Klopt dit!? Of gaat de stem dan naar LPF?
[edit]
quote:Ow,.. ik kan 't allemaal niet zo snel volgen hoor!
de lijst Fortuyn is dan inmiddels opgeheven
[Dit bericht is gewijzigd door Peewee op 09-05-2002 15:37]
Maar ik begrijp de emoties daaromtrent wel, en daar ben ik wel bang voor.....
quote:Volgens mij gaat het gewoon naar de partij, je stemt namelijk gewoon op de partij in NL.....
Op donderdag 09 mei 2002 15:36 schreef Peewee het volgende:
* Peewee hoorde dat een stem op Pim vergelijkbaar is met een blanco stem,..Klopt dit!? Of gaat de stem dan naar LPF?
( Misschien zouden ze dat moeten doen met de stemmen van Melkert )..
quote:Dat leek mij ook meer dan normaal, maar ergens hoorde ik iemand (op teevee meen ik) dat het een blanco stem betreft!
Op donderdag 09 mei 2002 15:37 schreef David Letterman het volgende:[..]
Volgens mij gaat het gewoon naar de partij, je stemt namelijk gewoon op de partij in NL.....
quote:Ligt aan de kieswet, je drukt wel op de persoon van je keuze, maar dat is alleen belangrijk met het bepalen van het aantal voorkeursstemmen van deze persoon, daarmee kan degene toch een zetel in de kamer krijgen, maar je stemt eigenlijk gewoon op de partij.....
Op donderdag 09 mei 2002 15:40 schreef Peewee het volgende:[..]
Dat leek mij ook meer dan normaal, maar ergens hoorde ik iemand (op teevee meen ik) dat het een blanco stem betreft!
Vaag,..
De kieswet kent een partijenstelsel...
Het is toch 1 grote vriendjespolitiek daar in Den haag. Elkaar een beetje baantjes toeschuiven enzo. Daar is vooral de pvda heel goed in.
Het gaat toch om een regering die er vier jaar lang voor moet zorgen dat het goed gaat in ons land.
En dat is belangrijker dan Ad Melkert voor paal zetten!!!
dat was ik eerst ook al van plan, maar nu twijfel ik of ik nog wel moet stemmen
quote:Ik schreef: die partij valt wegens onvermogen meteen om. Misschien redden ze het een maandje, maar daarna is het afgelopen. En dan krijgen we zuivere nieuwe verkiezingen!
Op donderdag 09 mei 2002 15:47 schreef NIMFje het volgende:Het gaat toch om een regering die er vier jaar lang voor moet zorgen dat het goed gaat in ons land.
En dat is belangrijker dan Ad Melkert voor paal zetten!!!
Ik weet niet of het wat zou kunnen worden met de rest van de club LPF, maar toch stem ik op Pim Fortuyn. Als ze inderdaad in zijn denkwijze de komende 4 jaar echt actie ondernemen is dat erg mooi. Zakt de boel in elkaar wegens onkundigheid van die club, jammer dan, maar dan heb ik in iedergeval wel later weten wat ik zou willen voor Nederland de komende jaren...
edit:
Als je om de een of andere reden niet op Pim zelf wil stemmen maar wel op LPF maar je weet niet wie: Dhr Smolders staat ergens bovenaan de lijst, en dat was de chauffeur van Pim op 6 mei. Ook een man die dus niet bang was om actie te ondernemen en dus gelijk achter die dolgedraaide gek aanging!
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.X op 09-05-2002 15:56]
quote:Ik heb dat ook gezien. Die man was verschrikkelijk. Hij had juist alles waar Fortuyn tegen streed. Hij was niet duidelijk, hij was arrogant, hij meende het beter te weten, hij hield geen rekening met de gevoelens van anderen.
Op donderdag 09 mei 2002 15:42 schreef Schurk het volgende:
Ik zou nooit om zo'n reden op Pim stemmen. LPF is niks zonder Pim zelf. Laatst zat die nummer 5 van LPF bij Villa BvD. Wat een kwal is dat zeg. Zie eerst beelden van de broer van Pim die zegt dat LPF er maaar beter mee kan ophouden, hoor je die vent echt totaal gevoeloos zeggen dat die broer hem dus helemaal niks kan schelen. Ik moet er niet aan denken dat hij straks minister gaat worden.
Ik stem niet op LPF, (en was dat voor de moord ook niet van plan). Maar ik hoop dat Joep van den Nieuwehuizen bij LPF komt zodat die verschrikkelijke man die op nr. 5 staat vertrekt (zoals hij zelf zei.)
Overigens is postuum stemmen volgens mij alleen goed als je voor de moord ook al op PF zou stemmen. Anders is het onzinnig. als je een proteststem wil uitbrengen, stem dan blanco.
quote:Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je geen ene fuck om Nederland geeft want een versplinterde partij zal jouw belangen zeker verdedigen niet?
Op donderdag 09 mei 2002 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik stem gewoon LPF, dat was ik al van plan en daar wijk ik nu van af.
Of die partij uit elkaar valt kan me weinig schelen eigenlijk.
en ik denk dat je het woordje niet ergens bent vergeten
quote:Dat zeggen nou al die groen links aanhangers om ons nog van gedachte te laten veranderen. Beetje op onze gevoelens inspelen. in en in triest
Op donderdag 09 mei 2002 16:03 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
wat heeft het voor zin om op pim te stemmen? dan kijk je niet verder dan je neus lang is.... Pim is niet meer, we moeten verder ZONDER hem....
Eerst waren we racisten zelfs hitler passeerde de revue en nu drijven we ons land in de afgrond.
Ik stem op pim.
quote:Ik vind het juist goed dat de grote partijen eens merken dat het niet zo vanzelfsprekend is dat op hen gestemd wordt. Een blanco stem gaat in pricipe naar de grootste partij (misschien inderdaad LPF).
Op donderdag 09 mei 2002 15:55 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Overigens is postuum stemmen volgens mij alleen goed als je voor de moord ook al op PF zou stemmen. Anders is het onzinnig. als je een proteststem wil uitbrengen, stem dan blanco.
quote:Ik denk van niet. De rest van de partijen vind ik gewoon niks, de VVD gaat nog wel trouwens, dus stem ik gewoon op LPF.
Op donderdag 09 mei 2002 15:56 schreef Re het volgende:[..]
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je geen ene fuck om Nederland geeft want een versplinterde partij zal jouw belangen zeker verdedigen niet?
en ik denk dat je het woordje niet ergens bent vergeten
Voordelen LPF:
1. Charismatisch leider met frisse ideeen en zeer sterke analytische denkwijze/ideeen.
2. "At your service" / what the people want.
Nadelen LPF:
1. Behalve de nummer 1 op de lijst is het meerendeel mensen die of heel onervaren zijn, of een compleet ander vakgebied hebben, of media-geil zijn. LPF zonder Pim is dus "L", wat zal staan voor "Leeg".
2. Veel weerstand huidige politieke partijen. Een goede mogelijkheid is dat niemand met LPF in zee wil(de) met als resultaat een coalitie van mensen die het nog minder dan nu met elkaar eens kunnen worden. Met als gevolg dat Nederland nog minder leuk wordt om in te wonen.
De voordelen van LPF vallen echt wel weg zonder Pim. Ik ben het ook echt niet eens met de weg die Nederland opgaat, maar een proteststem is dan simpelweg een stem op een partij die NIET in Paars zit. Stem dan dus CDA, ChristenUnie, SP o.i.d. Ik ga voor de 2e. Bedenk dat een blanco-stem volgens een verdeelsleutel naar alle partijen gaat. Dus stem je 15 mei niet, dan stem je voor een deel op Ad Melkert. Lijkt me niet dat je dat wilt.
quote:Het is maar waar je je stem van af wil laten hangen
Op donderdag 09 mei 2002 16:15 schreef Napalm het volgende:
Twijfelde erg tussen Pim en VVD (Zalm of Dijkstal). NU stem ik zeker op Pim fortuyn, deze kans om zo massaal een grote protest stem uit te brengen komt waarschijnlijk nooit meer.
quote:Moet ieder voor zich weten vind ik! Iedereen moet zelf bepalen waar hij/zij op stemt.
Op donderdag 09 mei 2002 16:24 schreef Schurk het volgende:[..]
Het is maar waar je je stem van af wil laten hangen
LPF is geen politieke partij, het is een way of life. Klaar. LPF is:
- je echte mening onder welke omstandigheid dan ook blijven durven geven.
- een hekel hebben aan doelloos gezwam en geneuzel.
- een echte democratie willen waarin de kiezer ook echt een stem in het kapittel heeft.
- af willen van die grijze kantoormuizen in Nederland die ervoor zorgen dat de zorg verslechterd, de politie haar werk niet kan doen en justitie met lede ogen moet toezien hoe de grootste criminelen hier hun gang kunnen gaan.
- af willen van dat politiek correcte gedoe waarbij de meest terroristische organisatie zoals de Grijze Wolven en meer van dat geteisem hier gewoon rustig zijn gang kan gaan omdat, als ze aangepakt worden, links Nederland gelijk de moraalridder gaat uithangen en "discriminatie!" van elk mogelijk dag af schreeuwt.
DAAR wil IK als BURGER en als KIEZER vanaf! En Pim wilde dat ook! Daarom stem IK op Pim! Wat de rest van Nederland doet interesseert me bijzonder weinig, al ben ik op een gegeven moment nog het enige rechtse figuur in dit land.
Zie dit niet als een aanval op iemand, maar als de mening van een HELE grote groep mensen hier in Nederland, die simpelweg naar mijn bescheiden mening niet meer genegeerd mag en kan worden.
Stem dan op Balkenende, van het cda. Iemand die altijd respect heeft gehad voor Pim en zijn doelstelling, niet bepaald heeft meegedaan aan de demonisering van Pim.
En zich de afgelopen dagen niet heeft laten zien, uit eerbeid voor Pim. Dat geldt eigenlijk wel voor de gehele cda. Niet mediageil geweest zoals de pvda en vva, d66 en dergelijke.
Plus, en dat is ook niet onbelangrijk:
Balkenende is een directe concurrent qua grootste partij van Melkert. Een ik denk dat er weinig LPF-ers het de pvda zouden gunnen om melkert als minister-president. Als er velen op balkenende stemmen, wordt de cda de grootste en niet de pvda.
Ik was een Pim-stemmer, maar weet nu nog niet wat ik doe. Of Pim, of Balkenende.......daar ben ik nog niet uit.....
quote:Het is natuurlijk nonsense om op LPF te stemmen. Ik respecteer een goed onderbouwde mening, maar de mensen die nu op LPF staan zijn totale vreemden en hebben geen ervaring in de politiek. Hoe onderbouw jij dan de keuze op op LPF te stemmen?
Op donderdag 09 mei 2002 15:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik stem gewoon LPF, dat was ik al van plan en daar wijk ik nu van af.
Of die partij uit elkaar valt kan me weinig schelen eigenlijk.
quote:word, brother
Op donderdag 09 mei 2002 16:41 schreef TimMer1981 het volgende:
-mooi verhaal-
quote:ben het helemaal met je eens!
Op donderdag 09 mei 2002 15:42 schreef Schurk het volgende:
Ik zou nooit om zo'n reden op Pim stemmen. LPF is niks zonder Pim zelf. Laatst zat die nummer 5 van LPF bij Villa BvD. Wat een kwal is dat zeg. Zie eerst beelden van de broer van Pim die zegt dat LPF er maaar beter mee kan ophouden, hoor je die vent echt totaal gevoeloos zeggen dat die broer hem dus helemaal niks kan schelen. Ik moet er niet aan denken dat hij straks minister gaat worden.
GLG
quote:Volgens zijn beste vriend H. Mens is dat dus niet het geval.
Op donderdag 09 mei 2002 16:41 schreef TimMer1981 het volgende:
Iedereen die op Pim wilde gaan stemmen, die moet dat gewoon nog steeds gaan doen. Zo zou Pim dat ook hebben gewild,
Second, zijn broer wil dat de partij wordt opgeheven uit respect.
Hier worden twee naaste die Pim als geen ander kende gewoon genegeerd, dat noem ik onfatsoenlijk en onverstandig. Men maakt nu misbruik van emotionele stemmers en sterker nog, ze benoemen pas een lijstaanvoerder na 15 mei, dat vind ik ook nog eens ondemocratisch.
GLG
GLG
quote:Zoals Sniper zei, ik zou nog geen gebruikte wc-rol van hem kopen.
Op donderdag 09 mei 2002 17:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Harry Mens staat nou ook niet bepaald bekend als betrouwbaar!
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 17:19]
quote:Inderdaad, ik denk het veel beter is om Harry Mens ff een tijdje op te heffen.
Op donderdag 09 mei 2002 17:10 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Zoals Sniper zei, ik zou nog geen gebruikte wc-rol van hem kopen.
quote:Idd.
Op donderdag 09 mei 2002 17:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Inderdaad, ik denk het veel beter is om Harry Mens ff een tijdje op te heffen.
*drukt op delete
quote:Terecht.
Op donderdag 09 mei 2002 15:34 schreef Darcy het volgende:
Door de nieuwe situatie is de mogelijkheid ontstaan om een echte proteststem uit te brengen tegen het Haagse politeke establishment. Daarom denk ik dat ik woensdag op Pim Fortuyn ga stemmen.
Mocht de LPF 35 zetels halen, dan moeten ze de 3 of 4 rotte appels op de Lijst er uitgooien, die gaan dan maar op eigen gelegenheid verder, en kan LPF best uitgroeien tot een partij die Pim's politiek gaat bedrijven.
quote:Je haalt de letters uit mijn vingers.
Op donderdag 09 mei 2002 15:36 schreef David Letterman het volgende:
Ik stem niet op Pim, voor de aanslag al niet, dus ook niet na de aanslag.....een proteststem heeft geen zin volgens mij, je moet juist stemmen op die partij die jou en het land verder kan helpen......Maar ik begrijp de emoties daaromtrent wel, en daar ben ik wel bang voor.....
quote:Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (laat ik je een klein geheimpje vertellen: het zijn er meer dan 4! ik schat 20...) zijn? Wake up man! Pim is er niet meer.
Op donderdag 09 mei 2002 17:22 schreef R@b het volgende:[..]
Terecht.
Mocht de LPF 35 zetels halen, dan moeten ze de 3 of 4 rotte appels op de Lijst er uitgooien, die gaan dan maar op eigen gelegenheid verder, en kan LPF best uitgroeien tot een partij die Pim's politiek gaat bedrijven.
quote:Wat een gelul. Zolang de moordenaar nog geen verklaring heeft afgegeven kun je dat niet beoordelen. Je gaat toch geen LPF stemmen als je het niet eens bent met zijn standpunten?
Op donderdag 09 mei 2002 17:29 schreef edwtie het volgende:
geen stem op fortuyn = geen echte democratie. Dan is moordenaar DOLBLIJ dat je geen stem op LPF geeft. Wat voel je ermee dat je toch geen stem op LPF geeft.
De moordenaar wil gewoon dat jullie naar oude partijen moeten stemmen. Wat denken jullie zeker?
quote:Sorry maar weet jij dan wel wie het zijn die op de LPF staan, en hoe kan je dan oordelen dat het minstens 20 mensen zijn? Ik ken ze namelijk niet en als Pim ze bij elkaar geraapt heeft zal hij dit toch weloverwogen gedaan hebben of niet? Pim wordt als een held gezien bij een aantal mensen, maar ik zou hem toch willen beschouwen als een voortvloeisel uit een grote politieke onvrede. Die en dat moet wel gezegd worden, ontzettend veel los gemaakt heeft in het huidige ijskoude ondoorzichtige Nederland. Ging het Pim niet voornamelijk om het maken van een Statement en heeft hij allerlei middelen aangewend om dit te maken?
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef JeOma het volgende:[..]
Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (laat ik je een klein geheimpje vertellen: het zijn er meer dan 4! ik schat 20...) zijn? Wake up man! Pim is er niet meer.
Ik vind het zeker net zo klote als dat jij dat vindt. Maar bedenk dat je met een stem op LPF wel voor 4 jaar een mandaat (zoals Pim zelf altijd mooi zei) geeft aan stel ongekwalificeerde nozems die echt niet "staan waar Pim voor staat". Dat is GELUL! Word wakker!! Protest-stemmen kan op een andere manier, op een rationele manier.
quote:Dat bepaald de LPF zelf en NIEMAND anders. Zeker jij niet.
Op donderdag 09 mei 2002 17:26 schreef JeOma het volgende:[..]
Ja hoor, wat een bullshit. Wie zijn "ze"?? Wie bepaalt wie de rotte appels (
Niet stemmen op de LPF als je dat wel van plan was geweest vooraf is de moordenaar zijn zin geven, en dan kunnnen de gevestigde politieke partijen weer rustig verder modderen.
quote:
Door HiZ - woensdag 08 mei 2002 01:47--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben geen LPF stemmer, ik ben een Pim Fortuyn stemmer.
Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.
Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.
quote:WEl aanwijzingen dat moordenaar wel dolblij is hoewel moordenaar niets zegt. Omdat fortuyn dassen in industrie laat toestaan. Volgens peiling wordt LPF grote winnaar. Daar heeft moordenaar geen keus. daar raakt hij gewoon irratatie als fortuyn premier wordt. hij denkt nog steeds dat hij democratie moet veranderen. anders wordt fortuyn al premier. daar wil fortuyn milieuwetten verder versoepeld.
Op donderdag 09 mei 2002 17:31 schreef Peter83 het volgende:[..]
Wat een gelul. Zolang de moordenaar nog geen verklaring heeft afgegeven kun je dat niet beoordelen. Je gaat toch geen LPF stemmen als je het niet eens bent met zijn standpunten?
Wat heb ik weer met kromme tenen zitten kijken wat iedereen liep te blaten de eerste dagen na de moord... Pim Fortuyn heeft een hoop losgemaakt in Nederland en daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, maar politiek is niks voor mensen met een IQ onder de 90 die denken dat stemmen voor een partij net zoiets is als voor een voetbalclub zijn.
quote:http://www.lijst-pimfortuyn.nl/list.php
[b]Op donderdag 09 mei 2002 17:32 schreef Santana het 't een en ander.
[..]
Oordeel voor jezelf.
NR 04. Hoofd Consumentenkwaliteit CBL
NR 06. Journalist (deze man is woordvoerder)
NR 10. Cardioloog
NR 11. Ondernemer (er zijn er meerdere)
NR 18. Sport bestuurder
NR 44. Studente Hogeschool Tourisme (what the fuck?)
Let wel: ik veroordeel deze mensen niet, er zijn mensen die een stukje hoger zijn opgeleid dan ikzelf, maar het gaat om "geschiktheid". LPF mét Pim is "at your service". LPF zonder Pim is "to your doom".
quote:Kun je misschien iets minder in raadselen spreken ?
Op donderdag 09 mei 2002 17:40 schreef edwtie het volgende:[..]
WEl aanwijzingen dat moordenaar wel dolblij is hoewel moordenaar niets zegt. Omdat fortuyn dassen in industrie laat toestaan. Volgens peiling wordt LPF grote winnaar. Daar heeft moordenaar geen keus. daar raakt hij gewoon irratatie als fortuyn premier wordt. hij denkt nog steeds dat hij democratie moet veranderen. anders wordt fortuyn al premier. daar wil fortuyn milieuwetten verder versoepeld.
de colcumn is eerste aanwijzing.
quote:OOooooh, allemaal gewone mensen. Nee, dan moet het wel fout gaan natuurlijk.
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef JeOma het volgende:
Oordeel voor jezelf.NR 04. Hoofd Consumentenkwaliteit CBL
NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder
Dat gevaar bestond er met Fortuyn ook al, dus nu nog steeds. Kortom, geen enkele reden om die partij geen kans te gunnen als je dat wilt. Wil je dat niet? --> Simpel, dan stem je op een andere partij.
quote:Je weet wel wat je nu zegt? Je kunt beter een weekje rustig nadenken lijkt me en dan 15 mei nog een keer heel goed nadenken wat je gaat doen. Want hiermee zeg je letterlijk iets wat VOL-LE-DIG echt voor de VOLLE HONDERD PROCENT indruist tegen democratie. "Dat bepaalt de LPF." Ken jij goddomme EEN (echt EENTJE is genoeg) van die lui die op de lijst (url heb ik hierboven geplaatst) staan??
Op donderdag 09 mei 2002 17:37 schreef R@b het volgende:[..]
Dat bepaald de LPF zelf en NIEMAND anders. Zeker jij niet.
Niet stemmen op de LPF als je dat wel van plan was geweest vooraf is de moordenaar zijn zin geven, en dan kunnnen de gevestigde politieke partijen weer rustig verder modderen.
[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 09-05-2002 17:47]
quote:Ik kan m'n ogen niet geloven... en dan ben je ook nog crew-member. Ik stop met deze "discussie", tegen een stoeptegel lullen heeft meer zin. Succes verder Rob.
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef R@b het volgende:[..]
OOooooh, allemaal gewone mensen. Nee, dan moet het wel fout gaan natuurlijk.
Dat gevaar bestond er met Fortuyn ook al, dus nu nog steeds. Kortom, geen enkele reden om die partij geen kans te gunnen als je dat wilt. Wil je dat niet? --> Simpel, dan stem je op een andere partij.
quote:Chouchou toch, laat ik je even geruststellen; mijn IQ komt ruimschoots boven de 90. Verder geeft LPF mij precies wat ik wil, linksom of rechtsom;
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef Jethro het volgende:....Wat heb ik weer met kromme tenen zitten kijken wat iedereen liep te blaten de eerste dagen na de moord... Pim Fortuyn heeft een hoop losgemaakt in Nederland en daar ben ik hem ontzettend dankbaar voor, maar politiek is niks voor mensen met een IQ onder de 90 die denken dat stemmen voor een partij net zoiets is als voor een voetbalclub zijn.
alternatief 1, de partij hergroepeert zich en blijkt in staat tot een succesvolle regering waarbij de oude regels in hoog tempo worden opgerold.
alternatief 2, de partij faalt en over een jaar gaan we weer naar de stembus, waarbij de regentenpartijen een gevoelig en hardhandig lesje hebben geleerd dat de politieke vertegenwoordiging van het volk niet meer op de oude leest kan voortduren.
Je stem op Pim Fortuyn uitbrengen is het toppunt van rationeel stemmen als je vindt dat de nederlandse politieke verhoudingen moeten veranderen.
Mensen zoals jij die liever de regenten-methode zien voortmodderen moeten het vooral niet nalaten op een van de gevestigde partijen te stemmen. Het enige wat ik hoop is dat je je stem niet zult gaan uitbrengen voor de fascistoïde partij Groen Links.
quote:Weet jij wel wat alle 74 leden op de PVDA lijst hebben gestudeerd? Kan jij met zekerheid stellen dat het allemaal ervaren politici zijn? Volgens mij ken je nog niet eens de helft van de mensen die op de lijst staan van de partij waar jouw voorkeur naar uitgaat. En guess what... ze gaan jouw land besturen!
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef JeOma het volgende:[..]
http://www.lijst-pimfortuyn.nl/list.php
Oordeel voor jezelf.
NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder
NR 44. Studente Hogeschool Tourisme (what the fuck?)Let wel: ik veroordeel deze mensen niet, er zijn mensen die een stukje hoger zijn opgeleid dan ikzelf, maar het gaat om "geschiktheid". LPF mét Pim is "at your service". LPF zonder Pim is "to your doom".
quote:Zo zo, harde woorden, maar wel onwaar.
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef JeOma het volgende:Want hiermee zeg je letterlijk iets wat VOL-LE-DIG echt voor de VOLLE HONDERD PROCENT indruist tegen democratie
Als er in een partij rotte appels zitten dan is het aan die partij om ze eruit te gooien. Dat is DEMOCRATIE.
GEEN democratie is het als JeOma dat hier gaat zitten bepalen.
Nu jij weer.
quote:Ja, het is ook veel beter als je een partij hebt die alleen bestaat uit ambtenaren en trendvolgers
Op donderdag 09 mei 2002 17:45 schreef R@b het volgende:[..]
OOooooh, allemaal gewone mensen. Nee, dan moet het wel fout gaan natuurlijk.
quote:op die laatste na, zie ik niks verkeerds. bijvoorbeeld een cardioloog kan volgens mij goed beoordelen hoe met de gezondheidszorg omgegaan kan worden.
Op donderdag 09 mei 2002 17:41 schreef JeOma het volgende:[..]
http://www.lijst-pimfortuyn.nl/list.php
Oordeel voor jezelf.
NR 10. Cardioloog
NR 18. Sport bestuurder
quote:bullshit. wat weet je van die mensen op de pvdA lijst? die hebben misschien wat ervaring in lokale politiek, maar op welk niveau zitten ze? hebben ze ooit een opleiding gevolgd?
Let wel: ik veroordeel deze mensen niet, er zijn mensen die een stukje hoger zijn opgeleid dan ikzelf, maar het gaat om "geschiktheid". LPF mét Pim is "at your service". LPF zonder Pim is "to your doom".
quote:WEL stemmen op LPF terwijl je dat een week geleden niet van plan was is echt onverstandig. Je moet stemmen op een partij die jouw mening zo goed mogelijk vertegenwoordigt. Stemmen op een Pim Fortuyn omdat hij vermoord is slaat nergens op.
Op donderdag 09 mei 2002 17:37 schreef R@b het volgende:[..]
Dat bepaald de LPF zelf en NIEMAND anders. Zeker jij niet.
En ik denk dat een regering met LPF binnen 4 jaar valt.
Ik stem niet op LPF, en dat ben ik ook nooit van plan geweest.
quote:Neem voortaan je medicijnen in voordat je hier gaat discussiëren. Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.
Op donderdag 09 mei 2002 17:49 schreef R@b het volgende:[..]
Zo zo, harde woorden, maar wel onwaar.
Als er in een partij rotte appels zitten dan is het aan die partij om ze eruit te gooien. Dat is DEMOCRATIE.
GEEN democratie is het als JeOma dat hier gaat zitten bepalen.
Nu jij weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 17:57]
quote:De PvdA heeft anders keren genoeg de plank misgeslagen.
Op donderdag 09 mei 2002 17:50 schreef waspman het volgende:
De geschiktheid zullen we in de toekomst kunnen beoordelen. ik vraag me af of ze minder geschikt zijn dan 'ervaren bestuurders' als Borst, Netelenbos, Melkert e.d.
Remember Harry v/d Bergh die de kamer uit moest omdat meneer rotzooide met fokker aandeeltjes terwijl hij in een kamercommissie zat over dat onderwerp.
Diezelfde Van Der Bergh vond het wel nodig om onlangs vanuit zijn nieuwe functie in de Vluchtelingenraad Fortuyn af te schilderen als een extreem-rechts gevaar.
Een andere Van den Berg, Max (ook PvdA) riep onlangs nog vanuit het Europeese parlement de landelijke CDA op om de coalitie van LR met het CDA en de VVD in Rotterdam onmogelijk te maken.
Pleur toch op met die zogenaamde 100% betrouwbaarheid van politici van andere partijen ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 09-05-2002 17:59]
quote:Fan van de moordenaar zeker?
Op donderdag 09 mei 2002 17:55 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Neem voortaan je medicijnen in voordat je hier gaat discussiëren. Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.
quote:Je kunt voortaan beter enkel voor jezelf spreken. Dat jouw vriendinnetjes van 18 politiek dom zijn, verrast me niks.
Op donderdag 09 mei 2002 17:56 schreef Qarinx het volgende:
Weet je waar ik een beetje moe van word; de politiek is jaren lang een taboe geweest. Het werd allemaal stil gehouden daar in Den Haag. Niemand heeft eigenlijk precies geweten waar ze al die tijd mee bezig waren en wie het eigenlijk waren. Nu er wat onbekendheid heerst omtrent LPF, doen mensen alsof het een onwijze schande is dat zij mogelijk bestuurders gaan worden van ons land. Maar als ik gewoon PVDA stemmers vraag of ze minstens vijf mensen van hun partij kunnen noemen, dan lukt dat niet eens.
Het is pas sinds kort dat de politiek open kaart speelt en naar de voorgrond treedt. Hiervoor is het allemaal één grote onbekende massa geweest.
Succes met je examens.
quote:Als alleen 18-jarige vriendinnetjes van mij geen verstand van politiek zouden hebben dan zou de opkomst tijdens verkiezingen wel veel groter zijn heh dan die minimale 50%
Op donderdag 09 mei 2002 18:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Je kunt voortaan beter enkel voor jezelf spreken. Dat jouw vriendinnetjes van 18 politiek dom zijn, verrast me niks.
quote:Rot op kloon, of reageer normaal, zielige zwalker.
Op donderdag 09 mei 2002 18:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Je kunt voortaan beter enkel voor jezelf spreken. Dat jouw vriendinnetjes van 18 politiek dom zijn, verrast me niks.
Succes met je examens.
quote:50%
Op donderdag 09 mei 2002 18:02 schreef Qarinx het volgende:[..]
Als alleen 18-jarige vriendinnetjes van mij geen verstand van politiek zouden hebben dan zou de opkomst tijdens verkiezingen wel veel groter zijn heh dan die minimale 50%
quote:Het is gewoon een staaltje van de ongekende hypocrisie van de mensen die de gevestigde orde steunen. Zie je ook in de kritiek op het feit dat er geen politieke ervaring is in de LPF, alsof dat zo'n enorme tekortkoming is in dit land waar de gemiddelde politicus meer lijkt op een overbetaalde ambtenaar dan op een volksvertegenwoordiger.
Op donderdag 09 mei 2002 17:56 schreef Qarinx het volgende:
Weet je waar ik een beetje moe van word; de politiek is jaren lang een taboe geweest. Het werd allemaal stil gehouden daar in Den Haag. Niemand heeft eigenlijk precies geweten waar ze al die tijd mee bezig waren en wie het eigenlijk waren. Nu er wat onbekendheid heerst omtrent LPF, doen mensen alsof het een onwijze schande is dat zij mogelijk bestuurders gaan worden van ons land. Maar als ik gewoon PVDA stemmers vraag of ze minstens vijf mensen van hun partij kunnen noemen, dan lukt dat niet eens.
Het is pas sinds kort dat de politiek open kaart speelt en naar de voorgrond treedt. Hiervoor is het allemaal één grote onbekende massa geweest.
quote:smaakvol
Op donderdag 09 mei 2002 17:55 schreef Strix-Nebulosa het volgende:
Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.
quote:Snap ook wel dat tweede kamer verkiezingen altijd veel meer halen, maar volgens mij bestaat de politiek niet alleen uit 2e kamer verkiezingen. Een 58% opkomst gemeenteraadsverkiezingen dit jaar, en 45.4% pronvinciale staten in 2000 is toch wel errug triest.
Op donderdag 09 mei 2002 18:08 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
50%
Over welk land heb je het? Voortaan beter je schoolboekjes lezen anders zak je weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-05-2002 18:22]
quote:Ja.
Op donderdag 09 mei 2002 18:18 schreef Qarinx het volgende:[..]
Snap ook wel dat tweede kamer verkiezingen altijd veel meer halen, maar volgens mij bestaat de politiek niet alleen uit 2e kamer verkiezingen. Een 58% opkomst gemeenteraadsverkiezingen dit jaar, en 45.4% pronvinciale staten in 2002 is toch wel errug triest.
quote:Wiens kloon ben je nou?
Op donderdag 09 mei 2002 18:21 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Ja.
quote:Goh, hoe zou het nou toch komen dat er een partij is met een lijk als lijsttrekker? Politics as usual voor jou zeker ?
Op donderdag 09 mei 2002 17:55 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Dat je op een lijk met stropdas gaat stemmen weten we nu onderhand wel.
quote:Ik word 'n beetje moe van hem
Op donderdag 09 mei 2002 18:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Wiens kloon ben je nou?
quote:Jah maar als die niet serieus wordtgenomen, dan bewijst dat toch weer dat mensen gewoon geen moer van politiek snappen.
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Meril het volgende:
Omdat die verkiezingen door veel mensen absoluut niet serieus genomen worden. De Tweede Kamer-verkiezingen juist wel. Zeker nu er weer wat te kiezen leek, werden veel mensen gemobiliseerd die anders nooit hadden gestemd.
quote:Wordt er ook moe van en probeer er zo weinig mogelijk op te reageren maar tis zo moeilijk om er nie op te reageren....
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik word 'n beetje moe van hem
Stom dat ik er ook nog eens op blijf reageren
quote:Hahahah, en toch vind ik je lief.
Op donderdag 09 mei 2002 18:23 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik word 'n beetje moe van hem
Stom dat ik er ook nog eens op blijf reageren
quote:Waarom maak je hier geen nieuw topic van? Dan kan iedereen meelachen om jouw borrelpraat.
Op donderdag 09 mei 2002 18:30 schreef waspman het volgende:
en is iemand die het verschil niet ziet tussen Fortuyn en Hitler of Le Pen wel capabel om te regeren?
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Waarom maak je hier geen nieuw topic van? Dan kan iedereen meelachen om jouw borrelpraat.
ik zie je hier pas sinds vandaag, maar ik zal meteen beginnen met je proberen te negeren.
quote:Wie het zegt, wiens kloon ben je nou?
Op donderdag 09 mei 2002 18:33 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Waarom maak je hier geen nieuw topic van? Dan kan iedereen meelachen om jouw borrelpraat.
quote:Terecht gewoon op IGNORE deze stakkerige kloon die alleen een beetje loopt te trollen en verder geen mening heeft.
Op donderdag 09 mei 2002 18:38 schreef waspman het volgende:[..]
ik zie je hier pas sinds vandaag, maar ik zal meteen beginnen met je proberen te negeren.
quote:Maar dat jij een PvdA poiticus meende te moeten aanvallen uit een ver verleden en dan verder niks te melden hebt over Jorritsma is ook best wel triest. Lafaards gaan bij mij ook op ignore.
Op donderdag 09 mei 2002 18:43 schreef R@b het volgende:[..]
Terecht gewoon op IGNORE deze stakkerige kloon die alleen een beetje loopt te trollen en verder geen mening heeft.
Hij had zijn premier-pak al aangeschaft en ik zou hem graag postuum nog premier zien worden ![]()
Wanneer de stemmen nu naar de andere partijen gaan, zullen deze in hun oneindige kortzichtigheid nog trots zijn op hun verkiezingszege ook
Ik heb geen idee hoe het zit met de LPF, maar laat ze het maar waarmaken. Je moet iedere partij een kans gunnen. En mensen die twijfelen over de kwaliteiten van bijv. de nr. 25 van de LPF moet zichzelf gaan afvragen of de nr. 25 van de PvdA goed werk heeft verricht. Als men dat dus niet weet, moet men ook niet zeuren.
quote:Als je mij ergens hebt zien beweren dat ik tevreden ben met het huidige politieke systeem dan mag je dat laatste wel zeggen ja.
Op donderdag 09 mei 2002 17:48 schreef HiZ het volgende:
Chouchou toch, laat ik je even geruststellen; mijn IQ komt ruimschoots boven de 90. Verder geeft LPF mij precies wat ik wil, linksom of rechtsom;alternatief 1, de partij hergroepeert zich en blijkt in staat tot een succesvolle regering waarbij de oude regels in hoog tempo worden opgerold.
alternatief 2, de partij faalt en over een jaar gaan we weer naar de stembus, waarbij de regentenpartijen een gevoelig en hardhandig lesje hebben geleerd dat de politieke vertegenwoordiging van het volk niet meer op de oude leest kan voortduren.
Je stem op Pim Fortuyn uitbrengen is het toppunt van rationeel stemmen als je vindt dat de nederlandse politieke verhoudingen moeten veranderen.
Mensen zoals jij die liever de regenten-methode zien voortmodderen moeten het vooral niet nalaten op een van de gevestigde partijen te stemmen. Het enige wat ik hoop is dat je je stem niet zult gaan uitbrengen voor de fascistoïde partij Groen Links.
Over je punt van rationeel stemmen kan ik ook kort zijn: Ik heb in mijn eerste post al gemeld angstig te zijn voor jouw "alternatief 2". Zoals je het er neer zet blijft het dus maar gokken. Echt rationeel is een gok nemen in mijn ogen niet, zolang je nog opties met meer zekerheid hebt. Ik zou daarop aansluitend wel graag willen weten wat je aan de huidige situatie nou zo ontzettend vervelend vindt...
Het stuk dat ik schreef over het IQ staat er misschien wat ongenuanceerd bij, maar in die gezellige volkswijk waar ik woon heerst sowieso al de cultuur dat degene met de grootste bek het wint van degene met het meeste verstand.
Tekenend vond ik dan ook de beelden van "Fotuynisten" die gezellig met z'n allen de ME aan het uitdagen waren na de moord.
Waar ik vanaf wil, en vandaar ook mijn denigrerende reactie, is de cultuur waarin een grote bek je verder brengt dan inhoud... Hierop aansluitend, en geruststellend naar jou: ik stem geen GroenLinks... maar SP
quote:Helemaal mee eens!
Op donderdag 09 mei 2002 18:57 schreef Kimmie het volgende:
Volgens mij vergeet iedereen (lekker generaliserend) hier die loopt te zeiken over de zgn kwaliteit van de LPF leden, dat ten eerste de andere partijen ook bestaan uit mensen die niemand kent en echt alleen profiteert van de bekende koppen, ten tweede, in Nederland is er sprake van een coalitie, dus mocht LPF omdat zij de grootste is mee mogen regeren dan is er minimaal nog 1 partij die meedoet in de regering en daar eventueel de ontbrekende expertise mee opgevuld kan worden. Als Tweede Kamer lid leer je vanzelf de heersende mores je moet gewoon niet te dom zijn, dan lukt dat echt wel.
Een machtig LPF kan niets bereiken. Ze zullen een hoop mensen teleurstellen. Over een jaar zul je zien dat iedereen wegloopt.... en zich afvraagd wat ze hebben bezield om op die partij te stemmen.
Denkt er nog iemand dagelijks na over 11 september?
quote:11 september heb ik niks mee te maken.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:31 schreef Beetle het volgende:
Ik stem niet op Pim.Een machtig LPF kan niets bereiken. Ze zullen een hoop mensen teleurstellen. Over een jaar zul je zien dat iedereen wegloopt.... en zich afvraagd wat ze hebben bezield om op die partij te stemmen.
en ja, ik denk dat ik over een half jaar nog zeker dagelijks aan PF en LPF denk. ik denk zowieso dagelijks aan politiek.
quote:En waar baseer jij dat op?
Op vrijdag 10 mei 2002 01:31 schreef Beetle het volgende:
Ik stem niet op Pim.Een machtig LPF kan niets bereiken. Ze zullen een hoop mensen teleurstellen. Over een jaar zul je zien dat iedereen wegloopt.... en zich afvraagd wat ze hebben bezield om op die partij te stemmen.
En wat heeft 11 september hier nou weer mee te maken?
quote:Dat is inderdaad een geruststelling, regelmatig als ik Jan Marijnissen hoor praten denk ik, hmmm zou ik niet toch ? Maar deze keer dus nog niet.
Op donderdag 09 mei 2002 19:16 schreef Jethro het volgende:
Hierop aansluitend, en geruststellend naar jou: ik stem geen GroenLinks... maar SP
Nu de Grote Roerganger zelf het veld heeft moeten ruimen, en zijn lijst met de puinhopen achterblijft, vind ik de tijd rijp om hun de kans te geven waar zij al zo lang vanachter de schermen hebben gewacht. Ik kies voor het grote Parlementaire Experiment. Ons land kan wel wat gestuurde chaos gebruiken.
Kies voor verandering, stem LPF!
saaier kan het in ieder geval niet worden!
Chaos & Disorder, it makes me laugh.
(Tot op zeker hoogte dan. Men begrijpe wat ik bedoel. De moord op Fortuyn voelde als het slikken van vergif.)
quote:gelukkig heeft ringo maar een stem en weegt de mijne net zo zwaar....
Op vrijdag 10 mei 2002 06:20 schreef Ringo het volgende:
Ringo is pas echt tevreden als men in politiek Luilekkerland het eten niet meer kan vinden.Chaos & Disorder, it makes me laugh.
quote:Maar gelukkig heb ik twee volmachten gekregen, dus...
Op vrijdag 10 mei 2002 06:24 schreef don_quichot het volgende:
gelukkig heeft ringo maar een stem en weegt de mijne net zo zwaar....
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 06:28 schreef Ringo het volgende:Maar gelukkig heb ik twee volmachten gekregen, dus...
quote:Ringo ALTIJD meer dan anderen. Ik heb maar één politieke ambitie, en dat is dictator worden. Met minder neem ik geen genoegen.
Op vrijdag 10 mei 2002 06:31 schreef don_quichot het volgende:alle dingo's zijn gelijk, maar sommige meer dan anderen....
quote:er is weer een vacature vrij, dus doe je best!
Op vrijdag 10 mei 2002 06:33 schreef Ringo het volgende:Ringo ALTIJD meer dan anderen. Ik heb maar één politieke ambitie, en dat is dictator worden. Met minder neem ik geen genoegen.
quote:DON QUICHOT!!!
Op vrijdag 10 mei 2002 06:39 schreef don_quichot het volgende:
er is weer een vacature vrij, dus doe je best!
Een lief woordje is altijd beter dan een grote bek, zegt Ringo altijd...
quote:oke, ik neem het terug.
Op vrijdag 10 mei 2002 06:43 schreef Ringo het volgende:DON QUICHOT!!!
Van dit soort grofheden ben ik niet gediend!
![]()
quote:linkje?
Een lief woordje is altijd beter dan een grote bek, zegt Ringo altijd...
quote:www.ringopraatiedereennaardemond.nl
Op vrijdag 10 mei 2002 06:54 schreef don_quichot het volgende:
linkje?
quote:En Ringo is niet alleen.
Op vrijdag 10 mei 2002 06:24 schreef don_quichot het volgende:[..]
gelukkig heeft ringo maar een stem en weegt de mijne net zo zwaar....
quote:En kennelijk doet het rode fascisme z'n best om nog meer te moorden in de LPF kringen.
Op vrijdag 10 mei 2002 06:39 schreef don_quichot het volgende:[..]
er is weer een vacature vrij, dus doe je best!
quote:ik ben geenzins van plan om ringo op lood te trakteren. daarbij heb ik mijn opmerking al ingetrokken. dus ga maar weer slapen, dat heb je kennelijk nodig.
Op vrijdag 10 mei 2002 07:05 schreef HiZ het volgende:En kennelijk doet het rode fascisme z'n best om nog meer te moorden in de LPF kringen.
quote:Voor het rode fascisme is Ringo niet bang... duivelsgebroed roeit men in mijn kringen uit met het zwaard en de kogel, en Ringo is snel als Lucky Luke.
Op vrijdag 10 mei 2002 07:05 schreef HiZ het volgende:
En kennelijk doet het rode fascisme z'n best om nog meer te moorden in de LPF kringen.
quote:wie is er nou aan het demoniseren? links of rechts? mijn wapen is de pen, jouw botte staal schampt af op mijn schild van onverschilligheid.
Op vrijdag 10 mei 2002 07:19 schreef Ringo het volgende:
duivelsgebroed roeit men in mijn kringen uit met het zwaard en de kogel
quote:Ik heb het over het feit dat Justitie serieus rekening houdt met meer aanslagen op LPF-kandidaten. Dat 3 kandidaten het advies hebben gekregen onder te duiken en onder permanente politiebewaking staan.
Op vrijdag 10 mei 2002 07:15 schreef don_quichot het volgende:[..]
ik ben geenzins van plan om ringo op lood te trakteren. daarbij heb ik mijn opmerking al ingetrokken. dus ga maar weer slapen, dat heb je kennelijk nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |