abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79484053
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:13 schreef Elkafila het volgende:

Tja.. deal with it en als je elkaar leuk genoeg vind komt het altijd wel in orde. Ik ga in ieder geval niet thuis sip op de bank 'aan haar denken' (niet dat ik impliceer dat jij dat wel doet hoor). Heb wel wat beters te doen..
Maar natuurlijk mis ik haar wel.
.

Precies zoals ik er ook over denk. Ik heb wel wat "beters" te doen dan constant te piekeren. Dan krijg je ook wel 's van die onzinvragen als "mis je haar wel?!?!". Natuurlijk mis ik haar, maar ik laat m'n hele doen en laten hier er niet door beheersen.

Positief bijgevolg is dat de tijd vliegt. Ze komt alweer over krap 4 weken terug .
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 maart 2010 @ 17:24:02 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_79498056
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 11:13 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Ik heb het nu 3 jaar met mijn vriendin. Vorige jaar heb ik een half jaar in het buitenland gezeten. Nu is het haar beurt. Over 4 maanden ga ik voor 1 1/2 jaar naar het buitenland en gaat zij niet mee.

Tja.. deal with it en als je elkaar leuk genoeg vind komt het altijd wel in orde. Ik ga in ieder geval niet thuis sip op de bank 'aan haar denken' (niet dat ik impliceer dat jij dat wel doet hoor). Heb wel wat beters te doen..
Maar natuurlijk mis ik haar wel.
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik liever heb dat zij wél dicht bij is, en dat het niet zo is dat als zij niet hier is, ik ineens heel veel dingen kan doen die ik altijd zou willen.

En ik ga inderdaad ook niet op de bank zitten sippen, maar ik heb wel eens momenten dat ik haar toch echt heel graag bij me zou hebben.
Maar goed, plannen maken voor de volgende keer doet de tijd ook sneller gaan
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_79549123
Inmiddels zijn we al een maand en een paar dagen verder .
Ik moet zeggen dat ik het de eerste week niet erg doorhad? De 2/3 weken erna tot deze week waren echt bagger. Ik ben heel erg sip en emo geweest. Nu ben ik er wat overheen, de kop is er iig af .

En inderdaad zoals al eerder gezegd de tijd die ik nu gedwongen voor mijzelf heb is ook wel fijn.
Ik ben druk bezig met alles plannen, na een sponsoring van mijn ouders is het voor mij mogelijk om met heel veel sparen en werken een vakantie erheen te boeken!
Ik mag 13 juli in het vliegtuig stappen en dan zie ik 14 juli mijn lief weer
  donderdag 25 maart 2010 @ 10:23:31 #104
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79561036
quote:
Op woensdag 24 maart 2010 21:56 schreef Evolet het volgende:
Ik mag 13 juli in het vliegtuig stappen en dan zie ik 14 juli mijn lief weer
Leuk!

Ik ben alweer een tijdje bij 'm nu, en ben nog niet eens weg maar ik heb nu al zin in de zomer want vanaf dan kunnen we zo'n beetje gaan samenwonen (om en om in 2 landen welliswaar )
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 25 maart 2010 @ 17:21:40 #105
284411 crew  heywoodu
pi_79576826
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 10:23 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Leuk!

Ik ben alweer een tijdje bij 'm nu, en ben nog niet eens weg maar ik heb nu al zin in de zomer want vanaf dan kunnen we zo'n beetje gaan samenwonen (om en om in 2 landen welliswaar )
Wat voor landen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 25 maart 2010 @ 17:53:40 #106
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79578111
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 17:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat voor landen?
Cyprus en Nederland, is goed te doen met het vliegtuig (4 uurtjes).
pi_79620289
En weer een week voorbij, wat gaat de tijd toch snel - alleen in die paar minuten per dag dat je even niets te doen hebt/elkaar spreekt is het soms even moeilijk. We zitten inmiddels alweer bijna op de helft en dan zien we elkaar zo'n 4 maanden lang
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 maart 2010 @ 14:33:42 #108
284411 crew  heywoodu
pi_79643641
7 Maart mn vriendin voor het laatst gezien, en vandaag gaan we naar London
Zij was afgelopen week op Borkum (bij opa en oma van de au-pair kinderen), en is al sinds vanmorgen onderweg naar Amsterdam.
We zien elkaar rond 1641 als zij in Hilversum de trein instapt waar ik dan al in zit
En dan naar Amsterdam Amstel, en vandaar met de bus naar London, en woensdagavond weer daarvandaan naar A'dam, waar we donderdagochtend aankomen.
En dan gaat zie die maandag (de 5e) pas weer naar Duitsland, dus tot die tijd in Nunspeet
En nu op naar de trein

pi_79648478
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:33 schreef heywoodu het volgende:
7 Maart mn vriendin voor het laatst gezien, en vandaag gaan we naar London
Zij was afgelopen week op Borkum (bij opa en oma van de au-pair kinderen), en is al sinds vanmorgen onderweg naar Amsterdam.
We zien elkaar rond 1641 als zij in Hilversum de trein instapt waar ik dan al in zit
En dan naar Amsterdam Amstel, en vandaar met de bus naar London, en woensdagavond weer daarvandaan naar A'dam, waar we donderdagochtend aankomen.
En dan gaat zie die maandag (de 5e) pas weer naar Duitsland, dus tot die tijd in Nunspeet
En nu op naar de trein

Congrats!!

Ik sta over precies één week op dit tijdstip te wachten tot het vliegtuig land. Can't wait...
pi_79688587
Hehe, Alec verhaal klinkt me maar al te bekend in de oren. Heb zelfs nu ook een Russische vriendin en ga 11 April haar bezoeken in Sint Petersburg. Man wat zuigt het toch die afstand. Skype is gelukkig een mooi redmiddel voor de tussenliggende periode.

Ze gaat nu voor haar Ph.D(Doctorsgraad(?)) in Eindhoven proberen te studeren.(Begint Juni dacht ik) Hopelijk dat ze wordt geselecteerd \o/
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  zondag 28 maart 2010 @ 23:41:04 #111
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_79692531
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:20 schreef Devion het volgende:
Hehe, Alec verhaal klinkt me maar al te bekend in de oren. Heb zelfs nu ook een Russische vriendin en ga 11 April haar bezoeken in Sint Petersburg. Man wat zuigt het toch die afstand. Skype is gelukkig een mooi redmiddel voor de tussenliggende periode.

Ze gaat nu voor haar Ph.D(Doctorsgraad(?)) in Eindhoven proberen te studeren.(Begint Juni dacht ik) Hopelijk dat ze wordt geselecteerd \o/
Hoe kom je in vredesnaam aan het Russische vriendin?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_79693439
Heb in Zweden voor een half jaar gestudeerd, dus ja dan kom je redelijk veel buitenlandse studenten tegen.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_79706308
quote:
Op zondag 28 maart 2010 23:41 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Hoe kom je in vredesnaam aan het Russische vriendin?
In mijn geval heeft mijn vriendin Russische familie in Nederland wonen. Ze woont zelf in Moskou, maar komt dus regelmatig naar Nederland voor vakantie. Ik heb haar dan ook gewoon in Nederland ontmoet.
pi_79715325
Zal wel even schrikken zijn geweest met de bomaanslagen in Moskou.
- Epicurus
pi_79731408
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef Devion het volgende:
Zal wel even schrikken zijn geweest met de bomaanslagen in Moskou.
Klopt, ze was er vlakbij. Net uit de metro... Schrok me dood.

Gelukkig is ze dit weekend hier.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:34:09 #116
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79753484
Mijn vriend is van donderdag tot zondag hier geweest. Normaal heb ik nooit zo'n moeite met afscheid nemen, maar nu wel. Gelijk maar weer een vlucht geboekt, half april (over iets meer dan 2 weken al!) ga ik daar voor 10 dagen heen. En dan zien we elkaar waarschijnlijk begin juni pas weer..

En dan is het studeren voor mij over en moet ik een baan gaan zoeken. De grote vraag is waar. Ik probeer nu wat te vinden in de circle den haag, brussel berlijn..dan ben ik altijd ongeveer 3-4 uur bij hem vandaag, wat een redelijke weekendrelatie op zou kunnen leveren. Of, in ieder geval elkaar 2x in de maand zien. Dat is al een behoorlijke verbetering!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79755030
Hey iedereen,

Ik heb me hier als belgische aangemeld op het forum daar ik toch naar lotgenoten zoek die hun vriend of vriendin voor een lange tijg moeten missen.

Mijn naam is Barbara, ik ben 33 jaar en mijn vriend (die wel een Nederlander is ) gaat voor 1 jaar een wereldreis maken op zijn fiets. Enerzijds ben ik hartstikke trots op hem maar anderzijds breek ik van verdriet. We zijn nu iets meer dan een jaar samen en het gaat zo fantastisch goed tussen ons, wonen nog niet samen maar daarentegen zijn we dagelijks(nachtelijks) bij elkaar.
Hij vertrekt vanbij zijn ouders in Nederland via Duitsland, Polen, Oekrainie, Rusland, Mongolië, China naar Australië. Mede door het 'onbereikbaar gebied' en mijn werk kan ik hem pas gaan opzoeken eind december. Elkaar meer dan 8,5 maanden niet zien ... Ik ben kwaad, verdrietig, leeg en toch gun ik het hem. Het is zo moeilijk hem los te laten... Hij vertrekt komende maandag (5 april) dan rijdt hij met zijn fiets de straat uit en zie ik hem niet meer tot het einde van het jaar. We houden wel contact via sms en skype (als hij een internetcafé) tegenkomt maar ik vrees soms dat ik zo'n situatie niet ga uithouden.
Daarom dat ik me hier aanmeld... lijkt me fijn steun hier te kunnen vinden bij elkaar.

Groetjes Barbara
How lucky I am to have someone that makes saying goodbye so hard !!!
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:49:00 #118
291167 OMGitsNoelle
Globally known :)
pi_79777732
@ Barbara.m: wat vreselijk moeilijk!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoveel emoties voelt hoor. Gewoon omdat je hem gaat missen en je het liefste gewoon door wilt met je relatie en bouwen aan jullie toekomst. Maar ik neem aan dat hij dit plan en deze droom al langer had, en het zal voor hem ook niet makkelijk zijn om jou achter te laten!!

Ik woon nu sinds Zondag bij mijn vriend in Duitsland. Skype en MSN maakten me helemaal gestoord. Ben zo blij dat we niet meer hoeven te reizen, dat we elke ochtend naar elkaar wakker kunnen worden. Maar ik zal nog op dit forum komen om te lezen hoe het jullie vergaat!
Geek is the new Chique
pi_79779386
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:49 schreef OMGitsNoelle het volgende:
@ Barbara.m: wat vreselijk moeilijk!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoveel emoties voelt hoor. Gewoon omdat je hem gaat missen en je het liefste gewoon door wilt met je relatie en bouwen aan jullie toekomst. Maar ik neem aan dat hij dit plan en deze droom al langer had, en het zal voor hem ook niet makkelijk zijn om jou achter te laten!!

Ik woon nu sinds Zondag bij mijn vriend in Duitsland. Skype en MSN maakten me helemaal gestoord. Ben zo blij dat we niet meer hoeven te reizen, dat we elke ochtend naar elkaar wakker kunnen worden. Maar ik zal nog op dit forum komen om te lezen hoe het jullie vergaat!
Bedankt voor je reactie
Het is inderdaad een droom dat hij al een tijdje in gedachten had. En het is zoals je schrijft, ik wil het liefste verder bouwen aan de toekomst, heb nu gewoon het gevoel dat mijn leven helemaal stilstaat en ik iets moet beleven wat ik helemaal niet wil. Niet dat ik een bezitterig iemand ben maar ik vind het zo moeilijk om hem los te laten en daar ook zomaar mee in te stemmen. Ik merk ook aan hem dat hij het moeilijk heeft. Het initieel plan was om 1,5 jaar rond te reizen en twee weken geleden heeft hij beslist om het in te korten naar 1 jaar (omwille van mij, hij wilt niet dat ik er aan tenonder ga) , vond ik wel hartstikke lief van hem en kon een gat in de lucht springen maar al heel vlug was het terug voetjes op de grond en beseffen dat ook één jaar gevoelsmatig enorm lang is.

Jij woont nu samen met je vriend...vind ik super fijn voor je !!!
Jullie zullen ook hierdoor alles niet zomaar vanzelfsprekend nemen en beseffen hoe gelukkig het je kan maken gewoon maar elke ochtend de ogen openen en zien/voelen dat je liefste naast je ligt.
Hoe lang hebben jullie apart gewoond ? Hoeveel keer zagen jullie elkaar ? Werd je soms niet kwaad op heel de situatie waardoor je wilde kappen ? Ben ik zo bang voor dat ik helemaal gek ga worden
How lucky I am to have someone that makes saying goodbye so hard !!!
  woensdag 31 maart 2010 @ 13:32:03 #120
291167 OMGitsNoelle
pi_79785983
Wij zijn pas 4 maanden samen. Kennen elkaar al wel jaren maar we hadden allebei relatie en pas sinds 5 maanden praten we echt. We zagen elkaar vrij vaak, gelukkig was het "maar" 4,5 uur van deur tot deur maar het irriteerde me al heel gauw dat je steeds maar aan het aftellen bent, steeds weer afscheid nemen, steeds weer die afstand en Skype/telefoon maakten me agressief omdat je elkaar soms slecht verstaat en gewoon niet normaal kan spreken. Dus ik ben absoluut blij met hoe het nu is.
Geek is the new Chique
pi_79844511
Morgen de laatste dag werken, zaterdagochtend nog even fitness en daarna naar Schiphol om m'n meisje op te halen.

De laatste loodjes wogen zwaar, ontzettend druk gehad op o.a. werk, maar vanaf morgenavond lekker vakantie voor 2,5 week.
  donderdag 1 april 2010 @ 21:00:17 #122
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79845624
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:35 schreef Alec690 het volgende:
Morgen de laatste dag werken, zaterdagochtend nog even fitness en daarna naar Schiphol om m'n meisje op te halen.

De laatste loodjes wogen zwaar, ontzettend druk gehad op o.a. werk, maar vanaf morgenavond lekker vakantie voor 2,5 week.
Veel plezier alvast!
  donderdag 1 april 2010 @ 21:05:19 #123
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79845864
Wij hebben wat nieuws uitgevonden. Overdag als we allebei aan het studeren zijn zetten we de webcam aan en het geluid uit. Twee voordelen: je ziet elkaar en kan eens een grapje maken, en het motiveert enorm om te studeren als de ander ook bezig is! Het is eigenlijk net alsof je naast elkaar zit..
  donderdag 1 april 2010 @ 21:32:52 #124
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79847161
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:05 schreef AKnynke het volgende:
Wij hebben wat nieuws uitgevonden. Overdag als we allebei aan het studeren zijn zetten we de webcam aan en het geluid uit. Twee voordelen: je ziet elkaar en kan eens een grapje maken, en het motiveert enorm om te studeren als de ander ook bezig is! Het is eigenlijk net alsof je naast elkaar zit..
Wij hebben dat op een gegeven moment gedaan met bellen. Gewoon skype aanzetten en dan was ik aan het studeren en m'n vriend aan het werk. En dan gewoon af en toe een beetje praten net als wanneer je bij elkaar bent. Werkte voor mij wel goed, dan kon ik rustig studeren want anders ben je steeds aan het typen enzo
  donderdag 1 april 2010 @ 21:39:42 #125
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79847536
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Wij hebben dat op een gegeven moment gedaan met bellen. Gewoon skype aanzetten en dan was ik aan het studeren en m'n vriend aan het werk. En dan gewoon af en toe een beetje praten net als wanneer je bij elkaar bent. Werkte voor mij wel goed, dan kon ik rustig studeren want anders ben je steeds aan het typen enzo
zo nu en dan gebaarden we inderdaad naar elkaar om even het geluid aan te zetten, en dat werkte perfect. Ik vind het wel heel fijn. Niet de hele dag, maar een aantal uur, perfect!
  donderdag 1 april 2010 @ 21:47:52 #126
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79847911
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:39 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zo nu en dan gebaarden we inderdaad naar elkaar om even het geluid aan te zetten
O dat kan natuurlijk ook ja
pi_79875759
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
  vrijdag 2 april 2010 @ 17:45:56 #128
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_79875961
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:40 schreef Alec690 het volgende:
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
Geniet ervan!
pi_79881558
quote:
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
Veel plezier, maak er wat van:)

Nog een week en 2 dagen en ik zit in Sint Petersburg.....wat duren die laatste dagen lang.....
- Epicurus
pi_79888965
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 20:29 schreef Devion het volgende:

[..]

Veel plezier, maak er wat van:)

Nog een week en 2 dagen en ik zit in Sint Petersburg.....wat duren die laatste dagen lang.....
Cool

Ik ga er over anderhalve maand heen, tien dagen mijn vriendin opzoeken Heel veel zin om de stad (en natuurlijk mijn vriendin weer) te zien!
pi_79888995
quote:
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
Geniet ervan
pi_79894328
quote:
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
Wow, geniet ervan (en van elkaar)
pi_79941861
Pf ik zit echt heel erg in de knoop. Ik heb best vaak ruzie met mijn vriendin, die ik pas over 3 maanden weer mag zien. Zij vind dit een grote test voor onze relatie, maar als onze liefde sterk genoeg is komen we eroverheen. Waarop ik stelde dat als ik er heenga over 3 maanden en we elkaar 5 maanden niet gezien hebben en totaal niet meer gewend zijn aan elkaar om vervolgens opeens ruim 3 weken vakantie te gaan vieren. Toen kwam dat als onze liefde sterk genoeg is we eroverheen komen. Met andere woorden nogmaals een test, maar zo wilde ze het niet noemen.

Ik voel me erg gevangen tussen 2 dingen aan de ene kant blij zijn voor haar en haar ervaring maar aan de andere kant gewoon dat het ongelofelijk klote is dat ze daar zit.
Ik heb haar vandaag eerlijk toegegeven dat als ik dit 2 maanden eerder wist dat ik echt dwars was gaan liggen, dan maar egoïstisch want dit is toch echt wel het meest rotte wat ik ooit ervaren heb.

Zij gelooft er heilig in dat alles goedkomt, nadat ze had gezegd dat ze niet van opgeven houd .
Het is allemaal zo dubbelzinnig..

En mijn ouders zijn ook niet echt supportive..

@Alec690 , veeel plezier

@ Evolet , elke relatie heeft zijn ups and downs, maar dat betekend niet dat je er meteen mee moet stoppen omdat het even slecht gaat, jij moet er zelf ook in gaan geloven, en inderdaad als jullie liefde sterk genoeg is komen jullie er wel over heen. en over ouders gesproken, mijn ouders dwingen mij zelfs om het uit te maken, alleen omdat mijn vriend donker is van huidskleur en het niet kunnen acepteren dat hij anders is, mijn vrienden , collega's iedereen om mij heen heeft er niks positiefs over te zeggen, en toch blijf ik er mee door gaan, waarom , omdat ik er gewoon zeker van ben dat hij van mij houdt, en ik van hem, ik ben nu bijna 2 jaar met hem samen, ik zie hem om het half jaar, er veranderd weinig als je elkaar gewoon dagelijks spreekt.
And I know if the love is alright ,You don't have to look up at the stars no no no no
pi_79943333
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 23:36 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Cool

Ik ga er over anderhalve maand heen, tien dagen mijn vriendin opzoeken Heel veel zin om de stad (en natuurlijk mijn vriendin weer) te zien!
Heh, ook al uit Sint Petersburg? Waar zit je vriendin in Sint Petersburg?

Bleh, nog een week, heb daarvoor nog 3 toetsen en de kaatste dag is een werkdag, dit zuigt zo hard.

We hebben ook al afgesproken dat ze 11 dagen later mij op komt zoeken in Nederland.(Ja beetje snel achter elkaar, maar kan niet anders ivm studie en vakantie)
- Epicurus
pi_79966360
quote:
Op zondag 4 april 2010 20:07 schreef Devion het volgende:

[..]

Heh, ook al uit Sint Petersburg? Waar zit je vriendin in Sint Petersburg?
Uh lang verhaal. In Rusland geboren, op haar 7e naar Nederland gekomen met haar moeder. Heeft zowel Nederlandse als Russische nationaliteit, en spreekt beide talen ook goed en accentloos, maar is meer Nederlandse dan Russische (vindt ze zelf ook). Ze woont nu net buiten het historisch centrum, vlakbij het Technologisch Instituut onder Sadovaja. Ze studeert een paar maanden in Sint-Petersburg.
pi_80026848
eigenlijk.. vind ik het prettig te lezen dat het altijd nog 'erger' kan. langer en verder bij elkaar vandaag en toch gaat het goed.

situatie hier: ik zit voor stage van februari tot begin juli in Belgie. vriend in Groningen. dat is 6uur reizen dus niet zo ff een dagje terug maar een lang weekend gaat wel. daar ben ik echt heel erg blij mee, ookal is het maar 1x in de maand.

maar voor nu eerst
pi_80027528
Ik tel de uren al af dat ik mag instappen voor de 10.000km countdown oostwaarts. Ben best nerveus
pi_80031797
Nog een kleine maand wachten en dan zie ik d'r weer. Ondertussen wordt het steeds onrustiger daar in Zuid-Afrika. Na de moord op Terre'Blache zijn er een hoop mensen uit het AWB die wraak willen nemen. De locaties (townships) waar zij vlakbij woont gonzen van de geruchten en er worden weer roadblocks opgeworpen door autobanden te verbranden. Ja.. erg gezellige situatie, zal blij zijn als ze even een tijdje hier is zodat het daar weer wat rustiger kan worden.
  donderdag 8 april 2010 @ 14:56:21 #140
291167 OMGitsNoelle
pi_80084293
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 23:45 schreef loecje het volgende:
eigenlijk.. vind ik het prettig te lezen dat het altijd nog 'erger' kan. langer en verder bij elkaar vandaag en toch gaat het goed.

situatie hier: ik zit voor stage van februari tot begin juli in Belgie. vriend in Groningen. dat is 6uur reizen dus niet zo ff een dagje terug maar een lang weekend gaat wel. daar ben ik echt heel erg blij mee, ookal is het maar 1x in de maand.

maar voor nu eerst
Ja, dat had ik dus ook, toen ik nog in (Westen van) NL woonde, en mijn vriend in Duitsland. Best een eind, maar als ik hier lees dat mensen elkaar weken... maanden niet zien. Had ik niks om over te klagen als ik hem een kleine week niet zag. Alleen van het reizen werd ik absoluut niet goed. Elke week weer 10 uur onderweg om elkaar te zien. Bah. Nu is dat gelukkig voorbij en woon ik in Duitsland.
Geek is the new Chique
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 01:21:52 #141
88815 The_Emotion
98.3
pi_80149245
Gisteren hebben we de mijlpaal gehaald, 1 jaar samen, en we gaan natuurlijk voor meer

Ondertussen is het een klein maandje geleden dat ik terug ben uit Peru. We hebben een mooie tijd samen gehad, veel lol gehad en door bij elkaar te zijn leren we veel meer van elkaar. We zijn samen een weekje naar Bolivia geweest en hebben het en ander gezien en gedaan. En ook met haar familie kan ik het heel goed hebben, sterker nog, het voelt alsof ik daar een tweede familie heb. Dat is echt een fijn gevoel!

Helaas zitten we nu in de grijze periode 'wanneer zien we elkaar weer?'
Maar we zijn nu bezig om haar een keertje naar Nederland te laten komen, alleen ben ik bang dat het een tijdje gaat duren ivm met mijn werk en haar studie.

Ik ga in ieder geval verder met de Spaanse taal cursus.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2010 @ 01:27:55 #142
88815 The_Emotion
98.3
pi_80149410
quote:
Lieve mensen,

Tot over 2,5 week!
beetje laat, maar nog heel veel succes samen!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_80150438
Zo, na bijna 2 jaar op Cyprus* te hebben gewoond heb ik besloten om ook maar eens serieus werk te gaan maken van de taal. De Griekse cursus komt eraan en als ik alles mag geloven dan spreek ik binnenkort vloeiend Grieks wishfull thinking natuurlijk

Voor mijn werk heb ik het niet heel serieus nodig, juist daarom heb ik het ook niet eerder opgepakt. Ik vind alleen dat ik wel iets aan inburgering mag doen zolangzamerhand en gewoon eten en drinken moet kunnen bestellen of de weg kunnen vragen.

* waarom zeg je IN Nederland en OP Cyprus eigenlijk? omdat het een eiland is
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  zaterdag 10 april 2010 @ 02:28:25 #144
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80150645
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 02:16 schreef thespindoctor het volgende:
Zo, na bijna 2 jaar op Cyprus* te hebben gewoond heb ik besloten om ook maar eens serieus werk te gaan maken van de taal. De Griekse cursus komt eraan en als ik alles mag geloven dan spreek ik binnenkort vloeiend Grieks wishfull thinking natuurlijk

Voor mijn werk heb ik het niet heel serieus nodig, juist daarom heb ik het ook niet eerder opgepakt. Ik vind alleen dat ik wel iets aan inburgering mag doen zolangzamerhand en gewoon eten en drinken moet kunnen bestellen of de weg kunnen vragen.

* waarom zeg je IN Nederland en OP Cyprus eigenlijk? omdat het een eiland is
En ik ook, alleen in mindere mate aangezien ik alleen oppervlakkig praatje hoef kunnen te maken in de supermarkt enzo als ik bij je ben Straks als ik er kom wonen misschien maar even wat extra woorden leren

----

Barbara.m, hoe is het met jou nu? Je vriend is al op fietstocht neem ik aan?
  zondag 11 april 2010 @ 00:10:10 #145
299119 DieBiso
Blub vis ice tea FTW!
pi_80174968
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:36 schreef monikanyc het volgende:
[...]
en toch blijf ik er mee door gaan, waarom , omdat ik er gewoon zeker van ben dat hij van mij houdt, en ik van hem, ik ben nu bijna 2 jaar met hem samen, ik zie hem om het half jaar, er veranderd weinig als je elkaar gewoon dagelijks spreekt.
Lieve vriendin heb ik.

aan de rest ook veel geluk natuurlijk

[edit]
2 maanden en 1 dag voordat ik in het vliegtuig stap,
kom ik de 13e aan dan zie k Monika snel weer

[ Bericht 12% gewijzigd door DieBiso op 11-04-2010 00:18:17 ]
Birds may fly, but I need a fucking plane.
  zondag 11 april 2010 @ 06:59:06 #146
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80178058
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:10 schreef DieBiso het volgende:

[..]

Lieve vriendin heb ik.

aan de rest ook veel geluk natuurlijk

[edit]
2 maanden en 1 dag voordat ik in het vliegtuig stap,
kom ik de 13e aan dan zie k Monika snel weer
Hoe lang zien jullie elkaar dan?
  zondag 11 april 2010 @ 12:31:01 #147
291167 OMGitsNoelle
pi_80181899
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:36 schreef monikanyc het volgende:
hier ben ik dan weer, was het topic helemaal vergeten, wat stom!

@Alec690 , veeel plezier

@ Evolet , elke relatie heeft zijn ups and downs, maar dat betekend niet dat je er meteen mee moet stoppen omdat het even slecht gaat, jij moet er zelf ook in gaan geloven, en inderdaad als jullie liefde sterk genoeg is komen jullie er wel over heen. en over ouders gesproken, mijn ouders dwingen mij zelfs om het uit te maken, alleen omdat mijn vriend donker is van huidskleur en het niet kunnen acepteren dat hij anders is, mijn vrienden , collega's iedereen om mij heen heeft er niks positiefs over te zeggen, en toch blijf ik er mee door gaan, waarom , omdat ik er gewoon zeker van ben dat hij van mij houdt, en ik van hem, ik ben nu bijna 2 jaar met hem samen, ik zie hem om het half jaar, er veranderd weinig als je elkaar gewoon dagelijks spreekt.
er verandert weinig als je elkaar dagelijks spreekt? ik wil niet heel erg negatief overkomen maar elkaar spreken is toch heel anders dan wanneer je samen bent, samen leeft. je ziet elkaars emoties niet, je voelt het niet hetzelfde als wanneer je elkaar alleen spreekt. ik hoop voor jullie dat het snel anders wordt, zodat je echt elkaar kan leren kennen. (ik zal hierover wel veel commentaar krijgen, maar jullie weten dat het waar is dat als je samen bent, je elkaar pas echt leert kennen...).
Geek is the new Chique
pi_80190874
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:31 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

er verandert weinig als je elkaar dagelijks spreekt? ik wil niet heel erg negatief overkomen maar elkaar spreken is toch heel anders dan wanneer je samen bent, samen leeft. je ziet elkaars emoties niet, je voelt het niet hetzelfde als wanneer je elkaar alleen spreekt. ik hoop voor jullie dat het snel anders wordt, zodat je echt elkaar kan leren kennen. (ik zal hierover wel veel commentaar krijgen, maar jullie weten dat het waar is dat als je samen bent, je elkaar pas echt leert kennen...).
daar heb je dan wel een punt. natuurlijk leer je elkaar beter kennen als je bij elkaar bent, dat is gewoon een feit. en 'er veranderd weinig als je elkaar gewoon dagelijks spreekt ' dan denk ik toch dat ik vanuit mijn eigen ervaring spreek. ,dingen zijn nooit hetzelfde als je elkaar ziet, klopt. maar ik neem aan als je elkaar echt weken lang niet spreekt, dat er dan juist verandering komt.
And I know if the love is alright ,You don't have to look up at the stars no no no no
  zondag 11 april 2010 @ 17:11:41 #149
291167 OMGitsNoelle
pi_80191711
quote:
Op zondag 11 april 2010 16:50 schreef monikanyc het volgende:

[..]

daar heb je dan wel een punt. natuurlijk leer je elkaar beter kennen als je bij elkaar bent, dat is gewoon een feit. en 'er veranderd weinig als je elkaar gewoon dagelijks spreekt ' dan denk ik toch dat ik vanuit mijn eigen ervaring spreek. ,dingen zijn nooit hetzelfde als je elkaar ziet, klopt. maar ik neem aan als je elkaar echt weken lang niet spreekt, dat er dan juist verandering komt.
oke ik begreep ook niet helemaal in welke context je het bedoelde. sowieso als je ver uit elkaar woont is het zeker belangrijk dat je elkaar elke dag spreekt, doe je dat niet, dan wordt de band gewoon zwakker en kan het vertrouwen in elkaar minder worden. maar ik hoop echt voor jou en je mannetje dat jullie gewoon samen zijn en ook voor langere tijd
Geek is the new Chique
pi_80192578
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:11 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

oke ik begreep ook niet helemaal in welke context je het bedoelde. sowieso als je ver uit elkaar woont is het zeker belangrijk dat je elkaar elke dag spreekt, doe je dat niet, dan wordt de band gewoon zwakker en kan het vertrouwen in elkaar minder worden. maar ik hoop echt voor jou en je mannetje dat jullie gewoon samen zijn en ook voor langere tijd
hahah maakt niet uit hoor:p ja precies dankje, las ergens dat jij nu bij hem woont, hoe is dat eigenlijk?
  zondag 11 april 2010 @ 17:58:12 #151
291167 OMGitsNoelle
pi_80193506
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:32 schreef monikanyc het volgende:

[..]

hahah maakt niet uit hoor:p ja precies dankje, las ergens dat jij nu bij hem woont, hoe is dat eigenlijk?
heel erg anders, we zagen elkaar eerst best wel vaak, ik spendeerde heel veel tijd bij hem (kunnen echt niet zonder elkaar, haha). maar nu ik echt hier woon is het wel even wennen. je leert elkaar echt kennen. elkaars gewoonten, elkaars irritante dingetjes. zelfs de kleinste dingetjes die je normaal gesproken echt niet te weten krijgt over elkaar. zo vind hij het vervelend als ik vanuit de douche helemaal nat op de vloer stap (hij droogt zich af IN de douche). dat soort dingetjes. maar het is geven en nemen en veel praten met elkaar wat wel en wat niet kan. we hebben sinds ik hier echt woon al veel gekibbeld over kleine dingetjes. we zullen nog heel wat obstakels tegenkomen maar de liefde gaat zo diep, dat dat echt niet uitmaakt.

het is wel gewoon waar dat samenwonen echt een make or break punt in je relatie is.
Geek is the new Chique
  zondag 11 april 2010 @ 23:03:31 #152
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_80208873
Ik meld me hier ook maar even, vriendin zit in de VS, we zien elkaar ongeveer eens in de 3 maanden maar we kunnen niet veel vooruit plannen, beetje lastige situatie, misschien dat ik als ik daar zin in heb later nog wat meer uitleg geef maar even voor de duidelijkheid: 't is me allemaal min of meer overkomen, was niet op zoek, maar heb nergens spijt van.
Hallon!
  zondag 11 april 2010 @ 23:06:31 #153
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80209031
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:03 schreef BlueMage het volgende:
Ik meld me hier ook maar even, vriendin zit in de VS, we zien elkaar ongeveer eens in de 3 maanden maar we kunnen niet veel vooruit plannen, beetje lastige situatie, misschien dat ik als ik daar zin in heb later nog wat meer uitleg geef maar even voor de duidelijkheid: 't is me allemaal min of meer overkomen, was niet op zoek, maar heb nergens spijt van.
Zo ging het hier ook. Helemaal niet op zoek, maar ja om het door de afstand niet te doen (of proberen) als je elkaar zo leuk vindt.... Het is soms best moeilijk, maar als je elkaar ziet des te leuker
  zondag 11 april 2010 @ 23:33:57 #154
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_80210460
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo ging het hier ook. Helemaal niet op zoek, maar ja om het door de afstand niet te doen (of proberen) als je elkaar zo leuk vindt.... Het is soms best moeilijk, maar als je elkaar ziet des te leuker
Idd, 2 weken geleden nog in NYC geweest, was erg goed om elkaar weer te zien.
Hallon!
pi_80231279
quote:
Op zondag 11 april 2010 17:58 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

heel erg anders, we zagen elkaar eerst best wel vaak, ik spendeerde heel veel tijd bij hem (kunnen echt niet zonder elkaar, haha). maar nu ik echt hier woon is het wel even wennen. je leert elkaar echt kennen. elkaars gewoonten, elkaars irritante dingetjes. zelfs de kleinste dingetjes die je normaal gesproken echt niet te weten krijgt over elkaar. zo vind hij het vervelend als ik vanuit de douche helemaal nat op de vloer stap (hij droogt zich af IN de douche). dat soort dingetjes. maar het is geven en nemen en veel praten met elkaar wat wel en wat niet kan. we hebben sinds ik hier echt woon al veel gekibbeld over kleine dingetjes. we zullen nog heel wat obstakels tegenkomen maar de liefde gaat zo diep, dat dat echt niet uitmaakt.

het is wel gewoon waar dat samenwonen echt een make or break punt in je relatie is.
ja dat lijkt me ook zo wel, we hebben het er wel eens over gehad, maar zelf zie ik het nog niet echt zo zitten om meteen als die terug is in nederland bij hem in te trekken, misschien dat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat, nja goed van fouten moet je kunnen leren. ik ben in ieder geval blij voor je
  dinsdag 13 april 2010 @ 11:05:33 #156
291167 OMGitsNoelle
pi_80256501
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:47 schreef monikanyc het volgende:

[..]

ja dat lijkt me ook zo wel, we hebben het er wel eens over gehad, maar zelf zie ik het nog niet echt zo zitten om meteen als die terug is in nederland bij hem in te trekken, misschien dat ik bang ben dat het dan helemaal fout gaat, nja goed van fouten moet je kunnen leren. ik ben in ieder geval blij voor je
Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Je moet zelf aanvoelen of je denkt dat je daar klaar voor bent. Misschien is het een goed idee om beide even te wennen aan het dichterbij elkaar wonen als jullie beiden in NL wonen. Maar in mijn opzicht is samenwonen altijd een make or break punt, maakt niet uit wanneer je het doet. Tuurlijk moet je niet meteen de eerste week samenwonen. Maar ik en mijn vriend hebben beide samengewoond met partners waarmee we jaaaaren samen waren, en dat ging gewoon mis. Wij kennen elkaar een halfjaar en dat gaat gewoon prima. Het is maar net hoe je het aanvoelt en hoe goed je je kan aanpassen en hoe jullie levensstijl op elkaar aansluit.
Geek is the new Chique
  woensdag 14 april 2010 @ 12:47:55 #157
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80300819
Van de week weer een ticket geboekt Hij komt eerst een paar weken naar hier, en dan gaan we samen naar Cyprus en blijf ik bij hem tot m'n tentamens Dan moet ik helaas weer even terug.

Het samenwonen in 2 landen gaat al steeds beter zo
pi_80301355
Vriendin komt volgende week vrijdag weer terug na 6 maanden vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Ghana (en wat rondgereisd).

De tijd is redelijk snel voorbij gevlogen, mede door het feit dat we elkaar gewoon elkaars ding lieten doen zonder bijvoorbeeld elke dag te "moeten" bellen. We spraken/belden elkaar 1, soms 2x per week en we stuurden elkaar zo nu en dan wat smsjes. Het is allemaal goed gelopen en nu maar kijken hoe het weer zal zijn als ze straks terug is. Zal wel weer even wennen zijn.
  woensdag 14 april 2010 @ 13:46:11 #159
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80302923
Ik ga morgen voor 10 dagen naar m'n duutser. We zijn allebei hardstikke druk en moeten heel veel werken, maar het is fijn om ieder geval samen te kunnen slapen.

Daarna zie ik hem voor anderhalve maand ofzo niet, dat is wel lang!
  woensdag 14 april 2010 @ 14:17:18 #160
291167 OMGitsNoelle
pi_80304124
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:46 schreef AKnynke het volgende:
Ik ga morgen voor 10 dagen naar m'n duutser. We zijn allebei hardstikke druk en moeten heel veel werken, maar het is fijn om ieder geval samen te kunnen slapen.

Daarna zie ik hem voor anderhalve maand ofzo niet, dat is wel lang!
Aw leuk Waar woont jouw Duitser? Ik woon sindskort met de mijne samen
Geek is the new Chique
  woensdag 14 april 2010 @ 14:40:53 #161
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80304964
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:17 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Aw leuk Waar woont jouw Duitser? Ik woon sindskort met de mijne samen
in Bremen..
  woensdag 14 april 2010 @ 15:17:32 #162
291167 OMGitsNoelle
pi_80306440
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:40 schreef AKnynke het volgende:

[..]

in Bremen..
Jeetje dat is wel een eindje fietsen. Maar wel een mooie stad!!
Geek is the new Chique
  woensdag 14 april 2010 @ 16:09:01 #163
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80308478
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:17 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Jeetje dat is wel een eindje fietsen. Maar wel een mooie stad!!
Aangezien ik in Zweden woon ga ik ook met het vliegtuig. Is net iets te ver om te fietsen inderdaad!
  donderdag 15 april 2010 @ 13:44:46 #164
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_80342494
Over 13 dagen zie ik haar weer voor 10 dagen Heb er echt ontzettend veel zin in!

We zien elkaar gemiddeld zo'n één keer per maand. Soms slechts een klein weekend, soms echter ook een hele week of zelfs langer. Dat ligt er maar net aan hoe ons rooster is en hoe onze vakanties ingepland staan. Dagelijks hebben we gelukkig contact via MSN en Skype.

Ze woont overigens in Duitsland; op een afstand die toch wat groot is om elke week met de trein of auto af te leggen. Aangezien ik na dit schooljaar aan een universiteit studeren wil, zijn we al zaken aan het regelen om mijn studie op dezelfde universiteit als die van haar te laten plaatsvinden. We zijn ook al op zoek naar een leuke woning voor ons samen

Tot die tijd moet ik nog even hard studeren op mijn huidige opleiding en daarnaast ook mijn Duits wat bijspijkeren

@OMGitsNoelle: ik zie dat jij nu samenwoont met jouw vriend in Duitsland! Mag ik je vragen hoe het jou bevalt? Is het een enorme switch om ineens in Duitsland te wonen, of gewen je toch relatief gauw aan de omgeving? En heb je de taal goed kunnen oppikken? Sorry voor de overvloed aan vragen, maar ik hoor graag van een ervaringsdeskundige!
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:18:49 #165
291167 OMGitsNoelle
pi_80346111
quote:
Op donderdag 15 april 2010 13:44 schreef Samsonneke het volgende:

@OMGitsNoelle: ik zie dat jij nu samenwoont met jouw vriend in Duitsland! Mag ik je vragen hoe het jou bevalt? Is het een enorme switch om ineens in Duitsland te wonen, of gewen je toch relatief gauw aan de omgeving? En heb je de taal goed kunnen oppikken? Sorry voor de overvloed aan vragen, maar ik hoor graag van een ervaringsdeskundige!
Je mag zoveel vragen stellen als je wilt!! Ik had een paar weken terug ook heel veel aan de tips die hier gegeven werden, en nu het eenmaal is gebeurd merk ik toch dat het heel anders weer is dan ik had gedacht.

Het is een ENORME switch. Ik woon nog geen 20 minuten van de grens af, maar het is toch helemaal Duitsland. Je zou denken dat men hier wel NLs spreekt, niet dus. Verder is het echt een hele andere houding die Duitsers hebben, dat heb je misschien zelf al wel gemerkt. Duitsers zijn een stuk beleefder, wat best moeilijk kan zijn want soms vind ik het zelfs een beetje overdreven. Ik kijk heel veel Duitse TV, luister Duitse radio, lees Duitse boeken en voordeel dat mijn vriend Duits is, en leer een taal snel dus dat komt ook wel goed.

Verder bevalt het me enorm goed. Toevallig vandaag voor het eerst (in 3 weken *schaam schaam*) echt in mijn eentje weggegaan. Naar station gefietst, trein genomen naar Heerlen en een beetje geshopt. Was eerder wel naar de stad hier gelopen, maar verder weinig. Best eng nog.

Je kan altijd meer vragen stellen
Geek is the new Chique
  donderdag 15 april 2010 @ 19:23:09 #166
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_80354762
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:18 schreef OMGitsNoelle het volgende:

[..]

Je mag zoveel vragen stellen als je wilt!! Ik had een paar weken terug ook heel veel aan de tips die hier gegeven werden, en nu het eenmaal is gebeurd merk ik toch dat het heel anders weer is dan ik had gedacht.

Het is een ENORME switch. Ik woon nog geen 20 minuten van de grens af, maar het is toch helemaal Duitsland. Je zou denken dat men hier wel NLs spreekt, niet dus. Verder is het echt een hele andere houding die Duitsers hebben, dat heb je misschien zelf al wel gemerkt. Duitsers zijn een stuk beleefder, wat best moeilijk kan zijn want soms vind ik het zelfs een beetje overdreven. Ik kijk heel veel Duitse TV, luister Duitse radio, lees Duitse boeken en voordeel dat mijn vriend Duits is, en leer een taal snel dus dat komt ook wel goed.

Verder bevalt het me enorm goed. Toevallig vandaag voor het eerst (in 3 weken *schaam schaam*) echt in mijn eentje weggegaan. Naar station gefietst, trein genomen naar Heerlen en een beetje geshopt. Was eerder wel naar de stad hier gelopen, maar verder weinig. Best eng nog.

Je kan altijd meer vragen stellen
Bedankt voor je reactie!

Mijn ervaring is ook dat Duitsers vaak geen Nederlands kunnen, zeker niet wanneer je wat dieper in het land gaat. Ook hun Engels is relatief slecht, alhoewel je met een paar simpele zinnen en woorden toch communiceren kunt.

De plaats waar ik ga wonen ligt in de buurt van München. Ik merk op sommige vlaktes inderdaad grote verschillen. Het klopt dat Duitsers over het algemeen een stuk beleefder zijn dan Nederlanders, iets waarmee je toch rekening moet houden zodra je er gaat wonen. Met de taal zal het denk ik wel goed komen, aangezien ik al een redelijk woordje Duits kan en momenteel veel werk in mijn zelfstudie stop De universiteit eist ook van mij dat ik de taal op C1 niveau beheers.

Ach, in je eentje weggaan in een vreemd land is zeker een grote onderneming! Ik kan me goed voorstellen dat de eerste stappen wat eng waren Toch heb ik de stad al heel wat verkend in mijn eentje terwijl zij lessen had, en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne omgeving vind. Dat is ook belangrijk natuurlijk.

Mag ik vragen wat je nu doet in Duitsland? Werk je, of studeer je, of doe je momenteel niets?
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
pi_80359977
quote:
Op woensdag 14 april 2010 16:09 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Aangezien ik in Zweden woon ga ik ook met het vliegtuig. Is net iets te ver om te fietsen inderdaad!
Ik vraag me af of je aangekomen bent ivm die vulkaanuitbarsting...
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 15 april 2010 @ 21:31:38 #168
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80360789
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:18 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je aangekomen bent ivm die vulkaanuitbarsting...
Ja! Ik had ontzettend geluk, en heb helemaal niet door gehad wat er allemaal speelde. Maar ik denk dat ik op een van de laatste vluchten zat! Ik vloog met ryanair, en het vriendje was behoorlijk bezorgd want die hadden op hun website staan dat alle vluchten vanaf 11.30 gecancelled waren, terwijl mijn vlucht om 12.30 was. Maar, ik mocht er blijkbaar nog doorheen!
  donderdag 15 april 2010 @ 21:34:12 #169
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80360945
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:31 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ja! Ik had ontzettend geluk, en heb helemaal niet door gehad wat er allemaal speelde. Maar ik denk dat ik op een van de laatste vluchten zat! Ik vloog met ryanair, en het vriendje was behoorlijk bezorgd want die hadden op hun website staan dat alle vluchten vanaf 11.30 gecancelled waren, terwijl mijn vlucht om 12.30 was. Maar, ik mocht er blijkbaar nog doorheen!
Oeh dan heb je inderdaad net geluk gehad! Anders had het nog wel eens even kunnen duren voor je bij hem was. Veel plezier samen in ieder geval
  donderdag 15 april 2010 @ 21:35:06 #170
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80360999
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oeh dan heb je inderdaad net geluk gehad! Anders had het nog wel eens even kunnen duren voor je bij hem was. Veel plezier samen in ieder geval
Dan was het pas zondag geworden denk ik. Als het dan al lukte. Ja, ik ben erg blij, en het is fijn om weer samen te zijn!
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:19:40 #171
291167 OMGitsNoelle
pi_80374898
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:23 schreef Samsonneke het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!

Mijn ervaring is ook dat Duitsers vaak geen Nederlands kunnen, zeker niet wanneer je wat dieper in het land gaat. Ook hun Engels is relatief slecht, alhoewel je met een paar simpele zinnen en woorden toch communiceren kunt.

De plaats waar ik ga wonen ligt in de buurt van München. Ik merk op sommige vlaktes inderdaad grote verschillen. Het klopt dat Duitsers over het algemeen een stuk beleefder zijn dan Nederlanders, iets waarmee je toch rekening moet houden zodra je er gaat wonen. Met de taal zal het denk ik wel goed komen, aangezien ik al een redelijk woordje Duits kan en momenteel veel werk in mijn zelfstudie stop De universiteit eist ook van mij dat ik de taal op C1 niveau beheers.

Ach, in je eentje weggaan in een vreemd land is zeker een grote onderneming! Ik kan me goed voorstellen dat de eerste stappen wat eng waren Toch heb ik de stad al heel wat verkend in mijn eentje terwijl zij lessen had, en ik moet zeggen dat ik het een hele fijne omgeving vind. Dat is ook belangrijk natuurlijk.

Mag ik vragen wat je nu doet in Duitsland? Werk je, of studeer je, of doe je momenteel niets?
Ja het is altijd even maar afwachten of je de omgeving een fijne vindt. Voor mij was het echt even wat anders, omdat ik uit de Randstad kom, en gewend was aan Leiden en Amsterdam. En dan nu ineens hier te komen, waar het ontzettend groen en rustig is... Maar ik vind het wel even lekker zulke rust. Weet niet voor hoe lang, misschien zou ik wel eens naar Keulen willen verhuizen of iets.

Ik ben heel druk op zoek naar werk in Zuid Limburg, maar dat valt toch wel even tegen :S Ik zoek gewoon iets voor doordeweeks, zoveel mogelijk uur, heb verder geen eisen maar dat blijkt echt heel moeilijk :S Gelukkig heb ik genoeg spaarcentjes om mezelf te redden voor een heel wat aantal maanden. In September begin ik met een studie International Business and Management Studies in Maastricht. Kan niet wachten!
Geek is the new Chique
pi_80403110
Heb er vandaag een punt achter gezet, het werd me gewoon teveel. waren ook andere zaken bij betrokken, en begon al minder voor hem te voelen, wat nu gewoon over is.. het is beter zo.
pi_80405541
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:19 schreef monikanyc het volgende:
Heb er vandaag een punt achter gezet, het werd me gewoon teveel. waren ook andere zaken bij betrokken, en begon al minder voor hem te voelen, wat nu gewoon over is.. het is beter zo.
Jammer om te horen, hopelijk heb je met je volgende relatie meer geluk (zeker wat afstand betreft)!
pi_80413779
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 23:16 schreef Earry het volgende:

[..]

Jammer om te horen, hopelijk heb je met je volgende relatie meer geluk (zeker wat afstand betreft)!
Het is niet anders, dankje
  zaterdag 17 april 2010 @ 23:23:48 #175
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80433146
Heeft een van jullie nog last (gehad) van dat zootje m.b.t. het vliegverkeer nu?

Zouden wij eindelijk best een lange tijd bij elkaar zijn, lijkt het nog verpest te gaan worden ook door die stomme vulkaan Hopelijk houdt het over een paar dagen op, maar dat zal wel iets te positief gedacht zijn.
Ik zei net nog tegen m'n vriend: het is heel leuk dat we door al die moderne dingen toch samen kunnen zijn.. maar op dit soort momenten is het wel kut, als je elkaar misschien een tijd niet kan zien door zoiets stoms..
  zondag 18 april 2010 @ 10:21:09 #176
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80438978
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:23 schreef kwiwi het volgende:
Heeft een van jullie nog last (gehad) van dat zootje m.b.t. het vliegverkeer nu?

Zouden wij eindelijk best een lange tijd bij elkaar zijn, lijkt het nog verpest te gaan worden ook door die stomme vulkaan Hopelijk houdt het over een paar dagen op, maar dat zal wel iets te positief gedacht zijn.
Ik zei net nog tegen m'n vriend: het is heel leuk dat we door al die moderne dingen toch samen kunnen zijn.. maar op dit soort momenten is het wel kut, als je elkaar misschien een tijd niet kan zien door zoiets stoms..
Ik denk dat ik geluk heb: donderdag nog net weg kunnen komen uit Zweden, met de laatste vlucht het land uit. Ik vlieg over een week terug, en als er dan geen vluchten zijn blijf ik gewoon wat langer, geen enkel probleem!
pi_80451408
Hey, ook maar ff melden hier:)

Al half jaar een 'vriendin' in Finland... 'tussen haakjes' omdat het heel lastig is te definieren. Ze is helemaal geweldig: bloedmooi gezichtje, slim, lief, goddelijk lichaam, soms grappig;)... ach jullie snappen het wel.
In het half jaar elkaar 5 keer gezien en altijd leuk samen (btje soulmate achtig, zelfde kijk op het leven), communicatie verloopt vlekkeloos (allebei prima Engels), hebben elke dag contact en we gaan in de zomer hopelijk saampjes op vakantie naar een zonnige bestemming. Niks dan positiefs over haar of de Finse cultuur/mensen

Toch weet ik dat deze relatie gedoemd is te mislukken, paar voorbeelden:
1 - Ook al is Finland een Westers land, we zullen nooit dezelfde achtergrond/jeugd hebben... Daarmee bedoel ik dat we een geschiedenis samen missen: De Fabeltjeskrant, flippo's, sinterklaas... om maar wat geks te noemen: Ik kan het wel uitleggen, maar diep in m'n hart weet ik dat het niks uitmaakt... zij zal het nooit ervaren zoals ik het ervaar.
2 - Ik zal nooit of te nimmer de Finse taal machtig worden (1 van de moeilijkste talen om te leren), al zou ik nu gaan beginnen over 10 jaar spreek ik nog met een zwaar accent. M'n vriendin zei ook: die cursus is weggegooid geld;)
3 - Daarnaast zit je continu met elkaar. Het is geen normale relatie, waarbij je ff weggaat en weer terugkomt... Je moet tijd vrijmaken, iets te doen hebben... M'n vriendin woont in een redelijk grote stad in Finland, maar mijn inziens is er geen reet te beleven qua 'dingen doen' en het weer in Finland is nou ook niet dat je zegt laten we ff een ijsduik nemen...;) (al begint het nu al beter te worden).

Misschien kom ik wat negatief over... maar het gaat er uiteindelijk om dat we het leuk hebben samen...

Oja afscheid is KUT met peren
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 april 2010 @ 00:45:52 #178
284411 crew  heywoodu
pi_80468165
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:51 schreef peenvogel86 het volgende:
Hey, ook maar ff melden hier:)

Al half jaar een 'vriendin' in Finland... 'tussen haakjes' omdat het heel lastig is te definieren. Ze is helemaal geweldig: bloedmooi gezichtje, slim, lief, goddelijk lichaam, soms grappig;)... ach jullie snappen het wel.
In het half jaar elkaar 5 keer gezien en altijd leuk samen (btje soulmate achtig, zelfde kijk op het leven), communicatie verloopt vlekkeloos (allebei prima Engels), hebben elke dag contact en we gaan in de zomer hopelijk saampjes op vakantie naar een zonnige bestemming. Niks dan positiefs over haar of de Finse cultuur/mensen

Toch weet ik dat deze relatie gedoemd is te mislukken, paar voorbeelden:
1 - Ook al is Finland een Westers land, we zullen nooit dezelfde achtergrond/jeugd hebben... Daarmee bedoel ik dat we een geschiedenis samen missen: De Fabeltjeskrant, flippo's, sinterklaas... om maar wat geks te noemen: Ik kan het wel uitleggen, maar diep in m'n hart weet ik dat het niks uitmaakt... zij zal het nooit ervaren zoals ik het ervaar.
2 - Ik zal nooit of te nimmer de Finse taal machtig worden (1 van de moeilijkste talen om te leren), al zou ik nu gaan beginnen over 10 jaar spreek ik nog met een zwaar accent. M'n vriendin zei ook: die cursus is weggegooid geld;)
3 - Daarnaast zit je continu met elkaar. Het is geen normale relatie, waarbij je ff weggaat en weer terugkomt... Je moet tijd vrijmaken, iets te doen hebben... M'n vriendin woont in een redelijk grote stad in Finland, maar mijn inziens is er geen reet te beleven qua 'dingen doen' en het weer in Finland is nou ook niet dat je zegt laten we ff een ijsduik nemen...;) (al begint het nu al beter te worden).

Misschien kom ik wat negatief over... maar het gaat er uiteindelijk om dat we het leuk hebben samen...

Oja afscheid is KUT met peren
Die relatie hoeft toch helemaal niet gedoemd te zijn om te mislukken

Mijn vriendin is Braziliaanse, dus wij hebben ook niet dezelfde jeugdsentimenten maar echt heel veel maakt dat nou ook weer niet uit. Portugees is ook niet al te makkelijk (en Nederlands om te leren al helemaal niet, ook 1 van de moeilijkste naar het schijnt), maar met doorzettingsvermogen kom je een heel eind

En je moet inderdaad tijd vrijmaken als je elkaar eens ziet, wat mij ook niet al te moeilijk lijkt.
Ik heb dit jaar al 2 Formule 1 races niet gezien doordat ik met haar was, iets wat me een jaar terug onmogelijk leek (in onze eerste nacht samen ging om 4 uur de wekker om de GP van China te kijken ), maar nu wil ik haar gewoon echt wel aandacht geven en genieten van die momenten dat we samen zijn.
Formule 1 kan wel opgenomen worden

En als het geen mooi weer is ga je gewoon lekker niks liggen doen, of een beetje praten, filmpje kijken, spelletje doen. En als de zon eens schijnt ga je er lekker op uit, stukje wandelen ofzo en genieten dat je samen bent

Afscheid is inderdaad wel zwaar klote, vandaag zelf ook weer gehad.
Ze zit een jaar in Duitsland, nu zien we elkaar eens in de 2 weken een weekend, dus dit weekend ben ik daar geweest, en aan het eind van de middag heeft ze me naar de trein gebracht en ben ik vertrokken, en dat moment van gedag zeggen blijft altijd echt gruwelijk kut.
Paar dagen later gaat het altijd wel weer, maar als je eenmaal gedag hebt gezegd is de rest van die dag gewoon klote en geeft echt een wanhopig waarom-is-in-vredesnaam-het-weekend-alweer-voorbij-gevoel
Ik zat in de trein terug te denken aan vrijdagmiddag toen ik helemaal opgewonden in de trein zat omdat ik haar bijna weer zou zien, en ineens staat ze al buiten de trein naar me te zwaaien en zie ik haar pas over 2 weken weer

Maar gedoemd om te mislukken, no way
  maandag 19 april 2010 @ 04:00:03 #179
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80469352
quote:
in onze eerste nacht samen ging om 4 uur de wekker om de GP van China te kijken

Ik zette de eerste nacht As The World Turns aan voor het slapen.
Je kunt maar beter lekker jezelf zijn dacht ik zo

Verder denk ik ook niet dat het per se gedoemd is om te mislukken peenvogel86, door de dingen die je noemt. Tenzij je natuurlijk nu al zegt van 'ik heb geen zin om daar al te veel tijd in te steken'. Want zelfs als je er veel tijd en moeite in steekt is het heel erg lastig.
  maandag 19 april 2010 @ 04:57:46 #180
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_80469431
Die teringzooi uit IJsland maakt de afstand tussen ons een beetje groter. Dat klinkt raar maar toch nou het erop lijkt of er geen vliegverkeer tussen Europa en de VS mogelijk is lijkt ze nog verder weg, dus ja heb wel last van dat aswolk gezeik...
Hallon!
pi_80469451
Ik zit nu al bijna 3 weken in het buitenland in mijn eentje, door de aswolk zal het misschien wel een maand worden of langer. Twee maanden voor ik vertrok leuke vent tegen het lijf gelopen. Besloten om één en ander af te wachten tot na mijn vakantie. Ik ben er ondertussen over uit dat ik met hem verder wil. Ik mis hem enorm, had ik echt niet verwacht. Ik hoop dat hij mij net zo mist en zich gedraagt. Normaal zou ik nu alweer terug zijn zelfs...
pi_80470288
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 23:23 schreef kwiwi het volgende:

Nog niet.. maar m'n vriendin moet eigenlijk op 5 mei vanuit Johannesburg naar NL vliegen, ik hou m'n hart vast :/ Heb haar sinds de 3e week van februari niet meer gezien en kijk toch eigenlijk wel uit naar het eindpunt van dat lange wachten :/ Het is tijd voor die aswolk om de andere kant op te gaan!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 19 april 2010 @ 08:46:27 #183
284411 crew  heywoodu
pi_80470376
quote:
Op maandag 19 april 2010 08:39 schreef Earry het volgende:

[..]

Nog niet.. maar m'n vriendin moet eigenlijk op 5 mei vanuit Johannesburg naar NL vliegen, ik hou m'n hart vast :/ Heb haar sinds de 3e week van februari niet meer gezien en kijk toch eigenlijk wel uit naar het eindpunt van dat lange wachten :/ Het is tijd voor die aswolk om de andere kant op te gaan!
Gewoon met zn allen blazen
pi_80476950
Ik heb er een zwaar hoofd in... maja ik geniet er van zolang het goed gaat en ik verheug me heel erg op de zomervakantie met zn tweetjes. Misschien is het ook gedoemd te mislukken omdat ik vanaf oktober een wereldreis ga maken en ik haar dan een jaar niet zie... (dat heb ik er niet bij verteld;)

Maar zoals ik al zei, zolang het leuk is en we lol samen hebben vind ik het prima! ik probeer er zo min mogelijk bij na te denken, als ik dat doe word ik helemaal gek. Ik ben dol op die meid, maar ga er niet mijn leven voor omgooien, tenminste niet nu. En voor alle mensen hier die dat wel doen RESPECT!! ik heb alle verhalen met plezier gelezen en ik zie dat er nog veel 'moeilijkere' relaties zijn!

moi moi <- Fins voor doei
pi_80488215
Mijn vriendin zou vandaag na 2,5 week weer vertrekken. Vanochtend tevergeefs op Schiphol geweest (woon er vlakbij, dus waarom niet...) Ik heb de terugreis laten cancellen en een nieuw ticket voor aankomende zondag geboekt. Mijn vakantie qua werk zit er wel op, dus vanaf morgen kan ik me weer melden op kantoor.
pi_80493031
Mijn vriendin vertrekt donderdagnacht/vrijdagochtend vanuit Afrika. Als er dan nog geen vliegtuigen vliegen, raak ik geirriteerd.

Schijnbaar vliegen er sowieso vliegtuigen naar Barcelona, dus desnoods pak ik de auto en rijd ik die kant op. Afwachten geblazen, maar het zal wel loslopen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:15:37 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80505870
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Maharbal het volgende:
Mijn vriendin vertrekt donderdagnacht/vrijdagochtend vanuit Afrika. Als er dan nog geen vliegtuigen vliegen, raak ik geirriteerd.

Schijnbaar vliegen er sowieso vliegtuigen naar Barcelona, dus desnoods pak ik de auto en rijd ik die kant op. Afwachten geblazen, maar het zal wel loslopen.
Hopelijk hoef je niet dat hele eind te gaan rijden Maar het is wel verschrikkelijk vervelend die onzekerheid tot het laatste moment.
pi_80508617
Gelukkig is het luchtruim weer (grotendeels) open
pi_80510523
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 00:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hopelijk hoef je niet dat hele eind te gaan rijden Maar het is wel verschrikkelijk vervelend die onzekerheid tot het laatste moment.
Als het moet, dan moet het .

Het luchtruim is inderdaad weer deels open, maar het is maar de vraag hoe erg en hoe lang het schema nog in de war is/zal zijn.
pi_80527111
Heb inmiddels bijna 7 maanden een relatie met mijn vriendin in Noorwegen. Zit voor een jaar stage in Oslo en heb haar in de 2e week dat ik hier was ontmoet en het liep gelijk goed. Inmiddels beheers ik de taal bijna vloeiend (voordeel van een stage waar ze geen engels kunnen ). Maar ik merk nu wel dat ik het einde van mijn stage met tegenzin zie aankomen aangezien ik dan terug moet naar Nederland voor mijn laatste jaar studie.

Nu hebben we van het begin af gezegd dat we niet te ver vooruit willen kijken, het 'dat zien we dan wel' -idee. Maar laatste tijd toch hoop plannen aan het bedenken geweest en waarschijnlijk komt ze nu aankomende winter voor een half jaar naar Nederland. Dus hoef der maar een half jaar te missen. En als alles goed gaat ga ik daarna weer terug naar Noorwegen om hier werk te vinden.

Hoe doen jullie dat, het vooruit plannen en wat zijn jullie plannen?
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:03:27 #191
283365 OcmeRemco
Forum lurker
pi_80528904
tvp
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:35:58 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80530062
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:14 schreef Envibeesj het volgende:
Heb inmiddels bijna 7 maanden een relatie met mijn vriendin in Noorwegen. Zit voor een jaar stage in Oslo en heb haar in de 2e week dat ik hier was ontmoet en het liep gelijk goed. Inmiddels beheers ik de taal bijna vloeiend (voordeel van een stage waar ze geen engels kunnen ). Maar ik merk nu wel dat ik het einde van mijn stage met tegenzin zie aankomen aangezien ik dan terug moet naar Nederland voor mijn laatste jaar studie.

Nu hebben we van het begin af gezegd dat we niet te ver vooruit willen kijken, het 'dat zien we dan wel' -idee. Maar laatste tijd toch hoop plannen aan het bedenken geweest en waarschijnlijk komt ze nu aankomende winter voor een half jaar naar Nederland. Dus hoef der maar een half jaar te missen. En als alles goed gaat ga ik daarna weer terug naar Noorwegen om hier werk te vinden.

Hoe doen jullie dat, het vooruit plannen en wat zijn jullie plannen?
Onze plannen kunnen op dit moment maar tot volgend jaar zomer ongeveer worden gemaakt i.v.m. m'n studie. De plannen tot aan dat moment zijn in ieder geval min of meer samenwonen (deels in Cyprus, deels in Nederland). Hij is regelmatig in Nederland en ik heb 4x 2 weken tentamens het komende collegejaar (in Nederland) dus we proberen het zo te plannen dat we zoveel mogelijk samen kunnen zijn, waar dat dan ook is Gelukkig heb ik weinig tot geen colleges meer die ik hoef te volgen dus ik kan heel makkelijk een paar weken naar hem. Dat is wel een gelukje anders zou het een stuk moeilijker worden allemaal.

En op de langere termijn is het de bedoeling dat we samen een vast plekje hebben ergens een beetje centraal in West-Europa waarvandaan we beide werken/reizen. Want we zijn niet echt de types die (willen) stilzitten
pi_80531889
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:35 schreef kwiwi het volgende:
dus ik kan heel makkelijk een paar weken naar hem.
Je werkt dus niet? Hoe betaal je dan in godsnaam je tickets? Ik zou willen dat het voor mij zo makkelijk was om vrij te nemen
  dinsdag 20 april 2010 @ 19:22:28 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80532048
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 19:18 schreef Earry het volgende:

[..]

Je werkt dus niet? Hoe betaal je dan in godsnaam je tickets? Ik zou willen dat het voor mij zo makkelijk was om vrij te nemen
Klopt En met een beetje kijken naar prijzen kan ik een ticket kopen voor 180 tot 260 euro (ligt een beetje aan het seizoen, in de zomer is het duurder). Gemiddeld zal ik ongeveer 1 ticket per 2,5 a 3 maanden kwijt zijn. Dus dat is gelukkig redelijk te doen
pi_80560017
Tja mn vriendin woont in het buitenland.. maar ik zie haar zaterdag na 3 weken weer
  woensdag 21 april 2010 @ 16:58:40 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80565107
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:43 schreef tvtas het volgende:
Tja mn vriendin woont in het buitenland.. maar ik zie haar zaterdag na 3 weken weer
Waar woont ze?
pi_80568605
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Maharbal het volgende:

Met je E30?

Koning!
pi_80615062
Zo, last-minute nog een dag vrij gekregen van m'n baas. Kunnen we nog even een dagje extra genieten samen. Mijn vriendin zou afgelopen maandag na 2,5 week eigenlijk vertrekken, maar dat is verschoven naar aankomende zondag door de problemen met het vliegverkeer.

Helaas is mijn vriendin inmiddels wel bij haar familie in Nederland. Het liefst zou ik haar hier voor mezelf hebben, maar er zit niets anders op dan de laatste dagen samen te zijn, maar 's avonds weer naar huis te gaan. Ik woon namelijk nog bij mijn ouders en m'n moeder is ziek. Het is te druk voor mijn moeder om na 2,5 week nog een extra week mijn vriendin hier te laten 'logeren'. Erg jammer, maar ik heb er wel begrip voor.

Dat is dan ook gelijk het grootste probleem: wij zijn beide nog erg jong. Ik ben net 20 geworden en mijn vriendin is 19. Ik werk inmiddels wel fulltime en ben ook van plan om binnenkort op mezelf te gaan. Ik ben alleen nog wel starter met een bijpassend 'starter-salaris' en kan dus niet meer dan 400 euro missen op maandbasis voor een huis (of iets wat er op lijkt, waarschijnlijk een kamer ). Ik heb ook nog een auto die ik eigenlijk niet kan missen, maar wel erg prijzig is. Mijn vriendin studeert nog, maar we hebben beide besloten dat ze niet de volledige studie gaat afmaken. Ze maakt de eerste 3 jaar af (binnen een aantal maanden), wat een soort certificaat oplevert. Daarnaast gaat ze daar parttime werken, cursussen volgen en Nederlands leren (waar ze al mee bezig is overigens, de eerste resultaten zijn al erg goed ). Uiteindelijk is de bedoeling dat ze ergens 2012 naar Nederland komt.

Wat ik nu eigenlijk probeer te vertellen is dat onze jonge leeftijd het nog een stuk gecompliceerder maakt. Ze studeert, heeft niet zo veel geld, dus de meeste kosten zijn voor mij. Ze leeft wel zuinig en steekt alles wat ze missen kan in onze relatie. Elkaar opzoeken kost namelijk nogal wat een aantal keer per jaar. Het vereist veel werk, kracht, doorzettingsvermogen en geduld om dit alles te regelen. Als ik zou twijfelen dan zou ik stoppen. Wij praten heel serieus met elkaar en zijn ons er goed van bewust dat het niet makkelijk is. Ik weet alleen zeker dat zij het voor mij is, net als ik dat voor haar ben. We gaan er dus ook voor, om dit alles te realiseren.
pi_80682691
Vriend/vriehey, ik zal me ook maar even voorstellen.
Ik ben nu al bijna een jaar samen met mijn vriend. Ik heb hem ontmoet op vakantie vorige zomer, hij werkte daar als propper waar wij altijd op stap gingen. Toen ik hem voor de eerste keer zag dacht ik wow en savonds in de discotheek kwam hij naar me toe om te praten en dat praatje eindigde in zijn bed . Ik had een heerlijke nacht gehad en dacht dat het daar ook bij zou blijven aangezien hij werkte als propper en hij de volgende dag toch al iemand anders zou hebben.. Maar de volgende dag dat we mekaar zagen bleven we weer bij elkaar slapen en zo iedere nacht lang. Het was gewoon fantastisch, en ik werd stapel verliefd. Ik ontkende het en dacht van ja dat komt door het mooie weer, het vakantiegevoel , geen school, ect, ect.. Maar toch voelde het bij hem anders aan als bij andere jongens voorheen. De laatste dag moest ik afscheid van hem nemen en dat was het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen, we wisselden onze gsm nr's en emailadressen uit en ik vertrok terug naar belgie. Ik had het gevoel dat mijn wereld instortte en toen ik terug thuis was viel ik echt in een zwart gat. Toen ik thuis kwam vertelde ik mijn vrienden over hem, en iedereen zei hetzelfde, van denk je nu echt dat je nog toekomst met hem hebt, hij zal nu wel iemand anders hebben. En stilaan begon ik het te geloven, ik sprak hem nog wel op msn en hij zei echt van die lieve dingen van je hebt men hart gestolen en ik dacht van jaja dat zal je wel tege ieder meisje zeggen. Maar na toch weken met elkaar gesproken te hebben , vroeg hij vaak van wanneer zie ik je terug, ik wil je komen bezoeken in belgie. Het leek wel een droom, maar ik was zo bang dat hij me voor de gek of zo ging houden en tot op de dag dat hij hier stond op het vliegveld kon ik nog niet geloven dat hij echt kwam. En ja 27 december was hij hier. De week dat we hier samen waren was gewoonweg fantastisch.. En vanaf toen is het dus echt serieus tussen ons, en iedere keer als ik vakantie heb ga ik naar daar ( hij woont in barcelona) of hij naar hier, ik volg nu ook spaanse avondschool omdat ik mss wel in de toekomst daar wil wonen. Maar hoe meer we nu bij mekaar zijn hoe meer we van mekaar houden en hoe meer het afscheid nemen pijn doet. Het afscheid nemen is iedere keer verschrikkelijk . Het is nu vier dagen geleden dat ik terug ben van spanje , maar ik voel nog steeds die pijn, dat gemis, dat leeg gevoel., die onzekerheid. Soms denk ik waarom doe ik mezelf dit aan. Hij is voor mij de belangrijkste persoon in mijn leven alleen bij hem voel ik waarom ik wil leven, alleen bij hem ben ik gelukkig. Het is misschien overdreven gezegd maar toch voelt het zo aan, want als ik hier alleen ben in belgie, is alles zo saai en zo oppervlakkig. Ik probeer nu ook wel leuke dingen te doen, maar als ik op stap ga, denk ik was hij maar hier, als ik iets ga drinken en ik zie een koppel word ik gewoon misselijk en wil ik naar huis gaan. En het ergste vind ik die onzekerheid, want in mijn achterhoofd heb ik altijd dat stemmetje van is hij wel trouw? heeft hij geen andere meisjes als hij weg is?. Verschrikkelijke gedachten, maar ze komen toch bij me op. Maar daar probeer ik niet te veel aan te denken omdat ik weet dat hij van me houdt en dit niet zou doen, maar aan de andere kant mensen zijn mensen en maken vaak genoeg fouten. Maarja.. Binnen vijf weken komt hij waarschijnlijk terug naar hier voor vier dagen, net wanneer ik klaar ben met mijn examens dus dat komt goed uit. Maar die lange tijd nu wachten is verschrikkelijk, ik denk constant aan hem. En als hij mij belt alleen zijn stem horen doet me hem al zoveel missen. Maar in de zomer kan ik voor een maand bij hem blijven dus dat is fantastisch.
Voor de rest bellen wij niet iedere dag, wij bellen zelden, ook omdat ik school heb en wanneer ik thuis ben dan vertrekt hij naar zijn werk. Dus het meeste contact hebben we via msn en emails. Het doet goed om te lezen dat zoveel mensen in dezelfde situatie zitten, en dezelfde gevoelens meemaken die veel mensen niet kunnen begrijpen omdat ze het zelf niet meemaken. Besos xxxxndin in het buitenland #3
  zondag 25 april 2010 @ 00:26:26 #200
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_80683578
Meh mijn vriendin betaalt vrij veel aan al die reisjes naar NYC enzo, ik schaam me soms wel en wou dat ik beter betaald werk had. Maja ik heb vanwege allerlei omstandigheden nooit een opleiding afgemaakt behalve VWO, maar ik ga wel proberen bij de Open Universiteit te studeren.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')