abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4125585
Door de nieuwe situatie is de mogelijkheid ontstaan om een echte proteststem uit te brengen tegen het Haagse politeke establishment. Daarom denk ik dat ik woensdag op Pim Fortuyn ga stemmen. Deze verkiezingen zijn toch al vertroebeld door de moord op Pim. Omdat politieke partijen geen campagne meer voeren, weten we ook niet wat ze wel en niet overnemen van het Fortuynlijk-gedachtengoed.
Laat de LPF maar de grootste partij worden en laat die rare verzameling mensen maar op hun bek gaan. Meteen moeten er dan nieuwe verkiezingen uitgechreven worden waarna alle partijen het nog een keer netjes over kunnen doen (de lijst Fortuyn is dan inmiddels opgeheven; wat dat betreft ben ik het voor het eerst met Harry M. eens...).
Wat vinden de andere Fokkers?
I really like you the way you are
  donderdag 9 mei 2002 @ 15:36:21 #2
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_4125606
* Peewee hoorde dat een stem op Pim vergelijkbaar is met een blanco stem,..

Klopt dit!? Of gaat de stem dan naar LPF?

[edit]

quote:
de lijst Fortuyn is dan inmiddels opgeheven
Ow,.. ik kan 't allemaal niet zo snel volgen hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 09-05-2002 15:37]

Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
pi_4125608
Ik stem niet op Pim, voor de aanslag al niet, dus ook niet na de aanslag.....een proteststem heeft geen zin volgens mij, je moet juist stemmen op die partij die jou en het land verder kan helpen......

Maar ik begrijp de emoties daaromtrent wel, en daar ben ik wel bang voor.....

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_4125618
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:36 schreef Peewee het volgende:
* Peewee hoorde dat een stem op Pim vergelijkbaar is met een blanco stem,..

Klopt dit!? Of gaat de stem dan naar LPF?

Volgens mij gaat het gewoon naar de partij, je stemt namelijk gewoon op de partij in NL.....
Pulp Fiction
pi_4125620
Een stem voor Pim Fortuyn wordt een stem voor LPF, en beslist geen blanco stem. Da's onzin natuurlijk.

( Misschien zouden ze dat moeten doen met de stemmen van Melkert )..

donderdag 9 mei 2002 @ 15:40:57 #6
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_4125648
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:37 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het gewoon naar de partij, je stemt namelijk gewoon op de partij in NL.....

Dat leek mij ook meer dan normaal, maar ergens hoorde ik iemand (op teevee meen ik) dat het een blanco stem betreft!
Vaag,..
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 9 mei 2002 @ 15:42:20 #7
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_4125661
Ik zou nooit om zo'n reden op Pim stemmen. LPF is niks zonder Pim zelf. Laatst zat die nummer 5 van LPF bij Villa BvD. Wat een kwal is dat zeg. Zie eerst beelden van de broer van Pim die zegt dat LPF er maaar beter mee kan ophouden, hoor je die vent echt totaal gevoeloos zeggen dat die broer hem dus helemaal niks kan schelen. Ik moet er niet aan denken dat hij straks minister gaat worden.
geen fratsen, dat scheelt
pi_4125680
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:40 schreef Peewee het volgende:

[..]

Dat leek mij ook meer dan normaal, maar ergens hoorde ik iemand (op teevee meen ik) dat het een blanco stem betreft!
Vaag,..

Ligt aan de kieswet, je drukt wel op de persoon van je keuze, maar dat is alleen belangrijk met het bepalen van het aantal voorkeursstemmen van deze persoon, daarmee kan degene toch een zetel in de kamer krijgen, maar je stemt eigenlijk gewoon op de partij.....

De kieswet kent een partijenstelsel...

Pulp Fiction
pi_4125682
Neee... een stem op Pim is een stem op LPF en dus een proteststem, want op wie moet je nou stemmen van die lijst? De accountant Joao Varela? De 112 jarige Jim Jansen van Raay? De rest kenniknie...
pi_4125688
Mijn stem zou al naar Fortuyn gaan en gaat nu nog steeds naar Fortuyn. Ik laat me niet beinvloeden door een halve gare.

Het is toch 1 grote vriendjespolitiek daar in Den haag. Elkaar een beetje baantjes toeschuiven enzo. Daar is vooral de pvda heel goed in.

pi_4125717
Ik vind dat je gewoon moet stemmen op de partij waar je voor staat.
Pim is vermoord en dat is belachelijk maar als je het niet helemaal eens bent met LPF moet je niet op hem stemmen om Den Haag te fucken...

Het gaat toch om een regering die er vier jaar lang voor moet zorgen dat het goed gaat in ons land.
En dat is belangrijker dan Ad Melkert voor paal zetten!!!

Life is what happens to you while your busy making other plans... John Lennon
  donderdag 9 mei 2002 @ 15:48:04 #12
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_4125725
ik stem of LPF of niks

dat was ik eerst ook al van plan, maar nu twijfel ik of ik nog wel moet stemmen

Nobody fucks with The Jesus
pi_4125744
Ik stem gewoon LPF, dat was ik al van plan en daar wijk ik nu van af.
Of die partij uit elkaar valt kan me weinig schelen eigenlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4125754
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:47 schreef NIMFje het volgende:

Het gaat toch om een regering die er vier jaar lang voor moet zorgen dat het goed gaat in ons land.
En dat is belangrijker dan Ad Melkert voor paal zetten!!!

Ik schreef: die partij valt wegens onvermogen meteen om. Misschien redden ze het een maandje, maar daarna is het afgelopen. En dan krijgen we zuivere nieuwe verkiezingen!
Dabedoelik.
En wij mogen Den Haag best fucken, want Dan Haag fuckt ons. Heb jij om die euro gevraagd? Ik niet!
pi_4125773
Ik stem niet omdat ik gewoon het recht heb om te stemmen. Als ik stem dan stem ik alleen op iemand waar ik het mee eens ben, anders stem ik niet. Ik wilde op Pim Fortuyn stemmen omdat ik het behoorlijk eens ben met zijn denkwijze, natuurlijk niet voor de 100%, maar dat kan ook niet omdat we verschillende mensen zijn.

Ik weet niet of het wat zou kunnen worden met de rest van de club LPF, maar toch stem ik op Pim Fortuyn. Als ze inderdaad in zijn denkwijze de komende 4 jaar echt actie ondernemen is dat erg mooi. Zakt de boel in elkaar wegens onkundigheid van die club, jammer dan, maar dan heb ik in iedergeval wel later weten wat ik zou willen voor Nederland de komende jaren...

edit:
Als je om de een of andere reden niet op Pim zelf wil stemmen maar wel op LPF maar je weet niet wie: Dhr Smolders staat ergens bovenaan de lijst, en dat was de chauffeur van Pim op 6 mei. Ook een man die dus niet bang was om actie te ondernemen en dus gelijk achter die dolgedraaide gek aanging!

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.X op 09-05-2002 15:56]

pi_4125799
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:42 schreef Schurk het volgende:
Ik zou nooit om zo'n reden op Pim stemmen. LPF is niks zonder Pim zelf. Laatst zat die nummer 5 van LPF bij Villa BvD. Wat een kwal is dat zeg. Zie eerst beelden van de broer van Pim die zegt dat LPF er maaar beter mee kan ophouden, hoor je die vent echt totaal gevoeloos zeggen dat die broer hem dus helemaal niks kan schelen. Ik moet er niet aan denken dat hij straks minister gaat worden.
Ik heb dat ook gezien. Die man was verschrikkelijk. Hij had juist alles waar Fortuyn tegen streed. Hij was niet duidelijk, hij was arrogant, hij meende het beter te weten, hij hield geen rekening met de gevoelens van anderen.

Ik stem niet op LPF, (en was dat voor de moord ook niet van plan). Maar ik hoop dat Joep van den Nieuwehuizen bij LPF komt zodat die verschrikkelijke man die op nr. 5 staat vertrekt (zoals hij zelf zei.)

Overigens is postuum stemmen volgens mij alleen goed als je voor de moord ook al op PF zou stemmen. Anders is het onzinnig. als je een proteststem wil uitbrengen, stem dan blanco.

donderdag 9 mei 2002 @ 15:56:59 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4125808
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je geen ene fuck om Nederland geeft want een versplinterde partij zal jouw belangen zeker verdedigen niet?

en ik denk dat je het woordje niet ergens bent vergeten

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:00:23 #18
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_4125828
Mijn stem ging 100% naar Pim, nou zit ik te twijfelen tussen toch op Pim of op Balkenende.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_4125851
wat heeft het voor zin om op pim te stemmen? dan kijk je niet verder dan je neus lang is.... Pim is niet meer, we moeten verder ZONDER hem....
Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
pi_4125931
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 16:03 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
wat heeft het voor zin om op pim te stemmen? dan kijk je niet verder dan je neus lang is.... Pim is niet meer, we moeten verder ZONDER hem....
Dat zeggen nou al die groen links aanhangers om ons nog van gedachte te laten veranderen. Beetje op onze gevoelens inspelen. in en in triest

Eerst waren we racisten zelfs hitler passeerde de revue en nu drijven we ons land in de afgrond.

Ik stem op pim.

pi_4125938
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:55 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Overigens is postuum stemmen volgens mij alleen goed als je voor de moord ook al op PF zou stemmen. Anders is het onzinnig. als je een proteststem wil uitbrengen, stem dan blanco.

Ik vind het juist goed dat de grote partijen eens merken dat het niet zo vanzelfsprekend is dat op hen gestemd wordt. Een blanco stem gaat in pricipe naar de grootste partij (misschien inderdaad LPF).
pi_4125948
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:56 schreef Re het volgende:

[..]

Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je geen ene fuck om Nederland geeft want een versplinterde partij zal jouw belangen zeker verdedigen niet?

en ik denk dat je het woordje niet ergens bent vergeten

Ik denk van niet. De rest van de partijen vind ik gewoon niks, de VVD gaat nog wel trouwens, dus stem ik gewoon op LPF.
Ik geef wel degelijk om Nederland, maar ik weet zeker dat de huidige politici van Nederland een ghetto maken...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:15:47 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_4125965
Twijfelde erg tussen Pim en VVD (Zalm of Dijkstal). NU stem ik zeker op Pim fortuyn, deze kans om zo massaal een grote protest stem uit te brengen komt waarschijnlijk nooit meer.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:18:22 #24
215 misterDre
Paint it black!
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:19:40 #25
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4125994
Ik vind postuum stemmen op Pim ook niet slim. Voor zijn dood twijfelde ik nog (maar had toch al de knoop doorgehakt) of ik op LPF zou stemmen. Even op een rijtje:

Voordelen LPF:
1. Charismatisch leider met frisse ideeen en zeer sterke analytische denkwijze/ideeen.
2. "At your service" / what the people want.

Nadelen LPF:
1. Behalve de nummer 1 op de lijst is het meerendeel mensen die of heel onervaren zijn, of een compleet ander vakgebied hebben, of media-geil zijn. LPF zonder Pim is dus "L", wat zal staan voor "Leeg".
2. Veel weerstand huidige politieke partijen. Een goede mogelijkheid is dat niemand met LPF in zee wil(de) met als resultaat een coalitie van mensen die het nog minder dan nu met elkaar eens kunnen worden. Met als gevolg dat Nederland nog minder leuk wordt om in te wonen.

De voordelen van LPF vallen echt wel weg zonder Pim. Ik ben het ook echt niet eens met de weg die Nederland opgaat, maar een proteststem is dan simpelweg een stem op een partij die NIET in Paars zit. Stem dan dus CDA, ChristenUnie, SP o.i.d. Ik ga voor de 2e. Bedenk dat een blanco-stem volgens een verdeelsleutel naar alle partijen gaat. Dus stem je 15 mei niet, dan stem je voor een deel op Ad Melkert. Lijkt me niet dat je dat wilt.

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:24:03 #26
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_4126027
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 16:15 schreef Napalm het volgende:
Twijfelde erg tussen Pim en VVD (Zalm of Dijkstal). NU stem ik zeker op Pim fortuyn, deze kans om zo massaal een grote protest stem uit te brengen komt waarschijnlijk nooit meer.
Het is maar waar je je stem van af wil laten hangen
geen fratsen, dat scheelt
pi_4126102
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 16:24 schreef Schurk het volgende:

[..]

Het is maar waar je je stem van af wil laten hangen

Moet ieder voor zich weten vind ik! Iedereen moet zelf bepalen waar hij/zij op stemt.
pi_4126178
Iedereen die op Pim wilde gaan stemmen, die moet dat gewoon nog steeds gaan doen. Zo zou Pim dat ook hebben gewild, hij heeft uiteraard niet al die tijd voor niks gevochten. Mensen, het is uiteindelijk heel simpel: Pim had een gedachtegoed waar hij en zijn aanhangers achterstonden. Pim was bereid tot het randje te gaan om daarbij te blijven. Ik zou het huichelachtig vinden om nu weer op die slappe zooi van VVD te gaan stemmen, alleen "Omdat die toch ook rechts zijn." VVD hoort net zo hard als PvdA en Groenlinks bij het gevestigde arrogante politieke establishment die schijt aan de kiezer heeft.

LPF is geen politieke partij, het is een way of life. Klaar. LPF is:
- je echte mening onder welke omstandigheid dan ook blijven durven geven.
- een hekel hebben aan doelloos gezwam en geneuzel.
- een echte democratie willen waarin de kiezer ook echt een stem in het kapittel heeft.
- af willen van die grijze kantoormuizen in Nederland die ervoor zorgen dat de zorg verslechterd, de politie haar werk niet kan doen en justitie met lede ogen moet toezien hoe de grootste criminelen hier hun gang kunnen gaan.
- af willen van dat politiek correcte gedoe waarbij de meest terroristische organisatie zoals de Grijze Wolven en meer van dat geteisem hier gewoon rustig zijn gang kan gaan omdat, als ze aangepakt worden, links Nederland gelijk de moraalridder gaat uithangen en "discriminatie!" van elk mogelijk dag af schreeuwt.

DAAR wil IK als BURGER en als KIEZER vanaf! En Pim wilde dat ook! Daarom stem IK op Pim! Wat de rest van Nederland doet interesseert me bijzonder weinig, al ben ik op een gegeven moment nog het enige rechtse figuur in dit land.

Zie dit niet als een aanval op iemand, maar als de mening van een HELE grote groep mensen hier in Nederland, die simpelweg naar mijn bescheiden mening niet meer genegeerd mag en kan worden.

donderdag 9 mei 2002 @ 16:45:07 #29
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_4126222
Als je niet op Pim stemt, zou je het volgende kunnen overwegen:

Stem dan op Balkenende, van het cda. Iemand die altijd respect heeft gehad voor Pim en zijn doelstelling, niet bepaald heeft meegedaan aan de demonisering van Pim.

En zich de afgelopen dagen niet heeft laten zien, uit eerbeid voor Pim. Dat geldt eigenlijk wel voor de gehele cda. Niet mediageil geweest zoals de pvda en vva, d66 en dergelijke.

Plus, en dat is ook niet onbelangrijk:
Balkenende is een directe concurrent qua grootste partij van Melkert. Een ik denk dat er weinig LPF-ers het de pvda zouden gunnen om melkert als minister-president. Als er velen op balkenende stemmen, wordt de cda de grootste en niet de pvda.

Ik was een Pim-stemmer, maar weet nu nog niet wat ik doe. Of Pim, of Balkenende.......daar ben ik nog niet uit.....

donderdag 9 mei 2002 @ 16:49:53 #30
27768 Santana
neo classisistisch futurist
pi_4126261
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is natuurlijk nonsense om op LPF te stemmen. Ik respecteer een goed onderbouwde mening, maar de mensen die nu op LPF staan zijn totale vreemden en hebben geen ervaring in de politiek. Hoe onderbouw jij dan de keuze op op LPF te stemmen?
Liberté, égalité, fraternité
  donderdag 9 mei 2002 @ 16:50:34 #31
7966 eRR_
Op donderdag 09 mei 2002 16:41 schreef TimMer1981 het volgende:
-mooi verhaal-
word, brother
helemaal mee eens..
the internet makes you stupid
pi_4126346
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:42 schreef Schurk het volgende:
ben het helemaal met je eens!

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4126367
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 16:41 schreef TimMer1981 het volgende:
Iedereen die op Pim wilde gaan stemmen, die moet dat gewoon nog steeds gaan doen. Zo zou Pim dat ook hebben gewild,
Volgens zijn beste vriend H. Mens is dat dus niet het geval.

Second, zijn broer wil dat de partij wordt opgeheven uit respect.

Hier worden twee naaste die Pim als geen ander kende gewoon genegeerd, dat noem ik onfatsoenlijk en onverstandig. Men maakt nu misbruik van emotionele stemmers en sterker nog, ze benoemen pas een lijstaanvoerder na 15 mei, dat vind ik ook nog eens ondemocratisch.

GLG

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4126434
Harry Mens staat nou ook niet bepaald bekend als betrouwbaar!
pi_4126444
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Harry Mens staat nou ook niet bepaald bekend als betrouwbaar!
Zoals Sniper zei, ik zou nog geen gebruikte wc-rol van hem kopen.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4126456
Die zou ik trouwens sowieso van niemand kopen .
pi_4126462
Ik verplaats deze naar SCH.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:16:14 #38
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4126514
Ik gun LPF ondanks het feit dat het volgens velen een politiek zeer onervaren groep is toch een kans. Pim zelf was immers ook politiek onervaren en toch had ik vertrouwen in hem en z'n gedachtengoed. De mensen die het dichtst bij hem staan, zijn in mijn ogen toch de enige groep die zijn ideeën het best zullen weergeven. Dus mijn stem gaat ook naar Pim Fortuyn, wetend wat ik daarmee zijn partij de stem geef.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 17:19]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_4126521
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:10 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Zoals Sniper zei, ik zou nog geen gebruikte wc-rol van hem kopen.

Inderdaad, ik denk het veel beter is om Harry Mens ff een tijdje op te heffen.
pi_4126531
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad, ik denk het veel beter is om Harry Mens ff een tijdje op te heffen.

Idd.

*drukt op delete

donderdag 9 mei 2002 @ 17:22:34 #41
272 R@b
No-nonsens
pi_4126577
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:34 schreef Darcy het volgende:
Door de nieuwe situatie is de mogelijkheid ontstaan om een echte proteststem uit te brengen tegen het Haagse politeke establishment. Daarom denk ik dat ik woensdag op Pim Fortuyn ga stemmen.
Terecht.

Mocht de LPF 35 zetels halen, dan moeten ze de 3 of 4 rotte appels op de Lijst er uitgooien, die gaan dan maar op eigen gelegenheid verder, en kan LPF best uitgroeien tot een partij die Pim's politiek gaat bedrijven.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4126593
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 15:36 schreef David Letterman het volgende:
Ik stem niet op Pim, voor de aanslag al niet, dus ook niet na de aanslag.....een proteststem heeft geen zin volgens mij, je moet juist stemmen op die partij die jou en het land verder kan helpen......

Maar ik begrijp de emoties daaromtrent wel, en daar ben ik wel bang voor.....

Je haalt de letters uit mijn vingers.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:26:43 #43
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4126608
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Terecht.

Mocht de LPF 35 zetels halen, dan moeten ze de 3 of 4 rotte appels op de Lijst er uitgooien, die gaan dan maar op eigen gelegenheid verder, en kan LPF best uitgroeien tot een partij die Pim's politiek gaat bedrijven.

Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (laat ik je een klein geheimpje vertellen: het zijn er meer dan 4! ik schat 20...) zijn? Wake up man! Pim is er niet meer.
Ik vind het zeker net zo klote als dat jij dat vindt. Maar bedenk dat je met een stem op LPF wel voor 4 jaar een mandaat (zoals Pim zelf altijd mooi zei) geeft aan stel ongekwalificeerde nozems die echt niet "staan waar Pim voor staat". Dat is GELUL! Word wakker!! Protest-stemmen kan op een andere manier, op een rationele manier.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_4126635
geen stem op fortuyn = geen echte democratie. Dan is moordenaar DOLBLIJ dat je geen stem op LPF geeft. Wat voel je ermee dat je toch geen stem op LPF geeft.
De moordenaar wil gewoon dat jullie naar oude partijen moeten stemmen. Wat denken jullie zeker?
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:31:56 #45
8540 Peter83
All the way
pi_4126652
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:29 schreef edwtie het volgende:
geen stem op fortuyn = geen echte democratie. Dan is moordenaar DOLBLIJ dat je geen stem op LPF geeft. Wat voel je ermee dat je toch geen stem op LPF geeft.
De moordenaar wil gewoon dat jullie naar oude partijen moeten stemmen. Wat denken jullie zeker?
Wat een gelul. Zolang de moordenaar nog geen verklaring heeft afgegeven kun je dat niet beoordelen. Je gaat toch geen LPF stemmen als je het niet eens bent met zijn standpunten?
Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:32:06 #46
27768 Santana
neo classisistisch futurist
pi_4126654
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (laat ik je een klein geheimpje vertellen: het zijn er meer dan 4! ik schat 20...) zijn? Wake up man! Pim is er niet meer.
Ik vind het zeker net zo klote als dat jij dat vindt. Maar bedenk dat je met een stem op LPF wel voor 4 jaar een mandaat (zoals Pim zelf altijd mooi zei) geeft aan stel ongekwalificeerde nozems die echt niet "staan waar Pim voor staat". Dat is GELUL! Word wakker!! Protest-stemmen kan op een andere manier, op een rationele manier.

Sorry maar weet jij dan wel wie het zijn die op de LPF staan, en hoe kan je dan oordelen dat het minstens 20 mensen zijn? Ik ken ze namelijk niet en als Pim ze bij elkaar geraapt heeft zal hij dit toch weloverwogen gedaan hebben of niet? Pim wordt als een held gezien bij een aantal mensen, maar ik zou hem toch willen beschouwen als een voortvloeisel uit een grote politieke onvrede. Die en dat moet wel gezegd worden, ontzettend veel los gemaakt heeft in het huidige ijskoude ondoorzichtige Nederland. Ging het Pim niet voornamelijk om het maken van een Statement en heeft hij allerlei middelen aangewend om dit te maken?
Liberté, égalité, fraternité
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:37:38 #47
272 R@b
No-nonsens
pi_4126704
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef JeOma het volgende:

[..]

Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (

Dat bepaald de LPF zelf en NIEMAND anders. Zeker jij niet.

Niet stemmen op de LPF als je dat wel van plan was geweest vooraf is de moordenaar zijn zin geven, en dan kunnnen de gevestigde politieke partijen weer rustig verder modderen.

pi_4126717
Ik heb een luie bui
quote:
Door HiZ - woensdag 08 mei 2002 01:47

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben geen LPF stemmer, ik ben een Pim Fortuyn stemmer.
Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.

Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.

Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.

pi_4126729
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:31 schreef Peter83 het volgende:

[..]

Wat een gelul. Zolang de moordenaar nog geen verklaring heeft afgegeven kun je dat niet beoordelen. Je gaat toch geen LPF stemmen als je het niet eens bent met zijn standpunten?

WEl aanwijzingen dat moordenaar wel dolblij is hoewel moordenaar niets zegt. Omdat fortuyn dassen in industrie laat toestaan. Volgens peiling wordt LPF grote winnaar. Daar heeft moordenaar geen keus. daar raakt hij gewoon irratatie als fortuyn premier wordt. hij denkt nog steeds dat hij democratie moet veranderen. anders wordt fortuyn al premier. daar wil fortuyn milieuwetten verder versoepeld.
de colcumn is eerste aanwijzing.
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:41:01 #50
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4126735
Voor de verkiezingen vond ik LPF al te gehaast opgezet. Ik heb hier vaak op Fok! gelezen dat men contact zocht met de partij om te horen wat hun standpunt was (bijvoorbeeld over het versprijden van muziek via internet) en dan had men er nog geen mening over. Met iemand aan het roer die wel weet welke kant ie op wil en ook echt niet op zijn achterhoofd gevallen is, kan zoiets nog best slagen, maar ik denk dat LPF zijn richting verloren heeft. iedereen die nu "een proteststem" uit gaat brengen moet dus wel weten dat als het inderdaad klopt dat het een zooitje ongeregeld is wat er over is van LPF, dat Nederland dan in de komende 4 jaar ook een zelfde zooi als bestuur krijgt. EN WAAROM IN GODSNAAM ZOU JE LPF DAN HET VOORDEEL VAN DE TWIJFEL GEVEN?!?!

Wat heb ik weer met kromme tenen zitten kijken wat iedereen liep te blaten de eerste dagen na de moord... Pim Fortuyn heeft een hoop losgemaakt in Nederland en daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, maar politiek is niks voor mensen met een IQ onder de 90 die denken dat stemmen voor een partij net zoiets is als voor een voetbalclub zijn.

donderdag 9 mei 2002 @ 17:41:34 #51
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4126742
quote:
[b]Op donderdag 09 mei 2002 17:32 schreef Santana het 't een en ander.
[..]
http://www.lijst-pimfortuyn.nl/list.php

Oordeel voor jezelf.

NR 04. Hoofd Consumentenkwaliteit CBL
NR 06. Journalist (deze man is woordvoerder)
NR 10. Cardioloog
NR 11. Ondernemer (er zijn er meerdere)
NR 18. Sport bestuurder
NR 44. Studente Hogeschool Tourisme (what the fuck?)

Let wel: ik veroordeel deze mensen niet, er zijn mensen die een stukje hoger zijn opgeleid dan ikzelf, maar het gaat om "geschiktheid". LPF mét Pim is "at your service". LPF zonder Pim is "to your doom".

pi_4126745
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:40 schreef edwtie het volgende:

[..]

WEl aanwijzingen dat moordenaar wel dolblij is hoewel moordenaar niets zegt. Omdat fortuyn dassen in industrie laat toestaan. Volgens peiling wordt LPF grote winnaar. Daar heeft moordenaar geen keus. daar raakt hij gewoon irratatie als fortuyn premier wordt. hij denkt nog steeds dat hij democratie moet veranderen. anders wordt fortuyn al premier. daar wil fortuyn milieuwetten verder versoepeld.
de colcumn is eerste aanwijzing.

Kun je misschien iets minder in raadselen spreken ?
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:45:37 #53
272 R@b
No-nonsens
pi_4126777
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef JeOma het volgende:
Oordeel voor jezelf.

NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder

OOooooh, allemaal gewone mensen. Nee, dan moet het wel fout gaan natuurlijk.

Dat gevaar bestond er met Fortuyn ook al, dus nu nog steeds. Kortom, geen enkele reden om die partij geen kans te gunnen als je dat wilt. Wil je dat niet? --> Simpel, dan stem je op een andere partij.

donderdag 9 mei 2002 @ 17:45:42 #54
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4126778
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:37 schreef R@b het volgende:

[..]

Niet stemmen op de LPF als je dat wel van plan was geweest vooraf is de moordenaar zijn zin geven, en dan kunnnen de gevestigde politieke partijen weer rustig verder modderen.

Je weet wel wat je nu zegt? Je kunt beter een weekje rustig nadenken lijkt me en dan 15 mei nog een keer heel goed nadenken wat je gaat doen. Want hiermee zeg je letterlijk iets wat VOL-LE-DIG echt voor de VOLLE HONDERD PROCENT indruist tegen democratie. "Dat bepaalt de LPF." Ken jij goddomme EEN (echt EENTJE is genoeg) van die lui die op de lijst (url heb ik hierboven geplaatst) staan??

[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 09-05-2002 17:47]

donderdag 9 mei 2002 @ 17:46:37 #55
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_4126791
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat gevaar bestond er met Fortuyn ook al, dus nu nog steeds. Kortom, geen enkele reden om die partij geen kans te gunnen als je dat wilt. Wil je dat niet? --> Simpel, dan stem je op een andere partij.

Ik kan m'n ogen niet geloven... en dan ben je ook nog crew-member. Ik stop met deze "discussie", tegen een stoeptegel lullen heeft meer zin. Succes verder Rob.
pi_4126809
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef Jethro het volgende:....Wat heb ik weer met kromme tenen zitten kijken wat iedereen liep te blaten de eerste dagen na de moord... Pim Fortuyn heeft een hoop losgemaakt in Nederland en daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, maar politiek is niks voor mensen met een IQ onder de 90 die denken dat stemmen voor een partij net zoiets is als voor een voetbalclub zijn.
Chouchou toch, laat ik je even geruststellen; mijn IQ komt ruimschoots boven de 90. Verder geeft LPF mij precies wat ik wil, linksom of rechtsom;

alternatief 1, de partij hergroepeert zich en blijkt in staat tot een succesvolle regering waarbij de oude regels in hoog tempo worden opgerold.

alternatief 2, de partij faalt en over een jaar gaan we weer naar de stembus, waarbij de regentenpartijen een gevoelig en hardhandig lesje hebben geleerd dat de politieke vertegenwoordiging van het volk niet meer op de oude leest kan voortduren.

Je stem op Pim Fortuyn uitbrengen is het toppunt van rationeel stemmen als je vindt dat de nederlandse politieke verhoudingen moeten veranderen.

Mensen zoals jij die liever de regenten-methode zien voortmodderen moeten het vooral niet nalaten op een van de gevestigde partijen te stemmen. Het enige wat ik hoop is dat je je stem niet zult gaan uitbrengen voor de fascistoïde partij Groen Links.

donderdag 9 mei 2002 @ 17:49:01 #57
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4126811
quote:

[..]

Oordeel voor jezelf.

NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder

Let wel: ik veroordeel deze mensen niet, er zijn mensen die een stukje hoger zijn opgeleid dan ikzelf, maar het gaat om "geschiktheid". LPF mét Pim is "at your service". LPF zonder Pim is "to your doom".

Weet jij wel wat alle 74 leden op de PVDA lijst hebben gestudeerd? Kan jij met zekerheid stellen dat het allemaal ervaren politici zijn? Volgens mij ken je nog niet eens de helft van de mensen die op de lijst staan van de partij waar jouw voorkeur naar uitgaat. En guess what... ze gaan jouw land besturen!
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:49:35 #58
272 R@b
No-nonsens
pi_4126816
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef JeOma het volgende:

Want hiermee zeg je letterlijk iets wat VOL-LE-DIG echt voor de VOLLE HONDERD PROCENT indruist tegen democratie

Zo zo, harde woorden, maar wel onwaar.

Als er in een partij rotte appels zitten dan is het aan die partij om ze eruit te gooien. Dat is DEMOCRATIE.

GEEN democratie is het als JeOma dat hier gaat zitten bepalen.

Nu jij weer.

pi_4126824
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef R@b het volgende:

[..]

Ja, het is ook veel beter als je een partij hebt die alleen bestaat uit ambtenaren en trendvolgers
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:50:29 #60
10090 waspman
life is sweet
pi_4126826
quote:

[..]

Oordeel voor jezelf.

NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder

op die laatste na, zie ik niks verkeerds. bijvoorbeeld een cardioloog kan volgens mij goed beoordelen hoe met de gezondheidszorg omgegaan kan worden.
quote:
bullshit. wat weet je van die mensen op de pvdA lijst? die hebben misschien wat ervaring in lokale politiek, maar op welk niveau zitten ze? hebben ze ooit een opleiding gevolgd?
De geschiktheid zullen we in de toekomst kunnen beoordelen. ik vraag me af of ze minder geschikt zijn dan 'ervaren bestuurders' als Borst, Netelenbos, Melkert e.d.
pi_4126850
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:37 schreef R@b het volgende:

[..]

WEL stemmen op LPF terwijl je dat een week geleden niet van plan was is echt onverstandig. Je moet stemmen op een partij die jouw mening zo goed mogelijk vertegenwoordigt. Stemmen op een Pim Fortuyn omdat hij vermoord is slaat nergens op.

En ik denk dat een regering met LPF binnen 4 jaar valt.

Ik stem niet op LPF, en dat ben ik ook nooit van plan geweest.

pi_4126881
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:49 schreef R@b het volgende:

[..]

Zo zo, harde woorden, maar wel onwaar.

Als er in een partij rotte appels zitten dan is het aan die partij om ze eruit te gooien. Dat is DEMOCRATIE.

GEEN democratie is het als JeOma dat hier gaat zitten bepalen.

Nu jij weer.

Neem voortaan je medicijnen in voordat je hier gaat discussiëren. Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
  donderdag 9 mei 2002 @ 17:56:35 #63
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4126882
Weet je waar ik een beetje moe van word; de politiek is jaren lang een taboe geweest. Het werd allemaal stil gehouden daar in Den Haag. Niemand heeft eigenlijk precies geweten waar ze al die tijd mee bezig waren en wie het eigenlijk waren. Nu er wat onbekendheid heerst omtrent LPF, doen mensen alsof het een onwijze schande is dat zij mogelijk bestuurders gaan worden van ons land. Maar als ik gewoon PVDA stemmers vraag of ze minstens vijf mensen van hun partij kunnen noemen, dan lukt dat niet eens.
Het is pas sinds kort dat de politiek open kaart speelt en naar de voorgrond treedt. Hiervoor is het allemaal één grote onbekende massa geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 17:57]

donderdag 9 mei 2002 @ 17:57:28 #64
272 R@b
No-nonsens
pi_4126891
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:50 schreef waspman het volgende:
De geschiktheid zullen we in de toekomst kunnen beoordelen. ik vraag me af of ze minder geschikt zijn dan 'ervaren bestuurders' als Borst, Netelenbos, Melkert e.d.
De PvdA heeft anders keren genoeg de plank misgeslagen.

Remember Harry v/d Bergh die de kamer uit moest omdat meneer rotzooide met fokker aandeeltjes terwijl hij in een kamercommissie zat over dat onderwerp.

Diezelfde Van Der Bergh vond het wel nodig om onlangs vanuit zijn nieuwe functie in de Vluchtelingenraad Fortuyn af te schilderen als een extreem-rechts gevaar.

Een andere Van den Berg, Max (ook PvdA) riep onlangs nog vanuit het Europeese parlement de landelijke CDA op om de coalitie van LR met het CDA en de VVD in Rotterdam onmogelijk te maken.

Pleur toch op met die zogenaamde 100% betrouwbaarheid van politici van andere partijen

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-05-2002 17:59]

donderdag 9 mei 2002 @ 17:58:38 #65
272 R@b
No-nonsens
pi_4126904
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:55 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Neem voortaan je medicijnen in voordat je hier gaat discussiëren. Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.

Fan van de moordenaar zeker?
pi_4126925
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:56 schreef Qarinx het volgende:
Weet je waar ik een beetje moe van word; de politiek is jaren lang een taboe geweest. Het werd allemaal stil gehouden daar in Den Haag. Niemand heeft eigenlijk precies geweten waar ze al die tijd mee bezig waren en wie het eigenlijk waren. Nu er wat onbekendheid heerst omtrent LPF, doen mensen alsof het een onwijze schande is dat zij mogelijk bestuurders gaan worden van ons land. Maar als ik gewoon PVDA stemmers vraag of ze minstens vijf mensen van hun partij kunnen noemen, dan lukt dat niet eens.
Het is pas sinds kort dat de politiek open kaart speelt en naar de voorgrond treedt. Hiervoor is het allemaal één grote onbekende massa geweest.
Je kunt voortaan beter enkel voor jezelf spreken. Dat jouw vriendinnetjes van 18 politiek dom zijn, verrast me niks.

Succes met je examens.

Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:02:53 #67
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4126943
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Je kunt voortaan beter enkel voor jezelf spreken. Dat jouw vriendinnetjes van 18 politiek dom zijn, verrast me niks.

Als alleen 18-jarige vriendinnetjes van mij geen verstand van politiek zouden hebben dan zou de opkomst tijdens verkiezingen wel veel groter zijn heh dan die minimale 50%
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:03:07 #68
272 R@b
No-nonsens
pi_4126945
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Succes met je examens.

Rot op kloon, of reageer normaal, zielige zwalker.
pi_4126984
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:02 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Als alleen 18-jarige vriendinnetjes van mij geen verstand van politiek zouden hebben dan zou de opkomst tijdens verkiezingen wel veel groter zijn heh dan die minimale 50%

50% Over welk land heb je het? Voortaan beter je schoolboekjes lezen anders zak je weer.
pi_4127009
R@b
Leuk dat je oude koeien uit de sloot haalt met "Harry v/d Bergh die de kamer uit moest omdat meneer rotzooide met fokker aandeeltjes" maar dat Jotrritsma miljoenen sluist naar een bedrijf waar man en dochter flinke belangen in hebben doe je af als laster. Maar dat is een VVD politica en dat komt dan weer even niet zo lekker uit.
Lekkere principes zijn dat.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_4127029
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:56 schreef Qarinx het volgende:
Het is gewoon een staaltje van de ongekende hypocrisie van de mensen die de gevestigde orde steunen. Zie je ook in de kritiek op het feit dat er geen politieke ervaring is in de LPF, alsof dat zo'n enorme tekortkoming is in dit land waar de gemiddelde politicus meer lijkt op een overbetaalde ambtenaar dan op een volksvertegenwoordiger.
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:18:23 #72
10090 waspman
life is sweet
pi_4127039
quote:

Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.

smaakvol
pi_4127044
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:18 schreef waspman het volgende:

[..]

smaakvol

Niet echt idd.
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:18:54 #74
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4127045
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:08 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

50% Over welk land heb je het? Voortaan beter je schoolboekjes lezen anders zak je weer.

Snap ook wel dat tweede kamer verkiezingen altijd veel meer halen, maar volgens mij bestaat de politiek niet alleen uit 2e kamer verkiezingen. Een 58% opkomst gemeenteraadsverkiezingen dit jaar, en 45.4% pronvinciale staten in 2000 is toch wel errug triest.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 18:22]

pi_4127064
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:18 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Snap ook wel dat tweede kamer verkiezingen altijd veel meer halen, maar volgens mij bestaat de politiek niet alleen uit 2e kamer verkiezingen. Een 58% opkomst gemeenteraadsverkiezingen dit jaar, en 45.4% pronvinciale staten in 2002 is toch wel errug triest.

Ja.
pi_4127072
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:21 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Ja.

Wiens kloon ben je nou?
pi_4127073
quote:

[..]
Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.

Goh, hoe zou het nou toch komen dat er een partij is met een lijk als lijsttrekker? Politics as usual voor jou zeker ?
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:23:22 #78
253 Meril
AKA Utop
pi_4127074
Omdat die verkiezingen door veel mensen absoluut niet serieus genomen worden. De Tweede Kamer-verkiezingen juist wel. Zeker nu er weer wat te kiezen leek, werden veel mensen gemobiliseerd die anders nooit hadden gestemd.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:23:22 #79
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4127075
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wiens kloon ben je nou?

Ik word 'n beetje moe van hem Stom dat ik er ook nog eens op blijf reageren
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:24:12 #80
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4127078
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Meril het volgende:
Omdat die verkiezingen door veel mensen absoluut niet serieus genomen worden. De Tweede Kamer-verkiezingen juist wel. Zeker nu er weer wat te kiezen leek, werden veel mensen gemobiliseerd die anders nooit hadden gestemd.
Jah maar als die niet serieus wordtgenomen, dan bewijst dat toch weer dat mensen gewoon geen moer van politiek snappen.
pi_4127088
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wordt er ook moe van en probeer er zo weinig mogelijk op te reageren maar tis zo moeilijk om er nie op te reageren....
Ze moeten hem maar een IP-ban geven...
pi_4127099
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Hahahah, en toch vind ik je lief.
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:30:11 #83
10090 waspman
life is sweet
pi_4127121
en is iemand die het verschil niet ziet tussen Fortuyn en Hitler of Le Pen wel capabel om te regeren?
pi_4127149
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:30 schreef waspman het volgende:
en is iemand die het verschil niet ziet tussen Fortuyn en Hitler of Le Pen wel capabel om te regeren?
Waarom maak je hier geen nieuw topic van? Dan kan iedereen meelachen om jouw borrelpraat.
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:38:05 #85
10090 waspman
life is sweet
pi_4127178
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Waarom maak je hier geen nieuw topic van? Dan kan iedereen meelachen om jouw borrelpraat.

ik zie je hier pas sinds vandaag, maar ik zal meteen beginnen met je proberen te negeren.

pi_4127221
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Wie het zegt, wiens kloon ben je nou?
En Strix Nebulosa is dat de naam van een of andere afwijking in je bovenkamertje?
  donderdag 9 mei 2002 @ 18:43:08 #87
272 R@b
No-nonsens
pi_4127229
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:38 schreef waspman het volgende:

[..]

ik zie je hier pas sinds vandaag, maar ik zal meteen beginnen met je proberen te negeren.

Terecht gewoon op IGNORE deze stakkerige kloon die alleen een beetje loopt te trollen en verder geen mening heeft.
pi_4127292
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:43 schreef R@b het volgende:

[..]

Terecht gewoon op IGNORE deze stakkerige kloon die alleen een beetje loopt te trollen en verder geen mening heeft.

Maar dat jij een PvdA poiticus meende te moeten aanvallen uit een ver verleden en dan verder niks te melden hebt over Jorritsma is ook best wel triest. Lafaards gaan bij mij ook op ignore.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_4127307
Ik stem ook zeker postuum op Pim!

Hij had zijn premier-pak al aangeschaft en ik zou hem graag postuum nog premier zien worden

Wanneer de stemmen nu naar de andere partijen gaan, zullen deze in hun oneindige kortzichtigheid nog trots zijn op hun verkiezingszege ook

donderdag 9 mei 2002 @ 18:57:15 #90
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4127351
Volgens mij vergeet iedereen (lekker generaliserend) hier die loopt te zeiken over de zgn kwaliteit van de LPF leden, dat ten eerste de andere partijen ook bestaan uit mensen die niemand kent en echt alleen profiteert van de bekende koppen, ten tweede, in Nederland is er sprake van een coalitie, dus mocht LPF omdat zij de grootste is mee mogen regeren dan is er minimaal nog 1 partij die meedoet in de regering en daar eventueel de ontbrekende expertise mee opgevuld kan worden. Als Tweede Kamer lid leer je vanzelf de heersende mores je moet gewoon niet te dom zijn, dan lukt dat echt wel.
fake a dream
  donderdag 9 mei 2002 @ 19:11:48 #91
8540 Peter83
All the way
pi_4127493
De mensen achter de andere partijen zijn toch wel degelijk bekend bij velen. En dan heb ik het hier niet over de ministers, maar ook andere mensen op de lijst zijn bekend hoor.

Ik heb geen idee hoe het zit met de LPF, maar laat ze het maar waarmaken. Je moet iedere partij een kans gunnen. En mensen die twijfelen over de kwaliteiten van bijv. de nr. 25 van de LPF moet zichzelf gaan afvragen of de nr. 25 van de PvdA goed werk heeft verricht. Als men dat dus niet weet, moet men ook niet zeuren.

Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
  donderdag 9 mei 2002 @ 19:16:40 #92
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4127566
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 17:48 schreef HiZ het volgende:
Chouchou toch, laat ik je even geruststellen; mijn IQ komt ruimschoots boven de 90. Verder geeft LPF mij precies wat ik wil, linksom of rechtsom;

alternatief 1, de partij hergroepeert zich en blijkt in staat tot een succesvolle regering waarbij de oude regels in hoog tempo worden opgerold.

alternatief 2, de partij faalt en over een jaar gaan we weer naar de stembus, waarbij de regentenpartijen een gevoelig en hardhandig lesje hebben geleerd dat de politieke vertegenwoordiging van het volk niet meer op de oude leest kan voortduren.

Je stem op Pim Fortuyn uitbrengen is het toppunt van rationeel stemmen als je vindt dat de nederlandse politieke verhoudingen moeten veranderen.

Mensen zoals jij die liever de regenten-methode zien voortmodderen moeten het vooral niet nalaten op een van de gevestigde partijen te stemmen. Het enige wat ik hoop is dat je je stem niet zult gaan uitbrengen voor de fascistoïde partij Groen Links.

Als je mij ergens hebt zien beweren dat ik tevreden ben met het huidige politieke systeem dan mag je dat laatste wel zeggen ja.

Over je punt van rationeel stemmen kan ik ook kort zijn: Ik heb in mijn eerste post al gemeld angstig te zijn voor jouw "alternatief 2". Zoals je het er neer zet blijft het dus maar gokken. Echt rationeel is een gok nemen in mijn ogen niet, zolang je nog opties met meer zekerheid hebt. Ik zou daarop aansluitend wel graag willen weten wat je aan de huidige situatie nou zo ontzettend vervelend vindt...

Het stuk dat ik schreef over het IQ staat er misschien wat ongenuanceerd bij, maar in die gezellige volkswijk waar ik woon heerst sowieso al de cultuur dat degene met de grootste bek het wint van degene met het meeste verstand.
Tekenend vond ik dan ook de beelden van "Fotuynisten" die gezellig met z'n allen de ME aan het uitdagen waren na de moord.

Waar ik vanaf wil, en vandaar ook mijn denigrerende reactie, is de cultuur waarin een grote bek je verder brengt dan inhoud... Hierop aansluitend, en geruststellend naar jou: ik stem geen GroenLinks... maar SP

donderdag 9 mei 2002 @ 19:16:53 #93
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_4127571
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:57 schreef Kimmie het volgende:
Volgens mij vergeet iedereen (lekker generaliserend) hier die loopt te zeiken over de zgn kwaliteit van de LPF leden, dat ten eerste de andere partijen ook bestaan uit mensen die niemand kent en echt alleen profiteert van de bekende koppen, ten tweede, in Nederland is er sprake van een coalitie, dus mocht LPF omdat zij de grootste is mee mogen regeren dan is er minimaal nog 1 partij die meedoet in de regering en daar eventueel de ontbrekende expertise mee opgevuld kan worden. Als Tweede Kamer lid leer je vanzelf de heersende mores je moet gewoon niet te dom zijn, dan lukt dat echt wel.
Helemaal mee eens!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 01:31:42 #94
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_4132263
Ik stem niet op Pim.

Een machtig LPF kan niets bereiken. Ze zullen een hoop mensen teleurstellen. Over een jaar zul je zien dat iedereen wegloopt.... en zich afvraagd wat ze hebben bezield om op die partij te stemmen.

Denkt er nog iemand dagelijks na over 11 september?

vrijdag 10 mei 2002 @ 01:34:52 #95
10090 waspman
life is sweet
pi_4132298
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 01:31 schreef Beetle het volgende:
Ik stem niet op Pim.

Een machtig LPF kan niets bereiken. Ze zullen een hoop mensen teleurstellen. Over een jaar zul je zien dat iedereen wegloopt.... en zich afvraagd wat ze hebben bezield om op die partij te stemmen.

11 september heb ik niks mee te maken.

en ja, ik denk dat ik over een half jaar nog zeker dagelijks aan PF en LPF denk. ik denk zowieso dagelijks aan politiek.

vrijdag 10 mei 2002 @ 01:37:26 #96
5139 Raikane
Lekker schuimen
pi_4132335
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 01:31 schreef Beetle het volgende:
Ik stem niet op Pim.

En waar baseer jij dat op?
Kun jij in de toekomst kijken ofzo?

En wat heeft 11 september hier nou weer mee te maken?

To schuim or not to schuim, thats the question. ;)
pi_4132433
het verband 11-09 - PF ontgaat mij eventjes, Beetle.
Maar goed, het is ook al laat!
pi_4132585
Ik ben nog niet van mening veranderd Fokkers! Ik blijf op Pim stemmen woensdag puur als proteststem. En ik weet dat die lijst er hoogstwaarschijnlijk niets van gaat bakken, maar laat ze het maar eens proberen, misschien met Joep als nieuw boegbeeld, iedereen heeft immers ooit moeten beginnen. Lang in het pluche verstoft immers.
pi_4132765
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 19:16 schreef Jethro het volgende:
Hierop aansluitend, en geruststellend naar jou: ik stem geen GroenLinks... maar SP
Dat is inderdaad een geruststelling, regelmatig als ik Jan Marijnissen hoor praten denk ik, hmmm zou ik niet toch ? Maar deze keer dus nog niet.
pi_4133959
Zo. na de verkiezingen mag iedereen weer gewoon Jackass gaan kijken. Daar past dit debating-niveau beter bij.
En lekker op een lijk blijven stemmen natuurlijk. Alsof de rest van LPF de standpunten van Pim überhaupt snapt en steunt... sorry, maar er was er maar 1 die Nederland wakker kon schudden!!!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:01:20 #101
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134126
Ik stem ook op Pim Fortuyn. Daar kan geen enkele idioot mij vanaf brengen. Ik heb al tijdenlang een teringhekel aan de gemakzuchtige zelfgenoegzaamheid van Haagse politici en een flinke schop tegen de schenen van de gevestigde orde kan nooit kwaad.
De torenhoge persoonlijke ambitie, gecombineerd met zijn (soms) radicale opvattingen maakten Pim Fortuyn voor mij echter niet tot een geschikte kandidaat om mijn stem op uit te brengen.

Nu de Grote Roerganger zelf het veld heeft moeten ruimen, en zijn lijst met de puinhopen achterblijft, vind ik de tijd rijp om hun de kans te geven waar zij al zo lang vanachter de schermen hebben gewacht. Ik kies voor het grote Parlementaire Experiment. Ons land kan wel wat gestuurde chaos gebruiken.

Kies voor verandering, stem LPF!

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:14:29 #102
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134132
35 ongeleide projectielen in het parlement in plaats van een? de dichtgemetselde haagse kliek zal in ieder geval nieuw leven in geblazen worden, waarschijnlijk komt er nog meer circus en trammelant dan PF ooit heeft hopen veroorzaken.

saaier kan het in ieder geval niet worden!

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:20:21 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134137
Ringo is pas echt tevreden als men in politiek Luilekkerland het eten niet meer kan vinden.

Chaos & Disorder, it makes me laugh.

(Tot op zeker hoogte dan. Men begrijpe wat ik bedoel. De moord op Fortuyn voelde als het slikken van vergif.)

vrijdag 10 mei 2002 @ 06:24:42 #104
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134140
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:20 schreef Ringo het volgende:
Ringo is pas echt tevreden als men in politiek Luilekkerland het eten niet meer kan vinden.

Chaos & Disorder, it makes me laugh.

gelukkig heeft ringo maar een stem en weegt de mijne net zo zwaar....
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:28:53 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134144
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:24 schreef don_quichot het volgende:
Maar gelukkig heb ik twee volmachten gekregen, dus...
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:31:07 #106
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134147
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:28 schreef Ringo het volgende:

Maar gelukkig heb ik twee volmachten gekregen, dus...

alle dingo's zijn gelijk, maar sommige meer dan anderen....
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:33:46 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134150
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:31 schreef don_quichot het volgende:
alle dingo's zijn gelijk, maar sommige meer dan anderen....
Ringo ALTIJD meer dan anderen. Ik heb maar één politieke ambitie, en dat is dictator worden. Met minder neem ik geen genoegen.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:39:43 #108
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134153
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:33 schreef Ringo het volgende:

Ringo ALTIJD meer dan anderen. Ik heb maar één politieke ambitie, en dat is dictator worden. Met minder neem ik geen genoegen.

er is weer een vacature vrij, dus doe je best!
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:43:13 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134155
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:39 schreef don_quichot het volgende:
DON QUICHOT!!! Van dit soort grofheden ben ik niet gediend!

Een lief woordje is altijd beter dan een grote bek, zegt Ringo altijd...

vrijdag 10 mei 2002 @ 06:54:11 #110
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134161
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:43 schreef Ringo het volgende:

DON QUICHOT!!! Van dit soort grofheden ben ik niet gediend!

oke, ik neem het terug.
quote:
Een lief woordje is altijd beter dan een grote bek, zegt Ringo altijd...
linkje?
  vrijdag 10 mei 2002 @ 06:58:02 #111
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134162
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:54 schreef don_quichot het volgende:
linkje?
www.ringopraatiedereennaardemond.nl
pi_4134165
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:24 schreef don_quichot het volgende:

[..]

En Ringo is niet alleen.
pi_4134166
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:39 schreef don_quichot het volgende:

[..]

En kennelijk doet het rode fascisme z'n best om nog meer te moorden in de LPF kringen.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 07:15:52 #114
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134170
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 07:05 schreef HiZ het volgende:

En kennelijk doet het rode fascisme z'n best om nog meer te moorden in de LPF kringen.

ik ben geenzins van plan om ringo op lood te trakteren. daarbij heb ik mijn opmerking al ingetrokken. dus ga maar weer slapen, dat heb je kennelijk nodig.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 07:19:09 #115
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_4134172
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 07:05 schreef HiZ het volgende:
Voor het rode fascisme is Ringo niet bang... duivelsgebroed roeit men in mijn kringen uit met het zwaard en de kogel, en Ringo is snel als Lucky Luke.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 07:22:12 #116
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4134174
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 07:19 schreef Ringo het volgende:
duivelsgebroed roeit men in mijn kringen uit met het zwaard en de kogel
wie is er nou aan het demoniseren? links of rechts? mijn wapen is de pen, jouw botte staal schampt af op mijn schild van onverschilligheid.
pi_4134196
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 07:15 schreef don_quichot het volgende:

[..]

ik ben geenzins van plan om ringo op lood te trakteren. daarbij heb ik mijn opmerking al ingetrokken. dus ga maar weer slapen, dat heb je kennelijk nodig.

Ik heb het over het feit dat Justitie serieus rekening houdt met meer aanslagen op LPF-kandidaten. Dat 3 kandidaten het advies hebben gekregen onder te duiken en onder permanente politiebewaking staan.
  vrijdag 10 mei 2002 @ 09:37:42 #118
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4134547
Hartelijk dank voor het verneuken van dit topic. U gaat door naar de volgende ronde van het Rad van Vernietiging.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')