abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78464622
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:58 schreef DeParo het volgende:
Ik spreek nu uit ervaring en noem Meyer helemaal geen antisemiet. Maar veel overlevenden van de holocaust, auschwitz of niet, zijn bang geworden voor hun eigen geloof. Ze willen en wilden er vaak na de oorlog helemaal niets meer mee te maken hebben uit angst nog eens daar op gepakt te worden hoe onterecht dan ook. Dit soort reacties komen dan voort uit een mentaal conflict oftewel uit pure angst en net doen of ze niet bij de groep Joodse mensen meer horen en het niet lukt objectief te bekijken.
Leg eens uit, want ik snap het niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78464729
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Leg eens uit, want ik snap het niet.
Dan lees je het nog een keer. Veel, en dan zeg ik niet de meeste, maar veel of enkele holocaustoverlevenden reageerden na de oorlog angstig op hun Joodse geloof. Ze stapten er bijvoorbeeld geheel uit en wilden er niks mee te maken hebben. Om dit te ondersteunen reageerden ze dan extra negatief, niet anti-semitisch want het bleven familie en vrienden, maar wel extra negatief, meer als zelfbescherming, op Israel en dat soort zaken. Dat is niet anti-semitisch maar een gevolg van de oorlog.
pi_78464940
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ook (vooral zelfs, als ik het me goed herinner) in West Duitsland woonden letterlijk miljoenen Duitsers die van hun land verdreven waren. Toch is er geen enkele teroristische beweging opgezet.
En die verdreven Duitsers werden ook in kampen gezet en voortdurend gediscrimineerd?

Het is bovendien wel erg vreemd om de verdreven Duitsers, die in Duitsland terechtkwamen, met Palestijnen te vergelijken. Ze zijn meer te vergelijken met joden uit allerlei windstreken die in Israel terecht kwamen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78465026
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan lees je het nog een keer. Veel, en dan zeg ik niet de meeste, maar veel of enkele holocaustoverlevenden reageerden na de oorlog angstig op hun Joodse geloof. Ze stapten er bijvoorbeeld geheel uit en wilden er niks mee te maken hebben. Om dit te ondersteunen reageerden ze dan extra negatief, niet anti-semitisch want het bleven familie en vrienden, maar wel extra negatief, meer als zelfbescherming, op Israel en dat soort zaken. Dat is niet anti-semitisch maar een gevolg van de oorlog.
Ja, dat verschijnsel ken ik.
Al wordt er veel gemeende en terechte kritiek onder dit verschijnsel krachteloos gemaakt.
Maar wat heeft dat met Hajo Meyer te maken?
pi_78465097
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat verschijnsel ken ik.
Al wordt er veel gemeende en terechte kritiek onder dit verschijnsel krachteloos gemaakt.
Maar wat heeft dat met Hajo Meyer te maken?
Zucht lijkt me duidelijk.
pi_78465147
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zucht lijkt me duidelijk.
Oh, je zet Hajo Meyer weg als iemand die zich distantieert van zijn joodszijn?

Ik weet het niet hoor, want ik ben geen jood en ken Hajo Meyer niet. Maar ik heb toch het idee dat dat onjuist is.
pi_78465205
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, je zet Hajo Meyer weg als iemand die zich distantieert van zijn joodszijn?

Ik weet het niet hoor, want ik ben geen jood en ken Hajo Meyer niet. Maar ik heb toch het idee dat dat onjuist is.
Kijk, als meneer nu alleen kritiek had op enkele punten binnen het beleid of wat dan ook, dan zou je misschien anders kunnen denken. Maar hij is ook lid van het anti-zionistisch comite is voor mij persoonlijk bewijs
genoeg
denk ik.
pi_78468413
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat ik wat anders zeg dan hij is niet raar: ik kende hem en zijn werk niet.
Ik sta met de mond vol tanden nu ik over je opmerkingen nadenk. Het is echt te simpel voor woorden: ik kan uit jouw tekst maken:
Ja, de holocaust zou een les moeten zijn voor iedereen hoe een land Israel zich NIET moet gedragen. De holocaust is ook een les voor ieder volk de Palestijnen wat er kan gebeuren als je niet voor jezelf opkomt.

Ik snap echt niet dat de verdedigers van Israel dit soort spiegelingen niet zien.
[..]
Waarom sta je mond vol tanden? Ik had de tekst expres zo algemeen geschreven omdat zodat jouw interpretatie er ook in paste. Je spiegelt niet, je verengt.
quote:
Nee, maar hij weet wel van dehumanisering en dat is wat hij herkent.
[..]
Tot daar heeft hij best een punt.
quote:
Tja. Ik ken je alleen via FOK! en kan je natuurlijk niet raden in deze.
[..]

Maar misschien zijn die vergelijkingen dan wel niet zo krom als jij denkt. Heb jij zelf de holocaust meegemaakt? Ik gok van niet. Dus waaraan ontleen jij je oordeel hierover?
[..]
Nee, gelukkig niet. Ik ken wel genoeg mensen die het wel hebben meegemaakt en hun verhaal tot in den treure hebben verteld en herhaald. Die verhalen matchen gewoon niet met wat de heer Meyer vertelt. Wat ook niet klopt is zijn geďdealiseerde beeld van het jodendom voor de Tweede Wereldoorlog. Let wel, hij is van 1932 en heeft dat jodendom dus alleen als klein kind meegemaakt. Hij wijst het jodendom af omdat het niet voldoet aan de droom die het jodendom voor de oorlog volgens hem was, maar wat het nooit is geweest.
quote:
Hier heb ik geen antwoord op omdat ik zijn verdere werk niet ken.
Uit de OP leer ik niet dat hij verongelijkt doet.
Dat anderen hem gebruiken of wegzetten als excuus-jood of als anti-semiet is natuurlijk niet zijn schuld.
En associëren met de vijanden van Israel haal ik ook niet uit de OP.
Dat is zijn schuld wel als hij actief op zoek gaat naar een dergelijk podium, vergelijkbaar met Neture Karta die zich laten fotograferen met Achmedinijad.

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 26-02-2010 08:57:10 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_78473178
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kijk, als meneer nu alleen kritiek had op enkele punten binnen het beleid of wat dan ook, dan zou je misschien anders kunnen denken. Maar hij is ook lid van het anti-zionistisch comite is voor mij persoonlijk bewijs
genoeg
denk ik.
Hoe kom je op het idee dat anti-zionisme te maken heeft met afwijzen van het Joodse geloof?
Anti-zionisme wijst de oprichting van de staat Israël af en is juist wel gebaseerd op het geloof, het goddelijk gebod/profetie zoals het staat in hun heilige boek. De zionisten zijn diegenen die hun geloof verloochenen door niet te wachten op het aflopen van de goddelijke straf, de diaspora, die niet wachten op de beloofde komst van de messias die hun gaat verzamelen en terug gaat leiden naar het beloofde land.
pleased to meet you
pi_78473281
Het is natuurlijk duidelijk: Hij accepteert niet dat Joden superieure mensen zijn, een soort Herrenvolk, dat een goddelijk recht heeft op Lebensraum in het midden-oosten. Natuurlijk ben je dan antisemiet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78473414
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:35 schreef PhysicsRules het volgende:

Dat is zijn schuld wel als hij actief op zoek gaat naar een dergelijk podium, vergelijkbaar met Neture Karta die zich laten fotograferen met Achmedinijad.
Dus als ik je goed begrijp mag je als holocaust-overlevende geen openlijke anti-zionist zijn, je mag je niet uitspreken over hetgeen je ziet gebeuren, al vindt je het nog zo afschuwelijk .. omdat het zoveel lijkt op hetgeen je zelf hebt meegemaakt ..
pleased to meet you
pi_78474740
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus als ik je goed begrijp mag je als holocaust-overlevende geen openlijke anti-zionist zijn, je mag je niet uitspreken over hetgeen je ziet gebeuren, al vindt je het nog zo afschuwelijk .. omdat het zoveel lijkt op hetgeen je zelf hebt meegemaakt ..
Ja, want dat is dan de joodse zelfhaat, dat zijn joden die het antisemitisme geinternaliseerd hebben en daarom zichzelf haten. Een jood die zichzelf niet haat is natuurlijk voorstander van landroof, etnische zuivering, apartheid en het bombarderen, martelen en verdrijven van Palestijnse ouders en kinderen.
pi_78479568
- laat maar
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_78480136
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, want dat is dan de joodse zelfhaat, dat zijn joden die het antisemitisme geinternaliseerd hebben en daarom zichzelf haten. Een jood die zichzelf niet haat is natuurlijk voorstander van landroof, etnische zuivering, apartheid en het bombarderen, martelen en verdrijven van Palestijnse ouders en kinderen.
Zeker trots lid van stormfront.org en meegelopen in de herdenking van Dresden.
Zo niet, zou je eens moeten doen, je zou er heel wat kale vrienden kunnen maken.
pi_78480327

Ik zie juist veel mogelijkheden voor een vruchtbare samenwerking tussen neonazi's en zionisten. De een vindt de ariers het Herrenvolk, de ander vindt de Joden het uitverkoren volk. De een vindt dat de Slaven moeten wijken voor hun Lebensraum, de ander vindt dat de Palestijnen moeten wijken voor hun goddelijke recht op die grond daar.
pi_78483965
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker trots lid van stormfront.org en meegelopen in de herdenking van Dresden.
Zo niet, zou je eens moeten doen, je zou er heel wat kale vrienden kunnen maken.
Met Dresden haal je wel een heel slecht voorbeeld.
Of vind je het schitterend dat die hele stad plat gebombardeert is?
Je vind het wel leuk dat langs alle wegen aan de kant dode kindertjes en vrouwen liggen?

Sorry, maar dan ben jij ook geen haar beter hoor...

Wat er in de concentratiekampen gebeurt is, is niet goed te praten, maar dit ook niet.
pi_78485007
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is natuurlijk duidelijk: Hij accepteert niet dat Joden superieure mensen zijn, een soort Herrenvolk, dat een goddelijk recht heeft op Lebensraum in het midden-oosten. Natuurlijk ben je dan antisemiet.
Nee, je begrijpt hem dus absoluut niet. Hij vindt juist wel dat Joden superieure mensen zouden moeten zijn en is nogal teleurgesteld dat ze dat niet zijn.
bron
pi_78485109
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Leg eens uit waar ik dat zeg?

Anders: waar hebben de Palestijnen meegemaakt dat hij in Auswitz heeft doorstaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door PhysicsRules op 26-02-2010 16:35:38 ]
bron
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:47:03 #194
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_78486021
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik zie juist veel mogelijkheden voor een vruchtbare samenwerking tussen neonazi's en zionisten.
Ben je een PVVer of zo, dat je de vruchtbare samenwerking tussen Neo-Nazi's en Moslimextremisten wilt bederven?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_78492376
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Leg eens uit waar ik dat zeg?

Anders: waar hebben de Palestijnen meegemaakt dat hij in Auswitz heeft doorstaan?
Je zegt dat het wel zijn schuld is als die als excuus-Jood wordt gebruikt, hij zoekt het immers zelf op. Enig alternatief is dus zijn mond te houden, dan kan niemand hem en zijn mening gebruiken.

En het gaat helemaal niet om wat hij in Auschwitz heeft doorstaan, daar heeft hij het helemaal niet over .. hij trekt een parallel tussen de dehumanisering van de Palestijn nu met die van de Jood toen, en niet meer dan dat.

Hij is ook niet de enige die dat zegt, er zijn er meer die dit en soortgelijke parallellen trekken, mensen zoals Falk en Goldstone bvb .. uiteraard ook antisemieten volgens de zionisten.
In dit geval vind ik het ronduit stuitend dat de zionistische lobby hem probeert monddood te maken met termen als 'status van overlevende misbruiken', het hele zionisme is gebaseerd is voortgekomen uit wat het Joodse volk is aangedaan en de holocaust'kaart' is vaak genoeg gespeeld.
Of niet ter zake doende feiten zoals Auschwitz erbij betrekken om hetgeen hij zegt belachelijk te maken: wat hebben de Palestijn dan meegemaakt, dat is toch niet te vergelijken .. alsof het een oude gek is die geen proporties meer kent of zo. Hij zegt toch nergens dat de Palestijnen afgevoerd worden naar de gaskamers? Hij heeft het nog niet eens over de willekeur van de administratieve detentie, hij heeft het alleen maar over de dehumanisering van de Palestijn die zo verdomde veel lijkt op de dehumanisering van de Jood, zoals door hemzelf meegemaakt in zijn jonge jaren.
pleased to meet you
pi_78505441
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Waarom sta je mond vol tanden? Ik had de tekst expres zo algemeen geschreven omdat zodat jouw interpretatie er ook in paste. Je spiegelt niet, je verengt.
Dat is waar, ik vereng. En daarmee spiegel ik een andere verenging.
quote:
[..]

Tot daar heeft hij best een punt.
Best een vind ik wel zwak uitgedrukt, maar we zijn het in elk geval hierover eens.
quote:
[..]

Nee, gelukkig niet. Ik ken wel genoeg mensen die het wel hebben meegemaakt en hun verhaal tot in den treure hebben verteld en herhaald. Die verhalen matchen gewoon niet met wat de heer Meyer vertelt. Wat ook niet klopt is zijn geďdealiseerde beeld van het jodendom voor de Tweede Wereldoorlog. Let wel, hij is van 1932 en heeft dat jodendom dus alleen als klein kind meegemaakt. Hij wijst het jodendom af omdat het niet voldoet aan de droom die het jodendom voor de oorlog volgens hem was, maar wat het nooit is geweest.
Hier zeg je dingen die ik niet kan controleren, dus ik heb geen antwoord.
quote:
[..]

Ik denk dat hij op zoek gaat naar podia die hem willen dragen.
Maar je weet net zo goed als ik dat een eenvoudige opmerking, terloops gedaan, zo maar door iedereen uit haar verband gerukt kan worden en misbruikt kan worden.
Zeker bij een gevoelig onderwerp als het bestaan van Israel.
pi_78505596
quote:

Ik zie juist veel mogelijkheden voor een vruchtbare samenwerking tussen neonazi's en zionisten. De een vindt de ariers het Herrenvolk, de ander vindt de Joden het uitverkoren volk. De een vindt dat de Slaven moeten wijken voor hun Lebensraum, de ander vindt dat de Palestijnen moeten wijken voor hun goddelijke recht op die grond daar.
Jij bent fan van Lieberman, gok ik?
pi_78506092
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:23 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt hem dus absoluut niet. Hij vindt juist wel dat Joden superieure mensen zouden moeten zijn en is nogal teleurgesteld dat ze dat niet zijn.
Misschien vindt hij dat wel, maar dat laat onverlet dat dat argument hier op FOK! ook wel erg vaak gebruikt wordt. Israel is de enige democratie in de regio, Israel is een westers en beschaafd land, de Palestijnen in Israel hebben het beter dan de Palestijnen buiten Israel etcetera enzovoort.
Het argument dat Israel een lichtend baken van het westen zou zijn in een duistere zee van ignorantie en achterlijkheid wordt te vaak gebruikt om te negeren.
En in de onderhandelingen met de Palestijnen wordt regelmatig gesteld, dat Israel zich toch zo redelijk opstelt en dat het de Palestijnen zijn die dwars liggen. En vaak wordt die redenering geslikt in het westen, omdat we de finesses van de onderhandelingen niet kennen en het verhaal goed klinkt.

Noblesse oblige.
Als een pauper zich onbeschoft gedraagt, kijkt niemand daarvan op.
Maar als een fijne meneer zich liederlijk gedraagt, is dat nieuws.
pi_78511200
quote:

Maar wat vind jij. Van de Joden, en dus hoef je niet te zeggen hoe Joodse mensen in jouw ogen denken, maar hoe jij denkt over hen.
pi_78511402
quote:

De ene groep is verantwoordelijk voor de moord op miljoenen en miljoenen mensen en de andere groep..... niet.
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')