Het ligt er aan hoe aktief je wilt zijn denk ik! Mijn laatste langere on-the-road vakantie in AB en BC (en een stukje Washington/Idaho in the US) vond ik krap aan met de 3 weken die ik had, ik had het gevoel dat ik mij teveel moest haasten om van plaats A naar plaats B te rijden en we toch wel erg veel in de auto zaten. Ik heb wel veel gewandeld/geklommen/ de natuur in gegaan enzo (en dan bedoel ik van 8 uur 's morgens tot 8 uur 's avonds backpacken), maar als je daar geen zin in hebt dan zijn 18 dagen wel genoeg denk ik zo.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:10 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn 18 dagen genoeg of toch een weekje langer. Etc. etc.
Ja inderdaad, en door de bergen heen gaat sowieso langzamer, helemaal als je in de houtkap gebieden komt en een uur achter een aantal logging vrachtwagens hangt. Ik had ook graag de wat noordelijkere Rockies gezien maar daar is het nog steeds niet van gekomen. Volgens mij zijn daar ook een stuk minder toeristen en magistraal mooi met nog meer ongerepte natuurgebieden (Mount Robson, Wilmore Wilderness Park, etc.).quote:Op woensdag 7 januari 2015 04:04 schreef BenD het volgende:
Je vergist je gewoon erg snel over de afstanden
- Stanley Park per fiets inclusief Lions Gate bridge en Prospect point, trek daar gerust een middag /dag voor uit, je kunt daar heerlijk genieten en tot rust komen. Daarna in English Bay relaxen.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:51 schreef TvhN het volgende:
Wat moet je in Vancouver en omgeving echt zien/doen?
Super, bedankt! Op dit moment ziet de planning er zo uit (dit wordt nog aangepast):quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:22 schreef maerk het volgende:
[..]
- Stanley Park per fiets inclusief Lions Gate bridge en Prospect point, trek daar gerust een middag /dag voor uit, je kunt daar heerlijk genieten en tot rust komen. Daarna in English Bay relaxen.
- Coal Harbour, vanwege de views en de Olympische herinneringen.
- Gastown, Granville Island en Robson Street om te struien.
- Museum of Anthropology at UBC, ik vond dat best indrukwekkend, voornamelijk gericht op de native geschiedenis.
- Chinatown is leuk om gezien te hebben.
- Het is mooi wandelen vanaf het Olympisch Dorp langs Science World richting BC place.
- Grouse Mountain op gaan bij helder weer, prachtig uitzicht over de stad met zicht tot in Richmond en Vancouver Island. Kan te voet (grouse grind) of per lift (vrij prijzig).
- Horseshoe bay vond ik fantastisch om te zien, net als Deep Cove. (liggen nabij North Van)
Enzovoort enzvoort.
De Sea-to-Sky Highway (route 99) is wel echt een van de mooiste autoroute's die ik ooit heb gereden!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:42 schreef andreas612 het volgende:
Ik heb een tijd geleden gelezen dat je langs route 99 richting squamish relatief makkelijk Bald Eagles kan spotten, geen idee of dat waar was of dat ze er nog steeds zitten, zou je daar ter plekke kunnen navragen. Ik had niet de behoefte om daar apart heen te gaan, had ze al elders gezien.
En er is geboekt. 13 dagen i.p.v. 10 dagen en pak een binnenlandse vlucht naar Calgary. Vanuit Calgary o.a. Banff en Waterton Lake National Park.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:21 schreef TvhN het volgende:
Suggesties zijn zeer welkom. Denk dat ik er sowieso nog 1 dag bij doe.
In oktober ben ik in een deel van het oosten van Canada geweest, deze keer dus een deel van het westen. Ben erg benieuwd!quote:
Ait, leuk, het westen vond ik meer verwilderd dan het oosten. En toch zit ik liever in het oostenquote:Op maandag 19 januari 2015 20:07 schreef TvhN het volgende:
[..]
In oktober ben ik in een deel van het oosten van Canada geweest, deze keer dus een deel van het westen. Ben erg benieuwd!
Waarom? En welk deel van het oosten?quote:Op maandag 19 januari 2015 20:32 schreef andreas612 het volgende:
[..]
En toch zit ik liever in het oosten
Ik hou van de weidsheid van Newfoundland, het is allemaal wat geliefelijker dan British Columbia. De voornaamste plek die ik buitengewoon mooi vond in 't westen was Tofino, echt een prachtige plek.quote:
Ik zou Vancouver Island zeker meenemen ja.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;
1+2 Amsterdam - Vancouver
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
16+17 Richmond / Vancouver
18 Amsterdam
Wat zouden jullie wel/niet doen. Vancouver Island meenemen een must?
Heb je ook naar de afstanden gekeken die je elke dag aflegt? Ik vind je programma namelijk wel heel erg vol, zeker omdat je in elke plaats maar 2 dagen bent, en blijkbaar 1 van die dagen al grotendeels kwijt bent aan reizen. Dan wordt het geen vakantie meer waarin je zoveel mogelijk mooie dingen wil zien, maar meer een vakantie waarin je op zoveel mogelijk plaatsen geweest wil zijn.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
Zojuist bij het reisbureau geweest en ben er min of meer uit dat ik voor de 18 daagse rondreis ga, in juli of augustus. Wellicht dat jullie me nog kunnen adviseren. Standaard ziet de trip er zo uit;
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
18 Amsterdam
Penticton ken ik niet, weet niet wat daar bijzonder aan is. Revelstoke vond ik erg matig, weinig te zien of doen en de regio is qua natuur niet bijzonder (t.o.v. de rest wat je gaat zien). Je zult in Clearwater vast een bijzonder programma hebben want ik ben er alleen doorheen gereden en vond het niet dermate bijzonder om te stoppen.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:25 schreef de_boswachter het volgende:
3 Penticton
4 Revelstroke
5 + 6 Banff
7+8 Jasper
9+10 Clearwater
11+12 Whistler
13+14 Tofino
15 Victoria
18 Amsterdam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |