abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 april 2010 @ 00:54:47 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80684425
Vannacht is m'n opa overleden, en m'n vriend komt speciaal op en neer naar Nederland 3 dagen de komende week (vanuit Cyprus) voor de begrafenis omdat hij weet hoe fijn ik dat zou vinden.. Dat vind ik zo ontzettend lief! En dat terwijl hij aan het einde van de week sowieso alweer komt voor een paar weken, dat was de originele planning.
Op dit soort momenten is het wel verschrikkelijk dat je niet dicht bij elkaar woont. Niet even kunnen knuffelen of uithuilen bij 'm vandaag. Maar dat hoort er natuurlijk bij als je voor de moeilijke weg kiest..
pi_80685294
Ai, sterkte!
pi_80686585
quote:
Op zondag 25 april 2010 00:54 schreef kwiwi het volgende:
Vannacht is m'n opa overleden, en m'n vriend komt speciaal op en neer naar Nederland 3 dagen de komende week (vanuit Cyprus) voor de begrafenis omdat hij weet hoe fijn ik dat zou vinden.. Dat vind ik zo ontzettend lief! En dat terwijl hij aan het einde van de week sowieso alweer komt voor een paar weken, dat was de originele planning.
Op dit soort momenten is het wel verschrikkelijk dat je niet dicht bij elkaar woont. Niet even kunnen knuffelen of uithuilen bij 'm vandaag. Maar dat hoort er natuurlijk bij als je voor de moeilijke weg kiest..
Sterkte joh en wow .
  zondag 25 april 2010 @ 10:48:49 #204
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80688500
quote:
sterkte zeg! En wat lief dat je vriend op en neer komt.

Na 10 dagen samen geweest te zijn ga ik vandaag weer terug naar Zweden. Ik zie er tegenop, zeker omdat we elkaar straks anderhalve maand niet zien, en het voor ons allebei een hele stressvole periode wordt. Maar goed, niets aan te doen...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80688510
quote:
Sterkte kwiwi!!

Nu ik dit lees mag ik eigenlijk helemaal niet verdrietig zijn. Maar zojuist m'n vriendin op het vliegtuig gezet, na ruim 3 weken... de planning was 2 weken, maar door de problemen met het vliegverkeer vorige week...

Was erg hard, we hadden afscheid genomen... Ze was al door de gate en begon te huilen, maar we konden niet meer bij elkaar komen... alleen elkaar zien. Uiteindelijk liep ze door.

Gelukkig geen 3 maanden wachten nu, maar 1,5 maand. Zojuist haar moeder ingelicht dat alles goed is gegaan op Schiphol.

Pff, ik ga even liggen denk ik.
pi_80690544
quote:
Op zondag 25 april 2010 10:49 schreef Alec690 het volgende:

Was erg hard, we hadden afscheid genomen... Ze was al door de gate en begon te huilen, maar we konden niet meer bij elkaar komen... alleen elkaar zien. Uiteindelijk liep ze door.
Dat is altijd het zwaarste moment inderdaad. Dat moment waarbij de een door de gate is, je elkaar nog wel ziet maar niet meer kunt aanraken. Wij hebben dan ook allebei zoiets van "gewoon doorlopen, niet meer omkijken, dat maakt 't alleen maar moeilijker" Gelukkig is voor mij het wachten bijna voorbij.. nog 11 dagen en dan staat ze op schiphol
pi_80691209
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:45 schreef Bowny het volgende:

[..]

Met je E30?

Koning!
Gelukkig bleek dat niet nodig

Haar vliegtuig kwam slechts 30 min later aan dan gepland.
pi_80691497
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:15 schreef Earry het volgende:

[..]

Dat is altijd het zwaarste moment inderdaad. Dat moment waarbij de een door de gate is, je elkaar nog wel ziet maar niet meer kunt aanraken. Wij hebben dan ook allebei zoiets van "gewoon doorlopen, niet meer omkijken, dat maakt 't alleen maar moeilijker" Gelukkig is voor mij het wachten bijna voorbij.. nog 11 dagen en dan staat ze op schiphol
Ik heb de mijne geinstrueerd om voortaan wat sneller weg te lopen. Ik blijf na de douane altijd staan om vanachter het glazen ding de laatste glimp nog op te vangen, maar gister liep ze zoals gewoonlijk als een slak weg....
pi_80693437
Het is een groot drama inderdaad.

Je verlaat elkaar na een intens afscheid, kijkt nog een tijdje en maakt nog wat gebaren tot dat ze uiteindelijk uit zicht is verdwenen. Vervolgens wandel je als een zombie terug naar je auto, in de auto staar je wat naar de lege stoel naast je. Uiteindelijk verlaat je de parkeerplaats en vanaf de snelweg zie je de verkeerstoren en vliegtuigen in je spiegel, wetend dat je vriendin daar nog ergens rondloopt.

Als het vliegveld is verdwenen uit je spiegel flitsen die laatste gebaren en momenten als een diashow aan je voorbij. Die laatste knuffel, de laatste woordjes en de laatste blik in elkaars ogen. Het is voor mij het enige moment dat ik rook in mijn auto, dan concentreer ik me daar wel op. Eenmaal thuis herinnert alles nog aan haar, het rommelige bed, wat spulletjes, opgebrande kaarsjes, de cadeautjes die ze mee heeft genomen en vooral haar geur.

Je eet wat en wacht op het eerste sms'je dat ze veilig geland is en later op het sms'je dat ze thuis is. In de tussentijd realiseer je je dat ze nu toch echt weg is.

Het klinkt misschien wat dramatisch, maar die eerste dagen zijn voor mij nooit leuk. Na de eerste week gaat het altijd weer een stuk beter, begin je weer met aftellen tot de volgende afspraak en het bedenken van nieuwe data.

We zijn sinds deze vakantie wel begonnen met twee afspraken vooruit plannen. Voordat ze in april kwam hadden we zowel april als juni gepland en geregeld. (vliegticket, visum, verlof op werk, etc.) Nu vertrekt ze, is erg vervelend, maar de volgende data is al bekend wat het wel wat makkelijker maakt. Nu beginnen we met alles regelen voor de meeting na juni, alles moet geregeld zijn voor dat ze komt in juni. Echt een aanrader om het makkelijker te maken!
pi_80693863
Haha, ik ken het Alec, gelukkig is hier alles al geregeld t/m Juli volgend jaar Helaas zitten er nog wel een paar tussenpozen in maar goed, dat loopt allemaal wel los.
pi_80694148

Deze kan in de OP.
pi_80711591
Nou eindelijk sinds vrijdag uit Sint Petersburg. Vast zitten in het buitenland is niet grappig.....(Kut vulkaan)

Anderszijd heb ik meer tijd met mijn vriendin kunnen doorbrengen wat natuurlijk wel leuk was . 29 april is ze al weer hier en dan ff Nederland aan haar showen.(Koninginne dag, Amsterdam!) Verder ook heeft ze nieuws ontvangen uit Eindhoven dat ze waarschijnlijk hier kan promoveren(90% zeker) en kan ze haar toekomstige project en werkgever alvast bezoeken.

Dit had ik echt niet begin van dit jaar verwacht, gaat nu echt super.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  maandag 26 april 2010 @ 08:04:22 #213
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80751801
Hmm ik zat me net te bedenken: wat als je een ticket boekt voor een heel goedkope vlucht (easyjet ofzo) en je gaat daarmee voorbij de douane. Dan moet je in principe ook bij de luggagebelt kunnen komen toch? Dus dan zou je in principe al eerder je vriend/vriendin kunnen oppikken?

Iemand daar toevallig ervaring mee? Lijkt mij nml wel een leuke verassing
pi_80752237
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 00:13 schreef Earry het volgende:
Hmm ik zat me net te bedenken: wat als je een ticket boekt voor een heel goedkope vlucht (easyjet ofzo) en je gaat daarmee voorbij de douane. Dan moet je in principe ook bij de luggagebelt kunnen komen toch? Dus dan zou je in principe al eerder je vriend/vriendin kunnen oppikken?

Iemand daar toevallig ervaring mee? Lijkt mij nml wel een leuke verassing
Nee, wel met de privium kaart. Dan loop je er zo doorheen en ben je dus zo in de tax free. Daarna ook zo weer bij de luggage belt. Kost je net zoveel als een Easyjet ticket en je hebt er een jaar lang plezier van

Hoe dan ook, ik zat wat te lurken. Heb zelf nu iets van 14 maanden een relatie Londen - Stockholm, maar gaat allemaal vrij goed.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80757081
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 00:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nee, wel met de privium kaart. Dan loop je er zo doorheen en ben je dus zo in de tax free. Daarna ook zo weer bij de luggage belt. Kost je net zoveel als een Easyjet ticket en je hebt er een jaar lang plezier van
Moet je dan niet alsnog een ticket hebben?
pi_80757136
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 10:02 schreef Earry het volgende:

[..]

Moet je dan niet alsnog een ticket hebben?
Officieel wel, maar het wordt niet gecontroleerd. Als je zo'n kaart ophaalt, wordt je verteld dat je hem nooit mag gebruiken zonder board pass, maar er bestaat geen controle. Er is enkel de eye-scan en dan ben je door.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 april 2010 @ 10:54:28 #218
284411 crew  heywoodu
pi_80758767
Weet iemand hier trouwens hoe het zit met het aanvragen van een partnervisum? Daar moet ik 21 voor zijn als het goed is.
Nou hebben we deze situatie:
Mijn vriendin gaat 28 september weer terug naar Brazilie, en daarna wil ze weer een jaar au pair zijn, maar nu in Nederland. Het plan is om na dat jaar samen te gaan wonen, maar daar heeft ze dus een partnervisum voor nodig, die je als het goed is 3 maanden van te voren aan moet vragen in Nederland. Zij is niet van plan om direct na het 2e au pair jaar weer terug naar Brazilië te gaan, en dus moet ze 3 maanden voor het eind van haar jaar dat visum aanvragen.
In september 2011 wordt ik 21, dat zou betekenen dat ze dus dan pas haar visum aan kan vragen, en dus nu een au pair familie moet zoeken waar ze van december 2010 - december 2011 terecht kan.
Nou zijn er ook veel families waar ze van november 2010 - november 2011 iemand zoeken, waarmee ze dus in augustus 2011 al een partnervisum aan zou moeten vragen. Op dat moment ben ik dus nog geen 21, maar op het moment dat het visum ingaat wel.

Nou is mijn vraag dus of zij een partnervisum aan kan vragen 1 maand voor ik 21 jaar oud wordt, maar als het visum ingaat dat ik dan wel 21 ben.
Alvast bedankt.
pi_80923033
Hallo allemaal!

Allereerst wil ik mijn bewondering uiten naar de degene die een lange afstandrelatie kan onderhouden. Niet makkelijk denk ik.

Nu is het zo dat ik via een MMOPRG spel iemand heb ontmoet waarmee ik het erg leuk heb. We chatten veel op irc en we spreken elkaar ook op skype. Ik heb haar ook op facebook en het is echt een leuke meid.

Echter we zijn op een punt aangekomen dat we elkaar wel eens een keer willen zien. Het is de bedoeling dat ik ergens in Juli een weekje op bezoek ga bij haar. Ze woont in Noorwegen.

Het probleem is een beetje dat ik me er voor schaam. Ik heb het gevoel dat me naaste omgeving het raar vind en daarom durf ik het niet te vertellen. Me ouders zijn sowieso al sceptisch over daten via internet, en om dan nu te vertellen dat ik een weekje naar Noorwegen ga, hmmm (A) Zij hebben meer zoiets van zoek een leuke meid in de kroeg!

Is het raar door op deze manier iemand op te zoeken ? Voel me onzeker over het feit dat me naaste omgeving me raar gaan vinden ofzo :S

Het lijkt me overigens wel erg spannend..

Groetjes,
pi_80923212
Wat maakt 't nou uit hoe je die leuke meid ontmoet? Het gaat erom dat je d'r ontmoet. Het 'gevaar' bij internetdating is wel dat mensen zich vaak anders voordoen dan dat ze eigenlijk zijn. Maar ik zou zeggen: ga gewoon naar Noorwegen en kijk of 't wat is. Ik bedoel.. wat heb je nou te verliezen?
pi_80923270
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:01 schreef Earry het volgende:
Wat maakt 't nou uit hoe je die leuke meid ontmoet? Het gaat erom dat je d'r ontmoet. Het 'gevaar' bij internetdating is wel dat mensen zich vaak anders voordoen dan dat ze eigenlijk zijn. Maar ik zou zeggen: ga gewoon naar Noorwegen en kijk of 't wat is. Ik bedoel.. wat heb je nou te verliezen?
Voor mezelf is het ook geen probleem, maar ik maak me zorgen over hoe me omgeving over denkt als ik dit om die reden zou doen. Hoe bedoel je anders zijn? dat ze niet haar zelf is zeg maar? Dat is miss dan wel het risico wat je kan lopen idd, maar net zoals je zegt wat heb je te verliezen..

Op een of andere manier heb ik t gevoel dat ik beetje kansloos ben dat ik dit zou doen en raar. Dat is wat me dwars zit.
  zondag 2 mei 2010 @ 09:50:58 #222
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80923537
quote:
Op zondag 2 mei 2010 09:11 schreef akka het volgende:

[..]

Voor mezelf is het ook geen probleem, maar ik maak me zorgen over hoe me omgeving over denkt als ik dit om die reden zou doen. Hoe bedoel je anders zijn? dat ze niet haar zelf is zeg maar? Dat is miss dan wel het risico wat je kan lopen idd, maar net zoals je zegt wat heb je te verliezen..

Op een of andere manier heb ik t gevoel dat ik beetje kansloos ben dat ik dit zou doen en raar. Dat is wat me dwars zit.
Wat is er raar aan om naar een vriendin te gaan op vakantie? Want dat is het in feite.. Gewoon een leuk iemand die je hebt leren kennen en die je nu een weekje gaat opzoeken.
En daarbij; wat je er ook van maakt, je druk maken om wat anderen er van vinden zou ik niet doen. Het is jouw leven, jouw vakantie Anderen trekken zich ook niks aan van jouw mening als ze graag iets willen (doen) neem ik aan
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 2 mei 2010 @ 10:26:29 #223
284411 crew  heywoodu
pi_80924089
quote:

[..]

Toen ik aan mn baas een maand vrij kwam vragen om naar Brasil te gaan om "iemand" te ontmoeten, begon hij over een "internetneukertje"
Maar verder krijg ik eigenlijk alleen maar leuke reacties (ook van hem ), en mensen die het graag willen horen, omdat het eens wat anders is dan zo een standaard kroeg/school/sportclub/vakantie-verhaal

En Noorwegen is nog godsallejezus mooi ook
Hupsakee, get your ass over there en goan!
  zondag 2 mei 2010 @ 10:31:47 #224
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80924195
quote:

[..]

En wat nou als het de liefde van je leven blijkt te zijn, en je loopt haar mis omdat je te gehecht was aan wat anderen van jou denken? Komop, trek je van je omgeving niets aan...

Desnoods zeg je dat je in je eentje door Noorwegen gaat reizen. Kan ook nog.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80924745
Ook maar even melden In Januari de liefde ontmoet op vakantie in Irkutsk (Siberie). Daarna ook al 2 weken op bezoek geweest bij haar. Gelukkig is ze bijna klaar met haar studie en komt ze van de zomer 2 maanden naar Nederland (samen bij mn ouders)! En daarna samen naar Korea voor 4 maanden (zij 3, scheelt visum) waar ik zal studeren. Een prive-visum voor NL is wel een gedoe trouwens, uitnodigingsbrief, loonstrookjes die zij dan weer persoonlijk moet overhandigen bij het consulaat in Moskou (5 uur vliegen/4 dagen trein van Irkutsk) bij het aanvragen! Momenteel alles op de post dus maar duimen dat het in een keer en op tijd aan komt

Tevens Peenvogel, momenteel woon ik in Finland en veel van mijn studie genoten hebben een releatie met een Fin(se). (Canada - Finland, Czech - Finland, Rusland - Finland, Pakistan - Finland, Tanzania - Finland) En dat gaat allemaal hartstikke goed, al hebben sommigen van de Finse partners toch wel een erg hechte band met hun thuisland waardoor de partner echt een beetje Fin begint te worden. Sommigen zijn trouwens van plan naar hun thuisland te gaan samen of naar een heel ander land Hopen dus dat de jouwe een beetje flexibel is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')