abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 februari 2010 @ 13:02:23 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78300171
quote:
CDA wil allochtone crimineel harder aanpakken
Uitgegeven: 22 februari 2010 12:20
Laatst gewijzigd: 22 februari 2010 12:53

DEN HAAG - Het CDA wil dat allochtone jongeren die strafbare feiten begaan, bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer en ze openlijk bedreigen, harder worden aangepakt.
© ANPDe partij zou graag zien dat de zogenoemde strafdienstplicht wordt ingevoerd, zei Tweede Kamerlid Sybrand van Haersma Buma maandag.

Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren.
Harder dan wie vraag ik me af? Harder dan autochtone criminelen? En waarom dan? Is dit niet volledig in strijd met artikel 1 van de grondwet?

Of Mohammed nu een meisje uitscheldt voor hoer, haar van haar fiets aftrekt en een paar klappen geeft of dat Mark dit doet maakt toch niets uit? Ik snap niet hoe ze dit ooit in de wet willen zetten of door de eerste kamer heen willen krijgen? Komt er een ljistje met straffen voor autochtonen en allochtonen?

Of is het een wanhopige poging om toch wat zieltjes bij de PVV weg te kapen?
The End Times are wild
pi_78300247
Triest Ieder overtreder moet op de passende wijze gestraft worden, ongeacht kleur, land van herkomst etc.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 22 februari 2010 @ 13:04:16 #3
3542 Gia
User under construction
pi_78300266
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Harder dan wie vraag ik me af?
Harder dan Wilders!

Jaja, ze komen al tot elkaar.
  maandag 22 februari 2010 @ 13:04:45 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_78300281
Wat een wanhopig opportunisme van net CDA

Hier trapt werkelijk geen hond in

Btw om het te realiseren moeten we de grondwet aanpassen
pi_78300320
Onze straffen zijn sowieso al een grap
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_78300323
quote:
Van Haersma Buma zei dat de opkomende populariteit van Geert Wilders en diens visie op integratie geen rol heeft gespeeld bij de bepaling van de eigen standpunten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78300369
een aantal jaar geleden zei het CDA dit ook, vlak voor de verkiezingen.......
ik trap er niet meer in! Wilders for MP!!!
  maandag 22 februari 2010 @ 13:08:38 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78300449
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef 2Happy4U het volgende:
Van mij mogen ze criminelen ook harder aanpakken. Zonder meer. Maar waarom de autochtone criminelen dan niet? Dát is het punt!
The End Times are wild
  maandag 22 februari 2010 @ 13:34:36 #9
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78301494
quote:
Nou nee, we straffen bovenmaats als je het op Europees niveau kijkt. Iets wat er alleen niet in wil bij het gepeupel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_78301761
quote:
vrouwen uitmaken voor hoer
Zal een mooi zooitje worden als we mensen gaan straffen die dit doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 22 februari 2010 @ 14:09:23 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_78302877
Misschien moet je eerst eens een begin maken met het uberhaupt aanpakken in welke vorm dan ook, voordat je denkt dat hardere maatregelen gaan helpen.

Verder is het onderscheid naar afkomst belachelijk. Gaan we nu mannen ook harder straffen dan vrouwen? Jongeren harder dan ouderen? Brabanders harder dan overige Nederlanders? En dat alleen maar op basis van oververtegenwoordiging in de criminaliteitslijstjes. Als we allochtonen harder gaan aanpakken, dan stijgt hun aandeel in de criminaliteiteslijstjes alleen toch maar? Vervolgens is er weer de roep om allochtonen nóg harder te straffen... Selffulfilling prophecy heet dat.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 22 februari 2010 @ 14:24:36 #12
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_78303506
Het CDA flirt met de PVV.
pi_78303868
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:24 schreef voice-over het volgende:
Het CDA flirt met de PVV.
Communiceren kunnen ze beide niet, dus vanuit dat oogpunt bezien zal dat wel een goed huwelijk kunnen worden
pi_78303878
Ondanks dat specifiek allochtone criminelen worden genoemd, zie ik daar in de maatregelen niets van terug.
quote:
Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren. In speciale opvoedinstituten moet hun, in een strakke structuur, worden bijgebracht hoe ze zich dienen te gedragen. Het CDA wil ervan af dat de straf voor jongeren zich nu vaak beperkt tot een taakstraf, zoals papierprikken. De partij vindt dat er ook sprake moet zijn van detentie.

Ook pleit het CDA ervoor dat iemand die over de schreef is gegaan, direct een paar dagen in bewaring komt en dus niet kort na een delict alweer op straat loopt. Verder moet de school worden betrokken bij een plan van aanpak. Het pleidooi voor de hardere aanpak van criminele allochtone jongeren maakt onderdeel uit van een bredere visie op vraagstukken van integratie, die het CDA presenteerde.
Er lijkt niet echt sprake te zijn van een specifieke aanpak van allochtone criminelen, maar meer van algemene maatregelen voor criminele jongeren.
pi_78303901
quote:
Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren.
Ze gaan de taakstraf invoeren.
pi_78304160
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:34 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ze gaan de taakstraf invoeren.
Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.

(Glen Mills is het blauw lijntje)
pi_78304267
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.

[ afbeelding ]

Ik heb hier nog ooit eens een leuk topic over geschreven: Het vertrouwen in de politie en rechtelijke macht

Ze zijn al een geruime tijd bezig met steeds vreemdere straffen en aanpakken, maar uiteindelijk blijft het altijd weer steken bij het justitiële apparaat. De politiek heeft op zelfverdediging na bijna alle middelen al uitgeput. Alle benodigde bevoegdheden liggen eigenlijk al op tafel.

De volgende minister van justitie zal eigenlijk eens goed moeten kijken naar de werking van zijn organisatie.
pi_78304987
Nu ze zetels verliezen kan het ineens wel? Ze maken zichzelf vrij belachelijk zo.
Overigens hoop ik niet dat ze deze maatregelen alleen voor allochtone criminele jongeren willen invoeren.
pi_78305306
Wat een populisten, ze hebben al in 1000 kabinetten de kans gehad. Totaal ongeloofwaardig, pure mythologie wat een religieuze partij natuurlijk niet vreemd is. Bovendien ongrondwettelijk en dus pure minachting voor de kiezers.
Oh nee da's waar ook, de gemiddelde kiezer schenk meer aandacht aan dom gebral dan aan goed onderbouwde en doordachte argumentatie
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_78305584
Als ik dit wil stem ik gewoon op de PVV, waarom zou ik in Geertsnaam dan stemmen op CDA die uit louter opportunisme wat stoerder naar voren wil komen?
pi_78305626
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Permanent opsluiten tot hun ~30e lijkt me een betere oplossing. Dan krijgen ze andere interesse's zoals een gezinnetje stichten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78305766
Wat is dit nou voor racistisch voorstel?

Goed idee om die idioten een hogere straf te geven maar het CDA wil gewoon het populistische woord Allochtoon misbruiken voor stemmen.
  maandag 22 februari 2010 @ 15:19:29 #23
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_78305802
Triest dit, bevorderd alleen maar de segregatie.

Laat me raden, de VVD is hier zeker ook voor? Liberaal hoor
pi_78305819
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Permanent opsluiten tot hun ~30e lijkt me een betere oplossing. Dan krijgen ze andere interesse's zoals een gezinnetje stichten.
En met hun glansrijke CV komen ze ook prima aan de bak.
  maandag 22 februari 2010 @ 15:20:40 #25
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_78305846
quote:
We straffen al behoorlijk zwaar. Dat is een vooroordeel dat je daar in de mond neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')