Hij weet waar je huis woont!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:11 schreef IHVK het volgende:
Ik krijg of zo een enorm lang antwoord van TM, of hij is betere dingen aan het doen.
Er worden in Turkije geen staatsgrepen gepleegd zonder steun van de VS. Dat was in het verleden zo (jaren '60 en de coup van '80) en dat zal in de toekomst ook zo zijn, mocht er ooit een staatsgreep komen. Als het leger van plan was een staatsgreep te plegen, dan had het dat allang gedaan. Waarom zouden ze gewacht hebben tot de AKP haar mensen op belangrijke posities in het land heeft gezet (rectoren van universiteiten, rechters bij het hooggerechtshof, etc.)? Het leger weet volgens mij dondersgoed dat staatsgrepen niet van deze tijd zijn, dat blijkt ook uit de woorden van Basbug (legerleider) de afgelopen maanden. Er zullen vast ongure figuren zitten in het leger. Natuurlijk ben ik er voor dat deze worden aangepakt en worden berecht, maar wat de AKP (en haar media) doet is het vernederen van het complete legerapparaat, alsof iedereen daar op het punt staat een staatsgreep te plegen. Let maar op, de meeste van de vandaag opgepakte mensen komt na een paar dagen of een week weer vrij, vanwege een tekort aan bewijs.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar jij gelooft niet dat het Turkse leger in staat is staatgrepen te plegen?
Ook niet na die 'e-waarschuwing' (wtf bemoeit een leger zich met de poltiek)
Ik prefereer het niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vind je sucuk op pizza ook vies?
quote:
Joh, natuurlijk zijn dat mensen die kritiek hebben op de AKP, anders maken ze die plannen toch nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat is het 'm nu juist; NIEMAND is veroordeeld. Er zijn mensen die 3 jaar vastzitten en nog op hun vonnis wachten. Toevallig mensen die vaak kritiek hadden op de AKP. Daarnaast zijn tientallen mensen vrijgelaten door gebrek aan bewijs. Kortom, de AKP ziet ze vliegen. Als je dan nog steeds de AKP als een schone partij ziet, moet je toch wel een beetje naïef zijn. Heb je de woorden van een zekere AKP parlementslid de afgelopen dagen in de kranten niet gelezen? ''Şimdi biz onları fişliyoruz!'' (''Nu pakken wij hen terug!'')
Aaahhquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Houd hem dichtbij de warmte van je hart.
Dat kan. Je kan het ook zo bekijken, misschien was er een interne strijd in het leger, en wilde een deel een staatsgreep plegen en een ander niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:13 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Er worden in Turkije geen staatsgrepen gepleegd zonder steun van de VS. Dat was in het verleden zo (jaren '60 en de coup van '80) en dat zal in de toekomst ook zo zijn, mocht er ooit een staatsgreep komen. Als het leger van plan was een staatsgreep te plegen, dan had het dat allang gedaan. Waarom zouden ze gewacht hebben tot de AKP haar mensen op belangrijke posities in het land heeft gezet (rectoren van universiteiten, rechters bij het hooggerechtshof, etc.)? Het leger weet volgens mij dondersgoed dat staatsgrepen niet van deze tijd zijn, dat blijkt ook uit de woorden van Basbug (legerleider) de afgelopen maanden. Er zullen vast ongure figuren zitten in het leger. Natuurlijk ben ik er voor dat deze worden aangepakt en worden berecht, maar wat de AKP (en haar media) doet is het vernederen van het complete legerapparaat, alsof iedereen daar op het punt staat een staatsgreep te plegen. Let maar op, de meeste van de vandaag opgepakte mensen komt na een paar dagen of een week weer vrij, vanwege een tekort aan bewijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mag je op de blaren zitten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Ben ik nou weer een uitzichtloze politieke discussie begonnen? Stomme ik, stomme Wik.
Hoe moet ik nou in godsnaam een oven meenemen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niet als je je oven op 120 graden ofzo doet.
Stomme ik, stomme Wik.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Ben ik nou weer een uitzichtloze politieke discussie begonnen? Stomme ik, stomme Wik.
Welke plannen? Er is toch niemand veroordeeld voor iets? Wie zegt mij dus dat deze ''plannen'' niet verzonnen zijn door iemand die deze mensen slecht gezind was? Als men zo zeker is van zichzelf, om honderden mensen te arresteren en in gevangenissen te laten creperen zonder uitzicht op een spoedig vonnis (er zitten mensen die al 3 jaar vastzitten, zoals ik al zei), waarom is tot nu dan niemand veroordeeld? Zo'n grootscheepse actie (gebracht met veel bombarie), die de Republiek in haar hele bestaan niet heeft meegemaakt, maar niemand wordt schuldig bevonden? Waarom zijn er tientallen mensen vrijgelaten door een gebrek aan bewijs, maar inmiddels wel compleet zwartgemaakt voor de Turkse bevolking als ''staatsgreeppleger'', ''Ergenekoncu'', ''landverrader'', etc.? Wie gaat de emotionele schade die deze mensen hebben geleden herstellen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:17 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Joh, natuurlijk zijn dat mensen die kritiek hebben op de AKP, anders maken ze die plannen toch niet
De vraag is of die kritiek terecht is en dat acht ik te betwijfelen.
Ontzettend.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:33 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zijn mijn woorden zo inspirerend?
Jij hebt toch toetsweek na vakantie? Of was jij dat nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:56 schreef Ayca het volgende:
Ik ga morgen aan mijn huiswerk beginnen.
Ja, dat hoorde ik op radioquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:57 schreef wikwakka2 het volgende:
Onze Sven, wat doe je. Had gewonnen als hij niet in de verkeerde laan was gaan schaatsen
.
Nee gelukkig nietquote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:57 schreef Julis het volgende:
[..]
Jij hebt toch toetsweek na vakantie? Of was jij dat niet?
Jaa...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:06 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh, ok. Moet je dan veel hw inhalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |