Ik snap 't ook niet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:25 schreef _Michiel_ het volgende:
Heb je aan 1 creditcard niet genoeg dan?
je hebt je rekening niet betaald?quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:26 schreef Reddiablo het volgende:
ICS heeft me geblokkeerd, die hebben een directieklacht aan de broek en een klant minder.
Geen zin om daar verder uitgebreid op in te gaan, ik ga naar een andere leverncier.
en die kunnen meestal ook niet in nederland gebruikt worden, een dinersclub bv werkt hiero nergensquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:32 schreef __Saviour__ het volgende:
MasterCard en Visa zijn toch wel de grootste wereldwijde.
Er zijn nog heel wat anderen, maar die zijn vooral heel erg op Amerika gericht.
ICS betaal ik altijd relatief netjes, toevallig 1 keertje niet ook niet na 1 herinnering, daar gaat geen BKR overheen - dat gebeurt pas na 1 of meerdere aanmaningen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:30 schreef DePanUit het volgende:
[..]
je hebt je rekening niet betaald?![]()
dan staat er een vlaggetje achter je naam bij het bkr en kun je niet eens een gsm abbo afsluiten
nou ben ik wel benieuwd geworden wat voor geschil je kunt hebben met een creditcard maatschappij.. kun je het een beetje toelichten?quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:33 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
ICS betaal ik altijd netjes, toevallig 1 keertje niet, daar gaat geen BKR overheen.
Wel mijn geschil met mijn Energieleverancier vermoed ik, waar ik zwart op wit in ben gelijkgesteld. Als dat door hun komt gaat dat nog leuk worden
Echt, een betalingsachterstand hebben en dan toch de schuld bij iemand anders dan jezelf leggen...quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:44 schreef Reddiablo het volgende:
afhangende de reacties ga ik daar nog even niet al te uitgebreid op in.
Ik vind het echter zeer merkwaardig dat men mij blokkeert terwijl ze weten
a) mijn betalingspatroon (niet super, maar ik betaal wel redelijk)
b) mijn inkomsten
c) mijn vaste lasten
Een simpele credit control medewerker kan dan al berekenen dat ik in 3.... nou zeg 4 maanden fluitend mijn totale achterstand kan betalen
(sterker nog, dit kan ik direct morgen doen)
Maar vraag het me dan in plaats van me als een stelletje hufters ineens te blokkeren, meneer Reddiablo, wij gaan u blokkeren / wij hebben u geblokkeerd, wat gaat u daar aan doen?
Maar nee hoor.... nou ja, dan toch niet![]()
Lezen is ook een kunstquote:Op woensdag 24 februari 2010 23:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Echt, een betalingsachterstand hebben en dan toch de schuld bij iemand anders dan jezelf leggen...
Man, ben blij dat ze je niet als klant willen, is beter voor jou, je kan blijkbaar niet met credit cards omgaan.
Ik zeg niet dat je een negatieve registratie moet krijgen, ik zeg alleen dat als jij je rekening niet kan of wil betalen en daardoor een achterstand hebt, dat je dan toch echt niet met credit cards om hoort te gaan. Ben blij dat die maatschappij voor je nadenkt, ga je ze vast nog dankbaar voor zijn ooit.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:52 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunstBedankt voor het laten lachen he!
Ok, zodat jij het ook begrijpt
er is geen dusdanige situatie dat ICS gerechtigd is mij een eventuele negatieve BKR registratie te geven, daar er sprake is van maar 1 herinnering en een bedrag van minder dan 500 EUR, zelfs beneden de 100 EUR
Er is een geschil geweest met een energie maatschappij welke mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn. Ik ben echter in het gelijk gesteld (door de Energie maatschappij)
Dus gaat deze blokkade nergens over.
blijkbaar ben ik niet duidelijk, dit gaat om maandelijkse betalingen - gezien het om Gespreid Betalen Doorlopend krediet gaat.quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
4 maanden doen over een schuld van onder de 100 euro, arme sloeber ben je dan.
Dus nu zeg je die creditcard op en denk je dat je gewonnen hebt?quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:44 schreef Reddiablo het volgende:
Maar vraag het me dan in plaats van me als een stelletje hufters ineens te blokkeren, meneer Reddiablo, wij gaan u blokkeren / wij hebben u geblokkeerd, wat gaat u daar aan doen?
Maar nee hoor.... nou ja, dan toch niet![]()
Iedere klant is er een, maar nee - natuurlijk zal het ze geen pijn doen... denk je dat het mij interesseert bij wie ik zit? Zolang het maar normaal werkt. Maar dat doet het dus niet. Het had zo simpel kunnen zijn, ja pardon - mijn fout, hier heeft u meteen 3 betalingen, ik blij, werknemer krijg een aai over z'n bol dat 'ie een mooi bedrag heeft binnen kunnen lullen - everybody happy.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:03 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Die bedrijven hebben gewoon regels en als je je daar niet aan houdt dan is het dagdag. En denk je serieus dat het hun ook maar iets kan schelen dat jij geen klant meer wilt zijn?
Ik wil gewoon de dienst terug die ik al jaren heb, zonder gezeik - maar blijkbaar kan dat niet - dus nee, ik ben de verliezer. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reactie, indien we er niet uitkomen, dan wordt het inderdaad een alternatief, terwijl dat voor mij dus helemaal niet hoeft.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:06 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dus nu zeg je die creditcard op en denk je dat je gewonnen hebt?
Zij willen dat jij jouw kant van diezelfde overeen gekomen dienst goed invult, en dat heb je om reden xxxxx niet gedaan. Je bent zegmaar de Sven Kramer in dit verhaal, jij en alleen jij bent er verantwoordelijk voor dat er genoeg geld aanwezig is ten tijde van de maandelijkse incasso, niet Kemkers/die energiemaatschappij, wat ze ook zeggen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:09 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ik wil gewoon de dienst terug die ik al jaren heb, zonder gezeik - maar blijkbaar kan dat niet - dus nee, ik ben de verliezer. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reactie, indien we er niet uitkomen, dan wordt het inderdaad een alternatief, terwijl dat voor mij dus helemaal niet hoeft.
Nee wij hebben visa van de anwb, maar uiteindelijk zit je gewoon bij ICS.quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:48 schreef Alicey het volgende:
Er zijn meer bedrijven die een Visacard uitgeven in Nederland. Voor zover ik weet staan die los van ICS. Veel banken geven verder Master cards uit aan hun eigen klanten, ook dat gaat voor zover ik weet niet via ICS.
Voldoende opties dus.
AmEx werkt redelijk goed in Nederland, wel een beetje afhankelijk waar je je kaart allemaal voor wil gebruiken. Parkeren en tanken gaat prima. Winkelbetalingen liggen soms wat moeilijker.quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:43 schreef fruityloop het volgende:
Op het europese vasteland is de enige andere CC met een even grote acceptatie VISA, Diners Club kom je nog wel ergens mee in de UK, en met AmEx wel in Amerika, maar that's it.
Mijn ouders hebben beiden een AmEx voor de hotels en reizen, een EC/MC voor de winkel aankopen etc, en zakelijk gebruikt mijn vader een VISA, die is toch met meeste allround in zijn beleving.quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
AmEx werkt redelijk goed in Nederland, wel een beetje afhankelijk waar je je kaart allemaal voor wil gebruiken. Parkeren en tanken gaat prima. Winkelbetalingen liggen soms wat moeilijker.
Dank voor de reactie, en ook enkele anderenquote:Op donderdag 25 februari 2010 08:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee wij hebben visa van de anwb, maar uiteindelijk zit je gewoon bij ICS.
En zodra je je betaalachterstand hebt betaald kun je vragen of ze de boel weer deblokkeren...
Met Mastercard en Visa kan je inderdaad bijna overal terecht, wat minder met AmEx (al kan je er zo goed als overal mee betalen in Duitsland), en Diners Club voornamelijk op de wat duurdere plekken. In de VS telt een Diners overigens als een normale Mastercard, dus daar is het probleem wat minder.quote:Op donderdag 25 februari 2010 08:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Op het europese vasteland is de enige andere CC met een even grote acceptatie VISA, Diners Club kom je nog wel ergens mee in de UK, en met AmEx wel in Amerika, maar that's it.
Vind jij het echt compleet onredelijk dat ze hun geld terug willen voordat je een nieuwe "lening" krijgt van ze door je kaart meer te gebruiken?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:23 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Dank voor de reactie, en ook enkele anderen
Ik stoor mij eigenlijk vooral aan het feit dat men aangeeeft
U kunt geen uitgaven meer doen met uw Card, maar het openstaande saldo kunt u in termijnen afbetalen.
Maar er dan niet inzetten
- wie te contacteren (tuurlijk ik kan wel nadenken, maar het hoort erop)
- een termijn voorstel
- wat als dit geregeld is - lijkt me toch ook interessant, maar goed...
Ja - Ik vind de complete situatie onredelijk, gezien ik op 4/2 ook een keurige overschrijving heb gedaan. Er is namelijk spreake van Gespreid Betalen, zodat je inderdaad een lening hebt en dit maandelijks naar eigen inzage (met een laag minimum) kunt voldaan. Snappie?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vind jij het echt compleet onredelijk dat ze hun geld terug willen voordat je een nieuwe "lening" krijgt van ze door je kaart meer te gebruiken?
Vaak moet je dat in zeg de eerste week van elke maand doen etc, je kan niet wanneer het je uitkomt maar een zakje geld over de schutting gooien ergens in de maand. Blijkbaar heb jij je (al dan niet bewust) niet aan die voorwaarden gehouden, en nu zijn zij onredelijk?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:38 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ja - Ik vind de complete situatie onredelijk, gezien ik op 4/2 ook een keurige overschrijving heb gedaan. Er is namelijk spreake van Gespreid Betalen, zodat je inderdaad een lening hebt en dit maandelijks naar eigen inzage (met een laag minimum) kunt voldaan. Snappie?
En was die keurige overschrijving later dan normaal of minder dan het bedrag wat je eigenlijk zou moeten betalen? Indien beide gevallen nee zijn, dan begin ik te begrijpen dat je het niet eerlijk vind. Maar dat neemt niet weg dat ik mensen die niet het volledige bedrag kunnen of willen betalen iederen maand niet erg snugger vind.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:38 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ja - Ik vind de complete situatie onredelijk, gezien ik op 4/2 ook een keurige overschrijving heb gedaan. Er is namelijk spreake van Gespreid Betalen, zodat je inderdaad een lening hebt en dit maandelijks naar eigen inzage (met een laag minimum) kunt voldaan. Snappie?
Maar als je dan al gespreid gaat aflossen, moet je dus niet daarin ook nog eens een keer een betaal achterstand oplopen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:38 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:53 schreef DePanUit het volgende:![]()
eerst lopen mekkeren dat het aan je energie maatschappij ligt en vervolgens loop je stiekem toch achter
voor jou info, dit is wat ics doet
dag: (ongeveer)
1. rekening sturen
30. rekening2 sturen (volgende maand)
40. herinnering sturen
55. herinnering2 sturen met melding dat het een bkr kan worden
60. rekening3 sturen
65. blokade
Aangezien reddiablo geen reactie geeft op deze post, is het antwoord op een van de twee vragen "ja"...quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
En was die keurige overschrijving later dan normaal of minder dan het bedrag wat je eigenlijk zou moeten betalen? Indien beide gevallen nee zijn, dan begin ik te begrijpen dat je het niet eerlijk vind. Maar dat neemt niet weg dat ik mensen die niet het volledige bedrag kunnen of willen betalen iederen maand niet erg snugger vind.
Ik krijg niet eens een boetebedrag (ook wel eens vergetenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:15 schreef Lotusss het volgende:
Waarom heb ik het idee dat TS niet het hele verhaal vertelt....![]()
Als je 1 keer vergeet je maandelijkse rekening te betalen, dan krijg je netjes een aanmaning thuis met wat minimaal te betalen + een (klein) boetebedrag voor het te laat betalen. No way dat je dus na 1 maand al afgesloten wordt.
En ja, ik was 1x mijn rekening vergeten op tijd te betalen
edit: laat maarquote:Op vrijdag 26 februari 2010 07:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Aangezien reddiablo geen reactie geeft op deze post, is het antwoord op een van de twee vragen "ja"...
Goed, het was iets langer dan een maand - maar er omschreef hier iemand een hele billing procedure waarvan ik absoluut de helft niet heb ontvangen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:15 schreef Lotusss het volgende:
Waarom heb ik het idee dat TS niet het hele verhaal vertelt....![]()
Als je 1 keer vergeet je maandelijkse rekening te betalen, dan krijg je netjes een aanmaning thuis met wat minimaal te betalen + een (klein) boetebedrag voor het te laat betalen. No way dat je dus na 1 maand al afgesloten wordt.
En ja, ik was 1x mijn rekening vergeten op tijd te betalen
Zie je wel dat het een stuk makkelijker is om de waarheid te vertellen?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 09:56 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Goed, het was iets langer dan een maand - maar er omschreef hier iemand een hele billing procedure waarvan ik absoluut de helft niet heb ontvangen.
heb contact gehad met de eindverantwoordelijke en deze heeft op zich redelijk gereageerd. Er is in elk geval geen sprake van een negatieve BKR-inschrijving. (dit kan ook niet door de ICS vanwege een te lage hoofdsom)
Da's een Gerard Kemkers...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zie je wel dat het een stuk makkelijker is om de waarheid te vertellen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |