Ik hoop toch maar zo dat
De Winter Flowers het redt, 'het geheim' mag nooit uitkomen, dat zou hun ondergang betekenen.
![]()
Die therapie van Iris
! Zulke instellingen bestaan gewoon echt!

Je zou er bijna een plaatsvervangende schaamte bij krijgen, als je hun zo bezigziet. Maar dat is goed: je identificeren en kunnen verplaatsen in de hoofdpersonen. Iris, heeft geen makkelijke jeugd gehad, vanwege Anton, die was meer bezig met zijn maitresse Fien, en zijn werk, en nu doet ze het zelf ook.
We weten nu ook waar de ambities van Eva liggen; Anton buitenwerken om algemeen directeur te kunnen worden. Het zit Anton ook niet mee, hij dreigt overal buitengezet te worden, "thuis" ook al, bij Esther, de vrouw die nog steeds zielsveel van hem houdt, en dat natuurlijk altijd zal blijven doen, met heel haar hart,
4-ever!!!!!
Tussen Antje, Thomas en zijn ex smeult het, er zal vast een driehoeksverhouding ontstaan.
![]()
Wel opvallend dat "die ex" op een matrasje in de woonkamer moest liggen, zo'n groot huis, en dan geen tweede slaapkamer. Thomas op ontdekkingsreis, zijn ex kan moeilijk alleen zijn, en Antje klampt zich vast. Verder zijn het zo'n schatjes...
En dan Fien...die heeft het ook niet makkelijk hoor! Haar dochter ziet haar nog steeds liever gaan dan komen, ze voelt zich onaantrekkelijker en ouder worden, ze is bang dat Anton haar binnenkort niet meer moet, en om die reden heeft ze hem alvast maar gedumpt.
Ach, die Esther toch:
"Kom nou maar gewoon! Nee, dat doet familie, om elkaar te steunen. [..]Nee, gewoon even gezellig. Het is alleen een etentje." Die mams toch...
En die secretaresse/mevrouw Kalkoen

: "Ja, ik had gewoon het idee dat wij bij elkaar komen, ooit. Dus toen heb ik dat maar aan je huidige vriendin verteld."
Martijn: "Jij bent gek, weet je dat!"
Martijn wilde haar best wel weer neuken, volgens mij, zo vader zo zoon.
Bloedverwanten.