abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78430232
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik dacht al, ze is ons vergeten..
Jullie zijn mijn favoriete fok!kers, weten jullie toch

Even kort over werk, ik val er misschien helemaal in. Het kan zijn dat iemand verplicht is om werk te doen wat buiten diegenes kunnen ligt (lekker nederlands) hetzij door een deadline, hetzij door te hoge verwachten, of gewoon 'niet jouw ding'.
Nu vind ik níet dat de werkgever voor t blok gesteld moet worden met eisen, dan kun je inderdaad als de donder erop zeggen dat je je boeltje kunt pakken (al zijn er voor sommige taken gewoon echt geen mensen te vinden in deze crisis en dat biedt weer wat onderhandelingsruimte)
Máár ik vind wel dat je als werknemer mag aangeven dat t werk je niet ligt, en dat je een oplossing wilt. Of dat je jezelf ziet verzuipen. Als deze signalen duidelijk zijn is het aan de werkgever om hier iets mee te doen, en zo niet, jammer dan, niet t probleem van de werknemer.
pi_78430461
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, welk werk heeft dat niet, vandaag de dag? Zo ongeveer alles wordt aan deadlines en targets opgehangen.
Niet bij Cup a Soup.. daar draait het om gevoel!
Ergens is het ook wel logisch, maar soms draait die winning drive en geldlust erg door en wordt het onmenselijk Zoals uitzendbureau's Keiharde monopoly, big business!! Kijk maar naar het feit dat ze als onkruid overal opkomen.. zelfs kleine zelfstandige uitzendbureautjes draaien als een tierelier..

En dan je uitzendbureau bijvoorbeeld "The People Company" noemen
Dat je over ruggen van andere gaat dat zeggen we er maar even niet bij

De uitzendmarkt is walgelijk!! Het is een schitterend concept waar door uitbuiters, dankzij wetgeving en zaken als minimumloon, maximaal misbruik van wordt gemaakt. Dat een werkgever kiest voor een uitzendkracht kan ik begrijpen, het is winnen of verliezen en je kiest gewoon de beste optie..
Maar dat je zo gruwelijke uitgemolken en misbruikt wordt door 1 of ander fatsig uitzendbaasje dat slapend rijk aan het worden is... OOHHHHHH.. het is gewoon smerig!!!

Ik zie het ook echt als een groot probleem... want ze hebben echt een monopoly positie voor de laaggeschoolde arbeidsmarkt en voor productiewerk en dat soort zaken. En dat is een groot deel!

En het is geen jaloers gedrag ofzo, want ik hou zelf ook heel erg veel van geld Tuurlijk!
Maar ik hou ook van mensen (heb ik dat nu net echt gezegd???! )
Noem mij maar Robin Hood Ik hou van goed verdelen!
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78430492
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:10 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ergens is het ook wel logisch, maar soms draait die winning drive en geldlust erg door en wordt het onmenselijk Zoals uitzendbureau's Keiharde monopoly, big business!! Kijk maar naar het feit dat ze als onkruid overal opkomen.. zelfs kleine zelfstandige uitzendbureautjes draaien als een tierelier..

De uitzendmarkt is walgelijk!! Het is een schitterend concept waar door uitbuiters, dankzij wetgeving en zaken als minimumloon, maximaal misbruik van wordt gemaakt. Dat een werkgever kiest voor een uitzendkracht kan ik begrijpen, het is winnen of verliezen en je kiest gewoon de beste optie..
Maar dat je zo gruwelijke uitgemolken en misbruikt wordt door 1 of ander fatsig uitzendbaasje dat slapend rijk aan het worden is... OOHHHHHH.. het is gewoon smerig!!!

Ik zie het ook echt als een groot probleem... want ze hebben echt een monopoly positie voor de laaggeschoolde arbeidsmarkt en voor productiewerk en dat soort zaken. En dat is een groot deel!

En het is geen jaloers gedrag ofzo, want ik hou zelf ook heel erg veel van geld Tuurlijk!
Is het communisme niks voor jou
Children of the night. What music they make.
pi_78430642
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Jullie zijn mijn favoriete fok!kers, weten jullie toch

Even kort over werk, ik val er misschien helemaal in. Het kan zijn dat iemand verplicht is om werk te doen wat buiten diegenes kunnen ligt (lekker nederlands) hetzij door een deadline, hetzij door te hoge verwachten, of gewoon 'niet jouw ding'.
Nu vind ik níet dat de werkgever voor t blok gesteld moet worden met eisen, dan kun je inderdaad als de donder erop zeggen dat je je boeltje kunt pakken (al zijn er voor sommige taken gewoon echt geen mensen te vinden in deze crisis en dat biedt weer wat onderhandelingsruimte)
Máár ik vind wel dat je als werknemer mag aangeven dat t werk je niet ligt, en dat je een oplossing wilt. Of dat je jezelf ziet verzuipen. Als deze signalen duidelijk zijn is het aan de werkgever om hier iets mee te doen, en zo niet, jammer dan, niet t probleem van de werknemer.
Je slaat de spijker op z'n kop. Je raakt altijd in een gevecht verwikkeld om enerzijds te overleven in de
ratrace (want er moet brood op de plank) en anderszijds weet je dat je afbrand als je steeds over je grens moet werken.

Het heeft mij dus de kop gekost.

Ik weet trouwens niet wat ik erger vond: collega's (groepsdruk, japanse celletjes) of bazen.
pi_78430763
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:10 schreef Autidude het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik vind het een moderne vorm van slavernij. Het is inderdaad een vorm van uitbuiting.

De liberale partijen als de VVD zijn hier verantwoordelijk voor.
quote:
pi_78430810
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:46 schreef robuust89 het volgende:

[..]

QFT.

heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, dwaze ASS acties enzo hielp ook erg (NOT!) dat ik verliefd op dr werd, dan kan iemand er mooier of beter uitzien in je gedachten dan dat ze werkelijk is. heeft voor mij ook een hoop in gang gezet, ben ik haar dankbaar voor

chill. laat het gaan
Het moet slijten.. Ik heb er ook geen echt last van, maar het is wel aanwezig... Maar ik kan het zelf ook wel
redelijk relativeren hoor... En uiteindelijk heeft het misschien zelfs wel mijn leven gered.. En achteraf had een relatie ook nooit stand kunnen houden denk ik, niet alleen door de "roze bril" maar ook door mijn eigen situatie. Ik realiseer me dat het voor een vrouw verdomd moeilijk is om op dit moment een relatie met mij aan te gaan, ook gezien mijn status. Dat ik thuis woon heeft ook wel meegespeeld, dat weet ik zeker.

En nu op dit moment heb ik straks misschien wel een eigen huis, maar dan ben ik nog steeds écht een starter en minimalist.. En dan is er nog het werk.. wat waar en hoe? Inkomsten zijn nu dan wel gegarandeerd, daar hoef ik niet meer bang voor te zijn.. Maar dat is dus wel extreem laag sociaal minimum inkomen. Dat kan veranderen, maar daar heb ik NU niets aan

Dus ik denk ook, stel dat ik nu weer iemand tegenkom.. dan zijn mijn kansen heel erg klein en is het heel moeilijk.. Beter hou ik mij er gewoon niet mee bezig en focus ik me meer op huis/reintegratie en dat soort dingen en als ik er dan wat beter bij zit dan kan ik eens gaan "adverteren" ..

Want ik zou dus ook best wel zo'n datingsite willen proberen hoor, en dan ook gewoon eerlijk zijn..
Maar dan zal ik toch echt een beetje een leuk eigen huisje moeten hebben en nog wat dingen.
Dus eigenlijk ben ik gewoon nog niet klaar voor een relatie, en dat zie ik ook wel.. dus het heeft ook
geen prioriteit, maar het is soms wel een beetje frustrerend.
pi_78430887
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Maar het huidige systeem, waarin werkgevers grote groepen gewoon stelselmatig aan de kant zet, marginaliseert en dus geen kansen biedt, dat is het toch ook bepaald niet......Heb ik het nog niet over uitbuiting van het gewone personeel en CEO's zich schaamteloos worden beloond met toppbeloningen.

Het huidige systeem gaat steeds meer toe naar een maximaal hardcore marktkapitalisme.
pi_78430897
quote:

[..]

Eigenlijk best wel een beetje Maar dat vinden mensen eng...
Ik zie wel voordelen in communisme, ook nadelen.. Maar die zie ik nu ook..
Ik kan ook niet kiezen wat beter is.. ik ben voor een goede mix

Like i said.. ik hou van eerlijk verdelen!
pi_78431022
Hebben politici hun mond vol over Geert Wilders, die groepen mensen uitsluit.....

Maar wat doen werkgevers?????????? Sluiten gehandicapten,ouderen, allochtonen en andere zwakkere groepen stelselmatig uit.

Maar daar hoor je de rechtse politici niet over. Het is om te kotsen.

Nee, er zijn momenten waarin ik ook denk of een communisme in facetten niet beter zou zijn....
pi_78431459
Ik blijf t overigens terug zien komen, relaties, status, huisje boompje beestje
Maar je kiest je partner om wíe hij/zij is, niet om wát hij/zij is.
Oftewel: Screw een lager inkomen dan gemiddeld, en niet zo stabiel in t leven staan. Als je echt 'de ware' tegenkomt kijkt hij/zij daar wel door heen
pi_78431474
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik vind het een moderne vorm van slavernij. Het is inderdaad een vorm van uitbuiting.

Schitterend.. want dat is dus mijn tekst!

Ik zeg het zo vaak, en ik verdom het ook echt niet om te werken want ik heb meer dan 23 banen gehad en heb echt van alles en nogwat gedaan en ook 2 banen van meer dan 1 jaar..
Maar het gaat ze dus niet lukken om mij aan de "lopende band" te zetten of te dwingen.. daar heb ik dan ook gelukkig nooit last van gehad, van sollicitatieplicht e.d. ook niet toen ik een tijdje in de bijstand zat.
Godzijdank.

Want dat is dus écht slavernij heh!! Dat gedwongen aannemen van minder werk omdat je anders geen uitkering krijgt. Kompleet alles weigeren is een ander verhaal en ik wil mijzelf hier nu ook niet neerzetten als zo'n negatieve werkweigeraar, want het is alles behalve dat!!! Als ik zeg dat ze bij het UWV en reintegratiebureau helemaal enthousiast en verbijsterd zijn over mijn werkervaring en diversiteit.. dan zegt dat genoeg.

En ik heb er zelf dan dus geen last van gehad.. Maar de vergelijking is gewoon EXACT!!
Je MOET werk doen wat je niet leuk vindt en dat werk is dan ook minimaal betaald.. Ja?
Dat moest een katoenplukker dus ook!!
Want als ik weer eens loop te schreeuwen over moderne slavernij dan gaan mensen zeggen dat je
betaald krijgt voor je werk dus dan is het geen slavernij.. Maar je krijgt niet betaald naar arbeid!! Het is om rond te kunnen komen, en dat konden de katoenplukkers ook!! Die kregen toch eten en onderdak.. konden prima "leven" hoor!!

En nu je bek houwe en aan het werk!!
Het is absurd

Het minimumloon moet omhoog, en de waardering en respect binnen de maatschappij voor de mindere beroepen ook! Mijn god wat pleit ik nog steeds voor 1 week staking van alle werkende minima's
Dan heb je dus te maken met een échte Nationale ramp... ik bedoel maar.
pi_78432460
Wat ik nu allemaal neergeplempt heb is ook een groot deel frustratie hoor.. Frustratie over hoe alles zo in elkaar steekt.

Want je ziet het overal, van die mensen die veel geld verdienen en alleen maar afgeven op minima en "paupers" etc.. Je bent voor hun helemaal niets waard!
Ze zitten zelf met ruim 2000 euro per maand, een lease auto, tankpas, telefoon, op de labtop van de zaak o.a. hier op Fok lekker te gallen op VMBO'ers.. in de baas zijn tijd! En ondertussen nemen ze nog een uur lunchpauze ook in die 8 uur dat ze aanwezig zijn.

Die vreselijke mensen kunnen elke dag uitslapen omdat ze pas aanwezig hoeven te zijn op het moment dat mensen zoals ik al in hun 1e koffiepauze zitten.. En lunchen heet bij ons vreten of schaften omdat er geen tijd is om netjes en normaal te kunnen lunchen!!
En in plaats van lekker internetten en op een super dure ergonomische arbo correcte bureaustoel zonder turbo, zweet ik me helemaal de pleuris op 1 of ander repeterend en veels te grote kutklus in een gaar kloffie wat er nog net van af kon en met spullen die jaren geleden al vervangen hadden moeten worden

Sorry voor deze negativiteit.. maar ik wou het echt even zeggen, en het is een groot onderdeel van mijn andere stoornis

En dan gaan ze in de hogere regionen wel ingrijpen heh.. de balkenende norm.. want oh wee als je meer verdient dan de minister president Echt heh!! en WTF moet je met 10.000 euro per maand? Ik hou er ook wel van hoor.. zeker weten!! Maar is dat nu echt nodig?? En dan nog een bonus erop ook? En lekker veel declareren en overal voordeeltjes op pakken.. want je hebt nog niet genoeg? Is de sex zó slecht, of heb je geen hobby's ofzo?

Ik snap er geen hol van! Het is compleet losgeslagen onder de noemer van een "vrije wereld".
Ja... eigenlijk ben ik wel een rooie
pi_78432751
Ik begrijp je helemaal, Autidude. Ik herken zo ongeveer alles. Ik ben ook ontzettend kwaad op de aard van dit systeem dat verschillen wel erg groot maakt.

Ik heb niets anders dan ellende meegemaakt in het "vrije"bedrijfsleven. De gesel van de markt dagelijks te voelen. Het voelde voor mij als een concentratiekamp. Afgeknapt.

Ik snap niet hoe mensen die ratrace kunnen overleven. Ik kan het niet.

En er is niks mee om rood te zijn.

De verschillen zij ronduit belachelijk, inderdaad. En bovenal zijn beloningen al lang niet meer prestatie gerelateerd. Het is pure een klasse kaste systeem.

Manager die het werk delegeren en een loterij "zonder "nieten" spelen en zichzelf schaamteloos verijken en het personeel op de nullijn zetten......hun posities steeds veiligstellen. Deed ik iets fout, dan stond ik in een notime op straat. Doet een managers iets fout, dan wordt het toegedekt etc.etc. De volstrekte willekeur, steeds met andere maten meten. Wangedrag door managers etc. etc. Collega's die (politieke) spelletjes spelen etc.Groepsdruk. Niks gedaan weten te krijgen, omdat iedereen het barstens druk heeft etc.

woest kan ik daar om worden. En ja, zal best te maken hebben met ASS. ik heb veel met rechtvaardigheid.

Het bedrijfsleven is ene grote poppenkast.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 25-02-2010 13:17:32 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:12:24 #139
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78432790
quote:

[..]

Nee, ik pleeg straks gewoon een staatsgreep en dan wordt alles beter
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:12:55 #140
188877 Stupendous76
pi_78432817
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee, ik pleeg straks gewoon een staatsgreep en dan wordt alles beter
Waarschijnlijker is het dat ik mij er niets meer van aantrek en de boel de boel laat.
Repent, Pray, Forgive
pi_78432950
quote:

[..]

Waarschijnlijker is het dat ik mij er niets meer van aantrek en de boel de boel laat.
Dat is knap. Maar hoe overleef je het
pi_78433107
quote:

[..]

Maar als je toch doorzet dan kan je mij altijd PM'en!
Staatsgreep FTW!! Staatsgreep door slimme autisten.. PRICELESS!!!

Wist je dat NL in de afgelopen 50 jaar minstens 2 keer een serieuze dreiging voor een staatsgreep heeft gekend? Vanuit het leger.. Ten tijde van het kabinet den Uyl zelfs heel serieus..

Ik zie het zo weer gebeuren.. zeker gezien het thema van de val en eerdere voorvalen.
pi_78436254
Ik ga offline want ik ben nu helemaal opgefokt.
Ik heb net een brief gekregen van het reintegratiebureau waar ik mee gekapt ben omdat ze zwaar faalden, en het is gewoon spam. En ik ben nu aangemeld bij een onafhankelijk onderzoeksbureau die mij post gaat sturen etc.. Maar ik wil niets meer met die mensen te maken hebben!! En het kost ook allemaal geld!!

Ik ga er ook werk van maken want het is van de manager van dat bedrijf en ik heb nu zijn naam en telefoonnummer en ik ga ook mijn verhaal en die brief online zetten en ook een (2e) klacht sturen naar mijn UWV coach, want ze vallen mij nu gewoon lastig en ik heb er ook echt last van!

En ik wil nu meteen alles al doen maar ik heb er de kracht niet voor, maar ik ga hier alles op alles op zetten!
Het bureau heet Jobstap en het zijn walgelijke mensen net zoals uitzendbureau's.. Ze liegen, zijn schijnheilig en willen alleen maar scoren En ik heb het nu zwart op wit!!!

En ipv elke keer maar weer het op zijn beloop te laten gaan ben ik het nu echt spuug en spuugzat!!
En het mag gezegd worden!!! Een andere optie laat ik mij verder maar niet over uit maar het is iig geen optie om maar te blijven stilzitten en slikken en alles maar accepteren.

Ik ben zo vreselijk kwaad... MIJN NAAM STAAT NIET EENS GOED OP DIE BRIEF!!!!
Dames en heren, dit heeft het UWV.. (de belastingbetaler) ruim 12000 euro gekost

Het enige wat het heeft opgeleverd is dat er 1 of ander quasi reintegratiebureau nu een soort van profielschets heeft van mij en mijn persoonlijke/medische gegevens en deze ook nog eens doorspeelt aan derden

Dit is echt de druppel.. ik heb zo vaak shit laten rusten en mezelf wegcijferen.. NEE.. hier ga ik echt werk van maken! En publiceren!!

Ik weet nu niet waar ik het zoeken moet.. ik ga even afreageren in een computerspelletje
pi_78436527
Oh, mocht het nog niet opgevallen zijn.. ik ben btw niet geheel achterlijk
En ik heb dus een contract getekend dat mijn gegevens niet doorgespeeld mogen worden
Dus ik ga er helemaal voor!!

Ik heb een hekel aan commerciele "hulp"instanties !!
pi_78437330
Ik dus nog bellen heh!! Blijkt dus gewoon een normaal standaard nummer te zijn.. en meneer is vandaag niet aan het werk

GOH!!

Oh... echt heh.. maar ik ben nog netjes!! en daar ben ik trots op!!
Maar dit soort zaken ben ik spuug en spuug zat en ze zijn ook écht bij wet verkeerd bezig.
Wéér "strafbare" feiten.. noem mij maar een autist maar het staat echt letterlijk zwart op wit en er worden echt regels overtreden.. Punt is dat nooit iemand er iets van zegt en iedereen alles maar slikt onder de noemer dat je je niet zo druk moet maken.. Nou!! ik kots daarop en ik maak mij wel druk!!!

Wordt eens wakker allemaal Kom op zeg.. en de held Balkenende gaat ook 4x op rij op zijn bek..
WE ZIJN FOUT BEZIG!!!!!

En ik heb er LAST van!

Wisten jullie ook dat SPAM tegenwoordig bij wet verboden is? Dit is keiharde SPAM, en mijn NAW gegevens zijn doorgegeven door een bedrijf, een HUMANAIR reintegratiebureau waarbij ik NB getekend heb voor privacy omdat zij heel erg persoonlijke informatie over mij hebben..

En nu moet ik dus weer naar MEE... omdat ik alleen nog maar agressie ken en geen diplomatieke oplossing zie omdat de tegenpartij simpelweg te stupide is Maar dit keer zit ik goed omdat er echt regels zijn overtreden.
pi_78437756
Auti is er niemand bij je op dit moment?
pi_78438394
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti is er niemand bij je op dit moment?
Nou, ik heb net mijn hart gelucht bij mijn moeder.. maar daar zadel ik haar mee op, dat is ook moeilijk.. zij heeft het heel moeilijk met mij, maar het is net als hier in dit topic; het is dan mijn boksbal.
Bij mijn vader hoef ik niet aan te komen, die begrijpt het misschien wel maar sluit zich overal voor af.
En mijn broer zou net zo pissig worden als ik..

Als ik nu een auto zou hebben dan zou ik een flink stukje gaan scheuren..
Wel verantwoordelijk hoor.. Maar ook stout.
Maar in games kan ik wel mijn ei kwijt en afleiding vinden, ik moet hem alleen nog opstarten.

Dit zijn de moeilijke momenten maar dan niet voor autisme, of misschien een gedeelte.. Maar nu is echt borderline, ik heb emoties die ik niet kwijt kan en nu weet ik dat nog en kan ik dat zeggen maar ik zit dus op het randje.. En dan plots kan je daar overheen gaan en dan is alles zwart en ben je echt 100% ontoerekingsvatbaar en achteraf heb je volledig besef en schaam je je kapot en heb je ook last van de gevolgen.. en dat helpt niet.. dus moet ik vluchten.. Maar ik wil niet vluchten WANT DIT KLOPT NIET!!!

wat moet je dan doen?
pi_78442493
alles goed hier?

Auti..'k hoop dat gamen die frustraties een beetje wegneemt.

Verder lees ik regelmatig bij..alleen heb zelf niet echt veel te melden. VOel me namelijk super brak..en funccioneer met 0.0001 meter per uur.
Ik doe er nu een hald uur over om mn bed op te maken.
En krijg het niet voorelkaar om veel uit te spoken deze dagen..
NOu..ik ben weer ff weg..miss tot later!
pi_78443823
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:14 schreef Autidude het volgende:

[..]

<knip>

wat moet je dan doen?
Auti, mag ik eens vragen, krijg je ook hulp van een psycholoog? Ben je daarvoor verzekerd?

Ik vind het zo erg voor je, als je er zo onder lijdt.

De lijdensdruk is erg hoog bij je, zo schat ik in.

Dat doet overigens niets af aan het ongemak, wat ik goed begrijp. Ik heb ook negatieve ervaringen met integratiebureaus. Was ook erg teleurgesteld.

Het is niet goed voor je gezondheid.

[ Bericht 34% gewijzigd door EchtGaaf op 26-02-2010 13:41:14 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:43:53 #150
188877 Stupendous76
pi_78444198
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is knap. Maar hoe overleef je het
Best wel aardig. Maar ik merk wel dat er steeds minder reserve bij mij is en dat het meer en meer uitloopt op een redelijke chaos. Zodra ik een goed rustpunt heb kan ik voor mijzelf orde maar vooral rust creeren, helaas is het vorige punt bijna 1 jaar oud en zie ik op het moment geen mogelijkheid (privé 1 druk, privé 2 druk, werk 1 druk, werk 2 druk, etc.)
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')