quote:Op maandag 22 februari 2010 18:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Stel je gaat ff een middagje boarden en je verliest je evenwicht op een schans en komt raar terecht
Dan is dit niet de vorm waarin je je been wil terugvinden toch ?
[ afbeelding ]
Jeeez wtf man!quote:Op maandag 22 februari 2010 18:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Stel je gaat ff een middagje boarden en je verliest je evenwicht op een schans en komt raar terecht
Dan is dit niet de vorm waarin je je been wil terugvinden toch ?
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe kan je in godsnaam 100e aan les over powerchords geven.
Dat doe je in 2 minuten
Ik doe het voor 90quote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat dus.
Voor die 100 euro wil ik dat ook gerust doen
75 en een krat bier.quote:
25 euro ben je de man.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:21 schreef KaMo het volgende:
Ik heb voor mijn gitaar geen gigbag, als hij echt meemoet, doe ik hem wel in die van mijn bas
EDIT:
En Dean, al meer info over de duane?
Die van mij ook en daarmee heeft mijn gitaar het perfect gered naar Frankrijk en terug (padded and stuff).quote:Op maandag 22 februari 2010 23:36 schreef Daantke het volgende:
Nou mijn gigbag voor mn akoestische was nieuw 20 euro, was de dikste die ze hadden, en dat in een dure winkel
Nee hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 23:35 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Jij hebt zeker zo'n stoffen ding die niks beschemd voor 5 euro gekocht ?
quote:Op maandag 22 februari 2010 23:46 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee hoor
Echt een fijne grote. Dat was de prijs voor KaMo.
Voor jullie een tientje
Dat ding zal beter zijn dan degene die mijn vrienden en ik hebben, die was namelijk 20 euroquote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:45 schreef Falcon4ever het volgende:
Zit er over na te denken om een ukulele te kopen (niet omdat ik m'n les paul beu ben) maar gewoon om zo af en toe wat leuke deuntjes te kunnen spelen.
Nu wil ik er geen fortuin aan uitgeven maar helemaal prut moet ie ook niet zijn, iemand suggesties qua merk en type? (budget +/-50~60 euro?)
Is dit bijv. wat (ik zit in de US):
http://www.guitarcenter.c(...)e-512519-i1147812.gc
http://www.ggznederland.nl/quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:40 schreef genakt het volgende:
ik denk dat ik binnenkort maar even ergens naartoe moet voor hulp
niet dat ik er trots op ben en ik hoef ook helemaal geen bijdehandte reacties maar gebruik echt teveel drugs
zaterdag op zondag niet geslapen en nu weercocaine. Sommige gitaar spelers hebben er meesterwerken mee gemaakt maar voor mij is het niet weggelegd
doe het nu 3 jaar ofzo maar het word echt steeds vaker. elke weekend enz..Iemand hier nog ervaring mee ?
Gigbagquote:Op maandag 22 februari 2010 22:35 schreef The_Dean het volgende:
Iemand nog een gigbag nodig?
Geen ervaring mee maar waarom binnenkort hulp zoeken en niet direct?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:40 schreef genakt het volgende:
ik denk dat ik binnenkort maar even ergens naartoe moet voor hulp
niet dat ik er trots op ben en ik hoef ook helemaal geen bijdehandte reacties maar gebruik echt teveel drugs
zaterdag op zondag niet geslapen en nu weercocaine. Sommige gitaar spelers hebben er meesterwerken mee gemaakt maar voor mij is het niet weggelegd
doe het nu 3 jaar ofzo maar het word echt steeds vaker. elke weekend enz..Iemand hier nog ervaring mee ?
Blijven oefenen, het word vanzelf beter.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
Godverdomme m'n hand is echt messed up. Gisteren weer geoefend. Voor het E-akkoord grijp ik nu sneller automatisch naar de juiste snaren bij het plaatsen van de vingers, maar ik krijg het niet voor elkaar om alle snaren zuiver te kunnen spelen, want steeds raak ik wel een andere snaar.
Dat, en denk eens aan de gitaren die je van het geld dat je nu weggooit/snuift kunt kopenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Geen ervaring mee maar waarom binnenkort hulp zoeken en niet direct?
Ik heb zelf een Oscar Schmidt Concert (gekocht voor 54,- bij Peter Verspuy) en een Richwood bariton (gekocht bij Main Music, prijs weet ik ff niet meer).quote:Op dinsdag 23 februari 2010 07:45 schreef Falcon4ever het volgende:
Zit er over na te denken om een ukulele te kopen (niet omdat ik m'n les paul beu ben) maar gewoon om zo af en toe wat leuke deuntjes te kunnen spelen.
Nu wil ik er geen fortuin aan uitgeven maar helemaal prut moet ie ook niet zijn, iemand suggesties qua merk en type? (budget +/-50~60 euro?)
Is dit bijv. wat (ik zit in de US):
http://www.guitarcenter.c(...)e-512519-i1147812.gc
Dat is een stukje coördinatie wat je alleen verbetert door veeeeel te blijven oefenen. Maar dan wordt het ook echt beter!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:22 schreef CoolGuy het volgende:
Godverdomme m'n hand is echt messed up. Gisteren weer geoefend. Voor het E-akkoord grijp ik nu sneller automatisch naar de juiste snaren bij het plaatsen van de vingers, maar ik krijg het niet voor elkaar om alle snaren zuiver te kunnen spelen, want steeds raak ik wel een andere snaar.
Ja, laten we het hopen, want zodra ik mn hand zo plaats voel ik direct in 't begin al dat dat niet prettig is. Zo is een half uurtje ineens heel erg lang, want het gaat snel pijn doen. Ik blijf natuurlijk gewoon oefenen. Ik was zelf verbaasd dat ik redelijk snel naar de juiste snaren zonder te kijken van 'deze vinger moet hier, en deze moet dan daar en die...daar'.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:56 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is een stukje coördinatie wat je alleen verbetert door veeeeel te blijven oefenen. Maar dan wordt het ook echt beter!.
Nou ja, ik heb geen ervaring he, met geen enkel instrument. Ik kan ook geen noten lezen, dus ik moet bij het begin beginnen. Jij zegt wel, lekker pielen, en als ik dan een gitaar stukje hoor, dan zou ik dat graag na kunnen spelen, maar dat kan ik niet zonder eerst de akkoorden fatsoenlijk uit te kunnen voeren lijkt mij dan. Dat is de basis van alles, en als ik dat niet kan kan ik niet verder, dus ik moet hier wel eerst doorheen, en voorlopig ben ik daar nog wel even mee bezig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
Waar je aan moet denken is het feit dat je handen/armen moet wennen aan de soort bewegingen die je nu maakt. Op dat punt is het niet anders dan sporten. Ik heb gemerkt dat gitaar leren spelen een beetje dit patroon volgt:
1. Eerste paar maanden ben je enthousiast is en doe je er veel aan.
2. Daarna denk je niet verder te komen en verlies je wat interesse (sommige mensen stoppen ook dan).
3. Je zet wél door en je merkt na een jaar dat je ineens mega vooruit kan en al een rits nummers kunt spelen.
Het is belangrijk in fase 2 door te zetten en in 3 te komen. Geef dus niet op en probeer, naast oefeningen, ook gewoon om nummers te leren spelen. Er is niks zo saai als de klassieke methode om eerst alleen 100 akkoorten te leren en theorie en dan nog geen nummer gespeeld te hebben. Kutmethode IMO! Gewoon lekker pielen
.
Idealiter oefen je elke dag, maar ga niet gelijk uuuuren er aan zitten. Omdat je handen/armen er nog niet aan gewend zijn, ga je je dan blesseren. Oefen dan liever elke dag een half uurtje of uurtje en stop dan ook gewoon.
Tabs opzoekenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb geen ervaring he, met geen enkel instrument. Ik kan ook geen noten lezen, dus ik moet bij het begin beginnen. Jij zegt wel, lekker pielen, en als ik dan een gitaar stukje hoor, dan zou ik dat graag na kunnen spelen, maar dat kan ik niet zonder eerst de akkoorden fatsoenlijk uit te kunnen voeren lijkt mij dan. Dat is de basis van alles, en als ik dat niet kan kan ik niet verder, dus ik moet hier wel eerst doorheen, en voorlopig ben ik daar nog wel even mee bezig.
Jawel, dat snap ik wel, maar dan nog moet ik eerst de akkoorden kennen, anders heeft het in mijn ogen geen zin. Dus zodra ik de akkoorden onder de knie heb een beetje, kan ik beginnen aan het zoeken van tabs van eenvoudigere nummers, tenminste, zo zie ik 't voor mequote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:05 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tabs opzoeken
Staat precies aangegeven welke akkoorden en wat de vingersettings daarvoor zijn.
Ik kan ook nog geen noten lezen, en kan ook maar een paar open akkoorden spelen. Laat staan snel overpakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |