abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143273719
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:38 schreef egelhond het volgende:
3 augustus komen wij aan in Vancouver na een week New York bezichtigd te hebben.
We hebben dan 19 dagen om per auto naar Calgary te reizen.

Vancouver
Pacific Rim/ Tofino
Campbell River (orka tour)
Lund ( 2 daagse kayak tocht)
Whistler
Wells Gray NP
Jasper
Banff
Calgary

Heb er veel zin in.
Voor de mensen die het nog niet wisten. Per 1 mei is er een nieuwe attractie in de Rockies: Glacier Skywalk.
[ afbeelding ]
http://www.brewster.ca/ro(...)ies/glacier-skywalk/
Had dit inderdaad ook al gezien. Hoop er over 2 weken te zijn. !
pi_143346330
quote:
14s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:

- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.

Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.

Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
Eind september wordt halverwege oktober. Vancouver (en omgeving) lijkt me het tofst, maar qua neerslag kan het in die periode verrot zijn. Een optie is ook nog Montreal, Mont Tremblant en Ottawa. Iets goedkoper en wat minder ver. Toronto spreekt me momenteel iets minder aan. Tot slot zou VS ook kunnen, maar wil echt heel graag een keer naar Canada.

Wat zouden jullie doen? Nog andere suggesties?
pi_143419403
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:33 schreef TvhN het volgende:

[..]

Eind september wordt halverwege oktober. Vancouver (en omgeving) lijkt me het tofst, maar qua neerslag kan het in die periode verrot zijn. Een optie is ook nog Montreal, Mont Tremblant en Ottawa. Iets goedkoper en wat minder ver. Toronto spreekt me momenteel iets minder aan. Tot slot zou VS ook kunnen, maar wil echt heel graag een keer naar Canada.

Wat zouden jullie doen? Nog andere suggesties?
Waarschijnlijk ga ik voor Montreal en omgeving, 10 dagen. Iemand hier die tips kan geven?
pi_143425564
Ah ja, zoals ook in het andere topic

1. Poutine eten bij Poutineville, ijsje in Little Italy, ontbijten bij Tim Hortons, iets onbegrijpelijks eten in Chinatown / Koreatown
2. Bixi huren
3. Mont Real oplopen voor uitzicht
4. Verdwalen in de ondergrondse tunnels met winkelcentra
5. Rondje fietsen over Circuit Gilles Villeneuve op Ile de Notre Dame (heen over de brug, terug langs Habitat 67)
6. Olympisch stadion bekijken (als het niet weer in gebruik is voor opnamen voor een apocalyptische zombiefilm). Als je geld over hebt, de duurste lift ter wereld nemen.
7. appartement regelen via airbnb
8. afhankelijk van eigen interesse: spoorwegmuseum, kunstmuseum, architectuurinstituut, winkels kijken
pi_143426183
quote:
3s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:54 schreef DutchTrain het volgende:
Ah ja, zoals ook in het andere topic

1. Poutine eten bij Poutineville, ijsje in Little Italy, ontbijten bij Tim Hortons, iets onbegrijpelijks eten in Chinatown / Koreatown
2. Bixi huren
3. Mont Real oplopen voor uitzicht
4. Verdwalen in de ondergrondse tunnels met winkelcentra
5. Rondje fietsen over Circuit Gilles Villeneuve op Ile de Notre Dame (heen over de brug, terug langs Habitat 67)
6. Olympisch stadion bekijken (als het niet weer in gebruik is voor opnamen voor een apocalyptische zombiefilm). Als je geld over hebt, de duurste lift ter wereld nemen.
7. appartement regelen via airbnb
8. afhankelijk van eigen interesse: spoorwegmuseum, kunstmuseum, architectuurinstituut, winkels kijken
Super, bedankt! Krijg er al erg veel zin in. _O_
  maandag 25 augustus 2014 @ 00:07:20 #206
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_143800824
Nu 2 dagen terug van 3 weken Canada.
Het was heel erg mooi.
Begin van de reis in vancouver was het boven de 30 graden. Eind van de reis in Banff nog maar 7 graden en regen.
Minpunt is dat we geen beren gezien hebben, pluspunt is dat we wel weer orkas van heel dichtbij mee hebben mogen maken. Zie filmpje:

Canada is mooi en duur. Maar zou geen 2e bezoek gaan doen. Wat dat betreft heeft usa veel meer te bieden. Daar zijn alle parken verschillend. In canada zijn bv banff en jasper zowat hetzelfde. Bergen en meertjes.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:44:27 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143845395
Ik ben begin deze maand ook terug gekomen van Canada. Begonnen in Calgary, dan banff en jasper, door naar sun peaks, Vancouver, Vancouver island, Whistler en toen weer Vancouver en vanuit daar naar huis.

Mooie reis, super weer gehad, elke dag stralende zon en warm. Ik ben ooit aan de oostkust geweest als onderdeel van een rondreis door oosten van VS en Canada.

Nu ben ik klaar met Canada.ik ga toch liever weer naar Amerika :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_144798800
Wat moet je bij de Niagara Falls echt zien/doen? Zit sowieso te denken aan Maid of the Mist en Journey Behind the Falls.
pi_144807796
Beide leuk om eens gedaan te hebben. Verder zijn de watervallen verlicht 's avonds, dus dan is het ook wel aan te raden om een rondje aan de Canadese kant te lopen. De Rainbow Bridge oversteken zou ik niet doen. Aan de andere kant (de VS) valt weinig te beleven en het is wat gedoe met de grenscontrole en de te betalen tol.
Voor de rest zeker een rondje lopen door het stadje, vrij absurde commercie...
pi_144832176
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 22:56 schreef DutchTrain het volgende:
Beide leuk om eens gedaan te hebben. Verder zijn de watervallen verlicht 's avonds, dus dan is het ook wel aan te raden om een rondje aan de Canadese kant te lopen. De Rainbow Bridge oversteken zou ik niet doen. Aan de andere kant (de VS) valt weinig te beleven en het is wat gedoe met de grenscontrole en de te betalen tol.
Voor de rest zeker een rondje lopen door het stadje, vrij absurde commercie...
Ben je ook in de Skylon Tower geweest?
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 11:07:40 #211
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_144847942
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:42 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ben je ook in de Skylon Tower geweest?
Is dat die tower waar je boven in kunt eten met uitzicht op de falls? Dat heb ik gedaan. Is niet heel erg bijzonder ofzo maar als je er dan toch bent ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_144850527
Sinds zondag ook weer terug van een kleine rondreis door voornamelijk Ontario.
Begonnen in Toronto, camper opgehaald in Bolton en vervolgens doorgereden naar Niagara Falls. Vervolgens richting Montreal, Ottawa, Algonquin Park en Sudbury. Daarna weer richting Toronto.
Mooie reis gehad, weer was echt super de eerste twee weken maar de derde week begon de herfst toch te komen. Ook nog nachtje op Manotoulin Island geweest, blijft een prachtige omgeving.

Niagara Falls had ik al eens bezocht en het is nog altijd dezelfde kermis. Langs de watervallen lopen blijft dan wel een mooi uitzicht maar daarmee is ook alles gezegd,
pi_144866582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Is dat die tower waar je boven in kunt eten met uitzicht op de falls? Dat heb ik gedaan. Is niet heel erg bijzonder ofzo maar als je er dan toch bent ;)
Ja. Sla het waarschijnlijk toch maar over.
pi_144866734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:34 schreef Professional het volgende:
Sinds zondag ook weer terug van een kleine rondreis door voornamelijk Ontario.
Begonnen in Toronto, camper opgehaald in Bolton en vervolgens doorgereden naar Niagara Falls. Vervolgens richting Montreal, Ottawa, Algonquin Park en Sudbury. Daarna weer richting Toronto.
Mooie reis gehad, weer was echt super de eerste twee weken maar de derde week begon de herfst toch te komen. Ook nog nachtje op Manotoulin Island geweest, blijft een prachtige omgeving.

Niagara Falls had ik al eens bezocht en het is nog altijd dezelfde kermis. Langs de watervallen lopen blijft dan wel een mooi uitzicht maar daarmee is ook alles gezegd,
Tof. Ik ga Montreal -> Ottawa -> Toronto -> Montreal doen. Met exursies naar o.a. Niagara Falls en Laurentians, Mont Tremblant national park.

Wat vond je van Montreal en Toronto? En nog beren gezien in Algonquin Park?
pi_144883062
quote:
14s.gif Op woensdag 24 september 2014 19:39 schreef TvhN het volgende:

[..]

Tof. Ik ga Montreal -> Ottawa -> Toronto -> Montreal doen. Met exursies naar o.a. Niagara Falls en Laurentians, Mont Tremblant national park.

Wat vond je van Montreal en Toronto? En nog beren gezien in Algonquin Park?
Toronto blijf ik een toffe stad vinden, maar ben bevooroordeeld omdat ik heel vaak in die stad ben geweest en de omgeving goed ken. Maar blijf het elke keer tof vinden om door de stad te slenteren en nieuwe dingen te zien. Distillery District was ik nog nooit geweest maar erg leuk om eens te zien. Ook eindelijk eens de Hop On Hop Off bus gepakt, dan zie je sowieso alle bekende trekpleisters. Hadden via AirBNB een appartement gepakt midden in de stad dus konden alles goed te voet verkennen, plus weer was ook nog eens super.

Montreal vond ik zelf persoonlijk minder. Je merkt wel direct dat de sfeer anders is als in steden zoals Ottawa en Toronto. We hebben door Old Montreal gelopen, Notre Dame bekeken en besproken en Rue de Catherine wat de grote winkelstraat is. Maar ik was/ben niet onder de indruk van Montreal. Ottawa daarentegen vond ik wel weer erg leuk om te bezoeken.

Helaas geen beren gezien, maar ze waren wel gesignaleerd in de omgeving waar we zaten (East Gate). Wel genoeg andere dieren gezien zoals vossen, eekhoorns, dassen en reeën.
pi_144916057
Montreal kent ook dezelfde soort leuk buurtjes als Toronto, maar ze liggen net wat verder fietsen uit het centrum. De gratis tripadvisor city guide van Montreal kan je nog wel naar bijzondere plekken sturen...

Skylon tower ben ik niet geweest
  zondag 16 november 2014 @ 11:46:25 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146706190
ff kicken :)

Iemand nog mooie verblijfadressen New Brunswick/Nova Scotia/ Prince Edward Island?
Kosten maakt niet zoveel uit.
Willen volgend jaar mei daar eens wat rondtuffen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 november 2014 @ 09:19:38 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146862202
Is het Canada topic helemaal ingesneeuwd?

Niemand?
pi_146866628
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:

Niemand?
Ik kan je helaas niet helpen hiermee. Lijkt me wel een toffe reis!
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:58:35 #220
62913 Blik
The one and Only!
pi_146867189
quote:
12s.gif Op vrijdag 21 november 2014 09:19 schreef Hyperdude het volgende:

Niemand?
Probleem is dat er waarschijnlijk maar weinig mensen daar geweest zijn :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 13:01:42 #221
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_146867247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Probleem is dat er waarschijnlijk maar weinig mensen daar geweest zijn :)
En ik maar denken dat er hier alleen maar globetrottende grootverdieners rondhangen. :)

Maar wel lekker, weinig Nederlanders tegen komen op je vakantie. 4% van de bevolking daaro is Nederlands las ik. Misschien gewoon een telefoonboek (bestaan die nog?) pakken en de eerste de beste Nederlandse naam bellen daaro? :P
  zaterdag 22 november 2014 @ 17:12:43 #222
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146902054
Ja valt me op dat op zelfs de canada sites het erg rustig is. Zo jammer Canada is zo mooi! Maargoed ook wel erg dure reis. Ben toch wat nederlanders tegengekomen, je komt ze meestal tegen bij excursies. Tijdens het raften, orka tour en die dingen waren er bijna alleen maar nederlanders.

Zo kom je gezinnen met 3 of 4 kinderen tegen die deze reis doen en daar ff 20.000 euro voor neerleggen.

Ook wel grappig toen wij er waren, waren de opnames van Geraldine vs Ruben dat nu iedere maandag word uitgezonden op bnn. Ruben was gewoon met zijn familie daar op onze kosten, kindjes stonden naast de kant papa aan te moedigen met het houtzagen dat volgens mij maandag word uitgezonden.
pi_146902546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:12 schreef egelhond het volgende:
Ja valt me op dat op zelfs de canada sites het erg rustig is. Zo jammer Canada is zo mooi! Maargoed ook wel erg dure reis. Ben toch wat nederlanders tegengekomen, je komt ze meestal tegen bij excursies. Tijdens het raften, orka tour en die dingen waren er bijna alleen maar nederlanders.

Zo kom je gezinnen met 3 of 4 kinderen tegen die deze reis doen en daar ff 20.000 euro voor neerleggen.

Ook wel grappig toen wij er waren, waren de opnames van Geraldine vs Ruben dat nu iedere maandag word uitgezonden op bnn. Ruben was gewoon met zijn familie daar op onze kosten, kindjes stonden naast de kant papa aan te moedigen met het houtzagen dat volgens mij maandag word uitgezonden.
Ik ben in drie weken Canada geen enkele Nederlander tegen gekomen, ook bij excursies niet. Heerlijk!

Sowieso weinig Europese toeristen. Vooral heel erg veel Aziaten, maar die komen toch niet verder dan de standaard toeristenplaatsen waar de touringcar ze brengt, en op wandelroutes kom je ze al helemaal niet tegen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_146902633
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:29 schreef koei het volgende:

[..]

Ik ben in drie weken Canada geen enkele Nederlander tegen gekomen, ook bij excursies niet. Heerlijk!
Ik in twee weken ook niet. Moet daar wel bij vermelden dat ik er halverwege oktober was. Veel Aziaten inderdaad.
  zaterdag 22 november 2014 @ 17:57:35 #225
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_146903461
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:29 schreef koei het volgende:

[..]

Sowieso weinig Europese toeristen. Vooral heel erg veel Aziaten, maar die komen toch niet verder dan de standaard toeristenplaatsen waar de touringcar ze brengt, en op wandelroutes kom je ze al helemaal niet tegen.
Veel aziaten wonen in canada. Vancouver stikt het de moord van. En in Banff/jasper kwamen we aziatisch gezin tegen die hadden 6000 km gereden om daar 2 weken te gaan kamperen met hun gezin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')