Vind je dat niet eng, dat ze haar studie voor jou opgeeft?quote:Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Alec690 het volgende:
Zo, ze is inmiddels een week weg. Door alle vulkaan problemen en het dus later vliegen is het exit universiteit voor haar. Dankzij haar goede reputatie (van voor dat ze mij leerde kennen, hoofd van de groep, spreker op conferenties voor haar universiteit) wouden ze haar nog wel een kans geven, maar dat zou 24/7 blokken betekenen en onze relatie is haar meer waard. Ze laat zich aankomende week uitschrijven en ze heeft zich inmiddels al ingeschreven voor rijlessen en verschillende (internationale) cursussen in haar vakgebied. Na onze aankomende ontmoeting in juni gaat ze beginnen met werken om werkervaring op te doen.
In april zijn eigenlijk alle twijfels weggenomen. Beide waren we al gek op elkaar, maar april heeft bewezen dat het echt serieus is. Normaal gesproken ben ik niet het type wat 2,5 week iedere dag met iemand samen kan zijn. Met haar is het geen probleem. Geen irritaties of iets, maar juist heel ontspannen en gezellig. Ze is ook niet het type wat constant op mijn lippen zit. Zij kan bijv. in de keuken staan te koken (haar grote hobby) terwijl ik even mijn mail check en mijn auto door de wasstraat haal. (zomaar even een voorbeeld)
Laat ons wel even weten hoe het was hequote:Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef akka het volgende:
Dank je allemaal voor de positieve reacties! Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon gaan
Had het ff nodig om te horenThanx <3
Komt goed!quote:Op maandag 3 mei 2010 12:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Laat ons wel even weten hoe het was he
En veel plezier vast!
Waar ergens in Noorwegen komt ze vandaan? Mocht ze in de buurt van Oslo wonen is het aan te raden via Ryanair te vliegen via Dusseldorf Weeze (net over de grens bij Nijmegen) of via Eindhoven en dan naar Oslo Torp of Oslo Rygge en vanaf daar zijn er directe bussen naar de busterminal in het centrum van Oslo.quote:
Ik heb nog niet echt gekeken wat het beste is om te doen. Ze woont in Trondheim..ticket is idd vrij prijzig..quote:Op maandag 3 mei 2010 16:12 schreef Envibeesj het volgende:
[..]
Waar ergens in Noorwegen komt ze vandaan? Mocht ze in de buurt van Oslo wonen is het aan te raden via Ryanair te vliegen via Dusseldorf Weeze (net over de grens bij Nijmegen) of via Eindhoven en dan naar Oslo Torp of Oslo Rygge en vanaf daar zijn er directe bussen naar de busterminal in het centrum van Oslo.
Directe vluchten naar andere steden in Noorwegen zijn vrij duur vanaf Nederland en nationale vluchten zijn vaak goedkoper dan met de trein of bus reizen
Retourtje Oslo heb je al vanaf 20,- euro (ligt beetje aan wanneer je boekt en in welke periode je vliegt enzo). En dan moet je nog naar Trondheim. Bus is goedkoopste voor 70 euro retour ofzo. Maar is wel een 8 uur lange zit. Trein is iets sneller maar kost dan ook 200 euro. Vliegen is 150 euro ofzoquote:Op maandag 3 mei 2010 16:28 schreef akka het volgende:
[..]
Ik heb nog niet echt gekeken wat het beste is om te doen. Ze woont in Trondheim..ticket is idd vrij prijzig..
20 euro al?quote:Op maandag 3 mei 2010 17:15 schreef Envibeesj het volgende:
[..]
Retourtje Oslo heb je al vanaf 20,- euro (ligt beetje aan wanneer je boekt en in welke periode je vliegt enzo). En dan moet je nog naar Trondheim. Bus is goedkoopste voor 70 euro retour ofzo. Maar is wel een 8 uur lange zit. Trein is iets sneller maar kost dan ook 200 euro. Vliegen is 150 euro ofzo
Maarja, je moet er iets voor over hebben heIk heb het geluk dat mijn vriendin dichtbij Oslo woont de ik reis binnen 6 uur van deur tot deur voor 2 tientjes
Mijn zus is in November een keer langs gekomen hier en die was in totaal 6 euro kwijt voor de vluchtquote:Op maandag 3 mei 2010 19:13 schreef akka het volgende:
[..]
20 euro al?dat is geen geld idd! Even uitzoeken hoeveel het kost om vanuit Oslo naar Trondheim te vliegen. Bus zou kunnen, maar 8 is wel erg lang
![]()
Ja daar heb je geluk meeis echt geen geld.
Damn, dat is echt niets! Haha. Liefst heb ik wel gewoon een rechtstreekse vlucht. Dat het dan wat duurder is is dan maar zo..maar goed ik moet het allemaal nog even zienquote:Op maandag 3 mei 2010 21:46 schreef Envibeesj het volgende:
[..]
Mijn zus is in November een keer langs gekomen hier en die was in totaal 6 euro kwijt voor de vluchtRyanair heeft vaak aanbiedingen als je op tijd iets boekt. Maar in de zomer zal het nu wel wat duurder zijn, zeker nu net na die aswolken. Maar ik ben over het algemeen meer kwijt aan de reis naar het vliegveld en terug dan het daadwerkelijke vliegen
Ik kan de OP niet aanpassen, maar zal ze straks even naar Re sturen. Die kan dat welquote:Op maandag 3 mei 2010 23:00 schreef Alec690 het volgende:
[ [url=http://tickers.tickerfactory.com/ezt/d/4;10747;405/st/20100619/e/girlfriend+back/dt/6/k/5529/event.png]afbeelding ]
[/url]
[ [url=http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;31;405/st/20100904/e/going+to+Moscow/dt/6/k/21ac/event.png]afbeelding ]
[/url]
Mogen beide in de OP, die oude van april mag weg.
Over twee weekjes is het dan zover en ga ik voor 10 dagen die kant opquote:Op donderdag 28 januari 2010 10:57 schreef VonHinten het volgende:
Gisteren is mijn vriendin voor 4,5 maand naar Sint-Petersburg vertrokken. Ze gaat 3 maand studeren en 1,5 maand vakantie houden / haar oma opzoeken.
Vertel meerquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:09 schreef geppie het volgende:
Die van mij is na 16 héle, lange maanden terug voor het 'eggie'![]()
...als ie ooit nog zo'n leuk plan vat dan trek ik zijn kop eraf
Hm, de mijne komt voorlopig niet terug. Denk dat ik eerder die kant op zal moetenquote:Op donderdag 13 mei 2010 11:09 schreef geppie het volgende:
Die van mij is na 16 héle, lange maanden terug voor het 'eggie'![]()
...als ie ooit nog zo'n leuk plan vat dan trek ik zijn kop eraf
Ik vind counters ook echt iets voor OUD, als ik eerlijk ben. Ik zie m'n vriend begin juni weer. En dan verhuis ik eind juni voorlopig die kant op, omdat ik dan afgestudeerd en werkeloos ben. Ik ga pendelen tussen m'n ouders en m'n vriend, omdat beide situaties niet echt ideaal zijn. Maar eens kijken hoe dat gaat...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 23:25 schreef Alec690 het volgende:
1 maand en 5 dagen te gaan, maar wel een korte ontmoeting van 10 dagen (waarvan ik er 4 'gewoon' moet werken).
Dat is ook het grootste probleem: vrije dagen. Ik heb dit jaar al ongeveer 13 van mijn 25 dagen opgemaakt, met nog meer dan een half jaar te gaan!
April was dan ook een lange ontmoeting. We gaan nu kijken of we de meetings korter, maar vaker kunnen maken. Zou een stuk fijner zijn! Probleem nu is visum, maar we hebben in ieder geval genoeg te doen/regelen in de tijden dat we niet samen zijn.
PS. mijn counters nog steeds niet in de OP.
Wij gaan over ongeveer 1,5 week samen vanuit nederland naar cyprus.. Dus deze keer hebben we het geluk dat we of allebei niet kunnen vliegen, of allebei welquote:Op zondag 16 mei 2010 16:28 schreef VonHinten het volgende:
Ik vlieg woensdagochtend naar Sint-Petersburg om mijn vriendin te bezoeken (3,5 maanden niet gezien). Althans, als die aswolk geen roet in het eten gooit. Met het zachte westenwindje dat de komende tijd aanhoudt, kan het nog best een spannend gaan worden.. Het zal toch niet heh
Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je zo'n hele reis aan het plannen bent geweest, en het heel druk hebt daar dat je je 'gebonden' voelt omdat je tussendoor waarschijnlijk niet eens tijd hebt om aan je vriend te denken maar dat eigenlijk wel 'moet' doen.. Maar dan had ze misschien van tevoren even moeten nadenken daarover en niks met je moeten beginnen, of wel wat beginnen maar niet vergeten dat ze wel iemand achterlaat die ineens wat mist. Teminste, dat lijkt mij wel logisch en netjesquote:
O ik heb een account gemaakt bij de FOK!wiki laatst, kun jij ook gewoon doen en een OP aanmakenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef Alec690 het volgende:
@Re,
Zijn er mogelijkheden om de OP bijv. via een wiki te laten aanpassen? Of een user (mij bijv.) powers te geven om de OP van dit specifieke topic aan te passen.
Ik wil het graag wat mooier, leuker en completer maken.
Wat grappig, precies diezelfde dynamiek hebben wij ook. Ik vind afscheid nemen klote, en de eerste twee/drie weken ook, maar daarna wen ik langzaam aan de situatie, terwijl dat voor m'n vriend precies andersom is.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef Drive-r het volgende:
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het verschilt enorm hoe mensen de afstand ervaren, dat is niet altijd hetzelfde voor haar als voor jou. Ik ken veel stelletjes met lange afstand relaties en vaak zie je dat de vrouwen er compleet anders over denkt dan de man. Voor een kerel lijkt het in sommige gevallen vrij vanzelfsprekend dat dingen gewoon rustig doorgaan, terwijl vrouwen na een paar weken afstand daar weer heel anders over denken.
Ik heb er ook wel eens moeite mee, ik mis mijn vriendinnetje steeds meer als ze langer weg is. Zij mist me juist steeds minder en heeft heel veel moeite met afscheid. De eerste weken belt zij dus constant en daarna steeds minder. Geen idee wat dat drijft, maar ik maak me er geen zorgen over in mijn geval. In jouw geval lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin meer in heeft, dat hoeft niks met een ander te maken te hebben.
Het is toch raar dat het 3 maand lang HELEMAAL perfect is.. 3-4 x over de vloer per week & bij d'r ouders enz.. dan een weekje wel enig contact met kaapstad.. daarna een week NIET.. en dan is het over BAM, uit het niets.. klopt iets niet.. Hoor het wel van vriendinnetjes van 'rquote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef Drive-r het volgende:
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het verschilt enorm hoe mensen de afstand ervaren, dat is niet altijd hetzelfde voor haar als voor jou. Ik ken veel stelletjes met lange afstand relaties en vaak zie je dat de vrouwen er compleet anders over denkt dan de man. Voor een kerel lijkt het in sommige gevallen vrij vanzelfsprekend dat dingen gewoon rustig doorgaan, terwijl vrouwen na een paar weken afstand daar weer heel anders over denken.
Ik heb er ook wel eens moeite mee, ik mis mijn vriendinnetje steeds meer als ze langer weg is. Zij mist me juist steeds minder en heeft heel veel moeite met afscheid. De eerste weken belt zij dus constant en daarna steeds minder. Geen idee wat dat drijft, maar ik maak me er geen zorgen over in mijn geval. In jouw geval lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin meer in heeft, dat hoeft niks met een ander te maken te hebben.
De vraag is of je haar nog wel terug wil nadat ze zo met je omgaat natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:40 schreef Surfdude_nl het volgende:
[..]
Het is toch raar dat het 3 maand lang HELEMAAL perfect is.. 3-4 x over de vloer per week & bij d'r ouders enz.. dan een weekje wel enig contact met kaapstad.. daarna een week NIET.. en dan is het over BAM, uit het niets.. klopt iets niet.. Hoor het wel van vriendinnetjes van 'r..
Hoop haar echt terug te krijgen mjah.. eerst nog maar 6 weekjes voor mezelf bezig gaan.
Grtz.
Vrouwen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wat grappig, precies diezelfde dynamiek hebben wij ook. Ik vind afscheid nemen klote, en de eerste twee/drie weken ook, maar daarna wen ik langzaam aan de situatie, terwijl dat voor m'n vriend precies andersom is.
Nog 2 weken, dan zien we elkaar weer.. De afgelopen tijd heb ik geen tijd gehad hem te missen, de laatste loodjes van de masterscriptie wegen even zwaarder...
Dat is het rare.. heb niet echt het gevoel dat ik ben verneukt oid.. maar wil graag duidelijkheid. maar M chilled 'm daar gewoon lekker..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De vraag is of je haar nog wel terug wil nadat ze zo met je omgaat natuurlijk.
Duidelijkheid krijgen is niet altijd makkelijk. Jij bent wellicht erg rationeel ingesteld, zij waarschijnlijk niet. Als je een relatie hebt, zul je daar aan moeten wennen. Zoals ik al aan gaf met het verschil in "missen", mensen voelen dingen allemaal anders. Misschien was het gevoel voor haar gewoon snel over. Dat is voor jou wellicht vervelend, maar je moet het maar accepteren, want waarschijnlijk kan zij ook niet uitleggen waarom en hoe.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 13:59 schreef Surfdude_nl het volgende:
[..]
Dat is het rare.. heb niet echt het gevoel dat ik ben verneukt oid.. maar wil graag duidelijkheid. maar M chilled 'm daar gewoon lekker..
Dit is één vd eerste dames waar ik echt zielsveel ben gaan houden in een korte periode!! en ze gaf me het gevoel dat dat volkomen wederzijds was!!
Misschien is het beter zo.. kan alleen niet wachten om haar face 2 face te spreken!!
Overigens is een tijdje niks nooit verkeerd voor een relatie?.. alleen de timing is totally fuuucked![]()
Ik wacht een mailtje af.. en daar hoop ik de duidelijkheid uit te halen..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Duidelijkheid krijgen is niet altijd makkelijk. Jij bent wellicht erg rationeel ingesteld, zij waarschijnlijk niet. Als je een relatie hebt, zul je daar aan moeten wennen. Zoals ik al aan gaf met het verschil in "missen", mensen voelen dingen allemaal anders. Misschien was het gevoel voor haar gewoon snel over. Dat is voor jou wellicht vervelend, maar je moet het maar accepteren, want waarschijnlijk kan zij ook niet uitleggen waarom en hoe.
Gelukkig kun je vrij goedkoop en snel naar London vliegen (of zelfs met de trein), scheelt toch weer watquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef GSbrder het volgende:
* GSbrder meldt zich hierbij
Mijn vriendin gaat al weer over een week voor ca. 28 - 30 weken stage naar Londen.
Aardig dichtbij en ik ben ook wel van plan rond augustus (als we 4,5 jaar hebben) een keer daar heen te gaan, alleen gingen de laatste weken zo snel dat ik me niet echt realiseerde dat ze al bijna ging.
Ik dacht steeds; ach, dat komt wel, we hebben nog tijd genoeg, dat zien we eind mei wel,
maar het is nu al bijna zover! Grrr.. Ik word er een beetje gek van, vooral omdat ik tegen zo'n saaie lange zomer aanstaar. Ik ga me waarschijnlijk helemaal de pleuris werken, net als zij schat ik zo.
Gelukkig hebben we wel vaker een maandje zonder elkaar gedaan (mismatch van de zomervakanties) maar dit is wel even wat anders, ben benieuwd wat ik kan verwachten
Als je onderdak hebt, dan kosten wat weekendjes echt geen drol! Gewoon goed lang van tevoren je vluchten al boeken (zij naar NL en jij naar Londen). Dan kan je voor 1000 euro met een beetje goeie vluchten (zonder teveel budget onzin) als vrij snel 8-10 keer een weekend doen. Zo doe ik het al 1.5 jaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef GSbrder het volgende:
* GSbrder meldt zich hierbij
Mijn vriendin gaat al weer over een week voor ca. 28 - 30 weken stage naar Londen.
Aardig dichtbij en ik ben ook wel van plan rond augustus (als we 4,5 jaar hebben) een keer daar heen te gaan, alleen gingen de laatste weken zo snel dat ik me niet echt realiseerde dat ze al bijna ging.
Ik dacht steeds; ach, dat komt wel, we hebben nog tijd genoeg, dat zien we eind mei wel,
maar het is nu al bijna zover! Grrr.. Ik word er een beetje gek van, vooral omdat ik tegen zo'n saaie lange zomer aanstaar. Ik ga me waarschijnlijk helemaal de pleuris werken, net als zij schat ik zo.
Gelukkig hebben we wel vaker een maandje zonder elkaar gedaan (mismatch van de zomervakanties) maar dit is wel even wat anders, ben benieuwd wat ik kan verwachten
geen contact meer zoeken, laat die chick maar lekker in haar ego van stront verzuipen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:19 schreef Surfdude_nl het volgende:
[..]
Ik wacht een mailtje af.. en daar hoop ik de duidelijkheid uit te halen..
Zodra ik die binnen heb horen jullie het!! ~
Tot nu toe allemaal hartelijk dank voor reacties!!
Ze heeft daar een kamer (my god wat zijn die dingen daar duur, in Nederland per maand is daar per week).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig kun je vrij goedkoop en snel naar London vliegen (of zelfs met de trein), scheelt toch weer watAlleen zijn eventuele hotelkosten in London dan weer wat duurder. Heeft ze daar zelf een kamer o.i.d. of zit ze bij een gezin?
Is het niet zo dat last-minutes juist voordeliger dan vroegboekkorting is?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Als je onderdak hebt, dan kosten wat weekendjes echt geen drol! Gewoon goed lang van tevoren je vluchten al boeken (zij naar NL en jij naar Londen). Dan kan je voor 1000 euro met een beetje goeie vluchten (zonder teveel budget onzin) als vrij snel 8-10 keer een weekend doen. Zo doe ik het al 1.5 jaar.
Ik hoorde laatst van m'n tante, die in Engeland woont, dat de prijzen bij RyanAir/Easyjet (weet niet meer precies welke) soms wel tot 99 cent per vlucht (excl. belastingen) dalen een paar dagen voor vertrek zeg maar. Dus ik zou het gewoon de komende tijd eens in de gaten houden, of de vluchten duurder of goedkoper worden naarmate de tijd vordertquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:13 schreef GSbrder het volgende:
Is het niet zo dat last-minutes juist voordeliger dan vroegboekkorting is?
In welk land zit je?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:08 schreef Greci het volgende:
Ik meld mij hier ook maar.
Woon momenteel in het buitenland (studie) en heb hier een vriendin. Vanaf zondag zit ik echter voor drie maanden weer in Nederland en dus niet bij mijn vriendin.
Wordt dus veel skypen en mailen.
Nee, da's vrij outdated. Tegenwoordig worden vluchten enkel duurder. Voor hotels en autoverhuur wordt het vaak last minute weer goedkoper, maar reken daar met vluchten niet op. Ik vlieg prive 40 retourtjes per jaar, dus ik kan het inmiddels wel wetenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:13 schreef GSbrder het volgende:
Thanks voor de reacties!
[..]
Ze heeft daar een kamer (my god wat zijn die dingen daar duur, in Nederland per maand is daar per week).
Ik kan dus gewoon bij haar overnachten.
[..]
Is het niet zo dat last-minutes juist voordeliger dan vroegboekkorting is?
Zij was overigens niet van plan naar Nederland te komen aangezien ze daar ca. 6 dagen (onregelmatig rooster) moet werken, dan is het wat makkelijker als ik daarheen ga.
Andersom, die vluchten worden echt nooit goedkoper, da's al jaren zo. Ik heb vaak last minute iets en dan ben ik vaak honderden euro's kwijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst van m'n tante, die in Engeland woont, dat de prijzen bij RyanAir/Easyjet (weet niet meer precies welke) soms wel tot 99 cent per vlucht (excl. belastingen) dalen een paar dagen voor vertrek zeg maar. Dus ik zou het gewoon de komende tijd eens in de gaten houden, of de vluchten duurder of goedkoper worden naarmate de tijd vordert
Is ze zelf ook Amerikaanse?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:12 schreef Greci het volgende:
In de VS. Ik kan dus niet even snel een vliegtuigje pakken om haar voor een weekend te bezoeken.
Ja bij de normale luchtvaartmaatschappijen klopt dat inderdaad, heb er al vaak tegenaan gelopenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Andersom, die vluchten worden echt nooit goedkoper, da's al jaren zo. Ik heb vaak last minute iets en dan ben ik vaak honderden euro's kwijt.
Er zullen wellicht af en toe acties zijn, maar in principe werken RyanAir en Easyjet ook niet meer zo, al een paar jaar niet meer. Check bijvoorbeeld de Ryanair website maar eens voor een vluchtje Eindhoven - London Stansted, dan zie je dat de prijzen lager worden als de data later in het jaar zijn.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja bij de normale luchtvaartmaatschappijen klopt dat inderdaad, heb er al vaak tegenaan gelopenMaar schijnbaar bij RyanAir of Easyjet werkt het (of werkte het tot voor kort misschien?) nog andersom.
Ah oke, dan zullen het inderdaad de acties naar London e.d. geweest zijnquote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Er zullen wellicht af en toe acties zijn, maar in principe werken RyanAir en Easyjet ook niet meer zo, al een paar jaar niet meer. Check bijvoorbeeld de Ryanair website maar eens voor een vluchtje Eindhoven - London Stansted, dan zie je dat de prijzen lager worden als de data later in het jaar zijn.
Dat is een mooi vooruitzicht. Maar vast ook wel spannend dat je waarschijnlijk ook kennis zal maken met haar familiequote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:01 schreef Alec690 het volgende:
Ik ga in september voor de eerste keer naar mijn vriendin in Moskou. Tot nu toe is ze altijd naar Nederland gekomen en ook in juni komt ze weer voor 10 dagen.
Morgenavond mijn paspoort ophalen (had ik nog niet, alleen ID/rijbewijs) en vervolgens een visum /vliegticket regelen. De planning is dat ik één week in september kom, vervolgens nog een keer één week in november (haar verjaardag). In september ga ik van 4 t/m 11 september.
Ik ben nog niet verder geweest dan Duitsland, België, Frankrijk en Engeland en dit is ook allemaal met auto/boot gedaan. Oftewel, ik ga ook voor de eerste keer vliegen!Ik wil in de toekomst meer langs komen, dan zal ik ook via Dusseldorf/AirBerlin gaan vliegen (scheelt veel geld), maar voor de eerste keer doe ik lekker luxe en vlieg KLM non-stop vanaf Schiphol. Gewoon, omdat het de eerste keer vliegen is.
Ik heb er in ieder geval veel zin in.
Ik heb al wel grotendeels kennis gemaakt met haar familie, woont deels in Nederland en deels in Moskou. De familie uit Moskou komt ook regelmatig naar NL. Maar inderdaad, blijft spannend!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:39 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat is een mooi vooruitzicht. Maar vast ook wel spannend dat je waarschijnlijk ook kennis zal maken met haar familie
@ Surfdude, klote dat ze er een punt achter zet 'omdat ze veranderd is'
Tja wat kan je er aan doen met zo'n afstand?
Ondertussen heb ik meer dan een jaar samen met E. En het gaat nog altijd goed tussen ons.
Wel vinden we het lastig met meer dan 10.000 km afstand er tussen en dat we een tijd moeten wachten dat we elkaar weer in de armen kunnen sluiten. Zeker bij haar valt het zwaar, ik ga er wat nuchterder mee om.
Maar we zijn allebei van mening dat een grote afstand geen excuus moet zijn om er punt achter te zetten. We gaan voor elkaar en dat doen we dan ook , elke dag spreken we elkaar met de webcam aan, af en toe een telefoontje of smsje er tussendoor.
Nice! Waar komt ze van terug en hoe lang?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef Inverted_World het volgende:
Zo. Chill over 9 dagen komt mijn vriendin terug.
Ja het viel reuze mee, ze zat dan anderhalve maand in Spanje voor een intensieve curus spaans. In principe gaat het prima alleen was na de 2e dag haar macbook pro gestolen dus amper kunnen skypen etc. (daar is ook ergens een topic op Fok over).quote:Op woensdag 19 mei 2010 09:56 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Nice! Waar komt ze van terug en hoe lang?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:25 schreef Ferociousness het volgende:
Ik denk dat ik mij ook in dit topic kan melden.
Een paar maanden geleden heb ik een leuke jongen via internet leren kennen, alleen woont hij in Turkije..
Niet zo dichtbij dus![]()
Anyway, ik heb besloten om mijn vakantie dit jaar in Turkije te vieren.
Maar nu is het probleem dat ik het niemand durf te vertellen. Veel mensen vinden het maar raar dat ik naar iemand toe ga die ik via internet heb leren kennen endan woont hij nog in Turkije ook. Hier heb ik verschillende reacties op gehad, van "dat had ik niet van jou verwacht!" tot "ik hoef je niet meer te spreken". Ik vraag me nu serieus af of ik nou zo raar ben of dat ik gewoon debiele vrienden heb.
Buiten dat merk ik nu al dat de cultuurverschillen nogal groot zijn.
Wat mijn vraag nu is aan jullie is, hoe ga je om met vrienden/familie die het er niet mee eens zijn en de cultuurverschillen?
Ik ben 20.quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:34 schreef Inverted_World het volgende:
[..]_! Ja nee ik zou absoluut naar die jongen toe gaan als blond meisje van 18/19? ....
Hmm, je zegt dat de cultuurverschillen erg groot zijn. Bovendien heb je elkaar nog niet ontmoet. Klikt het in die mate dat je elkaar echt wilt zien?quote:
Hey, thanks voor je bericht.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:24 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Hmm, je zegt dat de cultuurverschillen erg groot zijn. Bovendien heb je elkaar nog niet ontmoet. Klikt het in die mate dat je elkaar echt wilt zien?
Ik waarschuw alvast dat het niet makkelijk is! Maar tevens ben ik de laatste die zal zeggen dat je het niet moet doen. Wees wel voorzichtig met daar alleen heen reizen, kan hij niet eerst hier heen komen?
Sorry maar ik snap niet hoe je dat kan doen, als het geld geen rol speelt is het al een reden minder om te gaan, maar dat is een kleine reden. Wat ik niet snap is dat je hem via internet kent en het daar niet gewoon bij houdt. Er zijn zoveel jongens hier.quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:47 schreef Ferociousness het volgende:
[..]
Hey, thanks voor je bericht.
Nouja de verschillen zijn niet heel erg groot maar ze zijn er wel. Het is geen 'standaard' Turk zeg maar, zo is hij bijvoorbeeld geen moslim.. Ik heb zijn moeder ook al gesproken en gezien via de webcam dus dat maakt het ook iets makkelijker.
Hij kan niet hierheen komen omdat het niet makkelijk (bijna onmogelijk) is voor hem om een visum te krijgen.
En voorzichtig zal ik uiteraard zijn, uit voorzorg heb ik voor genoeg geld gezorgd zodat ik meteen weer een ticket terug kan kopen mocht er iets misgaan of ik vind hem toch niet zo leuk als ik dacht, of andersom.
Nou, welkom bij het topic dan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef melanie_x het volgende:
Ik heb net het topic doorgelezen, ik vind het zo knap van jullie! Het lijkt me heel moeilijk om met het gemis om te gaan. Mijn vriend gaat bij de marine en de kans is groot dat hij heel wat maandjes van huis weg is na de opleiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |