abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80928418
Zo, ze is inmiddels een week weg. Door alle vulkaan problemen en het dus later vliegen is het exit universiteit voor haar. Dankzij haar goede reputatie (van voor dat ze mij leerde kennen, hoofd van de groep, spreker op conferenties voor haar universiteit) wouden ze haar nog wel een kans geven, maar dat zou 24/7 blokken betekenen en onze relatie is haar meer waard. Ze laat zich aankomende week uitschrijven en ze heeft zich inmiddels al ingeschreven voor rijlessen en verschillende (internationale) cursussen in haar vakgebied. Na onze aankomende ontmoeting in juni gaat ze beginnen met werken om werkervaring op te doen.

In april zijn eigenlijk alle twijfels weggenomen. Beide waren we al gek op elkaar, maar april heeft bewezen dat het echt serieus is. Normaal gesproken ben ik niet het type wat 2,5 week iedere dag met iemand samen kan zijn. Met haar is het geen probleem. Geen irritaties of iets, maar juist heel ontspannen en gezellig. Ze is ook niet het type wat constant op mijn lippen zit. Zij kan bijv. in de keuken staan te koken (haar grote hobby) terwijl ik even mijn mail check en mijn auto door de wasstraat haal. (zomaar even een voorbeeld )
  zondag 2 mei 2010 @ 13:05:45 #227
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80928537
quote:
Op zondag 2 mei 2010 13:02 schreef Alec690 het volgende:
Zo, ze is inmiddels een week weg. Door alle vulkaan problemen en het dus later vliegen is het exit universiteit voor haar. Dankzij haar goede reputatie (van voor dat ze mij leerde kennen, hoofd van de groep, spreker op conferenties voor haar universiteit) wouden ze haar nog wel een kans geven, maar dat zou 24/7 blokken betekenen en onze relatie is haar meer waard. Ze laat zich aankomende week uitschrijven en ze heeft zich inmiddels al ingeschreven voor rijlessen en verschillende (internationale) cursussen in haar vakgebied. Na onze aankomende ontmoeting in juni gaat ze beginnen met werken om werkervaring op te doen.

In april zijn eigenlijk alle twijfels weggenomen. Beide waren we al gek op elkaar, maar april heeft bewezen dat het echt serieus is. Normaal gesproken ben ik niet het type wat 2,5 week iedere dag met iemand samen kan zijn. Met haar is het geen probleem. Geen irritaties of iets, maar juist heel ontspannen en gezellig. Ze is ook niet het type wat constant op mijn lippen zit. Zij kan bijv. in de keuken staan te koken (haar grote hobby) terwijl ik even mijn mail check en mijn auto door de wasstraat haal. (zomaar even een voorbeeld )
Vind je dat niet eng, dat ze haar studie voor jou opgeeft?

Bij ons is het zo dat ik nu bijna afgestudeerd ben, en dat vriend al aan het werk(okay, promoveren) is, in een stad waar ik nooit van m'n leven werk kan vinden op m'n vakgebied. Ik kan of kiezen om nu in die stad een kutbaantje te vinden, of ergens anders een goede baan vinden en voor mezelf kiezen. Onze relatie gaat hardstikke goed op dit moment, maar om m'n carriere op te geven voor de liefde vind ik wel een hele grote stap, en m'n vriend zou dat absoluut ook niet willen trouwens..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80930642
Ik heb haar nooit bewogen om haar studie te stoppen. Ze realiseert zelf dat ze beter een aantal andere dingen kan doen (cursussen, taal leren) in voorbereiding op Nederland dan een studie doen die hier niet echt erkend wordt. Bovendien krijgt ze een papier waarop staat dat ze de eerste jaren heeft afgerond en daarmee kan ze altijd terug, mocht er iets onverwachts gebeuren.

Maar nogmaals, het is haar eigen keuze. En ik respecteer dan en ondersteun haar daar in.
pi_80963950
Dank je allemaal voor de positieve reacties! Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon gaan
Had het ff nodig om te horen Thanx <3
  maandag 3 mei 2010 @ 12:58:20 #230
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80965055
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:29 schreef akka het volgende:
Dank je allemaal voor de positieve reacties! Jullie hebben gelijk, ik moet gewoon gaan
Had het ff nodig om te horen Thanx <3
Laat ons wel even weten hoe het was he
En veel plezier vast!
pi_80968559
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Laat ons wel even weten hoe het was he
En veel plezier vast!
Komt goed!
pi_80972279
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:29 schreef akka het volgende:

[..]

Komt goed!
Waar ergens in Noorwegen komt ze vandaan? Mocht ze in de buurt van Oslo wonen is het aan te raden via Ryanair te vliegen via Dusseldorf Weeze (net over de grens bij Nijmegen) of via Eindhoven en dan naar Oslo Torp of Oslo Rygge en vanaf daar zijn er directe bussen naar de busterminal in het centrum van Oslo.

Directe vluchten naar andere steden in Noorwegen zijn vrij duur vanaf Nederland en nationale vluchten zijn vaak goedkoper dan met de trein of bus reizen
pi_80972929
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:12 schreef Envibeesj het volgende:

[..]

Waar ergens in Noorwegen komt ze vandaan? Mocht ze in de buurt van Oslo wonen is het aan te raden via Ryanair te vliegen via Dusseldorf Weeze (net over de grens bij Nijmegen) of via Eindhoven en dan naar Oslo Torp of Oslo Rygge en vanaf daar zijn er directe bussen naar de busterminal in het centrum van Oslo.

Directe vluchten naar andere steden in Noorwegen zijn vrij duur vanaf Nederland en nationale vluchten zijn vaak goedkoper dan met de trein of bus reizen
Ik heb nog niet echt gekeken wat het beste is om te doen. Ze woont in Trondheim..ticket is idd vrij prijzig..
pi_80974762
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:28 schreef akka het volgende:

[..]

Ik heb nog niet echt gekeken wat het beste is om te doen. Ze woont in Trondheim..ticket is idd vrij prijzig..
Retourtje Oslo heb je al vanaf 20,- euro (ligt beetje aan wanneer je boekt en in welke periode je vliegt enzo). En dan moet je nog naar Trondheim. Bus is goedkoopste voor 70 euro retour ofzo. Maar is wel een 8 uur lange zit. Trein is iets sneller maar kost dan ook 200 euro. Vliegen is 150 euro ofzo

Maarja, je moet er iets voor over hebben he Ik heb het geluk dat mijn vriendin dichtbij Oslo woont de ik reis binnen 6 uur van deur tot deur voor 2 tientjes
pi_80978545
quote:
Op maandag 3 mei 2010 17:15 schreef Envibeesj het volgende:

[..]

Retourtje Oslo heb je al vanaf 20,- euro (ligt beetje aan wanneer je boekt en in welke periode je vliegt enzo). En dan moet je nog naar Trondheim. Bus is goedkoopste voor 70 euro retour ofzo. Maar is wel een 8 uur lange zit. Trein is iets sneller maar kost dan ook 200 euro. Vliegen is 150 euro ofzo

Maarja, je moet er iets voor over hebben he Ik heb het geluk dat mijn vriendin dichtbij Oslo woont de ik reis binnen 6 uur van deur tot deur voor 2 tientjes
20 euro al? dat is geen geld idd! Even uitzoeken hoeveel het kost om vanuit Oslo naar Trondheim te vliegen. Bus zou kunnen, maar 8 is wel erg lang

Ja daar heb je geluk mee is echt geen geld.
pi_80985576
quote:
Op maandag 3 mei 2010 19:13 schreef akka het volgende:

[..]

20 euro al? dat is geen geld idd! Even uitzoeken hoeveel het kost om vanuit Oslo naar Trondheim te vliegen. Bus zou kunnen, maar 8 is wel erg lang

Ja daar heb je geluk mee is echt geen geld.
Mijn zus is in November een keer langs gekomen hier en die was in totaal 6 euro kwijt voor de vlucht Ryanair heeft vaak aanbiedingen als je op tijd iets boekt. Maar in de zomer zal het nu wel wat duurder zijn, zeker nu net na die aswolken. Maar ik ben over het algemeen meer kwijt aan de reis naar het vliegveld en terug dan het daadwerkelijke vliegen
pi_80989649

Mogen beide in de OP, die oude van april mag weg.
pi_80997252
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:46 schreef Envibeesj het volgende:

[..]

Mijn zus is in November een keer langs gekomen hier en die was in totaal 6 euro kwijt voor de vlucht Ryanair heeft vaak aanbiedingen als je op tijd iets boekt. Maar in de zomer zal het nu wel wat duurder zijn, zeker nu net na die aswolken. Maar ik ben over het algemeen meer kwijt aan de reis naar het vliegveld en terug dan het daadwerkelijke vliegen
Damn, dat is echt niets! Haha. Liefst heb ik wel gewoon een rechtstreekse vlucht. Dat het dan wat duurder is is dan maar zo..maar goed ik moet het allemaal nog even zien
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:15:42 #239
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80998552
*diepe zucht* nog 2 nachtjes slapen
pi_81094329
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 10:57 schreef VonHinten het volgende:
Gisteren is mijn vriendin voor 4,5 maand naar Sint-Petersburg vertrokken. Ze gaat 3 maand studeren en 1,5 maand vakantie houden / haar oma opzoeken.
Over twee weekjes is het dan zover en ga ik voor 10 dagen die kant op Over het algemeen is het los van elkaar zijn me niet tegengevallen. Tijd gaat/ging aardig snel voorbij, en het is ook wel een leerzame ervaring in de zin van: wat betekent de ander precies voor mij? hoe ziet mijn leven eruit zonder haar? op welke momenten mis ik haar juist wel/niet? etc. 'k Heb zin om dat lekkere poppedijntje weer in mijn armen te hebben
pi_81374007
Die van mij is na 16 héle, lange maanden terug voor het 'eggie' ...als ie ooit nog zo'n leuk plan vat dan trek ik zijn kop eraf
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 mei 2010 @ 11:10:41 #243
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_81374034
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:09 schreef geppie het volgende:
Die van mij is na 16 héle, lange maanden terug voor het 'eggie' ...als ie ooit nog zo'n leuk plan vat dan trek ik zijn kop eraf
Vertel meer
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_81375136
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 11:09 schreef geppie het volgende:
Hm, de mijne komt voorlopig niet terug. Denk dat ik eerder die kant op zal moeten
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 15:20:24 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_81381771
Ik zal tot december moeten wachten tot ik haar weer in het echt kan zien.
Het is de bedoeling dat ze dan eindelijk hier naar toe komt, maar eerst moeten we door een papiermolen heen om een visum te regelen. Lukt dat niet, dan ga ik gewoon weer daar heen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_81432139
Met oud&nieuw heb ik Venezuela een meisje leren kennen, 1 dag en 1 nacht toen was mijn vakantie over
Na heel veel smsjes en skype gesprekjes komt ze in juni naar Nederland !!
nog 18 dagen en 16 uur
pi_81440895
1 maand en 5 dagen te gaan, maar wel een korte ontmoeting van 10 dagen (waarvan ik er 4 'gewoon' moet werken).

Dat is ook het grootste probleem: vrije dagen. Ik heb dit jaar al ongeveer 13 van mijn 25 dagen opgemaakt, met nog meer dan een half jaar te gaan!

April was dan ook een lange ontmoeting. We gaan nu kijken of we de meetings korter, maar vaker kunnen maken. Zou een stuk fijner zijn! Probleem nu is visum, maar we hebben in ieder geval genoeg te doen/regelen in de tijden dat we niet samen zijn.

PS. mijn counters nog steeds niet in de OP.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 09:29:09 #248
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81449743
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:25 schreef Alec690 het volgende:
1 maand en 5 dagen te gaan, maar wel een korte ontmoeting van 10 dagen (waarvan ik er 4 'gewoon' moet werken).

Dat is ook het grootste probleem: vrije dagen. Ik heb dit jaar al ongeveer 13 van mijn 25 dagen opgemaakt, met nog meer dan een half jaar te gaan!

April was dan ook een lange ontmoeting. We gaan nu kijken of we de meetings korter, maar vaker kunnen maken. Zou een stuk fijner zijn! Probleem nu is visum, maar we hebben in ieder geval genoeg te doen/regelen in de tijden dat we niet samen zijn.

PS. mijn counters nog steeds niet in de OP.
Ik vind counters ook echt iets voor OUD, als ik eerlijk ben. Ik zie m'n vriend begin juni weer. En dan verhuis ik eind juni voorlopig die kant op, omdat ik dan afgestudeerd en werkeloos ben. Ik ga pendelen tussen m'n ouders en m'n vriend, omdat beide situaties niet echt ideaal zijn. Maar eens kijken hoe dat gaat...
pi_81493139
Ik vlieg woensdagochtend naar Sint-Petersburg om mijn vriendin te bezoeken (3,5 maanden niet gezien). Althans, als die aswolk geen roet in het eten gooit. Met het zachte westenwindje dat de komende tijd aanhoudt, kan het nog best een spannend gaan worden.. Het zal toch niet heh
  zondag 16 mei 2010 @ 16:30:40 #250
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81493221
quote:
Op zondag 16 mei 2010 16:28 schreef VonHinten het volgende:
Ik vlieg woensdagochtend naar Sint-Petersburg om mijn vriendin te bezoeken (3,5 maanden niet gezien). Althans, als die aswolk geen roet in het eten gooit. Met het zachte westenwindje dat de komende tijd aanhoudt, kan het nog best een spannend gaan worden.. Het zal toch niet heh
Wij gaan over ongeveer 1,5 week samen vanuit nederland naar cyprus.. Dus deze keer hebben we het geluk dat we of allebei niet kunnen vliegen, of allebei wel Het is alleen te hopen dat ik geen problemen krijg met terugkomen, want ik kom 2 dagen voordat m'n tentamens beginnen aan en die mag ik echt niet missen

Ik ga voor je duimen in ieder geval
pi_81539527
Beste mensen,

Na een korte, maar super tijd bij elkaar te zijn geweest(maart&april) is mijn vriendin vertrokken op 3 mei naar Kaapstad waar ze 2 maanden zal verblijven. Hier zal ze eerst 2 weken vertoeven bij een kennis, ( oud au'pair ) en daarna krijgt ze een kamer in de stad.

De eerste week heeft ze 2-3 mailtjes gestuurd, maar dit contact werd helaas al gauw minder.

Na een week kwam mevrouw op msn en na een leuk gesprek kwam ze met de mededeling dat ze niet elke dag contact hoefde en dat ze zich nu eigelijk wel een beetje gebonden voelde.( ze heeft een jaar lang gespaard voor deze reis ) En het feit dat ze nu iemand in Nederland achterliet en dat dat niet haar bedoeling was toen ze deze reis plannde.
-einde gesprek-
-- maar nog wel als afsluiting Iloveyou --

Nu precies een week geen contact gehad, maar nu is mijn vraag eigelijk aan de mede achterblijvers : HET IS TOCH NIET MEER DAN NORMAAL OM MINSTENS 2 X IN DE WEEK CONTACT OP TE NEMEN?

* Ik ben 2 maanden echt 3-4 x in de week bij haar geweest en andersom.. Alles aan elkaar vertellen / beste sex , noem maar op .. *

This was my story, comments appreciated!! - 6 weeks left -
pi_81541025
Klinkt inderdaad niet echt positief...

Ik ben geen achterblijver, maar wel een relatie met een buitenlandse vriendin. Wij praten (skype) toch wel zo'n 5x in de week en +/- 2, 3 smsjes per dag zeker...

Lijkt me niet meer dan een normale behoefte als je veel om elkaar geeft?

In jouw geval lijkt het meer een soort 'het was leuk, maar nu wil ik vrij zijn...'-geval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 mei 2010 @ 17:41:24 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_81542396
We zitten letterlijk elke dag op MSN met elkaar, en vaak ook op Skype omdat de webcam daar beter is

Sms eigenlijk niet veel, aangezien we toch elke avond op MSN zijn, en in de weekenden sms'en we ook niet, want dan is het ook online...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 17 mei 2010 @ 17:48:35 #254
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81542734
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:38 schreef Surfdude_nl het volgende:

[...]
Ik kan me ergens wel voorstellen dat als je zo'n hele reis aan het plannen bent geweest, en het heel druk hebt daar dat je je 'gebonden' voelt omdat je tussendoor waarschijnlijk niet eens tijd hebt om aan je vriend te denken maar dat eigenlijk wel 'moet' doen.. Maar dan had ze misschien van tevoren even moeten nadenken daarover en niks met je moeten beginnen, of wel wat beginnen maar niet vergeten dat ze wel iemand achterlaat die ineens wat mist. Teminste, dat lijkt mij wel logisch en netjes

Verder is het 'maar' twee maanden. Klinkt heel lang maar als je dit topic een keer doorleest zul je er wellicht wat anders over gaan denken Voor je het weet zijn die twee maanden om en gaan jullie gewoon weer verder waar je gebleven was Probeer ondertussen wat afleiding te zoeken als je er teveel mee zit

O en 2x in de week contact lijkt me geen rare verwachting (tenzij het voor haar vanwege telefoon/internet problemen heel lastig is, maar dat lijkt het niet echt als ik het zo lees).
pi_81543830
Paar opmerkingen voor Surfdude:
- Ik zou niet je eigen contactmomenten gaan vergelijken met anderen in een dergelijke situatie. Hierboven lees ik 2-3 smsjes per dag, ik persoonlijk zou er horendol van worden. (Ik hoef niet te weten dat ze aan me moet denken tijdens het omdraaien van haar tosti in de pan!) Het gaat erom wat jou en vriendin het beste uitkomt, niet wat anderen in (ongeveer) dezelfde situatie doen.
- Dat je vriendin zich enigszins geclaimd voelt door je snap ik best. Daar hoeft geen kwade wil van haar achter te zitten. De opmerking 'ik hoef je niet elke dag te spreken' is duidelijk, maar hoeft niet negatief te zijn (ligt er natuurlijk ook aan hoe ze het bracht). Dat je nu al een week niets van d'r hoort kan zijn omdat ze druk is / nieuwe ervaringen beleeft.
- Ik zou d'r een mailtje sturen met hoe het met jou gaat, en wat afsluitende vragen aan haar, en dan kijken hoe het loopt. Negeert ze je, of moet het contact steeds van jouw kant komen, dan zou ik persoonlijk overwegen er een eind aan te maken, en te kijken hoe alles loopt als ze weer terug is in NL.

Succes
pi_81572709
Allemaal in eerste plaats hartelijk bedankt voor de reacties!!

Gisteravond, na voor het eerst gebeld te hebben naar Kaapstad heeft M gezegd dat ze onze relatie momenteel niet zag zitten..

De reden die ze hiervoor had " Ik ben als ik terug kom veranderd " .. ze kon verder niks onder woorden brengen en heb haar gevraagd mij te mailen wat er nou precies speeld.

Ik was gisteravond totaal in de war omdat ik er niks van snapte en er niks van begrijp. Heb hier echt gewoon een slapeloze nacht van gehad en kon vannochtend ook vrijwel geen voedsel naar binnen krijgen.

Heb haar vannochtend een mailtje gestuurd met gewoon alle dingen die ik kwijt moest en wat me dwars zat..
en heb er in gezet: Sorry maar ik kan je niet laten gaan zonder je face2face gesproken te hebben.. en hoop dat je hier begrip voor hebt. - > is dit juist?

en heb een soort van gevraagd om een goed gesprek te hebben als ze terug is.. want het is gewoon onmogelijk dat als je 2-3 maand bij elkaar bent en het onwijs,geweldig,fantastisch leuk hebt het zomaar over is..

Ik heb momenteel het vermoeden dat ze iemand anders heeft leren kennen maar dat ontkende ze via de telefoon.

ik wacht af tot ik reactie krijg op m'n mail en dan laat ik jullie weten hoe het verloopt!

Atleast tnx for reading & Support!
pi_81574507
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het verschilt enorm hoe mensen de afstand ervaren, dat is niet altijd hetzelfde voor haar als voor jou. Ik ken veel stelletjes met lange afstand relaties en vaak zie je dat de vrouwen er compleet anders over denkt dan de man. Voor een kerel lijkt het in sommige gevallen vrij vanzelfsprekend dat dingen gewoon rustig doorgaan, terwijl vrouwen na een paar weken afstand daar weer heel anders over denken.

Ik heb er ook wel eens moeite mee, ik mis mijn vriendinnetje steeds meer als ze langer weg is. Zij mist me juist steeds minder en heeft heel veel moeite met afscheid. De eerste weken belt zij dus constant en daarna steeds minder. Geen idee wat dat drijft, maar ik maak me er geen zorgen over in mijn geval. In jouw geval lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin meer in heeft, dat hoeft niks met een ander te maken te hebben.
pi_81574849
@Re,

Zijn er mogelijkheden om de OP bijv. via een wiki te laten aanpassen? Of een user (mij bijv. ) powers te geven om de OP van dit specifieke topic aan te passen.

Ik wil het graag wat mooier, leuker en completer maken.
pi_81574913
lol, ik zat bovenaan de pagina al te denken dat ze gaat beweren dat ze veranderd is....Wat zijn die wijven toch fucking voorspelbaar Alsof je van een rupsje naar een mooie vlinder gaat vanwege een reisje om de wereld.

Neem maar van mij aan dat ze zich nu heel volwassen voelt en denkt dat jouw kijk op de wereld te benauwend is. En als er een andere (wss latino) jongen in het spel is dan heb je de jackpot van alle cliches gewonnen.
Doe eens lief!
pi_81575279
Ai jammer Surfdude.

Uitmaken 'omdat ze waarschijnlijk veranderd is bij terugkomst' -> Ze heeft er nu gewoon al geen zin meer in. Waarschijnlijk wil ze daar om zich heen neuken en niet gebonden zijn. Ik zou als ik TS was mijn verlies nemen, want op afstand doe je hier heel weinig aan. Gelukkig gaat het om een relatie (of was het enkel scharrelen?) van 2-3 maanden, dus alles was toch nog heel pril.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:08:40 #261
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81575836
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:40 schreef Alec690 het volgende:
@Re,

Zijn er mogelijkheden om de OP bijv. via een wiki te laten aanpassen? Of een user (mij bijv. ) powers te geven om de OP van dit specifieke topic aan te passen.

Ik wil het graag wat mooier, leuker en completer maken.
O ik heb een account gemaakt bij de FOK!wiki laatst, kun jij ook gewoon doen en een OP aanmaken De OP aanpassen kan alleen als je de TS bent en volgens mij maar tot 48 uur nadat je 'm hebt gepost (tenzij je een abbo hebt/mod bent).
Had nog een idee voor de OP, dat zal ik je even PM'en straks.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:23:23 #262
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81576317
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef Drive-r het volgende:
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Het verschilt enorm hoe mensen de afstand ervaren, dat is niet altijd hetzelfde voor haar als voor jou. Ik ken veel stelletjes met lange afstand relaties en vaak zie je dat de vrouwen er compleet anders over denkt dan de man. Voor een kerel lijkt het in sommige gevallen vrij vanzelfsprekend dat dingen gewoon rustig doorgaan, terwijl vrouwen na een paar weken afstand daar weer heel anders over denken.

Ik heb er ook wel eens moeite mee, ik mis mijn vriendinnetje steeds meer als ze langer weg is. Zij mist me juist steeds minder en heeft heel veel moeite met afscheid. De eerste weken belt zij dus constant en daarna steeds minder. Geen idee wat dat drijft, maar ik maak me er geen zorgen over in mijn geval. In jouw geval lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin meer in heeft, dat hoeft niks met een ander te maken te hebben.
Wat grappig, precies diezelfde dynamiek hebben wij ook. Ik vind afscheid nemen klote, en de eerste twee/drie weken ook, maar daarna wen ik langzaam aan de situatie, terwijl dat voor m'n vriend precies andersom is.

Nog 2 weken, dan zien we elkaar weer.. De afgelopen tijd heb ik geen tijd gehad hem te missen, de laatste loodjes van de masterscriptie wegen even zwaarder...
pi_81576928
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:32 schreef Drive-r het volgende:

Het is toch raar dat het 3 maand lang HELEMAAL perfect is.. 3-4 x over de vloer per week & bij d'r ouders enz.. dan een weekje wel enig contact met kaapstad.. daarna een week NIET.. en dan is het over BAM, uit het niets.. klopt iets niet.. Hoor het wel van vriendinnetjes van 'r ..

Hoop haar echt terug te krijgen mjah.. eerst nog maar 6 weekjes voor mezelf bezig gaan.

Grtz.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:44:14 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81577067
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:40 schreef Surfdude_nl het volgende:

[..]

Het is toch raar dat het 3 maand lang HELEMAAL perfect is.. 3-4 x over de vloer per week & bij d'r ouders enz.. dan een weekje wel enig contact met kaapstad.. daarna een week NIET.. en dan is het over BAM, uit het niets.. klopt iets niet.. Hoor het wel van vriendinnetjes van 'r ..

Hoop haar echt terug te krijgen mjah.. eerst nog maar 6 weekjes voor mezelf bezig gaan.

Grtz.
De vraag is of je haar nog wel terug wil nadat ze zo met je omgaat natuurlijk.
pi_81577190
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:23 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Wat grappig, precies diezelfde dynamiek hebben wij ook. Ik vind afscheid nemen klote, en de eerste twee/drie weken ook, maar daarna wen ik langzaam aan de situatie, terwijl dat voor m'n vriend precies andersom is.

Nog 2 weken, dan zien we elkaar weer.. De afgelopen tijd heb ik geen tijd gehad hem te missen, de laatste loodjes van de masterscriptie wegen even zwaarder...
Vrouwen...

Het is echt een veel voorkomende situatie, merk ik onder mijn vrienden. En inderdaad, als het druk is op haar werk, hoor ik meestal compleet niks van mevrouw. Maar goed, de kunst van lange afstand relaties is ook om allebei aan de situatie te wennen, dus ik weet inmiddels hoe het is en dus maak ik me er ook niet meer druk om. En zo gaat het inmiddels al lekker lang goed.
pi_81577624
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

De vraag is of je haar nog wel terug wil nadat ze zo met je omgaat natuurlijk.
Dat is het rare.. heb niet echt het gevoel dat ik ben verneukt oid.. maar wil graag duidelijkheid. maar M chilled 'm daar gewoon lekker..
Dit is één vd eerste dames waar ik echt zielsveel ben gaan houden in een korte periode!! en ze gaf me het gevoel dat dat volkomen wederzijds was!!

Misschien is het beter zo.. kan alleen niet wachten om haar face 2 face te spreken!!
Overigens is een tijdje niks nooit verkeerd voor een relatie?.. alleen de timing is totally fuuucked

pi_81577830
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:59 schreef Surfdude_nl het volgende:

[..]

Dat is het rare.. heb niet echt het gevoel dat ik ben verneukt oid.. maar wil graag duidelijkheid. maar M chilled 'm daar gewoon lekker..
Dit is één vd eerste dames waar ik echt zielsveel ben gaan houden in een korte periode!! en ze gaf me het gevoel dat dat volkomen wederzijds was!!

Misschien is het beter zo.. kan alleen niet wachten om haar face 2 face te spreken!!
Overigens is een tijdje niks nooit verkeerd voor een relatie?.. alleen de timing is totally fuuucked

Duidelijkheid krijgen is niet altijd makkelijk. Jij bent wellicht erg rationeel ingesteld, zij waarschijnlijk niet. Als je een relatie hebt, zul je daar aan moeten wennen. Zoals ik al aan gaf met het verschil in "missen", mensen voelen dingen allemaal anders. Misschien was het gevoel voor haar gewoon snel over. Dat is voor jou wellicht vervelend, maar je moet het maar accepteren, want waarschijnlijk kan zij ook niet uitleggen waarom en hoe.
pi_81578327
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:05 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Duidelijkheid krijgen is niet altijd makkelijk. Jij bent wellicht erg rationeel ingesteld, zij waarschijnlijk niet. Als je een relatie hebt, zul je daar aan moeten wennen. Zoals ik al aan gaf met het verschil in "missen", mensen voelen dingen allemaal anders. Misschien was het gevoel voor haar gewoon snel over. Dat is voor jou wellicht vervelend, maar je moet het maar accepteren, want waarschijnlijk kan zij ook niet uitleggen waarom en hoe.
Ik wacht een mailtje af.. en daar hoop ik de duidelijkheid uit te halen..

Zodra ik die binnen heb horen jullie het!! ~

Tot nu toe allemaal hartelijk dank voor reacties!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Surfdude_nl op 18-05-2010 14:26:18 ]
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:21:30 #269
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81578418
* GSbrder meldt zich hierbij

Mijn vriendin gaat al weer over een week voor ca. 28 - 30 weken stage naar Londen.
Aardig dichtbij en ik ben ook wel van plan rond augustus (als we 4,5 jaar hebben) een keer daar heen te gaan, alleen gingen de laatste weken zo snel dat ik me niet echt realiseerde dat ze al bijna ging.

Ik dacht steeds; ach, dat komt wel, we hebben nog tijd genoeg, dat zien we eind mei wel,
maar het is nu al bijna zover! Grrr.. Ik word er een beetje gek van, vooral omdat ik tegen zo'n saaie lange zomer aanstaar. Ik ga me waarschijnlijk helemaal de pleuris werken, net als zij schat ik zo.

Gelukkig hebben we wel vaker een maandje zonder elkaar gedaan (mismatch van de zomervakanties) maar dit is wel even wat anders, ben benieuwd wat ik kan verwachten
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:25:57 #270
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81578611
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef GSbrder het volgende:

Mijn vriendin gaat al weer over een week voor ca. 28 - 30 weken stage naar Londen.
Aardig dichtbij en ik ben ook wel van plan rond augustus (als we 4,5 jaar hebben) een keer daar heen te gaan, alleen gingen de laatste weken zo snel dat ik me niet echt realiseerde dat ze al bijna ging.

Ik dacht steeds; ach, dat komt wel, we hebben nog tijd genoeg, dat zien we eind mei wel,
maar het is nu al bijna zover! Grrr.. Ik word er een beetje gek van, vooral omdat ik tegen zo'n saaie lange zomer aanstaar. Ik ga me waarschijnlijk helemaal de pleuris werken, net als zij schat ik zo.

Gelukkig hebben we wel vaker een maandje zonder elkaar gedaan (mismatch van de zomervakanties) maar dit is wel even wat anders, ben benieuwd wat ik kan verwachten
Gelukkig kun je vrij goedkoop en snel naar London vliegen (of zelfs met de trein), scheelt toch weer wat Alleen zijn eventuele hotelkosten in London dan weer wat duurder. Heeft ze daar zelf een kamer o.i.d. of zit ze bij een gezin?
pi_81578981
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:21 schreef GSbrder het volgende:

Als je onderdak hebt, dan kosten wat weekendjes echt geen drol! Gewoon goed lang van tevoren je vluchten al boeken (zij naar NL en jij naar Londen). Dan kan je voor 1000 euro met een beetje goeie vluchten (zonder teveel budget onzin) als vrij snel 8-10 keer een weekend doen. Zo doe ik het al 1.5 jaar.
pi_81579808
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:19 schreef Surfdude_nl het volgende:

[..]

Ik wacht een mailtje af.. en daar hoop ik de duidelijkheid uit te halen..

Zodra ik die binnen heb horen jullie het!! ~

Tot nu toe allemaal hartelijk dank voor reacties!!
geen contact meer zoeken, laat die chick maar lekker in haar ego van stront verzuipen.
Als je contact met haar zoekt voor duidelijkheid dan maak je haar punt alleen maar sterker. Gewoon doen alsof je nooit een relatie met haar hebt gehad.
Doe eens lief!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:13:41 #273
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_81580403
Thanks voor de reacties!
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Gelukkig kun je vrij goedkoop en snel naar London vliegen (of zelfs met de trein), scheelt toch weer wat Alleen zijn eventuele hotelkosten in London dan weer wat duurder. Heeft ze daar zelf een kamer o.i.d. of zit ze bij een gezin?
Ze heeft daar een kamer (my god wat zijn die dingen daar duur, in Nederland per maand is daar per week).
Ik kan dus gewoon bij haar overnachten.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als je onderdak hebt, dan kosten wat weekendjes echt geen drol! Gewoon goed lang van tevoren je vluchten al boeken (zij naar NL en jij naar Londen). Dan kan je voor 1000 euro met een beetje goeie vluchten (zonder teveel budget onzin) als vrij snel 8-10 keer een weekend doen. Zo doe ik het al 1.5 jaar.
Is het niet zo dat last-minutes juist voordeliger dan vroegboekkorting is?
Zij was overigens niet van plan naar Nederland te komen aangezien ze daar ca. 6 dagen (onregelmatig rooster) moet werken, dan is het wat makkelijker als ik daarheen ga.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:05:33 #274
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81582406
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:13 schreef GSbrder het volgende:

Ik hoorde laatst van m'n tante, die in Engeland woont, dat de prijzen bij RyanAir/Easyjet (weet niet meer precies welke) soms wel tot 99 cent per vlucht (excl. belastingen) dalen een paar dagen voor vertrek zeg maar. Dus ik zou het gewoon de komende tijd eens in de gaten houden, of de vluchten duurder of goedkoper worden naarmate de tijd vordert
pi_81582512
Ik meld mij hier ook maar.

Woon momenteel in het buitenland (studie) en heb hier een vriendin. Vanaf zondag zit ik echter voor drie maanden weer in Nederland en dus niet bij mijn vriendin.

Wordt dus veel skypen en mailen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:08:57 #276
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81582556
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:08 schreef Greci het volgende:
Ik meld mij hier ook maar.

Woon momenteel in het buitenland (studie) en heb hier een vriendin. Vanaf zondag zit ik echter voor drie maanden weer in Nederland en dus niet bij mijn vriendin.

Wordt dus veel skypen en mailen.
In welk land zit je?
pi_81582686
In de VS. Ik kan dus niet even snel een vliegtuigje pakken om haar voor een weekend te bezoeken.
pi_81583206
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:13 schreef GSbrder het volgende:
Thanks voor de reacties!
[..]

Ze heeft daar een kamer (my god wat zijn die dingen daar duur, in Nederland per maand is daar per week).
Ik kan dus gewoon bij haar overnachten.
[..]

Zij was overigens niet van plan naar Nederland te komen aangezien ze daar ca. 6 dagen (onregelmatig rooster) moet werken, dan is het wat makkelijker als ik daarheen ga.
Nee, da's vrij outdated. Tegenwoordig worden vluchten enkel duurder. Voor hotels en autoverhuur wordt het vaak last minute weer goedkoper, maar reken daar met vluchten niet op. Ik vlieg prive 40 retourtjes per jaar, dus ik kan het inmiddels wel weten
pi_81583236
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst van m'n tante, die in Engeland woont, dat de prijzen bij RyanAir/Easyjet (weet niet meer precies welke) soms wel tot 99 cent per vlucht (excl. belastingen) dalen een paar dagen voor vertrek zeg maar. Dus ik zou het gewoon de komende tijd eens in de gaten houden, of de vluchten duurder of goedkoper worden naarmate de tijd vordert
Andersom, die vluchten worden echt nooit goedkoper, da's al jaren zo. Ik heb vaak last minute iets en dan ben ik vaak honderden euro's kwijt.
pi_81583666
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:12 schreef Greci het volgende:
In de VS. Ik kan dus niet even snel een vliegtuigje pakken om haar voor een weekend te bezoeken.
Is ze zelf ook Amerikaanse?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:42:09 #281
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81583705
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Andersom, die vluchten worden echt nooit goedkoper, da's al jaren zo. Ik heb vaak last minute iets en dan ben ik vaak honderden euro's kwijt.
Ja bij de normale luchtvaartmaatschappijen klopt dat inderdaad, heb er al vaak tegenaan gelopen Maar schijnbaar bij RyanAir of Easyjet werkt het (of werkte het tot voor kort misschien?) nog andersom.
pi_81583812
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ja bij de normale luchtvaartmaatschappijen klopt dat inderdaad, heb er al vaak tegenaan gelopen Maar schijnbaar bij RyanAir of Easyjet werkt het (of werkte het tot voor kort misschien?) nog andersom.
Er zullen wellicht af en toe acties zijn, maar in principe werken RyanAir en Easyjet ook niet meer zo, al een paar jaar niet meer. Check bijvoorbeeld de Ryanair website maar eens voor een vluchtje Eindhoven - London Stansted, dan zie je dat de prijzen lager worden als de data later in het jaar zijn.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:46:42 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81583846
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Er zullen wellicht af en toe acties zijn, maar in principe werken RyanAir en Easyjet ook niet meer zo, al een paar jaar niet meer. Check bijvoorbeeld de Ryanair website maar eens voor een vluchtje Eindhoven - London Stansted, dan zie je dat de prijzen lager worden als de data later in het jaar zijn.
Ah oke, dan zullen het inderdaad de acties naar London e.d. geweest zijn
pi_81584434
Ik ga in september voor de eerste keer naar mijn vriendin in Moskou. Tot nu toe is ze altijd naar Nederland gekomen en ook in juni komt ze weer voor 10 dagen.

Morgenavond mijn paspoort ophalen (had ik nog niet, alleen ID/rijbewijs ) en vervolgens een visum /vliegticket regelen. De planning is dat ik één week in september kom, vervolgens nog een keer één week in november (haar verjaardag). In september ga ik van 4 t/m 11 september.

Ik ben nog niet verder geweest dan Duitsland, België, Frankrijk en Engeland en dit is ook allemaal met auto/boot gedaan. Oftewel, ik ga ook voor de eerste keer vliegen! Ik wil in de toekomst meer langs komen, dan zal ik ook via Dusseldorf/AirBerlin gaan vliegen (scheelt veel geld), maar voor de eerste keer doe ik lekker luxe en vlieg KLM non-stop vanaf Schiphol. Gewoon, omdat het de eerste keer vliegen is.

Ik heb er in ieder geval veel zin in.
  † In Memoriam † dinsdag 18 mei 2010 @ 17:39:00 #285
88815 The_Emotion
98.3
pi_81585826
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:01 schreef Alec690 het volgende:
Ik ga in september voor de eerste keer naar mijn vriendin in Moskou. Tot nu toe is ze altijd naar Nederland gekomen en ook in juni komt ze weer voor 10 dagen.

Morgenavond mijn paspoort ophalen (had ik nog niet, alleen ID/rijbewijs ) en vervolgens een visum /vliegticket regelen. De planning is dat ik één week in september kom, vervolgens nog een keer één week in november (haar verjaardag). In september ga ik van 4 t/m 11 september.

Ik ben nog niet verder geweest dan Duitsland, België, Frankrijk en Engeland en dit is ook allemaal met auto/boot gedaan. Oftewel, ik ga ook voor de eerste keer vliegen! Ik wil in de toekomst meer langs komen, dan zal ik ook via Dusseldorf/AirBerlin gaan vliegen (scheelt veel geld), maar voor de eerste keer doe ik lekker luxe en vlieg KLM non-stop vanaf Schiphol. Gewoon, omdat het de eerste keer vliegen is.

Ik heb er in ieder geval veel zin in.
Dat is een mooi vooruitzicht. Maar vast ook wel spannend dat je waarschijnlijk ook kennis zal maken met haar familie

@ Surfdude, klote dat ze er een punt achter zet 'omdat ze veranderd is'
Tja wat kan je er aan doen met zo'n afstand?

Ondertussen heb ik meer dan een jaar samen met E. En het gaat nog altijd goed tussen ons.
Wel vinden we het lastig met meer dan 10.000 km afstand er tussen en dat we een tijd moeten wachten dat we elkaar weer in de armen kunnen sluiten. Zeker bij haar valt het zwaar, ik ga er wat nuchterder mee om.
Maar we zijn allebei van mening dat een grote afstand geen excuus moet zijn om er punt achter te zetten. We gaan voor elkaar en dat doen we dan ook , elke dag spreken we elkaar met de webcam aan, af en toe een telefoontje of smsje er tussendoor.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_81587822
Ik meld me hier ook even aan Studeer momenteel ruim drie maanden in Engeland en heb nog een maand te gaan. Als ik eenmaal thuis ben hebben we de zomer samen en vertrekt hij in september voor studie naar Spanje.

Tot nu toe hebben we elkaar elke maand een paar dagen gezien, waar we echt mee boffen als arme studenten zijnde. Engeland - NL hoeft inderdaad niet duur te zijn. Tot nu toe vind ik Ryanair en Bmibaby het goedkoopste (die laatste vlieg ik regelmatig mee, al lijken ze iets duurder te worden. Het scheelt denk ik ook waar je heen vliegt. London zal duurder zijn dan Birmingham of EMA, waar ik dus altijd heen vlieg).

Overigens waren we nog maar drie maanden samen toen ik vertrok, maar zeker geen spijt van gehad om het toch te proberen met de afstand. Het is helemaal fantastisch tussen ons

Momenteel ben ik lekker aan het aftellen, want over drie daagjes komt hij weer hier heen.
pi_81590398
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:39 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dat is een mooi vooruitzicht. Maar vast ook wel spannend dat je waarschijnlijk ook kennis zal maken met haar familie

@ Surfdude, klote dat ze er een punt achter zet 'omdat ze veranderd is'
Tja wat kan je er aan doen met zo'n afstand?

Ondertussen heb ik meer dan een jaar samen met E. En het gaat nog altijd goed tussen ons.
Wel vinden we het lastig met meer dan 10.000 km afstand er tussen en dat we een tijd moeten wachten dat we elkaar weer in de armen kunnen sluiten. Zeker bij haar valt het zwaar, ik ga er wat nuchterder mee om.
Maar we zijn allebei van mening dat een grote afstand geen excuus moet zijn om er punt achter te zetten. We gaan voor elkaar en dat doen we dan ook , elke dag spreken we elkaar met de webcam aan, af en toe een telefoontje of smsje er tussendoor.
Ik heb al wel grotendeels kennis gemaakt met haar familie, woont deels in Nederland en deels in Moskou. De familie uit Moskou komt ook regelmatig naar NL. Maar inderdaad, blijft spannend!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:34:24 #288
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_81604689
Zo. Chill over 9 dagen komt mijn vriendin terug.
It's you my love, you who are the stranger
pi_81612900
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:34 schreef Inverted_World het volgende:
Zo. Chill over 9 dagen komt mijn vriendin terug.
Nice! Waar komt ze van terug en hoe lang?
  woensdag 19 mei 2010 @ 10:03:33 #290
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_81613135
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:56 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Nice! Waar komt ze van terug en hoe lang?
Ja het viel reuze mee, ze zat dan anderhalve maand in Spanje voor een intensieve curus spaans. In principe gaat het prima alleen was na de 2e dag haar macbook pro gestolen dus amper kunnen skypen etc. (daar is ook ergens een topic op Fok over).

However vergeleken met anderen valt het volgens mij wel mee.

Ik had eerder al een keer in het vorige topic gereageerd. Toen betrof het een ander meisje, waar ik een halfjaar relatie mee had. Toen ging ze voor 8 maanden naar Amerika ( grappig detail dat zij gisteren is terug gekomen ) Maar de reden dat ik niet meer reageerde in dit topic was omdat ik niet iedereen wilde demotiveren etc, wat na 3 maanden ging het uit. Was allemaal erg kut.

Maar nu gaat het geweldig tussen mij en mijn vriendin inmiddels hebben we bijna een jaar.
pi_81624813
Ik denk dat ik mij ook in dit topic kan melden.
Een paar maanden geleden heb ik een leuke jongen via internet leren kennen, alleen woont hij in Turkije..
Niet zo dichtbij dus
Anyway, ik heb besloten om mijn vakantie dit jaar in Turkije te vieren.
Maar nu is het probleem dat ik het niemand durf te vertellen. Veel mensen vinden het maar raar dat ik naar iemand toe ga die ik via internet heb leren kennen endan woont hij nog in Turkije ook. Hier heb ik verschillende reacties op gehad, van "dat had ik niet van jou verwacht!" tot "ik hoef je niet meer te spreken". Ik vraag me nu serieus af of ik nou zo raar ben of dat ik gewoon debiele vrienden heb.
Buiten dat merk ik nu al dat de cultuurverschillen nogal groot zijn.
Wat mijn vraag nu is aan jullie is, hoe ga je om met vrienden/familie die het er niet mee eens zijn en de cultuurverschillen?
  woensdag 19 mei 2010 @ 14:34:50 #292
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_81625357
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:25 schreef Ferociousness het volgende:
Ik denk dat ik mij ook in dit topic kan melden.
Een paar maanden geleden heb ik een leuke jongen via internet leren kennen, alleen woont hij in Turkije..
Niet zo dichtbij dus
Anyway, ik heb besloten om mijn vakantie dit jaar in Turkije te vieren.
Maar nu is het probleem dat ik het niemand durf te vertellen. Veel mensen vinden het maar raar dat ik naar iemand toe ga die ik via internet heb leren kennen endan woont hij nog in Turkije ook. Hier heb ik verschillende reacties op gehad, van "dat had ik niet van jou verwacht!" tot "ik hoef je niet meer te spreken". Ik vraag me nu serieus af of ik nou zo raar ben of dat ik gewoon debiele vrienden heb.
Buiten dat merk ik nu al dat de cultuurverschillen nogal groot zijn.
Wat mijn vraag nu is aan jullie is, hoe ga je om met vrienden/familie die het er niet mee eens zijn en de cultuurverschillen?
_! Ja nee ik zou absoluut naar die jongen toe gaan als blond meisje van 18/19? ....
pi_81629895
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 14:34 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

_! Ja nee ik zou absoluut naar die jongen toe gaan als blond meisje van 18/19? ....
Ik ben 20.
pi_81630881
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:07 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Ik ben 20.
Hmm, je zegt dat de cultuurverschillen erg groot zijn. Bovendien heb je elkaar nog niet ontmoet. Klikt het in die mate dat je elkaar echt wilt zien?

Ik waarschuw alvast dat het niet makkelijk is! Maar tevens ben ik de laatste die zal zeggen dat je het niet moet doen. Wees wel voorzichtig met daar alleen heen reizen, kan hij niet eerst hier heen komen?
pi_81632072
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:24 schreef Alec690 het volgende:

[..]

Hmm, je zegt dat de cultuurverschillen erg groot zijn. Bovendien heb je elkaar nog niet ontmoet. Klikt het in die mate dat je elkaar echt wilt zien?

Ik waarschuw alvast dat het niet makkelijk is! Maar tevens ben ik de laatste die zal zeggen dat je het niet moet doen. Wees wel voorzichtig met daar alleen heen reizen, kan hij niet eerst hier heen komen?
Hey, thanks voor je bericht.

Nouja de verschillen zijn niet heel erg groot maar ze zijn er wel. Het is geen 'standaard' Turk zeg maar, zo is hij bijvoorbeeld geen moslim.. Ik heb zijn moeder ook al gesproken en gezien via de webcam dus dat maakt het ook iets makkelijker.
Hij kan niet hierheen komen omdat het niet makkelijk (bijna onmogelijk) is voor hem om een visum te krijgen.
En voorzichtig zal ik uiteraard zijn, uit voorzorg heb ik voor genoeg geld gezorgd zodat ik meteen weer een ticket terug kan kopen mocht er iets misgaan of ik vind hem toch niet zo leuk als ik dacht, of andersom.
pi_81675507
Ik heb net het topic doorgelezen, ik vind het zo knap van jullie! Het lijkt me heel moeilijk om met het gemis om te gaan. Mijn vriend gaat bij de marine en de kans is groot dat hij heel wat maandjes van huis weg is na de opleiding.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:15:53 #297
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_81675693
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 16:47 schreef Ferociousness het volgende:

[..]

Hey, thanks voor je bericht.

Nouja de verschillen zijn niet heel erg groot maar ze zijn er wel. Het is geen 'standaard' Turk zeg maar, zo is hij bijvoorbeeld geen moslim.. Ik heb zijn moeder ook al gesproken en gezien via de webcam dus dat maakt het ook iets makkelijker.
Hij kan niet hierheen komen omdat het niet makkelijk (bijna onmogelijk) is voor hem om een visum te krijgen.
En voorzichtig zal ik uiteraard zijn, uit voorzorg heb ik voor genoeg geld gezorgd zodat ik meteen weer een ticket terug kan kopen mocht er iets misgaan of ik vind hem toch niet zo leuk als ik dacht, of andersom.
Sorry maar ik snap niet hoe je dat kan doen, als het geld geen rol speelt is het al een reden minder om te gaan, maar dat is een kleine reden. Wat ik niet snap is dat je hem via internet kent en het daar niet gewoon bij houdt. Er zijn zoveel jongens hier.
pi_81676821
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 15:12 schreef melanie_x het volgende:
Ik heb net het topic doorgelezen, ik vind het zo knap van jullie! Het lijkt me heel moeilijk om met het gemis om te gaan. Mijn vriend gaat bij de marine en de kans is groot dat hij heel wat maandjes van huis weg is na de opleiding.
Nou, welkom bij het topic dan.

Het is inderdaad niet makkelijk!
pi_81677106
Hoe lang duurt die opleiding nog trouwens?
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:59:37 #300
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81677742
Moskou! You lucky bastard! Ik ben er geweest en ben meteen verliefd geworden. Geweldige stad.

Veel plezier daar.

Ik ga dit weekend naar mijn vriendin, die zit gelukkig maar 4 maanden, maar 600km van me vandaan. 2de keer dat ik er heen ga, als het voor mij echt te zwaar wordt kan ik er gewoon heenrijden dus eigenlijk mag ik niet zeiken.

Wel voor het eerst in 5 jaar voor een lange periode alleen geslapen de afgelopen weken. Dat is echt vreemd!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')