protesteren is een goud goed, daarom vind ik het recht opprotest ook zo belangrijk.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:08 schreef wonderer het volgende:
Protest kan natuurlijk ook zorgen voor zichtbaarheid. Mensen kunnen nu zien dat er iets aan de hand is en door de reacties op de huidige situatie kunnen ze hun mening veranderen zonder dat ze gedwongen worden. Ik vind dat je best aan "de hele wereld" mag laten zien dat je het niet eens bent met de gang van zaken, zonder die priester te willen veranderen.
Je watquote:Op maandag 22 februari 2010 00:07 schreef Ang3l het volgende:
En dan besef je dat al sinds half 9 je had aanstaat ...
de kerk heeft zijn standpunt tegenover homosexualiteit al heel wat jaren kenbaar gemaakt.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:10 schreef Peter het volgende:
"de pastoor heeft, naar zijn inzien, genoeg rechtvaardiging voor deze handeling."
Dus als je er zelf maar genoeg redenen voor ziet, dan mag je iedereen discrimineren?
O sorry ,mijn gas.quote:
neuh, tenslotte wil ik de homo's op gay.nl niet willens en wetens mijn mening door de strot heen douwen.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:15 schreef wonderer het volgende:
Je kunt die kerel niet dwingen, nee. Je kunt wel met hem in discussie gaan en volgens mij was dat de insteek van het protest. Dat en dat ie zijn excuses aanbood.
Of moeten we nu de homo's op gay.nl gaan verdedigen tegen jou?
Misschien tijd dat de kerk veranderd. We houden ook de middeleeuwse praktijken niet meer aan (mbt heksenverbrandingen en dergelijke). Standpunten kan je aanpassen en je kan met de tijd meegaan.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:15 schreef Xiance het volgende:
[..]
de kerk heeft zijn standpunt tegenover homosexualiteit al heel wat jaren kenbaar gemaakt.
dus vind ik deze rechtvaardig genoeg om te discrimineren.
Hostis zijn kei lekkah!quote:Op maandag 22 februari 2010 00:17 schreef Desmonkey het volgende:
Waarom zou je een hostie willen als een tosti veel lekkerder is.
Dus omdat een kerkgenootschap iets vindt en in een oud boek heeft geschreven, mogen zij discrimineren? Gesubsidieerd discrimineren?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:15 schreef Xiance het volgende:
[..]
de kerk heeft zijn standpunt tegenover homosexualiteit al heel wat jaren kenbaar gemaakt.
dus vind ik deze rechtvaardig genoeg om te discrimineren.
het is niet zo dat prins carnaval de kerk binnen stapte, en helemaal niks van het geloof af weet.
dus is het discriminatie?
om angel's eerdere post even door te halen, is hier niet gewoon sprake van beroepsrisico?
Ja, moderne tijden zijn aangebroken. Ebooks ipv boeken!!quote:Op maandag 22 februari 2010 00:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien tijd dat de kerk veranderd. We houden ook de middeleeuwse praktijken niet meer aan (mbt heksenverbrandingen en dergelijke). Standpunten kan je aanpassen en je kan met de tijd meegaan.
Gelukkig leef je nogquote:
Ja het vuur stond gelukkig ook aan.quote:
e-biblequote:Op maandag 22 februari 2010 00:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, moderne tijden zijn aangebroken. Ebooks ipv boeken!!
Ohquote:Op maandag 22 februari 2010 00:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja het vuur stond gelukkig ook aan.
Maar het lijkt nu dat je de hele actie onzin vindt omdat op gay.nl mensen zijn die vinden dat de pastoor de hosti gedwongen moet gevenquote:Op maandag 22 februari 2010 00:18 schreef Xiance het volgende:
[..]
neuh, tenslotte wil ik de homo's op gay.nl niet willens en wetens mijn mening door de strot heen douwen.
ik verplicht niemand om het met mij eens te zijn..
maar er zijn er genoeg die meneer pastoor willen dwingen om die hosti uti te delen.
maar ik ga ook slapen..
dit is een discussie waar we nog wel 2693 topic's over kunnen wijden, ieder zijn mening
let love lead your path,
love is light,
god is love,
blahblahblah
Gelukkig geen vlam in de afzuiger dan!quote:Op maandag 22 februari 2010 00:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja het vuur stond gelukkig ook aan.
Ik ga even een hosti downloadenquote:
RELNICHT!!!quote:Op maandag 22 februari 2010 00:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ga even een hosti downloadenkijken of ik geweigerd word of geblokkeerd of zo.
Ideale papier-maché?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:26 schreef Peter het volgende:
Hosties zijn een beetje als eetbaar papier.. pappig en smakeloos.
quote:
Maar dat is ook weer zo iets... aan wie is het om dat te bepalen? Aan ons of aan de leden van die kerk?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien tijd dat de kerk veranderd. We houden ook de middeleeuwse praktijken niet meer aan (mbt heksenverbrandingen en dergelijke). Standpunten kan je aanpassen en je kan met de tijd meegaan.
Dat bepalen is meer een reactie op deze hele discussie. Een groot deel van het topic vind dat de kerk zich maar hoort aan te passen naar de huidige samenleving. En dan is mijn vraag of het aan ons is om dat te bepalen ja. Wie zijn wij in dat geheel? Waarom zouden wij daar een stem in hebben?quote:Op maandag 22 februari 2010 00:52 schreef wonderer het volgende:
Het is geen kwestie van "bepalen", Bart. Het gaat erom dat meningen kenbaar worden gemaakt en daarna is het aan de betrokken partijen om daar al dan niet iets mee te doen.
Jij zegt nu dat ik maar moet verhuizen omdat ik die grote achtertuin vervelend vind om bij te houden met grasmaaien. Ik kan er natuurlijk ook struiken of zo neerzetten, of het betegelen. Er zijn meer mogelijkheden dan simpelweg weggaan en je problemen voor de volgende te laten liggen.
ik was om 5:00 wakker... en daar heb ik een hekel aan, omdat mijn wekker pas afloopt om 6:00quote:
Ik heb je niet gezienquote:Op maandag 22 februari 2010 07:56 schreef Stroekie het volgende:
er reageren allemaal collega's die mij gisteren op tv hebben gezien tijdens de bijeenkomst in Reusel
ik had ook weer mijn vertrouwde plekje op de achtergrond, terwijl jij natuurlijk vol gefocusd was op TMMquote:
op 0.18 en ook 1.17 en 1.32quote:
Van de pro's verwacht ik het ook ja.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:17 schreef Stroekie het volgende:
gezien de levendigheid van de discussie hier, voorzie ik een massale opkomst komende zondag in Den Bosch![]()
Verkeerde vergelijking aangezien volgens de RK kerk niet in de Bijbel staat dat een neger zonde is, of een gehandicapte, een bejaarde of gewoon een meisje dat scheel kijkt. Let wel: ik heeb het hier over de RK kerk, niet de Bijbel, niet het geloof of God. Ik heb het hier over deze stroming. En die zegt, kijk maar naar de leider, dat homoseksueel zijn een zonde is.quote:Op maandag 22 februari 2010 09:05 schreef Pieter. het volgende:
Wat nou als het een neger was geweest, of een gehandicapte, een bejaarde of gewoon een meisje dat scheel kijkt? En die pastoor vond eigenlijk dat die persoon maar niet bij zijn parochie hoorde? Dan had hij die ook mogen weigeren en hadden ze maar op zoek moeten gaan naar een andere kerk?
Mag ik even zeggen dat ik dit echt de meest waardeloze reactie vind die je kunt geven?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Xiance het volgende:
[..]
dus jij wil deze pastoor verplichten zijn mening maar voor zich te houden en die hosti uit te delen?
* Xiance roept iets over vrijheid van meninsguiting..
ik kies ZEKER niet de makkelijkste weg... maar als jij dat wil denken.
Op het moment dat jij besluit uit de kast te komen, dan weet je dat daar gevolgen aan zitten.
Één daarvan is dat je mogenlijk verstoten word uit je kerkgemeenschap.
dat je een oplossing wil zoeken, a las, maar om nou allemaal met roze driehoekjes die kerk binnen te stormen..
dan mag je van mij nog een bekeuring krijgen ook, wegens verstoring van de openbare orde.
als je uit de kast komt, dan weet je dat je ergens een nee te horen krijgt.
Als je deze pastoor weigert om zijn mening te uiten (tenslotte roepen we allemaal heel hard dat hij gewoon die hosti uit moet delen) dan ben je dus ook aan het discrimineren.
dan discrimineer je op grond van meningsuiting.
Deze pastoor kiest er niet voor om zijn geloof aan de kant te gooien, net zo min als jij er voor kiest om homo te worden.
en ja, geloof is een keuze, maar uit de kast komen is dat ook.
de ene is mischien wat makkelijker gemaakt dan de ander, maar het is allebei een keuze, niemand verplicht je om praktiserend homo te worden, en sex is geen 1ste levensbehoefte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |