Hehe de back-alley op je foto ziet er eigenlijk helemaal niet zo sketchy uit, maar vrij netjes! Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken van enkele back alleys hier down-town als ik zodrekt van mn werk af kom. Iig veel meer troep, dumpsters en graffiti.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:54 schreef tevebe het volgende:
[..]
Dat kan ookIn Calgary, Montreal, Toronto heb ik ze niet gezien, maar laten we het houden op typisch Canadees. Feit is dat het er sketchy uitziet
Calgary vind ik zowiezo een stuk opgeruimder en schoner dan menig Canadeze stad, en de meeste Canadeze steden vind ik weer een stuk schoner dan menig Europese stad. Maar ik ben nooit in een achterbuurt van Toronto of Montreal geweest, dus misschien is het daar net zo smerig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Montreal heeft genoeg sketchy plekjes, net als Toronto trouwens (tijdje gewoond in het verleden). Calgary is wat platter, misschien dat dat scheelt.
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens, hoewel dat richting de achterbuurten inderdaad wel eens andersom kan zijn. Ik vond Montreal vooral prettig om te wonen, de "Ghetto" is echt een super leuke plek om zitten.quote:Op donderdag 11 maart 2010 00:19 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Calgary vind ik zowiezo een stuk opgeruimder en schoner dan menig Canadeze stad, en de meeste Canadeze steden vind ik weer een stuk schoner dan menig Europese stad. Maar ik ben nooit in een achterbuurt van Toronto of Montreal geweest, dus misschien is het daar net zo smerig.
De reis was met een organisatie, laatste paar jaar zo Alaska en West Canada gezien en bevalt prima. Weet nu naar welke plekken ik later nog een keer terug wil komenquote:Op woensdag 10 maart 2010 22:14 schreef jeroen1976 het volgende:
Helemaal top mouzzer! Jammer idd van de bosbranden, daar had ik ook vaak last van toen in ik meer noordelijk woonde.
Zo'n grizzly is altijd gaaf ja, als je veilig in de auto zit. Vorig jaar zomer waren we aan het wandelen in een bos dichtbij mn vriendins vader huis en na een uur lopen in de wildernis, ver van de bewoonde wereld zagen we opeens een grote hoop verse berenpoep, en overal pas geknakte takken en boompjes. Dan wordt je opeens een stuk allerter en had je toch maar beter een geweer kunnen meenemen.(Mijn vriendin heeft een vergunning
). Gelukkig de beer niet tegengekomen.
Heb je die tour met een organisatie gedaan of op eigen houtje?
Heb ik een paar winters geleden gedaan, daarna doorgereden naar San Francisco. Leuke route, hoewel het 's winters tussen Calgary en Vancouver natuurlijk voornamelijk veel sneeuw is... Wel lekker rijden in een grote 4x4.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:26 schreef Sayenne het volgende:
Wij gaan ook weer naar Canada in juli![]()
We beginnen in Calgary en eindigen in Vancouver. We hebben een huurauto en overnachten in motels. Hoe we precies van Calgary naar Vancouver rijden weten we nog niet, dat zien we daar wel![]()
Ja, had weinig last. Ligt wel overal sneeuw, dus je moet even wennen aan het 120km/uur rijden over de sneeuwvlaktes. Maar vaak lege, erg brede wegen, dus vrij ontspannen. Westkust van de VS ook erg mooi in de winter, beetje verlaten, maar dat heeft wel wat.quote:Op donderdag 29 april 2010 16:51 schreef Sayenne het volgende:
@Drive-r: Lijkt me heel mooi in de winter, vooral de rockies met sneeuw!
Kon je wel overal komen? Geen wegen afgesloten ivm sneeuw?
Zoek naar een combinatie of multi-stop ticket, bijvoorbeeld op KILROY. Je zou ook een flexibel retourticket kunnen kopen, dat je tegen betaling van 50 euro oid kan wijzigen als je plannen veranderen. Dan binnen N-A op zoek naar losse tickets, al is vliegen binnen Canada niet goedkoop. Toronto - Vancouver is vaak duurder dan Toronto - Amsterdam.quote:Op woensdag 2 juni 2010 11:44 schreef Vogel87 het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het volgende: als ik klaar ben met mijn semester studeren, wil ik rond half december waarschijnlijk richting West-Canada (Calgary, Edmonton of Vancouver). Ik weet nu alleen nog niet precies wanneer, hoe ik dit ga doen en of dit qua tijd mogelijk is tegen die tijd.
Je moet echter bij vertrek richting Canada of VS ook een retourticket overleggen als bewijs dat je het land weer gaat verlaten binnen een half jaar. Weet iemand hoe je dat laatste kunt omzeilen? Bovendien vlieg ik liefst via Detroit weer verder ergens anders heen, omdat dat simpelweg veel goedkoper is, maar ik vraag me dus af of ik dan niet in de problemen kom als ik met een enkele reis naar Toronto ga.
Is helaas vrijdag overledenquote:Op donderdag 29 april 2010 16:51 schreef Sayenne het volgende:
@Hi_flyer: Dat is vervelend nieuws![]()
Ik hoop voor je dat je hem nog kunt zien in september.
Gecondoleerd. Het is wel erg cru dat je het maar net niet hebt gered nog bij hem langs te gaan. Maar wellicht leer je wel het land beter kennen waar hij blijkbaar van hield.quote:Op woensdag 2 juni 2010 19:44 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Is helaas vrijdag overleden![]()
Anyway, we zullen alsnog tijd tekort hebben...
Bedankt! Ik heb echter nu een goedkoop enkeltje gevonden naar Toronto, is het dan ook voldoende om een retourtje vanuit New York te overleggen of moet je per-se een retourtje vanuit Canada tonen? Dit laatste kan ik namelijk nergens vinden op Google. Het is voor mij veel goedkoper om van Canada naar Amerika (New York) te reizen en van daaruit weer terug naar Europa te gaan. Ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 2 juni 2010 18:20 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Zoek naar een combinatie of multi-stop ticket, bijvoorbeeld op KILROY. Je zou ook een flexibel retourticket kunnen kopen, dat je tegen betaling van 50 euro oid kan wijzigen als je plannen veranderen. Dan binnen N-A op zoek naar losse tickets, al is vliegen binnen Canada niet goedkoop. Toronto - Vancouver is vaak duurder dan Toronto - Amsterdam.
Een enkele reis naar Canada boeken is bijna onmogelijk, en ze mogen (en doen dat gewoon ook) je toegang weigeren. Een retour/multi stop/combinatie ticket is een vereiste.
Bij welke maatschappij kan jij een enkeltje Toronto boeken?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 23:36 schreef Vogel87 het volgende:
[..]
Bedankt! Ik heb echter nu een goedkoop enkeltje gevonden naar Toronto, is het dan ook voldoende om een retourtje vanuit New York te overleggen of moet je per-se een retourtje vanuit Canada tonen? Dit laatste kan ik namelijk nergens vinden op Google. Het is voor mij veel goedkoper om van Canada naar Amerika (New York) te reizen en van daaruit weer terug naar Europa te gaan. Ik ben erg benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |