelen. Echter, dat zijn dan 11 spelers. Dan heb je geen keeper. Van hen zou er dus 1 moeten afvallen. Wat zijn de problemen?
1. Melchiot is van genoemde spelers de ENIGE die rechtsback KAN spelen! Andere opties voor de positie van rechtsback: Ronnie Stam of desnoods Greg van der Wiel. De laatste is defensief uitermate zwak.
2. Boulahrouz en Mathijsen MOETEN BEIDEN spelen!
3. Braafheid is van genoemde spelers de ENIGE die linksback KAN spelen! Andere opties? Royston Drenthe. Of in geval van nood Erik Pieters. De laatste is echter alleen geschikt als linksback. Braafheid kan ook centraal in de verdediging spelen, Drenthe kan ook op het middenveld spelen.
4. Heitinga en De Jong MOETEN BEIDEN spelen!
5. Kuyt en Van der Vaart MOETEN BEIDEN spelen!
6. Van Persie MOET spelen!
Dan kan je alleen nog de keuze maken tussen Seedorf en Van Bommel. Hoe sneu ook. En ja, als Seedorf tot de selectie zou behoren, dan zou ik hem in de basis kiezen.Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
Heitinga moet spelen? Mwha, zo nodig hebben we hem niet hoor.Er is geen verdediger / verdedigende middenvelder die zo goed is als hij: allround (aanvallend en verdedigend sterk, goede passing) én atletisch.Retro is mode, metro ook!
1. Melchiot is van genoemde spelers de ENIGE die rechtsback KAN spelen! Andere opties voor de positie van rechtsback: Ronnie Stam of desnoods Greg van der Wiel. De laatste is defensief uitermate zwak.
[quote]
Klopt wel wat je zegt, alleen betwijfel ik of we wel zoveel defensieve zekerheid nodig hebben aangezien het NL elftal verdedigend al prima staat. Zoals ik al eerder zij ligt het probleem meer in de voorhoede. Die zullen toch echt wat meer verdedigend werk moeten verzetten.2. Boulahrouz en Mathijsen MOETEN BEIDEN spelen!quote:Een centrum van die twee zou ideaal zijn, al zou het ook niet verkeerd zijn om Maduro eens naast Mathijssen te zetten. Ook hij is enorm gegroeid de laatste jaren en zou eigenlijk wekelijks moeten spelen om in aanmerking te komen voor een basisplaats.3. Braafheid is van genoemde spelers de ENIGE die linksback KAN spelen! Andere opties? Royston Drenthe. Of in geval van nood Erik Pieters. De laatste is echter alleen geschikt als linksback. Braafheid kan ook centraal in de verdediging spelen, Drenthe kan ook op het middenveld spelen.quote:Braafheid all the way, omdat ik zowiezo kies voor een echte verdediger op links omdat je het op rechts met verschillende spelers kan invullen.4. Heitinga en De Jong MOETEN BEIDEN spelen!quote:Vind ik ook, maar dan wel met Heitinga in de verdediging omdat hij een van de weinige centrale verdedigers is van nivo en die ook nog eens wekelijks spelen. 5. Kuyt en Van der Vaart MOETEN BEIDEN spelen!quote:Hoewel ik Kuijt waardeer om zijn inzet en werklust denk ik niet dat hij in de basis moet starten, simpel omdat ik graag wil dat er technisch goed gevoetbald word. Als er iets geforceerd moet worden kun je altijd kuijt nog brengen.6. Van Persie MOET spelen!quote:Klopt, alles valt of staat met de vorm van van Persie. Hij is de enige speler die wel geschikt zal zijn als targetman. Aan een spits zoals Huntelaar bijvoorbeeld zou je de nummer tien wat verder naar voren moeten schuiven voor ondersteuning.
Dan kan je alleen nog de keuze maken tussen Seedorf en Van Bommel. Hoe sneu ook. En ja, als Seedorf tot de selectie zou behoren, dan zou ik hem in de basis kiezen.
[/quote]Maar waarom dan van Bommel laten vallen, dan nog liever kuijt op de bank.
[..]
2. Boulahrouz en Mathijsen MOETEN BEIDEN spelen!
[..]
3. Braafheid is van genoemde spelers de ENIGE die linksback KAN spelen! Andere opties? Royston Drenthe. Of in geval van nood Erik Pieters. De laatste is echter alleen geschikt als linksback. Braafheid kan ook centraal in de verdediging spelen, Drenthe kan ook op het middenveld spelen.
[..]
4. Heitinga en De Jong MOETEN BEIDEN spelen!
[..]
5. Kuyt en Van der Vaart MOETEN BEIDEN spelen!
[..]
6. Van Persie MOET spelen!
[..]
Dan kan je alleen nog de keuze maken tussen Seedorf en Van Bommel. Hoe sneu ook. En ja, als Seedorf tot de selectie zou behoren, dan zou ik hem in de basis kiezen.
Maar waarom dan van Bommel laten vallen, dan nog liever kuijt op de bank.
[/quote]De "aanval" wil NIET werken. Uitgezonderd Kuyt en Van der Vaart! In de k.o.-fase worden we traditioneel overlopen. We hebben die extra defensieve kwaliteit dus echt wél nodig in mijn ogen.
Maduro zou ik gebruiken als back-up van Heitinga. Dús als verdedigende middenvelder. Echter, Van Marwijk koestert ook jegens Maduro een hartgrondige haat.
Als je Heitinga centraal in de verdediging zet, wie zet je dan voor de verdediging? Ik neem aan dat jij wilt kiezen voor Van Bommel. Maar, waar speelt Boulahrouz dan? Die kan alleen maar als centrale RECHTERverdediger spelen. En, hij is de beul die je daar nodig hebt.
Heitinga, nogmaals, moet als verdedigende middenvelder voor de achterhoede spelen. Van Bommel is namelijk wel een controleur, maar geen verdediger.
Kuyt is niet iemand die iets kan forceren. Hij is juist een speler die een verdediging moet afmatten zodat een invaller het makkelijker heeft. Technisch niet sterk, maar wél defensief nuttig. Goed inzicht, TEAMspeler.
Huntelaar?
Omdat Kuyt wat mij betreft onmisbaar is! Zoals ook Van der Vaart. Van Bommel kan je prima vervangen door Seedorf. De Jong kun je echter niet inruilen tegen Seedorf. Ook al omdat Seedorf meer geschikt is als "linker"middenvelder dan als "rechter"middenvelder.Retro is mode, metro ook!
[..]
Er is geen verdediger / verdedigende middenvelder die zo goed is als hij: allround (aanvallend en verdedigend sterk, goede passing) én atletisch.
Seedorf zou als verdedigende middenvelder prima uit de voeten kunnen. Hij heeft het spel dan voor zich en kan iedereen dan bedienen van goede passes. En dan Van der Vaart op linkshalf.
Seedorf dirigeert de rest naar voren.

'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Elia ------------ Sneijder ------- Robben
------- Engelaar ------- Van Bommel
Braafheid - Mathijsen - Vlaar - Van der Wiel
----------------- Van Persie
Braafheid - Mathijsen - Vlaar - Van der Wiel
Lijkt me goed, hoewel ik liever De Jong zie voor Engelaar en Heitinga voor Vlaar. De aanval zit wel goed in elkaar; dynamiek, snelheid en techniek.Die Lebenslust bringt dich um.
[..]
Seedorf zou als verdedigende middenvelder prima uit de voeten kunnen. Hij heeft het spel dan voor zich en kan iedereen dan bedienen van goede passes. En dan Van der Vaart op linkshalf.
Seedorf kan wel controlerend spelen maar is geen echte verdediger. En, zo iemand heb je op die positie wel nodig.
Robben moet altijd spelen, desnoods bouw je de team rond hem. Hij is in de vorm van zijn leven en behoort momenteel tot de beste 5 spelers van de wereld.Robben is een egoïst die niet kan en wil verdedigen. Die moet je thuis laten. Net als Sneijder.Retro is mode, metro ook!
----------------- Van Persie
Braafheid - Mathijsen - Vlaar - Van der WielDat wordt een walkover. Letterlijk. Deze ploeg wordt overlopen. Veel te kwetsbaar.Retro is mode, metro ook!
[..]
Seedorf speelt nooit op die positie en dat is niet voor niets natuurlijk. Je kunt Seedorf meenemen als je ´m kunt gebruiken, maar als je ´m voor deze rol meeneemt, dan kun je ´m beter in Italie laten.
[..]
Robben is een egoïst die niet kan en wil verdedigen. Die moet je thuis laten. Net als Sneijder.Laten we even 2 van de beste 20 spelers ter wereld thuislaten.
Het lijkt meer erop dat jouw Real Madrid-haat doorklinkt in jouw mening.Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
[..]
Dat wordt een walkover. Letterlijk. Deze ploeg wordt overlopen. Veel te kwetsbaar.
Op welke manier wordt ze overlopen? En op welk vlak is ze te kwetsbaar?
[..]
Seedorf speelt nooit op die positie en dat is niet voor niets natuurlijk. Je kunt Seedorf meenemen als je ´m kunt gebruiken, maar als je ´m voor deze rol meeneemt, dan kun je ´m beter in Italie laten.
Dat hij daar niet speelt, klopt, maar zo'n gek idee vind ik het niet. In zijn Ajax-tijd deed hij dat ook en dat deed hij goed. Natuurlijk, nu niet meer, maar ik denk dat hij het nog zou kunnen. Sterker nog, ik ben er van overtuigd.
Ik zou het wel weer eens willen zien.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Seedorf kan wel controlerend spelen maar is geen echte verdediger. En, zo iemand heb je op die positie wel nodig.
Met 3 bikkels van verdedigers spelen.

[..]
Laten we even 2 van de beste 20 spelers ter wereld thuislaten.
Het lijkt meer erop dat jouw Real Madrid-haat doorklinkt in jouw mening.Ja, thuislaten. Omdat ze niet functioneren in oranje. Heeft niets te maken met een eventuele Real Madrid - haat. Zielig dat jij dat denkt.Retro is mode, metro ook!
[..]
Op welke manier wordt ze overlopen? En op welk vlak is ze te kwetsbaar?Elia ------------ Sneijder ------- Robben is een linie die VERDEDIGEND kwetsbaar is. Deze spelers kunnen en/of willen niet verdedigen.
Van der Wiel is defensief ook zwak.
Maar, dat de linie Elia ------------ Sneijder ------- Robben niet in staat is om te verdedigen zorgt er voor dat we de strijd op het middenveld gaan verliezen. Én dát is beslissend!Retro is mode, metro ook!
[..]
Met 3 bikkels van verdedigers spelen.
Geen 3, maar 5.
[..]
Geen 3, maar 5.
Mwha, lijkt me wat overdreven of is onze verdediging nou daadwerkelijk als een zeef dat er 5 man moeten staan?
Trouwens, heb je Seedorf vanavond in zien vallen en een fabuleus doelpunt zien maken? De beslissende 1-0. Huntelaar is trouwens niet van de bank geweest, wel Inzaghi.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Mwha, lijkt me wat overdreven of is onze verdediging nou daadwerkelijk als een zeef dat er 5 man moeten staan?Ja en nee. Het probleem zit 'm in de voorhoede. Robben en Sneijder kunnen en willen niet verdedigen.
Als je niet speelt met Melchiot / Stam, Boulahrouz / Vlaar, Mathijsen, Braafheid; Heitinga / Maduro; De Jong / De Zeeuw en Seedorf / Van Bommel dan ga je kapot!quote:Trouwens, heb je Seedorf vanavond in zien vallen en een fabuleus doelpunt zien maken? De beslissende 1-0. Huntelaar is trouwens niet van de bank geweest, wel Inzaghi.Helaas niet.Retro is mode, metro ook!
[..]
Ja en nee. Het probleem zit 'm in de voorhoede. Robben en Sneijder kunnen en willen niet verdedigen.
Als je niet speelt met Melchiot / Stam, Boulahrouz / Vlaar, Mathijsen, Braafheid; Heitinga / Maduro; De Jong / De Zeeuw en Seedorf / Van Bommel dan ga je kapot!
[..]
Helaas niet.
Daardoor komt er meer druk te liggen op de schouders van de verdedigers, terwijl dat niet de bedoeling is.
Nigel de Jong of Siem de Jong?Nee, dat is retorische vraag.

Maar die Mathijssen, wel aardig, maar is hij nu wel écht zo betrouwbaar. Ik heb daar mijn twijfels bij.
Je hebt wat gemist van Seedorf.
[..]
Maar die Mathijssen, wel aardig, maar is hij nu wel écht zo betrouwbaar. Ik heb daar mijn twijfels bij.
Dat is hij niet. Je moet Mathijssen maar eens goed in de gaten houden tijdens de topwedstrijden: komt hij altijd tekort en maakt hij altijd foutjes.
Mathijssen is een leuke speler om op het veld te zetten als je speelt tegen Andorra, Albanie of Estland, maar zo gauw als je tegenover Italie, Duitsland en Spanje staat hoort hij niet in de basis thuis.
Van der Vaart Sneijder Robben
Engelaar Van Bommel
Emanuelson Heitinga
Mathijsen Vlaar
Stekelenburg
Had toch liever Van der Sar in 't doel zien staan
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
[..]
Dat is hij niet. Je moet Mathijssen maar eens goed in de gaten houden tijdens de topwedstrijden: komt hij altijd tekort en maakt hij altijd foutjes.
Mathijssen is een leuke speler om op het veld te zetten als je speelt tegen Andorra, Albanie of Estland, maar zo gauw als je tegenover Italie, Duitsland en Spanje staat hoort hij niet in de basis thuis.
Ik zal hem donderdag in de gaten houden tegen Anderlecht. Niet dat Anderlecht een échte graadmeter is, maar het viel mij al op dat hij vorige week het tegen Anderlecht al redelijk lastig had.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Ik zal hem donderdag in de gaten houden tegen Anderlecht. Niet dat Anderlecht een échte graadmeter is, maar het viel mij al op dat hij vorige week het tegen Anderlecht al redelijk lastig had.
Tegen dat soort clubs wordt het al lastig voor Joris. Met AZ had hij het tegen bijvoorbeeld Ajax, PSV en Feyenoord ook altijd lastig.
[..]
Tegen dat soort clubs wordt het al lastig voor Joris. Met AZ had hij het tegen bijvoorbeeld Ajax, PSV en Feyenoord ook altijd lastig.
Dus eigenlijk is het WK voor hem dan helemaal te hoog gegrepen? Dan ben ik het met je eens dat hij niets te zoeken heeft in de basis op het WK.
Vlaar met Bouhlarouz zou allicht kunnen.'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
[..]
Dus eigenlijk is het WK voor hem dan helemaal te hoog gegrepen? Dan ben ik het met je eens dat hij niets te zoeken heeft in de basis op het WK.
Vlaar met Bouhlarouz zou allicht kunnen.
Ja, WK is voor hem te hoog gegrepen. Nu weet ik niet of er voldoende Nederlandse verdedigers van topniveau zijn om hem buiten de selectie te houden, maar met jongens als Mathijssen in de basis ga je niet ver komen op een WK.
Vlaar speelt voor Feyenoord. Heb hem nog te weinig gezien onder echte weerstand. Tegen Boerrigter, Schaken en Demouge spelen is toch wat anders dan spelen tegen Torres, Villa, Klose en Aguero.
[..]
Ja, WK is voor hem te hoog gegrepen. Nu weet ik niet of er voldoende Nederlandse verdedigers van topniveau zijn om hem buiten de selectie te houden, maar met jongens als Mathijssen in de basis ga je niet ver komen op een WK.
Vlaar speelt voor Feyenoord. Heb hem nog te weinig gezien onder echte weerstand. Tegen Boerrigter, Schaken en Demouge spelen is toch wat anders dan spelen tegen Torres, Villa, Klose en Aguero.
Vlaar moet toch eens is tegen de grote jongens spelen. Een paar jaar geleden speelde Toni hem zoek, maar nu zijn we immers een paar jaar verder dus ja. Slechter dan bepaalde andere mensen kan hij toch niet zijn?'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
Zou Vlaar met Mathijsen niet logischer zijn? Als je Mathijsen wilt vervangen, dan lijkt Bruma of Braafheid met meer voor de hand liggend. Kies je voor Braafheid, dan heb je wel een andere linksback (Emanuelson of Drenthe) nodig.
Bruma vind ik wel een realistische optie. Elke dag trainen met de selectie van Chelsea zegt me meer dan elk weekend spelen tegen clubs van het niveau RKC, VVV en Willem II.
[..]
Bruma vind ik wel een realistische optie. Elke dag trainen met de selectie van Chelsea zegt me meer dan elk weekend spelen tegen clubs van het niveau RKC, VVV en Willem II.Ik zeg Vlaar en Bruma beiden selecteren. Vlaar als rechter centrale verdediger en Bruma als linker centrale verdediger. Reserves. Achter Boulahrouz en Mathijsen.
Maar, het gaat niet gebeuren. Van Marwijk heeft de selectie al zo'n beetje in zijn lege hoofd. Geen plek voor Vermeer en Boschker, Melchiot, Stam, Boulahrouz, Bruma, Emanuelson/Drenthe, Maduro, Seedorf (scheelt weer dat die de eer aan zichzelf heeft gehouden) en Lens.
[..]
Vlaar moet toch eens is tegen de grote jongens spelen. Een paar jaar geleden speelde Toni hem zoek, maar nu zijn we immers een paar jaar verder dus ja. Slechter dan bepaalde andere mensen kan hij toch niet zijn?
Dat is waar natuurlijk. Als iemand er niets van bakt, dan moet je anderen die goed presteren in hun league de kans geven en daar is Vlaar er eentje van.
Wat dat betreft is bijvoorbeeld Nederland B wel een leuke optie. BIj zo'n wedstrijden kun je toch al iets zien, aangezien de doorsnee spits van Italie B, Spanje B of Engeland B vast beter is dan de doorsnee spits uit de Eredivisie.