Joh.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef donroyco het volgende:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/betalen/betalen-14.html
Ik zou ze even laten weten dat hij er niet meer is. .quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:16 schreef roelofjan het volgende:
Dwangbevel is trouwens niet aan mij gericht, maar aan de vorige bewoner.
Heb een voormalige huurwoning gekocht, en de laatste huurder is met onbekende bestemming vertrokken nadat 'ie door de woningstichting op straat was gegooid.
En ja, ik bel maandag natuurlijk ook naar de belastingdienst, maar ik vraag me af of dat wat uit gaat halen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Ik zou ze even laten weten dat hij er niet meer is. .
Daarom denk ik dat de belastingdienst verder overal maling aan heeft, ze staan ingeschreven op mijn adres dus wat de belastingdienst betreft valt er op mijn adres wat te halen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:28 schreef BrandX het volgende:
ah ok, ja bij mij duurde het ook ong 6 weken, maar ze hadden de vorige bewoner snel getraceerd en dus werd die snel uitgeschreven. Maar het is bloedje irritant idd!!!
Nee, daar moet je wel even de inspecteur zelf voor bellen. Het Belastingkantoor dus, niet een of ander caalcenter.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef roelofjan het volgende:
[..]
En ja, ik bel maandag natuurlijk ook naar de belastingdienst, maar ik vraag me af of dat wat uit gaat halen.
Een dwangbevel verdwijnt denk ik niet zomaar met een simpel telefoontje naar de belastingtelefoon.
Ik ben dus al 2x naar de gemeente geweest, en 2x is mij verzekerd dat het binnen 2 weken voor mekaar zou zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, daar moet je wel even de inspecteur zelf voor bellen. Het Belastingkantoor dus, niet een of ander caalcenter.
Overigens heb je de boel dus wel laten versloffen. Dwangbevel is echt de laatste stap, voor die tijd heb je ongetwijfeld heel veel post van de blauwe jongens gehad. Je had dus veel eerder kunnen en moeten reageren.
mjah, ik heb toen zeker 8 enveloppen van de belastingdienst retour gezonden met de mededeling dat de geadresseerde er niet meer woont, incl. het adres waarvan ik wist dat de geadresseerde inmiddels wel woonde. En toch bleef ik post binnen krijgen. Heb het zelfs een keer in een andere blanco enveloppe met begeleidende brief teruggestuurd, maar nee hoor, gewoon blauwe enveloppen blijven sturen. Overigens dito voor de nodige meer en minder gerenomeerde gerechtsdeurwaarders. Ik heb het uiteindelijk via de gemeente zelf geregeld.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, daar moet je wel even de inspecteur zelf voor bellen. Het Belastingkantoor dus, niet een of ander caalcenter.
Overigens heb je de boel dus wel laten versloffen. Dwangbevel is echt de laatste stap, voor die tijd heb je ongetwijfeld heel veel post van de blauwe jongens gehad. Je had dus veel eerder kunnen en moeten reageren.
Ik schrijf er ook altijd het hele verhaal op, maar dat heeft inderdaad geen enkele zin.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:36 schreef BrandX het volgende:
[..]
mjah, ik heb toen zeker 8 enveloppen van de belastingdienst retour gezonden met de mededeling dat de geadresseerde er niet meer woont, incl. het adres waarvan ik wist dat de geadresseerde inmiddels wel woonde
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef Bluurgh het volgende:
nee ze bellen netjes aan, verontschuldigen voor het ongemak, geven je een kusje en dan gaan ze weer weg
Ik heb ook een tijdje zonder gas gezeten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:53 schreef BlueMage het volgende:
Ugh ja heb ik ook problemen mee gehad, gast was vertrokken met onbekende bestemming en heeft echt een jaar geduurd voordat de gemeente 'm uitgeschreven had. Ging al gelijk fout toen ik de eerste dag hier woonde en een brief kreeg van Essent dat ze m'n gas & stroom gingen afsluiten, was dus niet voor mij maar voor de vorige bewoner.
als je een auto hebt dan leggen ze daar eerst op beslagquote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:05 schreef roelofjan het volgende:
Wat gebeurt er als een dwangbevel van de belastingdienst niet betaald wordt?
Iemand hier ervaring mee?
Wordt er een deurwaarder gestuurd, en breekt die zo nodig de deur open en nemen ze je tv mee?
Detailquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
Heb jij het topic eigenlijk wel gelezen?
Maar heb je ook naar de Belastingdienst gebeld? Die sturen immers de post.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:35 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik ben dus al 2x naar de gemeente geweest, en 2x is mij verzekerd dat het binnen 2 weken voor mekaar zou zijn.
ik heb antwoord gegeven op de vraag van de topic starterquote:Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
Heb jij het topic eigenlijk wel gelezen?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
ik heb antwoord gegeven op de vraag van de topic starter
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:16 schreef roelofjan het volgende:
Dwangbevel is trouwens niet aan mij gericht, maar aan de vorige bewoner.
Heb een voormalige huurwoning gekocht, en de laatste huurder is met onbekende bestemming vertrokken nadat 'ie door de woningstichting op straat was gegooid.
Klopt, keurig ontopic gereageerd op de OP.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
ik heb antwoord gegeven op de vraag van de topic starter
Bij mij hadden ze de stroom & gas niet afgesloten omdat ik het meteen ontdekte en gebeld heb met Essent maar toen ik daarna m'n meterstanden door ging geven om mijn voorschot te laten berekenen dachten ze dat ik wél afgesloten was en een nieuwe meter had gekregen, met als gevolg: voorschot van ¤4300/maand.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijdje zonder gas gezeten.![]()
Maar gelukkig hebben we niet zo'n strenge winter dit jaar.
Ok... en dit is van waarde voor TS omdat...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Bij mij hadden ze de stroom & gas niet afgesloten omdat ik het meteen ontdekte en gebeld heb met Essent maar toen ik daarna m'n meterstanden door ging geven om mijn voorschot te laten berekenen dachten ze dat ik wél afgesloten was en een nieuwe meter had gekregen, met als gevolg: voorschot van ¤4300/maand.
Is al heel vaak gedaan door TSquote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:49 schreef Fokski het volgende:
Gewoon retour sturen met de opmerking dat de geadresseerde onbekend is op dit adres en dat blijven doen.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok... en dit is van waarde voor TS omdat...
Dat haalde ik niet uit jouw stukje... Maar goed, ik geloof dat TS er inmiddels al achter is wat een niet-uitgeschreven vorige bewoner voor gezeik kian opleveren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 21:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...omdat 't even duidelijk maakt hoeveel gezeik je kan hebben van 'n vorige bewoner met overal schulden die zich ook niet fatsoenlijk uitgeschreven heeft.
Dit dus, gemeente kan pas na ongeveer 6 weken iemand ambtshalve uitschrijven als degene niet reageert.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:30 schreef geevee het volgende:
Vraag aan de gemeente of ze je een brief kunnen geven dat het adres in onderzoek is,die kun je dan aan de deurwaarder van de belastingen laten zien en eventuele andere deurwaarders dat komt misschien een stukje geloofwaardiger voor hun over dan alleen een mededeling van jouw.
Veel succes en onderschat de belastingen niet!
Lijkt me dat een deurwaarder niet zoveel kan...de spullen op het adres zijn jouw spullen en niet die van de vorige bewoner.quote:Op maandag 22 februari 2010 08:12 schreef roelofjan het volgende:
De belastingdienst kan helemaal niets voor mij doen, die sturen gewoon de deurwaarder op mijn adres af.
Belastingdienst heeft een koppeling met het GBA van de gemeente, die moeten dus de aktie ondernemen nav jouw aangifte dat die persoon daar niet woonachtig is. Dat kan niet 1,2,3 aangezien daar uiteraard wettelijke regels voor zijn, tis tenslotte geen inschrijving voor een darttoernooi. Hangt heel wat mee samen.quote:Op maandag 22 februari 2010 08:12 schreef roelofjan het volgende:
De belastingdienst kan helemaal niets voor mij doen, die sturen gewoon de deurwaarder op mijn adres af.
Heb je wel al een bezwaarschrift ingediend? Zowel bij deurwaarder als de belastingdienst?quote:Op maandag 22 februari 2010 08:12 schreef roelofjan het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |