abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78376882
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:09 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Niet wettelijk verplicht. Onderdeel van onze cultuur... ik kom juist op voor deze vrouwen. Dit soort dingen komen voort uit de islamitische cultuur. In landen waar homodiscriminatie en onderdrukking van vrouwen in grote mate voorkomt is de islamtische cultuur. In Turkije heb je dit bijvoorbeeld veel minder door ataturk. Maar de bergdorpjes en de nog echt islamitische landen zijn op dit soort punten gewoon veel problemen.

Dit hoort niet thuis in onze cultuur en is niet goed voor de ontwikkeling van vrouwen.
Dit soort dingen komen oorspronkelijk uit de islamitische cultuur ja. Wij hebben in onze cultuur ook veel invloeden uit het verleden. In die tijd hingen ze nog mensen op

Wat ik wil zeggen is dat dingen uit een islamitische cultuur niet per definitie slecht zijn omdat ze daar ook homo's discrimineren. En dan is er nog iets: die vrouwenonderdrukking in Nederland waar jij het over hebt lijkt in niets op de vrouwenonderdrukking in arme (islamitische) landen. Moslims in dit land kunnen amper onder onze cultuur uit, vrouwen dragen hun hoofddoekje als protest, als modieus item (dragen gewoon make up en andere vrouwelijke kledij onder dat doekje), zijn gewoon verwesterd met een tintje oosters (het hoofddoekje). Als zij dat vrijwillig doen is er niets aan de hand. En als jij hoofddoekjes wilt verbieden pak je deze vrouwen ook aan, waar je dus helemaal geen grond voor hebt.

In ons land moet je eerst zelf aangifte doen van iets dat jou overkomen is, als zo'n vrouw van haar man een hoofddoekje moet dragen maar dat dan ook met plezier voor hem doet kun jij haar niets maken. En dat zou niet moeten ook. Jij komt niet op voor die vrouwen, jij legt hun jouw denkbeelden op, precies waar jij zelf waarschijnlijk een hekel aan hebt. Pot verwijt de ketel.
pi_78376927
Stel dat we alle moskeeën in NL afbreken en de hoofddoekjes van de vrouwen aftrekken. Stel dus dat ze strafbaar zijn als ze zo'n doekje in het openbaar dragen. Wat dan? Zijn we dan weer een gelukkig land?
pi_78376948
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies.. daar creëer je misschien wel de sletterige vrouw mee zoals nu veelal onder de jeugd (en niet alleen de jeugd) voorkomt.

Sinds de emancipatie van de vrouw gaan huwelijken stuk, zijn er veel meer alleenstaanden, heb je ongelukkige kinderen van gescheiden ouders, een-ouder gezinnen, wordt er wat afgeklooid op de werkvloer. Met alle gevolgen van dien. Je kunt dus wel stellen, dat Nederland hard achteruit is gehold sinds de emancipatie zijn intrede heeft gedaan.

Misschien dat de moslims daar bang voor zijn

De vrouw hoort thuis te zorgen voor de man en de kinderen. De man brengt het geld binnen voor brood op de plank.
Door die laatste zin besef je hoop ik wel dat we jou nu niet meer serieus kunnen nemen. Wat een achterlijk en primitief beeld heb jij van de vrouw.
pi_78376987
Die Pvda'er heeft nog niet een keer gewoon direct antwoord gegeven.

Fritsma deed het voor mij boven verwachting. Ging ook echt in op de vragen en problematiek uit het publiek.

Pvda was inderdaad telkens weer aan het bagataliseren. Zware criminelen werden rotjochies....
pi_78377070
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:15 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Door die laatste zin besef je hoop ik wel dat we jou nu niet meer serieus kunnen nemen. Wat een achterlijk en primitief beeld van de vrouw heb jij.
Nee... wat doe je? Mijn nachtrust!
pi_78377096
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies.. daar creëer je misschien wel de sletterige vrouw mee zoals nu veelal onder de jeugd (en niet alleen de jeugd) voorkomt.

Sinds de emancipatie van de vrouw gaan huwelijken stuk, zijn er veel meer alleenstaanden, heb je ongelukkige kinderen van gescheiden ouders, een-ouder gezinnen, wordt er wat afgeklooid op de werkvloer. Met alle gevolgen van dien. Je kunt dus wel stellen, dat Nederland hard achteruit is gehold sinds de emancipatie zijn intrede heeft gedaan.

Misschien dat de moslims daar bang voor zijn

De vrouw hoort thuis te zorgen voor de man en de kinderen. De man brengt het geld binnen voor brood op de plank.
Wat is het punt dat je wilt maken? Ik zie hem niet. Emancipatie is mooi voor vrouwen die emancipatie willen. Als ik als seksslavin wil fungeren voor mijn man en voor hem eten wil koken en mooi wil zijn alleen voor hem en niet voor jou is dat mijn goed recht. Alleen mensen in dit topic zouden dan met vingertje naar mij willen wijzen dat ik mij niet hou aan 'onze Nederlandse culturele gewoonten waarin vrouwen móeten werken en hun haar moeten laten zien aan andere mannen'. Echt, het gaat nergens over.
pi_78377170
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee... wat doe je? Mijn nachtrust!
Oh, het was natuurlijk allemaal maar een grapje en niet serieus bedoelt
pi_78377210
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:16 schreef Miller_M het volgende:
Die Pvda'er heeft nog niet een keer gewoon direct antwoord gegeven.

Fritsma deed het voor mij boven verwachting. Ging ook echt in op de vragen en problematiek uit het publiek.

Pvda was inderdaad telkens weer aan het bagataliseren. Zware criminelen werden rotjochies....
Zware criminelen zijn moordenaars en verkrachters. Dit is huis-tuin-en-keuken-tuig.
pi_78377218
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Wat is het punt dat je wilt maken? Ik zie hem niet. Emancipatie is mooi voor vrouwen die emancipatie willen. Als ik als seksslavin wil fungeren voor mijn man en voor hem eten wil koken en mooi wil zijn alleen voor hem en niet voor jou is dat mijn goed recht. Alleen mensen in dit topic zouden dan met vingertje naar mij willen wijzen dat ik mij niet hou aan 'onze Nederlandse culturele gewoonten waarin vrouwen móeten werken en hun haar moeten laten zien aan andere mannen'. Echt, het gaat nergens over.
Vrouwen in de maatschappij zijn gevaarlijk. Het is als olie op het vuur. De man zijn kracht en zicht vertroebelen, waardoor het bergafwaarts zal gaan met de maatschappij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 00:20:38 ]
pi_78377276
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:18 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je hebt je maar te houden aan onze culturele gewoontes, en als je dat niet zint heb je hier helemaal niks te zoeken. Zo moeilijk is dat niet.
pi_78377280
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:19 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Oh, het was natuurlijk allemaal maar een grapje en niet serieus bedoelt
Ja.
pi_78377322
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:21 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Je hebt je maar te houden aan onze culturele gewoontes, en als je dat niet zint heb je hier helemaal niks te zoeken.
Natuurlijk niet, engerd. Je hebt je te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dat is alles.
pi_78377355
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:14 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dit soort dingen komen oorspronkelijk uit de islamitische cultuur ja. Wij hebben in onze cultuur ook veel invloeden uit het verleden. In die tijd hingen ze nog mensen op

Wat ik wil zeggen is dat dingen uit een islamitische cultuur niet per definitie slecht zijn omdat ze daar ook homo's discrimineren. En dan is er nog iets: die vrouwenonderdrukking in Nederland waar jij het over hebt lijkt in niets op de vrouwenonderdrukking in arme (islamitische) landen. Moslims in dit land kunnen amper onder onze cultuur uit, vrouwen dragen hun hoofddoekje als protest, als modieus item (dragen gewoon make up en andere vrouwelijke kledij onder dat doekje), zijn gewoon verwesterd met een tintje oosters (het hoofddoekje). Als zij dat vrijwillig doen is er niets aan de hand. En als jij hoofddoekjes wilt verbieden pak je deze vrouwen ook aan, waar je dus helemaal geen grond voor hebt.

In ons land moet je eerst zelf aangifte doen van iets dat jou overkomen is, als zo'n vrouw van haar man een hoofddoekje moet dragen maar dat dan ook met plezier voor hem doet kun jij haar niets maken. En dat zou niet moeten ook. Jij komt niet op voor die vrouwen, jij legt hun jouw denkbeelden op, precies waar jij zelf waarschijnlijk een hekel aan hebt. Pot verwijt de ketel.
Als jij je huis niet uit mag kan je lastig aangifte doen. Vroeger had je dit soort dingen ook in onze samenleving, alleen wij zijn door de verlichting gegaan. Dat is bij de islam nog niet gebeurd, het is een achterlopende cultuur.

Ik wil helemaal geen hoofddoekjes verbieden. Wij hebben in onze cultuur inderdaad veel invloeden uit het verleden. Ons heeft het ook wat gebracht... alle grote ontwikkelingen waar iedereen heel blij mee is zijn tenslotte in het westen uitgevonden. Daarom willen ze ook massaal naar het westen komen Ik heb niks tegen islamieten, de meeste doen gewoon goed mee. Echter het gaat hier niet om dat deel waar het reuze goed mee gaat. Als ik naar Italie verhuis, leer ik daar de taal. Er is daar geen gigantische kloof met de cultuur dus veel zal ik me niet hoeven aan te passen. Een islamtisch land zou ik niet gaan wonen dus hoef ik mij ook niet grandioos aan te passen. Ik wil ook niemand het land uit trappen die we hier hebben binnen gelaten. Het is ook alleen maar praten wat je kan doen - wat soms heel frustrerend is - met deze mensen. De dialoog open houden en dat vind ik jammer van wilders want die doet dat niet. Fortuyn deed dat wel. De oplossing ligt bij praten maar niet bij het ontkennen van de problemen.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_78377371
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:21 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Je hebt je maar te houden aan onze culturele gewoontes, en als je dat niet zint heb je hier helemaal niks te zoeken.
Waarom mag een vrouw wel crack roken en haar kontje verkopen, maar als die zelfde vrouw ineens een hoofddoekje draagt, dan is het een probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 00:23:19 ]
pi_78377509
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, engerd. Je hebt je te houden aan de Nederlandse wetgeving. Dat is alles.
Ahw gut, een beetje kritiek en je probeert gelijk persoonlijk te worden

Ik vind het eerder eng als je als man er alles aan doet je vrouw weg te houden van de samenleving omdat er anders toevallig wel is een andere man naar zou kunnen kijken.
pi_78377546
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:22 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Als jij je huis niet uit mag kan je lastig aangifte doen. Vroeger had je dit soort dingen ook in onze samenleving, alleen wij zijn door de verlichting gegaan. Dat is bij de islam nog niet gebeurd, het is een achterlopende cultuur.

Ik wil helemaal geen hoofddoekjes verbieden. Wij hebben in onze cultuur inderdaad veel invloeden uit het verleden. Ons heeft het ook wat gebracht... alle grote ontwikkelingen waar iedereen heel blij mee is zijn tenslotte in het westen uitgevonden. Daarom willen ze ook massaal naar het westen komen Ik heb niks tegen islamieten, de meeste doen gewoon goed mee. Echter het gaat hier niet om dat deel waar het reuze goed mee gaat. Als ik naar Italie verhuis, leer ik daar de taal. Er is daar geen gigantische kloof met de cultuur dus veel zal ik me niet hoeven aan te passen. Een islamtisch land zou ik niet gaan wonen dus hoef ik mij ook niet grandioos aan te passen. Ik wil ook niemand het land uit trappen die we hier hebben binnen gelaten. Het is ook alleen maar praten wat je kan doen - wat soms heel frustrerend is - met deze mensen. De dialoog open houden en dat vind ik jammer van wilders want die doet dat niet. Fortuyn deed dat wel. De oplossing ligt bij praten maar niet bij het ontkennen van de problemen.
Heb jij nou last van die oude Turk in de tram die amper Nederlandsj spreek of gaat het ergens anders om? Misschien om de jeugd die amper te handhaven is, maar wel Nederlands spreekt?
pi_78377677
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:22 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Nogmaals: jij hebt het over excessen, niet iedere moslima in Nederland 'mag haar huis niet uit'. Daarmee valt het hele PVV standpunt dat 'de islamisering moet stoppen'. Dit is niet dé islamisering, dit zijn uitzonderingen. Die moeten net zo worden aangepakt, individueel, als Nederlandse vrouwen die worden mishandeld of van hun vrijheid worden beroofd. Dit is geen islamitisch probleem, dit is een probleem van gekken. Dat aan een godsdienst koppelen en als gevolg daarvan de godsdienst gaan aanpakken werkt averechts en is zo goed als onmogelijk.
quote:
Het gaat inderdaad niet om het deel waar het goed mee gaat, die hoeven niet te worden aangepakt. Doe dat dan ook niet. Wilders doet dat wel, realiseer je je dat of ben jij niet pro-PVV?
Ik ontken geen problemen overigens, wel als het gaat om gescheiden zwemmen en hoofddoekjes, maar dat terzijde. Ik ontken geen problemen maar ik ontken wel dat de oplossingen die Wilders biedt oplossingen zijn. Dat zijn geen oplossingen en ze zijn onmogelijk uit te voeren. En dat laatste snappen zijn kiezers niet. Ja, hij kan de problemen (op geheel eigen schijnbaar aantrekkelijke wijze ) benadrukken, meer niet. Daar stem je toch niet op.
pi_78377758
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb jij nou last van die oude Turk in de tram die amper Nederlandsj spreek of gaat het ergens anders om? Misschien om de jeugd die amper te handhaven is, maar wel Nederlands spreekt?
Ik had het hier voornamelijk over vrouwen.

Zoals ik eerder al zei ging het mij voornamelijk niet om turken. Turkije heeft ataturk gehad en is een modern land geworden. De criminaliteitscijfers zijn een probleem dat helaas deels samenhangt met cultuur. Statistieken wijzen dit uit, kan ik ook niet mooier maken dat het is. Grootste problemen liggen daarbij bij de antilianen en marrokanen. Ik ben geen racist, die verbanden in criminaliteit zijn er nou eenmaal. Die zitten namelijk helaas aan de onderkant van de samenleving.... waarom zitten ze daar? Omdat ze niet goed meedraaien in de cultuur, waarom is dat zo? Omdat er een kloof zit tussen de culturen.
pi_78377844
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:25 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Ahw gut, een beetje kritiek en je probeert gelijk persoonlijk te worden

Ik vind het eerder eng als je als man er alles aan doet je vrouw weg te houden van de samenleving omdat er anders toevallig wel is een andere man naar zou kunnen kijken.
Dan doe jij dat toch niet? Als een andere vrouw beslist dat zij niet wil dat andere mannen naar haar kijken, dan mag dat. Of dat nou Nederlandse cultuur of buitenlandse cultuur is.

Ik kreeg geen kritiek, of althans, je probeerde te bekritiseren maar het klopt eenvoudigweg niet. Je hebt je niet aan onze cultuur te houden, dat is onzin, ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is de verplichting niet. Als ik liever pizza wil eten in plaats van boerenkool, mag dat. Als ik een doek op mijn kop wil doen in plaats van mijn haar aan iedere man te laten zien, mag dat. Dat mag bij sommige werkgevers niet, dat vind ik volkomen begrijpelijk en terecht, maar het is míjn goed recht om dat in mijn privéleven te doen. Als ik dat zou willen
pi_78377884
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nogmaals: jij hebt het over excessen, niet iedere moslima in Nederland 'mag haar huis niet uit'. Daarmee valt het hele PVV standpunt dat 'de islamisering moet stoppen'. Dit is niet dé islamisering, dit zijn uitzonderingen. Die moeten net zo worden aangepakt, individueel, als Nederlandse vrouwen die worden mishandeld of van hun vrijheid worden beroofd. Dit is geen islamitisch probleem, dit is een probleem van gekken. Dat aan een godsdienst koppelen en als gevolg daarvan de godsdienst gaan aanpakken werkt averechts en is zo goed als onmogelijk.
[..]

Het gaat inderdaad niet om het deel waar het goed mee gaat, die hoeven niet te worden aangepakt. Doe dat dan ook niet. Wilders doet dat wel, realiseer je je dat of ben jij niet pro-PVV?
Ik ontken geen problemen overigens, wel als het gaat om gescheiden zwemmen en hoofddoekjes, maar dat terzijde. Ik ontken geen problemen maar ik ontken wel dat de oplossingen die Wilders biedt oplossingen zijn. Dat zijn geen oplossingen en ze zijn onmogelijk uit te voeren. En dat laatste snappen zijn kiezers niet. Ja, hij kan de problemen (op geheel eigen schijnbaar aantrekkelijke wijze ) benadrukken, meer niet. Daar stem je toch niet op.
Ik stem geen Wilders. Ik was pro Fortuyn maar Wilders en Fortuyn zijn een groot verschil. Momenteel weet ik niet waar ik op zou stemmen, ik vind het helaas allemaal momenteel niks.
pi_78377937
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:31 schreef Stiggie het volgende:

[..]

Ik had het hier voornamelijk over vrouwen.

Zoals ik eerder al zei ging het mij voornamelijk niet om turken. Turkije heeft ataturk gehad en is een modern land geworden. De criminaliteitscijfers zijn een probleem dat helaas deels samenhangt met cultuur. Statistieken wijzen dit uit, kan ik ook niet mooier maken dat het is. Grootste problemen liggen daarbij bij de antilianen en marrokanen. Ik ben geen racist, die verbanden in criminaliteit zijn er nou eenmaal. Die zitten namelijk helaas aan de onderkant van de samenleving.... waarom zitten ze daar? Omdat ze niet goed meedraaien in de cultuur, waarom is dat zo? Omdat er een kloof zit tussen de culturen.
Dus... schaf de hoofddoekjes af en ga verplicht op Nederlandse les.

Dat is eigenlijk wat je zegt in je diverse posts. Zie je nou hoe belachelijk het is?

Oh.. en Turkije een modern land? Een deeltje misschien ja. Marmaris, Alanya, Bodrum...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 00:38:13 ]
pi_78378053
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wat je zegt in je diverse posts. Zie je nou hoe belachelijk het is?

Oh.. en Turkije een modern land? Een deeltje misschien ja.
Waarom is het in vredesnaam belachelijk zijn om iemand te verplichten de taal van het land te leren spreken?
pi_78378056
quote:

[..]

Nee dat zeg ik helemaal niet. Dat is wat je wil zien. Verplicht op Nederlandse les lijkt me trouwens niet slecht. Ik vind het niet slecht om te investeren in deze mensen zodat ze nog optimaal kunnen functioneren in de maatschappij.
pi_78378170
quote:

[..]

Oh.. en Turkije een modern land? Een deeltje misschien ja. Marmaris, Alanya, Bodrum...
Istanbul is ook een moderne stad.
Vergelijk het met irak, iran, afghanistan, marokko etc. Ja een modern land.
pi_78378185
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:38 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Waarom is het in vredesnaam belachelijk om iemand te verplichten de taal van het land te leren spreken?
Niets, maar jullie doen hier net alsof de problemen daarvandaan komen. Ik probeer jullie te laten zien dat jullie niet naar de oorzaak van de problemen kijken. Alsof een hoofddoekverbod ook maar iets gaat doen aan het probleem met de Marokkanen en Antilianen. Jezus zeg...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')