Foto :quote:Met Kees de Kort is het als met schimmelkaas: je houdt er van of je vindt het vreselijk. Iedere werkdag geeft de analist van AFS Capital Management zijn messcherpe commentaar op de beursontwikkelingen.
Inderdaad, een topper. Duidelijke analyses met een realistische kijk op de macro-economie en een goed gevoel voor humorquote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:00 schreef elcastel het volgende:
Al jaren een top gozer met puike analyses. Door velen gezien als een negatieve zeiksnor en dat klopt wel, alleen hij heeft nog wel eens gelijk. Ik wou hem even aanraden aan iedereen die hem nog niet kent, op in goeie tijden is hij scherp, maar zeker nu is het 5 minuten smullen per dag.
De waarheid is zuurquote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:35 schreef Halcon het volgende:
Ik luister na het werk altijd even op internet wat Keessie weer te zeiken had.
Zo bedoelde ik het ook niet. In het openingsartikel wordt hij een negatieve zeiksnor genoemd en dat is hij natuurlijk ook, maar vaak heeft hij het wel bij het rechte eind. Hij weet het ook altijd leuk te vertellen en is ook niet te beroerd om in de uitzending met andere mensen in de clinch te gaan.quote:
Hij was weer eens in topvorm!quote:
Yep. Hij draait meestal ook niet om de hete brei heen en maakt zaken concreet. Ken wat mensen die in de bouw werken en zelfs die luisteren naar Keessie, terwijl ze weinig op hebben met het gebral van Beursnieuws op RTL Z.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:12 schreef LXIV het volgende:
Het is wel heerlijk om op You-tube die praatjes van Kees af te luisteren. Of je het er nu mee eens bent of niet, hij heeft wel pittige uitspraken en humor!
Hij was weer in vormquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:06 schreef xenobinol het volgende:
"zelf benoemde toppers", "me-too artiesten", Kees ging weer helemaal los![]()
"mini plusjes" met een oneindige hoeveelheid steun
Bekende kreten uit de financiele sector: 'Delay & Pray' en 'Extend & Pretend'.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:19 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Hij was weer in vorm
de Kort door de bochtquote:Op woensdag 31 maart 2010 18:14 schreef FP128 het volgende:
Bedankt voor dit topic en de tip waar dit persoon te horen is,want ik vind hem zeker de moeite waard.
Ik heb er even naar geluisterd. Ben niet echt onder de indruk. Ken Kees & BNR verder ook niet. Ben erg sceptisch wanneer het komt tot Nederlandse economische analisten.quote:
Ik ben sceptisch over elke economische analistquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb er even naar geluisterd. Ben niet echt onder de indruk. Ken Kees & BNR verder ook niet. Ben erg sceptisch wanneer het komt tot Nederlandse economische analisten.
Ik zei ook niet dat andere analisten beter warenquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben sceptisch over elke economische analist![]()
Maar Kees weet zo'n lekker toon neer te zetten
Toch knap dat je binnen 30 seconde al een oordeel klaar hebt.quote:Op woensdag 31 maart 2010 22:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb er even naar geluisterd. Ben niet echt onder de indruk. Ken Kees & BNR verder ook niet. Ben erg sceptisch wanneer het komt tot Nederlandse economische analisten.
Ach dat valt ook wel mee. Besides, dat kan over de loop van de tijd nog veranderen.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch knap dat je binnen 30 seconde al een oordeel klaar hebt.
Keessie doet dan ook niet veel aan voorspellen, maar vooral aan het kritisch kijken naar de dag van vandaag. Moet wel zeggen dat dat makkelijker is dan voorspellen.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach dat valt ook wel mee. Besides, dat kan over de loop van de tijd nog veranderen.
Nederland heeft in mijn optiek nou niet bepaald een goede solide gevestigde orde van economen wanneer het aan komt op het analyseren en voorspellen van de financiele markt.
De beste stuurlui staan aan wal. Kees is niet echt een voorspeller, hij vertelt alleen een beetje over de wantoestanden en schopt wat tegen het hoge 'juich-gehalte' in het land van het geld. Vwb de kredietcrisis; hij vertelde een jaar of 5 voordat de crisis begon over wat ons te wachten stond adhv de hypothecaire leningen in de VS (zoals hierboven ook al aangegeven).quote:Op donderdag 1 april 2010 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Nederland heeft in mijn optiek nou niet bepaald een goede solide gevestigde orde van economen wanneer het aan komt op het analyseren en voorspellen van de financiele markt.
Mee eens, al vertelt hij wel regelmatig over dingen waar hij al eerder over waarschuwde, da's inderdaad makkelijk achteraf, maar ik zie hem weinig slippertjes maken. Als hij constant vertelt over wat hij gisteren al verwachtte en wat er morgen gaat gebeuren is die hele column stuk mijns inziens. Dat is het nadeel van een korte dagelijkse column denk ik en niet zozeer de makkelijke route kiezen.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:33 schreef Halcon het volgende:
Keessie doet dan ook niet veel aan voorspellen, maar vooral aan het kritisch kijken naar de dag van vandaag. Moet wel zeggen dat dat makkelijker is dan voorspellen.
Ik vergeleek hem meer met de mensen waar ik al jaren wat columns van had gelezen. Die typische colums op iex.nl, dft.nl etc. Ik zal komende tijd eens naar hem luisteren. Altijd nog beter dan die Cramer van Mad Moneyquote:Op donderdag 1 april 2010 22:29 schreef elcastel het volgende:
[..]
De beste stuurlui staan aan wal. Kees is niet echt een voorspeller, hij vertelt alleen een beetje over de wantoestanden en schopt wat tegen het hoge 'juich-gehalte' in het land van het geld. Vwb de kredietcrisis; hij vertelde een jaar of 5 voordat de crisis begon over wat ons te wachten stond adhv de hypothecaire leningen in de VS (zoals hierboven ook al aangegeven).
Vreemd genoeg heb ik die column destijds in mijn oren geknoopt en was niet verrast toen de pleuris uitbrak. Dit zou je toeval kunnen noemen, maar het hele verhaal kwam wel erg overeen met de conclusie die ik destijds trok.
Het is geen god en je hoeft hem ook niet te vergelijken met de mannetjes in Basel, vergeet niet dat BNR gewoon een zender is waar de gewone man naar luistert. Kees zal zijn kennis moeten vermengen met een begrijpelijk verhaal. In dat licht is het een leuk dagelijks stukje.
Dat klopt. Hij heeft vaak ook gelijk, maar heb ook weleens gehoord dat de presentator gericht naar dingen vroeg en dat hij daarover geen mening c.q. voorspelling wilde geven.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:33 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mee eens, al vertelt hij wel regelmatig over dingen waar hij al eerder over waarschuwde, da's inderdaad makkelijk achteraf, maar ik zie hem weinig slippertjes maken. Als hij constant vertelt over wat hij gisteren al verwachtte en wat er morgen gaat gebeuren is die hele column stuk mijns inziens. Dat is het nadeel van een korte dagelijkse column denk ik en niet zozeer de makkelijke route kiezen.
Mooi was die hè!quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:04 schreef copilco het volgende:
Iemand gaat naar Hart van Nederland huilie huilie doen
Kees de Koning
Een stevige stem tegen de babyboomers kan zeker geen kwaad in Nederland.quote:Op dinsdag 27 april 2010 01:47 schreef copilco het volgende:
volgens Kees moeten wij -de jongeren van NL- een partij oprichten!
En wij zijn een junior lenderquote:Op dinsdag 11 mei 2010 01:00 schreef capricia het volgende:
Vond het deze keer een beetje teleurstellend. Kees zegt dat er geen voorwaarden gesteld worden aan het redden van Griekenland.
Nou, Griekenland heeft nog nooit zoveel voorwaarden op zich gehad! Pensioenleeftijd verhogen, salarissen bevriezen, noem maar op.
Dat geld voor Griekenland wordt beetje bij beetje uitgeleend. Zodra de Grieken zich niet aan hun afspraken houden, krijgen ze de rest niet meer.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 09:02 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En wij zijn een junior lender
Daar heeft hij het over denk ik. Als Griekenland toch default zijn we vele miljarden kwijt.
En welke maatregelen kunnen we nemen als de Griekse regering zich niet aan de afspraken houdt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |