quote:
Op maandag 8 maart 2010 07:30 schreef suikerbeestje het volgende:[..]
Bedankt man!
Meer mensen moeten het ff weten
[..]
Het is een timelapse, maar eigenlijk ook niet. Ik heb het opgenomen waneer de gun niet bevestigd was. Ik moest meerdere handelingen filmen. Vandaar. In het echt waneer de gun bevestigd is duurt het ongeveer 4 minuten voordat hij op 40 bar zit. Maar dat komt ook omdat ik een zeer groot resevoir heb. Ik ga nog een maken maar dan 10mm caliber. Een soort "Talon SS", maar dan singleshot (power). Dan gaat het volgens mijn berekeningen ongeveer 2 minuten duren voordat ik 50 bar heb. Dan maak ik er ook nog ff een andere drukmeter op die tot 60 bar gaat. Maar mijn maximale druk is denk ik toch wel 50 bar. Moet natuurlijk ook niet té gek worden

Ene... het is een compressor/motor uit een koelkast. Al die leidingen/kogelkraan/drukmeter heb ik er zelf aangemaakt. Plus ik heb er nog een leuk handvatje er boven op gemonteerd en nog een stekker en een schakelaar er aan gemaakt. Volgens mij is het best een goed ding. Het is nog een oude, maar hij werkt prima.
Waarom koop je geen pcp luchtbuks, en ga je die aanpassen, dan kun je hem ook gebruiken, heb je alleen 200+ bar nodig.
enkele voordelen van die dingen zijn dat je op een metertje of 100 ook nog wat raakt, dat je er een kijkertje op kunt zetten en dat je niet na elk schot hoeft te hervullen.