abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 20:13:24 #226
42184 crew  DaMart
pi_90507228
Waterprobleem schijnt veroorzaakt te worden door stroomstoring in pompstation Hoofddorp... wel handig dat de website en het storingsnummer van PWN dan niet bereikbaar zijn :').
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_90507561
quote:
10s.gif Op maandag 27 december 2010 20:13 schreef DaMart het volgende:
Waterprobleem schijnt veroorzaakt te worden door stroomstoring in pompstation Hoofddorp... wel handig dat de website en het storingsnummer van PWN dan niet bereikbaar zijn :').
Op sommige dingen kan je maar slecht voorbereid zijn. Zeker dit soort piekbelastingen.
De kosten om dat in de lucht te houden wegen niet op tot hoe vaak het gebeurd.
pi_90507813
Maar goed dat hier in Velserbroek het water nog vrolijk uit de kraan loopt :)
  Moderator maandag 27 december 2010 @ 20:25:28 #229
42184 crew  DaMart
pi_90507824
Wat ik opmerkelijker vind is dat de site van RTV Noord-Holland ook plat ligt. Was die zender niet bedoeld om bij dit soort calamiteiten voor informatie te zorgen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_90508539
Hier in B'daal ook geen waterdruk idd :{
En die brand bij Corus -O-
pi_90508926
Water bij veel mensen terug.
Ik ben te lui om het te proberen :P
pi_90509160
had om 6 uur nog nergens last van maar zal eens kjken hoe het nu zit
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_90509337
hier in schalkwijk geen problemen
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_90510153
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 21:01 schreef Ellatjuh het volgende:
hier in schalkwijk geen problemen
Ik zei toch ook al dat het terug was. ;(
pi_90510940
Niemand kent de buurt dus. :P

[ Bericht 79% gewijzigd door witte_fantasie op 28-12-2010 12:27:21 ]
pi_91191577
Hi all!

Ik en mijn vriendin willen graag ons eerste huisje gaan betreden
Nu is ons idee om particulier te gaan huren in Haarlem. Waarom particulier? We staan nergens ingeschreven, hebben beiden een aardig inkomen, maar nog geen vast contract (beiden net afgestudeerd). Waarom Haarlem? Omdat het een mooie middenweg is tussen onze huidige woonplaatsen, het oude centrum en de leuke woningen (hou zelf van de woningen waar nog wat oude details in te vinden zijn, zoals glas in lood, balken aan het plafond, mooie houten vloer etc.) en voor zover ik in het aanbod kon zien, worden die hier en daar wel aangeboden binnen ons budget (zo'n 1000e incl. G/W/L p/m).

Goed, nu heb ik de afgelopen weken een beetje de bekende sites afgezocht, marktplaats, rooftrack etc. maar kom eigenlijk telkens op sites uit waar je je in moet laten schrijven tegen betaling. Nu vind ik persoonlijk dat Houselink een aardig groot aanbod heeft met leuke woningen.

De reden van deze post:
1) Meer informatie over wonen in Haarlem, waar wil je wel en niet wonen?
2) Meer informatie over particulier huren en dan met name het inschrijven op betaalde sites, welke zijn wel/niet goed en betrouwbaar?

Ik hoop dat jullie enigszins kunnen helpen. Thanks!!
(Y)
pi_91223706
Naar mijn mening zijn er niet echt slechte buurten in Haarlem. Er zijn wel straten waar overlast is maar het is vaak zo dat wanneer je een paar straten verderop kijkt de situatie dan weer beter is. Een kwestie van om je heen kijken denk ik dus. Het ligt er ook een beetje aan waar je al dan niet tussen wil wonen. Schalkwijk en de Slachthuisbuurt zijn wijken waar je mindere straten tegenkomt, naar mijn eigen ervaring.

Qua websites wat particuliere woningen betreft moet je goed opletten dat je waar krijgt voor je geld. Een goedkope woning dichtbij het centrum die je zelf nog een beetje op moet knappen: te goed om waar te zijn. Eerst kijken, dan kopen. ;)
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_91225862
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef Sinceria het volgende:
Naar mijn mening zijn er niet echt slechte buurten in Haarlem. Er zijn wel straten waar overlast is maar het is vaak zo dat wanneer je een paar straten verderop kijkt de situatie dan weer beter is. Een kwestie van om je heen kijken denk ik dus. Het ligt er ook een beetje aan waar je al dan niet tussen wil wonen. Schalkwijk en de Slachthuisbuurt zijn wijken waar je mindere straten tegenkomt, naar mijn eigen ervaring.
Rozenprieel en delen van Noord-Noord zijn ook niet erg aanlokkelijk. Schalkwijk verschilt echt met de straat, Molenwijk (Kempen e.d.) is niet te vergelijken met Boerhaavewijk. Hoewel ik zelf altijd zonder enig probleem in de Louis Pasteur heb gewoond. Meer problemen gehad op de Jan Gijzenkade (rooie dorp). :)

Leuke buurten voor huizen van jouw smaak zijn het Garenkokerskwartier, Kleverpark, delen van Spaarnwouderbuurt, centrum uiteraard. Maar of je daar voor 1000 inclusief wat goeds kan vinden... Let ook op palenpest, hoewel dat voor huur niet zo heel erg is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_91226347
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Rozenprieel en delen van Noord-Noord zijn ook niet erg aanlokkelijk. Schalkwijk verschilt echt met de straat, Molenwijk (Kempen e.d.) is niet te vergelijken met Boerhaavewijk. Hoewel ik zelf altijd zonder enig probleem in de Louis Pasteur heb gewoond. Meer problemen gehad op de Jan Gijzenkade (rooie dorp). :)

Noord-Noord heb ik geen ervaring mee qua wonen, maar het Rozenprieel vind ik zelf wel wat hebben. In sommige straten wonen wat meer 'tokkies' maar andere straten zijn wel leuk met buurtactiviteiten enzo. :) Boerhaavewijk is inderdaad wat minder.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_91227024
Wat is er nou weer mis met Noord-Noord :')

Noord-Noord = Vondelkwartier = geen tokkies te vinden
pi_91229292
quote:
9s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef CompanionCube het volgende:
Wat is er nou weer mis met Noord-Noord :')

Noord-Noord = Vondelkwartier = geen tokkies te vinden
quote:
9s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef CompanionCube het volgende:
Wat is er nou weer mis met Noord-Noord :')

Noord-Noord = Vondelkwartier = geen tokkies te vinden
Er is nu volgens mij wel een hoop nieuwbouw neergezet, maar ik vond de delen boven de Jan Gijzenvaart rondom het Marsmanplein, het rooie dorp en tegenover waar nu het KG zit geen goede buurten. :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_91229821
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:22 schreef nostra het volgende:

[..]



[..]

Er is nu volgens mij wel een hoop nieuwbouw neergezet, maar ik vond de delen boven de Jan Gijzenvaart rondom het Marsmanplein, het rooie dorp en tegenover waar nu het KG zit geen goede buurten. :)
''Geen goede ''buurten'', dat zijn hoogstens een paar straten. En de straten die jij bedoelt waren flatjes met gemiddeld 1 satelliet per 2 inwoners, en ik neem aan dat budget van 1000 euro per maand toch geen flatje neemt, dus doet het er niet toe.

Boven de Jan Gijzenvaart rondom het Marsmanplein is overigens Delftwijk, niet het Vondelkwartier
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:44:51 #243
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_91230605
Kijk ff op randstadwonen.nl heb ik ook via gehuurd en was prima!
doei
pi_91235696
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:32 schreef CompanionCube het volgende:
''Geen goede ''buurten'', dat zijn hoogstens een paar straten. En de straten die jij bedoelt waren flatjes met gemiddeld 1 satelliet per 2 inwoners, en ik neem aan dat budget van 1000 euro per maand toch geen flatje neemt, dus doet het er niet toe.
Het flatje zelf zal niet voor 1000 euro weggaan inderdaad, maar persoonlijk zou ik dan ook niet voor een woning daar vlak in de buurt kiezen. Slechts mijn mening.

quote:
Boven de Jan Gijzenvaart rondom het Marsmanplein is overigens Delftwijk, niet het Vondelkwartier
Dat is ook jouw uitspraak ("NoordNoord = Vondelkwartier") en niet de mijne.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_91244140
30 januari wordt het weer heel leuk in het patronaat als ik met mijn popkoor daar weer sta *O*
pi_91272980
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:48 schreef Bluezz het volgende:
30 januari wordt het weer heel leuk in het patronaat als ik met mijn popkoor daar weer sta *O*
29 januari gaat leuker worden :)

Wel leuk dat je daar komt te staan zeg!
pi_91274729
Ik ga toch echt voor de 28e :P
http://www.patronaat.nl/28-1-2011/spektrum-xl:-camo-&-krooked-(aut),-bad-company-ft.-maldini-(uk),-high-rankin-(uk),-se
pi_91806802
Is die Jopenkerk een beetje begaanbaar met al die verbouwing shit?
Of moet je 5 straten omlopen om er te komen :')

Pathé opent trouwens ''voorjaar 2011''
pi_91828610
Weet iemand een leuke kroeg/cafe die op maandag open is, en waar wat mensen zijn? :)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_92592159
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:52 schreef chiren het volgende:
Hi all!

Ik en mijn vriendin willen graag ons eerste huisje gaan betreden
Nu is ons idee om particulier te gaan huren in Haarlem. Waarom particulier? We staan nergens ingeschreven, hebben beiden een aardig inkomen, maar nog geen vast contract (beiden net afgestudeerd). Waarom Haarlem? Omdat het een mooie middenweg is tussen onze huidige woonplaatsen, het oude centrum en de leuke woningen (hou zelf van de woningen waar nog wat oude details in te vinden zijn, zoals glas in lood, balken aan het plafond, mooie houten vloer etc.) en voor zover ik in het aanbod kon zien, worden die hier en daar wel aangeboden binnen ons budget (zo'n 1000e incl. G/W/L p/m).

Goed, nu heb ik de afgelopen weken een beetje de bekende sites afgezocht, marktplaats, rooftrack etc. maar kom eigenlijk telkens op sites uit waar je je in moet laten schrijven tegen betaling. Nu vind ik persoonlijk dat Houselink een aardig groot aanbod heeft met leuke woningen.

De reden van deze post:
1) Meer informatie over wonen in Haarlem, waar wil je wel en niet wonen?
2) Meer informatie over particulier huren en dan met name het inschrijven op betaalde sites, welke zijn wel/niet goed en betrouwbaar?

Ik hoop dat jullie enigszins kunnen helpen. Thanks!!
Nog even een update mbt mijn huizenjacht, woning is gevonden! Aan de Cronjé, op 5 minuten lopen vh station, lijkt me een prima lokatie :)

Ben benieuwd wat Haarlem ons gaat brengen, maar als ik dat zo hoor van iedereen moet dat wel goed komen.

Bedankt voor jullie hulp.

Tips mbt leuke uitstapjes in Haarlem, goede restaurants, cafetjes zijn welkom!
(Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')