Ja, ze houden zijn tong omhoog met een ijzeren spatel en dat knipt hij in 2 keer een stukje door. Rienk werd helemaal rood en gilde zo hard dat er geen geluid uitkwam. Daarna moest hij heel hard huilen met zijn mondje vol bloedquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O Vlindur, ik hoop dat dit Rienk gaat helpen!
Maar het klinkt wel heel zielig, knippen ze dat zo door joh, zonder verdoving enz?
Dan gilde hij toch de hele toko bij elkaar daar?
quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, ze houden zijn tong omhoog met een ijzeren spatel en dat knipt hij in 2 keer een stukje door. Rienk werd helemaal rood en gilde zo hard dat er geen geluid uitkwam. Daarna moest hij heel hard huilen met zijn mondje vol bloedMet het aanleggen was zn hele mondje en mijn borst besmeerd, maar het gaat nu beter en ja.. zonder verdoving..
quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, ze houden zijn tong omhoog met een ijzeren spatel en dat knipt hij in 2 keer een stukje door. Rienk werd helemaal rood en gilde zo hard dat er geen geluid uitkwam. Daarna moest hij heel hard huilen met zijn mondje vol bloedMet het aanleggen was zn hele mondje en mijn borst besmeerd, maar het gaat nu beter en ja.. zonder verdoving..
Hey, natuurlijk KLINKT het heel zielig, maar dit is echt beter. En niet onder het mom van 'dat weet ie toch niet meer, maar hoe denk je dat het gaat als het verdoofd wordt? Een paar beste prikken in dat mondje, mondje weer dicht, checken of het werkt en dan nog knippen, ik denk dat een kindje van die 2 knipjes minder last heeft. Hoe vervelend dit ook klinkt......quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef Linda2205 het volgende:
Oh Vlindur, wat moet jullie dat pijn gedaan hebben, zowel jou als je lieve ventje! Wat gemeen om te doen zonder verdoving
Ja dat, maar volgens mij ook wat iemand eerder al schreef, risico op inslikken van de tong?quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hey, natuurlijk KLINKT het heel zielig, maar dit is echt beter. En niet onder het mom van 'dat weet ie toch niet meer, maar hoe denk je dat het gaat als het verdoofd wordt? Een paar beste prikken in dat mondje, mondje weer dicht, checken of het werkt en dan nog knippen, ik denk dat een kindje van die 2 knipjes minder last heeft. Hoe vervelend dit ook klinkt......
ik denk idd dat je gelijk hebt...quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Hey, natuurlijk KLINKT het heel zielig, maar dit is echt beter. En niet onder het mom van 'dat weet ie toch niet meer, maar hoe denk je dat het gaat als het verdoofd wordt? Een paar beste prikken in dat mondje, mondje weer dicht, checken of het werkt en dan nog knippen, ik denk dat een kindje van die 2 knipjes minder last heeft. Hoe vervelend dit ook klinkt......
ja, schaam jequote:Op woensdag 24 februari 2010 16:58 schreef DaviniaHR het volgende:
mss moet ik toch maar weer met word-documentjes gaan werken, want volgens mij vergeet ik echt de helft!
Ooohhhh ik zat ook bijna mee te snikken hoor, met die kleine man. Het is niet leuk, maar hopelijk werkt het!quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:39 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, ja daar heb je wel gelijk in McLaura, maar het klinkt zo zielig en gemeen... dat kunnen mijn ontzwanger-hormonen nog niet aan geloof ik.
Van Difrax S/1 en van Avent ook 1quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:07 schreef Claudia_x het volgende:
Vlindur: welk speennummer gebruik je?
Ja, volgens mij wel. In de dikke fles volgens mij. Ik heb alles in de vaatwasser, dus ga straks even kijken om het zeker te weten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef McLaura het volgende:
Ja, en vanmiddag met dat water verslikte hij zich bijna, dus groter moet sowieso niet. Hoewel, voeding is natuurlijk dikker dan water, en borstvoeding is nog weer wat dikker, krijgt hij het er wel uit?
Zat er bij die flessen van mij toevallig ook een m speen?
En 30 ml drinken is natuurlijk wel heel weinig. Ivan drinkt met nummer 2 veel beter dan met nummer 1, maar bij nummer 1 dronk hij altijd wel minstens 100 ml.quote:Op woensdag 24 februari 2010 18:20 schreef McLaura het volgende:
Ja, en vanmiddag met dat water verslikte hij zich bijna, dus groter moet sowieso niet. Hoewel, voeding is natuurlijk dikker dan water, en borstvoeding is nog weer wat dikker, krijgt hij het er wel uit?
Zat er bij die flessen van mij toevallig ook een m speen?
Je bent niet de enige. Ik zou als ouder zijnde geloof ik al helemaal niet meer weg te slaan zijn bij de couveuse en de moed niet hebben om naar huis te gaan. En wat ik er uit begreep is dat Keshet en haar man door hadden dat het met Teigetje mis ging en niet eens de verpleegster. Dat lijkt me echt zo angstig. Je behoort artsen en verpleegster met je leven te kunnen vertrouwen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:02 schreef DaviniaHR het volgende:
pfff, ik blijf maar denken over het verhaal van keshet. wat nou als die arts er niet was geweest op dat moment... brrr!
en aviva begint ook wat geluidjes te maken, heel lief!
Bij de apotheek kan je een tube vaseline lanette creme halen. Niet duur en erg effectief. Dijon heeft schrale wangetjes en daar smeer ik de creme op.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:52 schreef NieuweUser het volgende:
Evie en Isabeau, allebei goede slapers! Lekker hoor!
Jamie minder lees ik. Isa slaapt de laatste dagen ook niet zo lekker meer 's nachts! Ze heeft volgens mij ontzettende jeuk aan de huid rond haar ogen, ze doet namelijk niets anders dan erg driftig met haar handjes door haar gezicht wrijven.Ze had last van pukkeltjes in haar gezicht. Die worden nu minder, maar haar huid is nog wel erg droog. Ik smeer op haar wangetjes wel een creme-pje, maar rond haar ogen lijkt mij dat niet verstandig. Vind het wel zielig!
Kan je niet aan de huisarts vragen om neusdruppels Xylometazoline? Dijon was 4 weken oud toen hij die kreeg. Van otrivin heb je pipetjes met zoutoplossing die je ook kan gebruiken ipv spuitje met water. Door de zoutoplossing slinken de slijmvliezen ook iets. Met water niet. En vertrouw je het niet of de mening van de kno arts niet, second opinion.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef Ssserpente het volgende:
Dag Evi, Thomas en Oscar! Tot snel!![]()
Ach Keshet, ik las je post vanmorgen vroeg nog even voordat ik naar m’n werk ging. Wat een ongelooflijk verhaal. En wat moet dat veel met jullie doen. Onvoorstelbaar. Ik wens jullie en klein dapper teigetje alle kracht van de wereld toe.![]()
Rienk z’n riempje meteen al ingeknipt joh? Wauw. En zonder verdoving. Arme vent. Ik hoop dat het helpt, Vlindur!![]()
Wat goed van Niels, Twink! Nu hopen dat ie doorzet!![]()
N. is vanmorgen met Lente bij de ha geweest. We hebben een doorverwijzing voor de KNO-arts. Helaas konden we daar in eerste instantie pas 20 maart terecht.Tot ik zei: "Plan deze afspraak dan maar even onder voorbehoud, dan ga ik eerst nog wat andere ziekenhuizen in de omgeving bellen om te vragen of zij eerder plek hebben". Helemaal niet bedoeld om te pushen trouwens. Maar gek genoeg vond ze toen toch inééns nog een plekje voor 10 maart. "Goh," zei ze nog, "wat gek dat ie datum net niet naar boven kwam..!"
![]()
En we hebben geen neusspray meegekregen. Dat zou niet helpen omdat er daarvoor te veel snot in de holtes zit. Nu moeten we regelmatig met een spuitje met flink wat kracht wat water in d'r neusje spuiten. Dat loopt er dan weer uit en neemt een hoop troep mee. En er komt idd heel wat mee.Nu maar kijken of het vannacht ook effect heeft. Het arme meisje kon afgelopen nacht nauwelijks een paar slokjes naar binnen krijgen omdat ze niet door kon ademen.
Dus had zo ongeveer elke twee uur honger.
En een doorgemiddengesneden ui leek ook al weinig te helpen. Ben benieuwd wat vannacht ons zal brengen.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:00 schreef huuphuup het volgende:
Dag lieve allemaal, 6 maanden geleden rond deze tijd waren we onderweg naar het ziekenhuis. Er is geen ontkennen meer aan, mijn kleine baby is zo heel klein niet meer! Wij verhuizen nu, tot snel in het andere topic!![]()
Je ontmoedigd me niet hoorquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef Sorbootje het volgende:
Vlindur, niet om je te ontmoedigen, maar ik heb hier thuis een zeer hardnekkig flesweigeraartje en ik heb me er bij neergelegd dat zolang ik borstvoeding geef, ze de fles zal weigeren. Zoalng ze ergens op de dag een ander alternatief zal krijgen houdt ze vol. Deze conclusie heb ik getrokken nadat ze bij mijn schoonzus die oppaste wél de fles pakte toen ze echt echt echt honger kreeg.Pas als ik helemaal stop en het er op aan laat komen gaat het misschien lukken, maar zo ver ben ík niet.
Het tongriempje is gister pas geknipt en het kan een week duren voor je echt verbetering ziet. De borst drinkt hij dus al goed (dus een LK is niet meer nodig) en nu die fles nogquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:23 schreef mikoxx het volgende:
Och Vlindur toch.... gaat het nu niet beter nu het tongriempje geknipt is? In het tweede stukje schrijf je dat je kv geeft, maar ik neem aan dat je bv bedoelt? En een lactatiekundige? IK weet even niet of je dat al hebt geprobeerd.... evt voeden met een tepelhoedje oid?
Ja, precies. Die keuze kan ik ook wel maken, maar ik weet zelf nog niet wat ik wil..quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:24 schreef Sorbootje het volgende:
't Is vreselijk frustrerend Vlindur. Wij hebben nu een soort evenwicht gevonden, maar het blijft schipperen. Ik ga met 6 maanden over op KV. linksom of rechtsom. Maar combi fles en borst gaat er bij I. niet in. Als ze echt nooit meer de borst krijgt gaat het pas lukken. Maar dat zei ik net ook al.. heb een kras op m'n tong
Als je d'r eens uit wilt met Rienk ben je welkom hoor! Zo ver woon ik niet bij je vandaan.
Vreemd genoeg ben ik niet eens heel moequote:Op donderdag 25 februari 2010 12:28 schreef Poppejans het volgende:
Jeutje alweer 6maanden die kleine meid van Huup![]()
![]()
![]()
Tot over een paar maandjes, jammer hoor dat je hier weg gaat
En Stef alweer 3 maandenbeterschap voor jou Incantrix! Ik hoop wel heeeel hard dat je gewoon naar de meet kunt komen
Vlindurik kan me niet indenken hoe moe je soms moet zijn...
Wolf gaat vannacht voor het allereerst in zn eigen bedje slapen, ik heb een babyfoon gekocht dus nu durf ik het wel te proberen.
Hij ligt nu al iets van een half uur stil, ook in zn eigen bedje op eigen kamertje
En ach, hij is net 2 maanden. Misschien verwacht ik ook wel te veel van die kleine..quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:39 schreef Sorbootje het volgende:
Dat gevoel er alleen voor te staan heb ik niet echt, maar dat komt vast ook omdat het op het KDV heel goed gaat met melk met rijstebloem van een lepeltje. En ik heb overdag dus mijn werk om even met iets anders dan voeden bezig te zijn. En sinds ze op het KDV zit laat Isabeau op niet KDV dagen minimaal 4 uur tussen de voedingen dus alles is oneindig veel gemakkelijker dan pak em beet anderhalve maand geleden. Toen zat ik er ook behoorlijk doorheen..dus ik weet wel hoe het voelt. Niemand kan het even van je overnemen.![]()
Nou ik pm je wel even over afspreken
Ja hoor!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:55 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, is vervelend dat hij de fles niet pakt. Misschien wordt het nu beter?
Net de huisarts gebeld voor de uitslag van de ontlastings-kweek. Hebben ze die nog niet, of ik volgende week terugbel... "Ja mevrouw, dat duurt lang" TOCH GEEN 2 WEKEN??? Ik ben zelf microbioloog en binnen 3 dagen is er wat van te zeggen...GRRRRR. Ze ging bellen met het lab, ja doe dat maar....![]()
Ik wilde nog een afspraak met de HA voor vandaag omdat ik me toch zorgen maak, maar die wil ze niet maken voordat de resultaten van de kweek terug zijn. Ja hallo!!! Moet ie eerst doodbloeden ofzo? Hij heeft het al een week en het wordt niet minder erg... ARGG, soms voel ik me zo machteloos...
Sorry voor mijn geraas...kan ik de hormonen nog de schuld geven?
Niet nodig, het is ook gewoon stom. Zou iedereen over razen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:55 schreef Aoraki het volgende:
Vlindur, is vervelend dat hij de fles niet pakt. Misschien wordt het nu beter?
Wolf in zijn eigen bedje, goed hoor!
Dag, huuphuup! Tot over een paar maanden!
Net de huisarts gebeld voor de uitslag van de ontlastings-kweek. Hebben ze die nog niet, of ik volgende week terugbel... "Ja mevrouw, dat duurt lang" TOCH GEEN 2 WEKEN??? Ik ben zelf microbioloog en binnen 3 dagen is er wat van te zeggen...GRRRRR. Ze ging bellen met het lab, ja doe dat maar....![]()
Ik wilde nog een afspraak met de HA voor vandaag omdat ik me toch zorgen maak, maar die wil ze niet maken voordat de resultaten van de kweek terug zijn. Ja hallo!!! Moet ie eerst doodbloeden ofzo? Hij heeft het al een week en het wordt niet minder erg... ARGG, soms voel ik me zo machteloos...
Sorry voor mijn geraas...kan ik de hormonen nog de schuld geven?
quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:29 schreef Liessaa het volgende:
Hoi iedereen!
Ik ben tot nu toe te verlegen geweest om me voor te stellen: jullie kennen elkaar al zo goed! Hoe dan ook, het lijkt me gezellig om hier af en toe mee te typen
Mijn steeds-minder-kleine babietje heet Ella. Ze is op 23 november geboren, dus nu net 3 maanden oud <3
[ afbeelding ]
ja heel erg vreemd ook; blijkbaar heeft ze toch onthouden van de 1e weken hoe het een beetje moet...quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:31 schreef Vlindur het volgende:
Beessie, wat goed dat ze dat zomaar deed!Dat voelde zeker wel heel speciaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |