Harder dan wie vraag ik me af? Harder dan autochtone criminelen? En waarom dan? Is dit niet volledig in strijd met artikel 1 van de grondwet?quote:CDA wil allochtone crimineel harder aanpakken
Uitgegeven: 22 februari 2010 12:20
Laatst gewijzigd: 22 februari 2010 12:53
DEN HAAG - Het CDA wil dat allochtone jongeren die strafbare feiten begaan, bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer en ze openlijk bedreigen, harder worden aangepakt.
© ANPDe partij zou graag zien dat de zogenoemde strafdienstplicht wordt ingevoerd, zei Tweede Kamerlid Sybrand van Haersma Buma maandag.
Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren.
quote:Van Haersma Buma zei dat de opkomende populariteit van Geert Wilders en diens visie op integratie geen rol heeft gespeeld bij de bepaling van de eigen standpunten.
Van mij mogen ze criminelen ook harder aanpakken. Zonder meer. Maar waarom de autochtone criminelen dan niet? Dát is het punt!quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef 2Happy4U het volgende:
Onze straffen zijn sowieso al een grap
Nou nee, we straffen bovenmaats als je het op Europees niveau kijkt. Iets wat er alleen niet in wil bij het gepeupel.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef 2Happy4U het volgende:
Zal een mooi zooitje worden als we mensen gaan straffen die dit doen.quote:vrouwen uitmaken voor hoer
Communiceren kunnen ze beide niet, dus vanuit dat oogpunt bezien zal dat wel een goed huwelijk kunnen wordenquote:
Er lijkt niet echt sprake te zijn van een specifieke aanpak van allochtone criminelen, maar meer van algemene maatregelen voor criminele jongeren.quote:Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren. In speciale opvoedinstituten moet hun, in een strakke structuur, worden bijgebracht hoe ze zich dienen te gedragen. Het CDA wil ervan af dat de straf voor jongeren zich nu vaak beperkt tot een taakstraf, zoals papierprikken. De partij vindt dat er ook sprake moet zijn van detentie.
Ook pleit het CDA ervoor dat iemand die over de schreef is gegaan, direct een paar dagen in bewaring komt en dus niet kort na een delict alweer op straat loopt. Verder moet de school worden betrokken bij een plan van aanpak. Het pleidooi voor de hardere aanpak van criminele allochtone jongeren maakt onderdeel uit van een bredere visie op vraagstukken van integratie, die het CDA presenteerde.
Ze gaan de taakstraf invoeren.quote:Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren.
Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.quote:
Ik heb hier nog ooit eens een leuk topic over geschreven: Het vertrouwen in de politie en rechtelijke machtquote:Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.
[ afbeelding ]
(Glen Mills is het blauw lijntje)
Permanent opsluiten tot hun ~30e lijkt me een betere oplossing. Dan krijgen ze andere interesse's zoals een gezinnetje stichten.quote:Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.
[ afbeelding ]
(Glen Mills is het blauw lijntje)
En met hun glansrijke CV komen ze ook prima aan de bak.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Permanent opsluiten tot hun ~30e lijkt me een betere oplossing. Dan krijgen ze andere interesse's zoals een gezinnetje stichten.
We straffen al behoorlijk zwaar. Dat is een vooroordeel dat je daar in de mond neemt.quote:Op maandag 22 februari 2010 13:05 schreef 2Happy4U het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |