Dit scherm is zooo anders, het ziet er meer uit als papier. Maar dat moet je zien in het echt om het verschil te kunnen begrijpen.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:19 schreef Ang3l het volgende:
Een e-reader lijkt me echt 1 van de meest overbodige speeltjes ooit... heel eerlijk gezegd.
Da ken'k toch ok op menne phone leze!
Fiesta, Fiesta Mexicanaquote:Op zondag 21 februari 2010 22:30 schreef Ang3l het volgende:
It doesn't hurt me
You want to feel how it feels?
You want to know
Know that it doesn't hurt me?
You want to hear about the deal I'm making
Het lijkt me wel een eigenaardige ervaring, zo'n eerste keer!quote:Op zondag 21 februari 2010 22:32 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Dit scherm is zooo anders, het ziet er meer uit als papier. Maar dat moet je zien in het echt om het verschil te kunnen begrijpen.
een klant van mij wil ook met e-readers gaan werken, maar ik heb de indruk dat ik dat nog maar even af moet radenquote:Op zondag 21 februari 2010 22:32 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Dit scherm is zooo anders, het ziet er meer uit als papier. Maar dat moet je zien in het echt om het verschil te kunnen begrijpen.
Zo grappigquote:Op zondag 21 februari 2010 22:32 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
als ik het goed heb, heeft de e-reader geen energie nodig om zn scherm te behouden (enkel om te tekenen)..quote:Op zondag 21 februari 2010 22:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een eigenaardige ervaring, zo'n eerste keer!
En wat als de batterij opeens leeg is, net bij een spannend stuk?
je kunt er geloof ik 8.000 pagina's op lezen (dus achtduizend keer een pagina omslaan) voor de batterij leeg is. Dus na elk boek of twee even aan de lader en dan heb je daar echt nooit last vanquote:Op zondag 21 februari 2010 22:33 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een eigenaardige ervaring, zo'n eerste keer!
En wat als de batterij opeens leeg is, net bij een spannend stuk?
Het is voor mij ook geen substituut voor boeken, meer een substituut voor uitprinten.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:30 schreef wonderer het volgende:
Als e-reader wat multifunctioneler worden en goedkoper, wil ik er ook wel eentje. Handig voor onderweg.
Maar eigenlijk zou ik dan bij elk fysiek boek dat ik koop ook een digitale versie wilen. Want ik wil ze wel in mijn boekenkast
Gashaarden zijn anders helemaal ín!quote:Op zondag 21 februari 2010 22:40 schreef Pieter. het volgende:
Ook nog even mn mening geven over e-readers: ik snap niet dat het net als een boek moet aanvoelen, komop mensen een beetje met je tijd meegaan, lezen is ook aan ontwikkeling onderhevig.
Waarom zou je nog een boekenkast hebben als je boeken digitaal zijn? Je hebt toch ook geen kolenkit meer naast de verwarming staan?
Je hebt ook geen MP3 speler? En geen digitale camera?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:36 schreef Bartjebart het volgende:
Het lijkt me niks als we uiteindelijk over gaan op enkel e-readers...
Ehm... je verzameling van kunstig beschilderde houten Zweedse paardjes?quote:Wat stop je dan nog in je boekenkast? Geheugenkaartjes?
Ook voor een gashaard heb je geen kolenkit nodig.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:41 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Gashaarden zijn anders helemaal ín!
Ze zijn ironisch genoeg vooral populair bij bejaarden: licht van gewicht en je kunt de letters kei groot maken.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:40 schreef Pieter. het volgende:
Ook nog even mn mening geven over e-readers: ik snap niet dat het net als een boek moet aanvoelen, komop mensen een beetje met je tijd meegaan, lezen is ook aan ontwikkeling onderhevig.
Waarom zou je nog een boekenkast hebben als je boeken digitaal zijn? Je hebt toch ook geen kolenkit meer naast de verwarming staan?
Geen geklooi met bijhouden waar je gebleven was, goed vast te houden en voor de reizigers onder ons:geen koffer vol met boeken waar je overgewicht voor moet betalen.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:44 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Ze zijn ironisch genoeg vooral populair bij bejaarden: licht van gewicht en je kunt de letters kei groot maken.
Eh jawel... En uiteindelijk zullen we ook wel overgaan op alleen e-books. Maar ik vind dat soort ontwikkelingen niet zo geweldig. Net als de digitale camera...quote:Op zondag 21 februari 2010 22:41 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Je hebt ook geen MP3 speler? En geen digitale camera?
Welke verzameling? Stolle paardjes?quote:[..]
Ehm... je verzameling van kunstig beschilderde houten Zweedse paardjes?
And if I only could I'd make a deal with Godquote:
Daar kan ik 't me dan wel weer bij voorstellen, voor op reisquote:Op zondag 21 februari 2010 22:46 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Geen geklooi met bijhouden waar je gebleven was, goed vast te houden en voor de reizigers onder ons:geen koffer vol met boeken waar je overgewicht voor moet betalen.
Alleen maar voordelen!!
quote:Op zondag 21 februari 2010 22:41 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Je hebt ook geen MP3 speler? En geen digitale camera?
[..]
Ehm... je verzameling van kunstig beschilderde houten Zweedse paardjes?
houten paardjes?quote:
Wát een kutreactie.quote:Op zondag 21 februari 2010 20:22 schreef Xiance het volgende:
[..]
nuance of niet.. ik snap niet waarom homo's altijd willens en wetens hun zin door willen drijven..
TMM en consorten zijn al net de Johovah's zelf!
laat die man lekker met rust in zn kerkje, en zoek verdorie de volgende, waar je wel welkom bent, als je zo nodig een kerk van binnen wil zien.
maar nee.. laten we eens lekker gaan rellen![]()
![]()
pisnichten, dat woord hebben ze uitgevonden speciaal voor die doelgroep.
Oh ja, naja, ik vind het altijd leuk om die dingen even vast te pakken en om dan een paard na te doen.quote:
Omdat ik het er mooi uit vind zien. En omdat ene boekenkast het eerste is waar ik bij mensen heenloop om te kijken wie ze zijnquote:Op zondag 21 februari 2010 22:40 schreef Pieter. het volgende:
Waarom zou je nog een boekenkast hebben als je boeken digitaal zijn?
Een boek is toch slechts een informatiedrager?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik hou van boeken, ik zie de praktische kant van e-books/readers wel, maar ik hou van boeken. Ik zal niet snel overstappen naar (weer) een digitaal snufje.
Me neither, al snap ik de opmerking voor op reis wel weer. Dan zijn boeken wel weer onhandig. Nou ja... ik zie me dan ook weer niet echt in het zand liggen met een e-reader, of in bad... maar goed. Detail. Thuis zou ik iig voor het papieren boek gaan, en ook zeker voor in de kast.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik hou van boeken, ik zie de praktische kant van e-books/readers wel, maar ik hou van boeken. Ik zal niet snel overstappen naar (weer) een digitaal snufje.
Een boek in een kast zegt niets. Vooral niet of ze het gelezen hebben.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Omdat ik het er mooi uit vind zien. En omdat ene boekenkast het eerste is waar ik bij mensen heenloop om te kijken wie ze zijn
O maar er is ook niks mis met die ontwikkeling hoor. Alleen er is ene reden waarom dit nog nooit echt is aangeslagen.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:01 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Een boek is toch slechts een informatiedrager?
Waarom zouden die niet moderner worden?
Er zijn ook mensen op het werk die consequent al hun mails uitptinten omdat ze het niet fijn vinden lezen vanaf hun schermquote:Ik snap niet dat iedereen zo graag vast blijft houden aan oude gewoonten. Waar komt die angst voor het nieuwe vandaan?
Het is iig een aanknopingspunt. Ik vind het wel wat zeggen.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:02 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Een boek in een kast zegt niets. Vooral niet of ze het gelezen hebben.
Mensen die mails uitprinten hebben echt de overstap naar de nieuwe eeuw gemist!quote:Op zondag 21 februari 2010 23:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O maar er is ook niks mis met die ontwikkeling hoor. Alleen er is ene reden waarom dit nog nooit echt is aangeslagen.
[/qoute]
Jazeker, de technologie was nog niet goed genoeg. Niet goed te lezen, korte batterijduur, apparaat onhandig, te duur. Dat is nu verleden tijd en wordt alleen maar beter!
[..]
Er zijn ook mensen op het werk die consequent al hun mails uitptinten omdat ze het niet fijn vinden lezen vanaf hun schermDat vind ik dan zelf weer een beetje ver gaan, maa qua boek vind ik zo'n oud stinkend vergeeld ding heerlijk... en hij staat mooi met ene oude kaft in m'n boekenkast,. Zie het als een antiekverzameling.
Maar een e-reader kan daar goed naast bestaan hoor.
Ow ik zie dit zoooo voor mequote:Op zondag 21 februari 2010 22:58 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Oh ja, naja, ik vind het altijd leuk om die dingen even vast te pakken en om dan een paard na te doen.
*kuch*
Maaaaaaaarrrrr let maar niet op mij.
Ben benieuwd wat je van mij vindt dan!quote:Op zondag 21 februari 2010 23:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is iig een aanknopingspunt. Ik vind het wel wat zeggen.
En vooral ook omdat mensen er niet aan konden wennen. Daarnaast tevens ook een reden waarom het dun moest zijn en zoveel mogelijk op papier moest lijkenquote:Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Jazeker, de technologie was nog niet goed genoeg. Niet goed te lezen, korte batterijduur, apparaat onhandig, te duur. Dat is nu verleden tijd en wordt alleen maar beter!
Dan vind ik je kaalquote:Op zondag 21 februari 2010 23:06 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je van mij vindt dan!
(geen boekenkasten en geen boeken, ohja, ik laatst 3 dozen boeken weggeflikkerd, had ze toch al gelezen)
Ow daar is anders niks van te merken hoorquote:Op zondag 21 februari 2010 23:03 schreef Pieter. het volgende:
Goh, zit ik me hier toch gewoon werkelijk te ergeren aan die domme opmerkingen van Xiance, how ignorant is the boy?
ls het op mijn iphone past..... dan hoef ik ook niet ene apparaat wat maar 1 ding kan... nl ene boek voorstellen.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:08 schreef Pieter. het volgende:
Ik zal wel te modern zijn ofzo. Als het op mn iphone past vind ik het prima. Boeken, tijdschriften, kranten, fotos, noem maar op
Ik welquote:. Ik heb helemaal niks met het vasthouden van naar inkt stinkende dode bomen.
Het mag wel, ik ga er gewoon geen gebruik van maken (als totale vervanging, zullen we genuanceerd er maar bij zetten, voordat men me over 10 jaar hierop terugpakt). Zoals Ang3l zegt, als ik in bad ga neem ik wel eens een boek mee, en dat zou ik niet met een e-reader doen, want als daar een hoekje nat van wordt kan je 'm weggooien. Zelfde als op het strand, of gewoon een boek in mijn tas, het is zo kwetsbaar. Oh nee, straks komt er een kras op mijn e-reader!! Geef mij maar een boek. Fijn om in je handen te hebben, ze zien er mooi uit (waar gaan kaften heen bij een e-reader? Of van die mooie gouden letters, of wat dan ook), je kan het openslaan ergens, en ik vind het gevoel van bladzijden in mijn handen fijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:01 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Een boek is toch slechts een informatiedrager?
Waarom zouden die niet moderner worden?
Omdat ik er te veel mee verlies. Sure, voor sommige toepassingen is het handig, zoals op reis (al zit er ook charme in een boek wat gevouwen is en verkreukeld en de tekenen van gebruik draagt), en voor studieboeken zou ik het een uitkomst vinden (mits goedkoop), want die dingen koop je toch vaak niet om het mooie ofzo.quote:Ik snap niet dat iedereen zo graag vast blijft houden aan oude gewoonten. Waar komt die angst voor het nieuwe vandaan?
quote:Op zondag 21 februari 2010 23:05 schreef Ang3l het volgende:
Maar goed, ik kom ook uit deze tijd:
[ afbeelding ]
Oude foto's
Het hoeft toch ook niet of het één of het ander te zijn.quote:
Ja dat ook nog eensquote:Op zondag 21 februari 2010 23:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben aan sommige van mijn boeken ook erg gehecht. Zo is die ene bij me geweest tijdens de kuttijd in parijs, en die ander tijdens de revalidatievakantie in Barcelona. En weer eentje is gekocht van de laatste dollars die ik had na de USA vakantie waarna het uitging met Tim. En .....
Te romantisch en sentimenteel ingesteld denk ik
Nou ja zeg!quote:Op zondag 21 februari 2010 23:21 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Het hoeft toch ook niet of het één of het ander te zijn.
Juist voor op het strand () of in bad is zo'n e-book wel handig. Lekker licht en compact. Okee, misschien niet voor Waxxer, die zou zo'n ding in het water laten vallen, maar ik heb liever een druppel op een scherm (veeg je er zo vanaf) dan op een mooi gebonden boek.
Vooral voor teksten die je niet als boek hebt, is zo'n apparaat geschikt. Dus handleidingen, artikelen, PDF's, of oude boeken die out-of-print zijn, maar wel te downloaden via Project Gutenberg.
Ik zie de gelijkenisquote:Op zondag 21 februari 2010 23:18 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oude schilderijen.
(Mijn betovergrootvader)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Het is nog steeds best wel een lomp gevaarte, niet?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:25 schreef oinaru_isan het volgende:
Of Japanse Manga's die niet als boek vertaald zijn uitgekomen, dus alleen maar digitaal als "scanlation" zijn te downloaden. Uitprinten is geen optie, van een PC-scherm lezen is onhandig.
[ afbeelding ]
Papieren kranten vind ik dan wel weer achterhaald. Dat nieuws heeft overal al op internet gestaan of is op tv geweest.... en dan lees je morgenvroeg in de krant dat het kabinet gevallen isquote:Op zondag 21 februari 2010 23:22 schreef oinaru_isan het volgende:
Of als vervanger van papieren kranten en tijdschriften.
Ik ben jaloers op zijn bakkebaardjes.quote:
quote:Ik zie bij ook wel dat ik op opa en papa lijk zegGeen lange krullen of baard!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
O nee?quote:
Dat ding wat ik heb is klein: 10,5 bij 15,5 cm (dus briefkaart-formaat) en iets minder dan een cm dik.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is nog steeds best wel een lomp gevaarte, niet?
Dan geeft de foto een vertekend beeldquote:Op zondag 21 februari 2010 23:30 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Dat ding wat ik heb is klein: 10,5 bij 15,5 cm (dus briefkaart-formaat) en iets minder dan een cm dik.
Ja, onzinnige argumenten verzinnen kan iedereen. Als je huis in de brand staat, dan neem je een e-reader makkelijker mee naar buiten dan je hele boekenkast. Als je een peuter hebt, dan kan die wel aan je boekenkast gaan hangen, hem omgooien, daaronder komen en doodgaan, terwijl dat niet bij een e-reader kan. Als je blut bent, dan kun je wel je boeken 2e handsverkopen of verbranden in je openhaard, je e-reader niet.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
En een e-reader is waarschijnlijk ook diefstal gevoelig. Denk niet dat je het zomaar op je dashboard moet laten liggen (kan bij een boek niet zo veel kwaad), en stel dat het heet wordt in de auto die je ergens geparkeerd hebt, dan smelt je e-reader.
Dat was niet mijn apparaat/foto, daar kwam Google mee.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan geeft de foto een vertekend beeld
Oh excuus, ik zal serieus doen over deze hele serieuze zaken. Wist niet dat het zo'n serieus punt voor je was.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:33 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Ja, onzinnige argumenten verzinnen kan iedereen. Als je huis in de brand staat, dan neem je een e-reader makkelijker mee naar buiten dan je hele boekenkast. Als je een peuter hebt, dan kan die wel aan je boekenkast gaan hangen, hem omgooien, daaronder komen en doodgaan, terwijl dat niet bij een e-reader kan. Als je blut bent, dan kun je wel je boeken 2e handsverkopen of verbranden in je openhaard, je e-reader niet..
bestaat dat?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:19 schreef Ang3l het volgende:
Te romantisch en sentimenteel ingesteld denk ik
Eensquote:Op zondag 21 februari 2010 23:33 schreef oinaru_isan het volgende:
[..]
Ja, onzinnige argumenten verzinnen kan iedereen. Als je huis in de brand staat, dan neem je een e-reader makkelijker mee naar buiten dan je hele boekenkast.
Nou, die peuter zal eerder die e-reader slopen dan onder ene boekenkast komen en doodganaquote:Als je een peuter hebt, dan kan die wel aan je boekenkast gaan hangen, hem omgooien, daaronder komen en doodgaan, terwijl dat niet bij een e-reader kan.
quote:Als je blut bent, dan kun je wel je boeken 2e handsverkopen of verbranden in je openhaard, je e-reader niet..
Ikz al nooit meer zeggen dat ik zijn nieuwe speeltje (voor mij) onzin vindquote:Op zondag 21 februari 2010 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh excuus, ik zal serieus doen over deze hele serieuze zaken. Wist niet dat het zo'n serieus punt voor je was.
quote:Op zondag 21 februari 2010 23:34 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Oh excuus, ik zal serieus doen over deze hele serieuze zaken. Wist niet dat het zo'n serieus punt voor je was.
dus jij wil deze pastoor verplichten zijn mening maar voor zich te houden en die hosti uit te delen?quote:Op zondag 21 februari 2010 22:59 schreef Pieter. het volgende:
@Xiance: het klopt gewoon niet. Art 1 van onze grondwet zegt dat iedereen gelijk is en dat er niet mag worden gediscrimineerd mag worden. Dat alleen is al een reden om in aktie te komen, niet alleen als homo's maar iedereen die ook maar iets met deze rechtsstaat te maken heeft.
Jij kiest lekker de makkelijkste weg en denkt alleen aan jezelf, de rest moet het maar uitzoeken.
Ga maar lekker in je bedje glimlachen hoor.
Het is zijn BAAN, laten we dat even voorop stellen. Dus misschien kun je het niet uitdelen van de hostie wel zien als werkweigering.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Xiance het volgende:
[..]
dus jij wil deze pastoor verplichten zijn mening maar voor zich te houden en die hosti uit te delen?
* Xiance roept iets over vrijheid van meninsguiting..
Geloof, ik vak in herhaling, is niet hetzelfde als religie en een kerkelijke stroming. geloof en homoseksualiteit kan best samen.quote:Deze pastoor kiest er niet voor om zijn geloof aan de kant te gooien, net zo min als jij er voor kiest om homo te worden.
O nee?quote:niemand verplicht je om praktiserend homo te worden,en sex is geen 1ste levensbehoefte.
waar heb je de info vandaan dat ik niet gelovig zou zijn?quote:Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Xiance het volgende:
[..]
dus jij wil deze pastoor verplichten zijn mening maar voor zich te houden en die hosti uit te delen?
ik kies ZEKER niet de makkelijkste weg... maar als jij dat wil denken.
Op het moment dat jij besluit uit de kast te komen, dan weet je dat daar gevolgen aan zitten.
Één daarvan is dat je mogenlijk verstoten word uit je kerkgemeenschap.
dat je een oplossing wil zoeken, a las, maar om nou allemaal met roze driehoekjes die kerk binnen te stormen..
dan mag je van mij nog een bekeuring krijgen ook, wegens verstoring van de openbare orde.
als je uit de kast komt, dan weet je dat je ergens een nee te horen krijgt.
Als je deze pastoor weigert om zijn mening te uiten (tenslotte roepen we allemaal heel hard dat hij gewoon die hosti uit moet delen) dan ben je dus ook aan het discrimineren.
dan discrimineer je op grond van meningsuiting.
Deze pastoor kiest er niet voor om zijn geloof aan de kant te gooien, net zo min als jij er voor kiest om homo te worden.
en ja, geloof is een keuze, maar uit de kast komen is dat ook.
de ene is mischien wat makkelijker gemaakt dan de ander, maar het is allebei een keuze, niemand verplicht je om praktiserend homo te worden, en sex is geen 1ste levensbehoefte.
zoals ik in diezelfde post al zei, dat kan ook zijn door een GEBREK aan info..quote:Op zondag 21 februari 2010 23:41 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
waar heb je de info vandaan dat ik niet gelovig zou zijn?
Niet bij elke kerkgemeenschap hoor, er zijn er ook die tolerant tegenover homoseksualiteit staan en vinden dat de kerk voor iedereen is.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Xiance het volgende:
[..]
ik kies ZEKER niet de makkelijkste weg... maar als jij dat wil denken.
Op het moment dat jij besluit uit de kast te komen, dan weet je dat daar gevolgen aan zitten.
Één daarvan is dat je mogenlijk verstoten word uit je kerkgemeenschap.
Puhlease! Binnen komen stormen? Aan de beelden die ik gezien heb was het allemaal heel rustig en woonden ze gewoon de mis bij. Verstoring van de openbare ordequote:dat je een oplossing wil zoeken, a las, maar om nou allemaal met roze driehoekjes die kerk binnen te stormen..
dan mag je van mij nog een bekeuring krijgen ook, wegens verstoring van de openbare orde.
Die gedachtengang volg ik niet. Als iemand discrimineert en je gaat er tegenin, dan ben je zelf aan het discrimineren op meningsuiting? Whut?quote:als je uit de kast komt, dan weet je dat je ergens een nee te horen krijgt.
Als je deze pastoor weigert om zijn mening te uiten (tenslotte roepen we allemaal heel hard dat hij gewoon die hosti uit moet delen) dan ben je dus ook aan het discrimineren.
dan discrimineer je op grond van meningsuiting.
Dit snap ik ook niet helemaal?quote:Deze pastoor kiest er niet voor om zijn geloof aan de kant te gooien, net zo min als jij er voor kiest om homo te worden.
En deze vergelijking snap ik niet, of snap ik wel en vind ik stom.quote:en ja, geloof is een keuze, maar uit de kast komen is dat ook.
de ene is mischien wat makkelijker gemaakt dan de ander, maar het is allebei een keuze, niemand verplicht je om praktiserend homo te worden, en sex is geen 1ste levensbehoefte.
Ja kan ook stellen dat hij de geldende regelgeving volgt die binnen zijn "bedrijf" gelden.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:40 schreef Ang3l het volgende:
Het is zijn BAAN, laten we dat even voorop stellen. Dus misschien kun je het niet uitdelen van de hostie wel zien als werkweigering.
Daarentegen is zijn baas (de bisschop) het met hem eens. Dus wie zijn wij om te zeggen dat ie slecht z'n werk doet.
geloof en homosexualiteit kan prima samen, dus waarom zou je willens en wetens deze pastoor verplichten die hosti te geven, je kan immers ook een andere kerk zoeken waar het WEL hand in hand gaat.quote:Geloof, ik vak in herhaling, is niet hetzelfde als religie en een kerkelijke stroming. geloof en homoseksualiteit kan best samen.
dan onderuk je je het niet, het gevolg is dus dat je geweird word bij het ontvangen van de hosti.quote:O nee?
En we zien wat er van komt als je je sexuele gevoelens gaat onderdrukken... dan worden de misdienaartjes op schoot getrokken.
Waar staat dat dat dat zo werkt? (hey, 3x dat achter elkaar)quote:Op zondag 21 februari 2010 23:51 schreef Xiance het volgende:
[..]
Ja kan ook stellen dat hij de geldende regelgeving volgt die binnen zijn "bedrijf" gelden.
immers, homosexualiteit is een zonde, en zondaars krijgen het lichaam van jezus niet.
Wellicht niet de meest juiste weg, maar absoluut niet de meest makkelijke wegquote:bijzonder stuitend, en zoals Pieter al zei, dat is voor de makkelijkste weg kiezen.
Die gevoelens kun je niet onderdrukken, of iig dat zonder ernstige gevolgen blijven volhouden. Da's hetzelfde als zeggen dat jij je celine dion fetish moet onderdrukken. Dan zou je ook gillend gek worden en stiekem in het bos op ene parkeerplaats My heart will go on gaan luisteren.quote:
idd, zie bovenstaande post.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet bij elke kerkgemeenschap hoor, er zijn er ook die tolerant tegenover homoseksualiteit staan en vinden dat de kerk voor iedereen is.
[..]
Carnaval moeten ze verbieden, geloof ook, maar nu ben IK aant discriminerenquote:Puhlease! Binnen komen stormen? Aan de beelden die ik gezien heb was het allemaal heel rustig en woonden ze gewoon de mis bij. Verstoring van de openbare orde. Dat was het hele carnavalfeest volgens mij
.
[..]
je kan je afvragen of het onder discriminatie valt.quote:Die gedachtengang volg ik niet. Als iemand discrimineert en je gaat er tegenin, dan ben je zelf aan het discrimineren op meningsuiting? Whut?
[..]
dat is jouw mening.quote:En deze vergelijking snap ik niet, of snap ik wel en vind ik stom.
dat is wat ik er van begrijp, maar ik ben niet gelovigquote:Op zondag 21 februari 2010 23:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waar staat dat dat dat zo werkt? (hey, 3x dat achter elkaar)
ik vind het makkelijker om met mn roze driehoekje te gaan lopen schreeuwen dat ik gediscrimineerd word, dan dat ik me er bij neer leg en mijn energie steek in een kerk waar het WEL mogenlijk is om gewoon mezelf te zijn.quote:[..]
Wellicht niet de meest juiste weg, maar absoluut niet de meest makkelijke weg
klopt.quote:Op zondag 21 februari 2010 23:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die gevoelens kun je niet onderdrukken, of iig dat zonder ernstige gevolgen blijven volhouden. Da's hetzelfde als zeggen dat jij je celine dion fetish moet onderdrukken. Dan zou je ook gillend gek worden en stiekem in het bos op ene parkeerplaats My heart will go on gaan luisteren.
Niet mee eens. Dat je de strijd (ongeacht of deze nou wel of niet gerechtvaardigd is) aangaat ipv je weg laten jagen is in mijn ogen toch wel de moeilijkere weg.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:02 schreef Xiance het volgende:
ik vind het makkelijker om met mn roze driehoekje te gaan lopen schreeuwen dat ik gediscrimineerd word, dan dat ik me er bij neer leg en mijn energie steek in een kerk waar het WEL mogenlijk is om gewoon mezelf te zijn.
het is allebei een strijd, een andere communie zoeken kan net zo goed een strijd zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 00:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet mee eens. Dat je de strijd (ongeacht of deze nou wel of niet gerechtvaardigd is) aangaat ipv je weg laten jagen is in mijn ogen toch wel de moeilijkere weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |