abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:13:27 #51
292081 PowerAdmin
Stop het communistische gevaar
pi_78430581
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En wij moeten warm of koud worden van Bush jr. De man die het presteerde om tijdens een verkiezingsdebat voor zijn eerste regeerperiode een vraag over wie hij het meest bewonderde te beantwoorden met Jezus. Om vervolgens bij de eerste tik die hij kreeg wild in het rond te gaan meppen ipv zoals jezus deed het andere wang toekeren
Je bent in de war met gandhi, je weet toch wat er met het Romijnse rijk gebeurt is nadat de romijnen jezus aan het kruis hebben gespijkert?
Inderdaad ja van de aarde afgeveegd, precies hetzelfde wat Jezus met zijn toekomstige vijanden zal doen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:41:46 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_78431700
Romeinen, maar dat terzijde.
Daarbij heeft het meer dan vierhonderd jaar geduurd voordat het West Romeinse Rijk implodeerde, het Oost Romeinse Rijk hield het tot 1453 uit (grofweg).
Verder hebben we tot op de dag van vandaag nog dagelijks te maken met hun nalatenschap, van de basis van de wetgeving en onze samenleving tot de snelwegen in (voornamelijk) Zuid Europa.

Dus je praat poep met je van de aarde geveegd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_78439859
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet dat de minderbedeelde mens de tering kan krijgen. Ik geloof heilig dat een betere verdeling van de welvaart een eerste stap is naar een veiligere wereld. Ik denk dat de meeste terroristen mensen zijn die in een uitzichtloze situatie zitten en zich daardoor ontzettend vastklampen aan hun geloof. Geef de mensen een betere toekomst en een groot deel zal helemaal geen behoefte hebben om zich in het westen te komen opblazen. Verder telt mee dat onze constante hypocriete bemoeienis met de Islamitische wereld in mijn belevenis het terrorisme eerder aanwakkert dan het tegengaat. Voor elke terrorist die wij doden staan er 10 nieuwe klaar. Dat zal natuurlijk mede het gevolg zijn van onze selectieve bemoeienis met de Islamitische wereld, in landen als Saudi Arabië, Egypte, Pakistan, etc grijpen we niet in. Stuk voor stuk dictaturen, maar het zijn wel dictators die we in onze zak hebben en dus schijnt het minder erg te zijn als een stel haatbaarden in Afghanistan.
Dat staat als een paal boven water. Wij (met name de VS) hebben een vrij hypocriet buitenlandbeleid. De ene dictator mag inderdaad blijven zitten, de ander wordt vermoord.

Die dictators (SA, Egypte en dergelijke) kunnen misschien wel gevaarlijk zijn, maar het zijn geen suicidale maniakken zoals menig terrorist. Zij willen vooral de continuïteit van hun heerschappij bewaren (iets waar Westerse landen direct of indirect aan meehelpen in ruil voor iets anders). Dus helemaal kan je dat niet met Afghanistan als thuis voor terroristen vergelijken.

Zoals ik al eerder in een ander topic zei werkt de aanpak van de Amerikanen alleen averechts. Eerst schieten en dan vragen maakt meer kapot en creëert alleen maar meer vijanden. Net als het negeren van de rechten van de mens als het terroristen zijn. Het is vooral de armoede die de bodem is waar haat en terrorisme uit groeien. Dat zou de eerste prioriteit moeten zijn, naast evt. gevechtshandelingen.

Maar goed, dat geldt voor veel meer landen in het Midden Oosten. Aangezien dat dictaturen zijn kun je vrij weinig doen om het volk te helpen anders dan de huidige machthebbers te verwijderen. Die machthebbers hebben maar één doel: macht houden, niet het beste doen voor het volk als geheel.
quote:
De terroristen die 09/11 de twin towers in vlogen kwamen grotendeels uit Saudi Arabië, Volgens mij hebben ze hun zieke ideeën daar op gedaan en niet in Afghanistan. Daar hebben ze wat training gekregen, maar als je echt de bron aan wil pakken moet je volgens mij iets doen aan Saudi Arabië en niet aan een stel arme mensen die al 30 jaar lang bommen op hun hoofd krijgen zonder dat ze daar om gevraagd hebben. Net zoals die mensen niet gevraagd om al die gasten die nou grotendeels de Taliban vormen. Een deel daarvan zal een overblijfsel zijn van de tijd van de moedjahedien, toen die nog lekker gesponsord werden door de Amerikanen en er veel mensen met radicale ideeën werden gerekruteerd uit de rest van het Midden Oosten om te vechten tegen de Russen. Wat, misschien zijn die terroristen die de Twin Towers in vlogen wel getraind in oude CIA kampen uit de jaren 80 die leegstonden.
Amerika heeft dit min of meer zelf veroorzaakt ja. Maar je begrijpt ook dat ze ná 9/11 niet stil konden blijven zitten. Irak is weer een ander geopolitiek spelletje van Bush & co. dat ze in die periode konden verkopen aan het volk.
quote:
Ook vind ik het raar dat 80% of 90% van de wereldwijde wapenproductie in het westen plaatsvindt. Dat we die wapens aan iedereen verkopen zolang ze maar betalen en dat we vervolgens vreemd gaan kijken zodra die wapens tegen ons gebruikt worden
Veel Westerse landen hebben inderdaad meer bloed aan hun handen dan dat wij graag denken. Dat is een beetje het probleem van het millitair-industriële complex waar Eisenhouwer ons voor waarschuwde. De VS weer voorop.
quote:
Ik geloof dus niet in de oorlog in Afghanistan. Ik denk dat er in Afghanistan sprake is van een burgeroorlog waarbij de verliezende partij de hulp van het westen heeft gekregen en nu dus als winnaar eruit gekomen is. Maar om een burgeroorlog te winnen heb je de steun van het volk nodig. Als de burgerbevolking dus de krijgsheren had gesteund die nu deels het bestuur vormen van Afghanistan vormen dan hadden die wel gewonnen zonder het westen.
Ik weet niet of het zo gemakkelijk ligt. Uiteindelijk geldt daar het recht van de sterkste. Nu zijn de Taliban daar vrij goed in. Dus ook al zou een meerderheid van het volk tegen zijn, dan nog zou de Taliban de lakens kunnen uitdelen. Ze hadden notabene vrijwel de gehele opiumproductie uitgeroeid.

Ik kan me over het algemeen wel vinden in jouw wereldbeeld. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe minder opties ik zie die volledig kloppen. Je zal onder de huidige omstandigheden altijd ergens wel ellende veroorzaken. Was helemaal niks doen na 9/11 beter? Misschien, dat zullen we nooit weten. Heeft de val van Hoessein de wereld beter gemaakt? Ook dat weten we niet zeker. Wat we ook hadden gedaan, er zou sowieso veel menselijk leed zijn. Onder de dictatuur van Hoessein of de Taliban, of tijdens een oorlog met 'opstandelingen' zoals nu.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78441312
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet dat de minderbedeelde mens de tering kan krijgen. Ik geloof heilig dat een betere verdeling van de welvaart een eerste stap is naar een veiligere wereld. Ik denk dat de meeste terroristen mensen zijn die in een uitzichtloze situatie zitten en zich daardoor ontzettend vastklampen aan hun geloof. Geef de mensen een betere toekomst en een groot deel zal helemaal geen behoefte hebben om zich in het westen te komen opblazen. Verder telt mee dat onze constante hypocriete bemoeienis met de Islamitische wereld in mijn belevenis het terrorisme eerder aanwakkert dan het tegengaat. Voor elke terrorist die wij doden staan er 10 nieuwe klaar. Dat zal natuurlijk mede het gevolg zijn van onze selectieve bemoeienis met de Islamitische wereld, in landen als Saudi Arabië, Egypte, Pakistan, etc grijpen we niet in. Stuk voor stuk dictaturen, maar het zijn wel dictators die we in onze zak hebben en dus schijnt het minder erg te zijn als een stel haatbaarden in Afghanistan.

De terroristen die 09/11 de twin towers in vlogen kwamen grotendeels uit Saudi Arabië, Volgens mij hebben ze hun zieke ideeën daar op gedaan en niet in Afghanistan. Daar hebben ze wat training gekregen, maar als je echt de bron aan wil pakken moet je volgens mij iets doen aan Saudi Arabië en niet aan een stel arme mensen die al 30 jaar lang bommen op hun hoofd krijgen zonder dat ze daar om gevraagd hebben. Net zoals die mensen niet gevraagd om al die gasten die nou grotendeels de Taliban vormen. Een deel daarvan zal een overblijfsel zijn van de tijd van de moedjahedien, toen die nog lekker gesponsord werden door de Amerikanen en er veel mensen met radicale ideeën werden gerekruteerd uit de rest van het Midden Oosten om te vechten tegen de Russen. Wat, misschien zijn die terroristen die de Twin Towers in vlogen wel getraind in oude CIA kampen uit de jaren 80 die leegstonden.

Ook vind ik het raar dat 80% of 90% van de wereldwijde wapenproductie in het westen plaatsvindt. Dat we die wapens aan iedereen verkopen zolang ze maar betalen en dat we vervolgens vreemd gaan kijken zodra die wapens tegen ons gebruikt worden

Ik geloof dus niet in de oorlog in Afghanistan. Ik denk dat er in Afghanistan sprake is van een burgeroorlog waarbij de verliezende partij de hulp van het westen heeft gekregen en nu dus als winnaar eruit gekomen is. Maar om een burgeroorlog te winnen heb je de steun van het volk nodig. Als de burgerbevolking dus de krijgsheren had gesteund die nu deels het bestuur vormen van Afghanistan vormen dan hadden die wel gewonnen zonder het westen.
Helemaal mee eens
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78441391
Betere verkiezingspropoganda kan je niet wensen natuurlijk.
pi_78441466
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:13 schreef PowerAdmin het volgende:

[..]

Je bent in de war met gandhi, je weet toch wat er met het Romijnse rijk gebeurt is nadat de romijnen jezus aan het kruis hebben gespijkert?
Inderdaad ja van de aarde afgeveegd, precies hetzelfde wat Jezus met zijn toekomstige vijanden zal doen.
Dan heeft de wraak van Jezus wel lang op zich laten wachten. Verder besef je hopelijk dat de joden in de tussentijd nog even uit hun beloofde land zijn getrapt en een groot deel van hen zijn omgelegd. Daarnaast werd het christendom lange tijd de kop ingedrukt door de Romeinen.

Dus waar jij het precies over hebt, weet ik niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_78442865
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:03 schreef waht het volgende:
Een stem op Wilders is een stem voor de Taliban.
Ergo een stem op een safe-haven voor terroristen.
Ergo een stem op Al-Qa'ida, de basis.
Wilders steunt Osama Bin Laden, net als alle andere partijen die willen vertrekken uit Uruzgan.
Zo, even bijgewerkt. Even voor de goede orde, dit is 2 jaar geleden door ALLE regeringsfracties al afgesproken.
pi_78442903
Allahu akhbar!
† The 3 Kings †
pi_78442932
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:13 schreef PowerAdmin het volgende:

Ja..alleen jammer dat het Romeinse rijk langer na de dood van jezus heeft bestaan als voor zijn dood. Maar goed, weet jij veel, niet opgelet bij Nederlands en niet bij Geschiedenis zie ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')