abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78194653
Wat gebeurt er als een dwangbevel van de belastingdienst niet betaald wordt?

Iemand hier ervaring mee?

Wordt er een deurwaarder gestuurd, en breekt die zo nodig de deur open en nemen ze je tv mee?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:06:22 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_78194670
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_78194677
nee ze bellen netjes aan, verontschuldigen voor het ongemak, geven je een kusje en dan gaan ze weer weg
pi_78194994
Dwangbevel is trouwens niet aan mij gericht, maar aan de vorige bewoner.

Heb een voormalige huurwoning gekocht, en de laatste huurder is met onbekende bestemming vertrokken nadat 'ie door de woningstichting op straat was gegooid.
pi_78195094
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:16 schreef roelofjan het volgende:

Heb een voormalige huurwoning gekocht, en de laatste huurder is met onbekende bestemming vertrokken nadat 'ie door de woningstichting op straat was gegooid.
Ik zou ze even laten weten dat hij er niet meer is. .
  Boks-Chick vrijdag 19 februari 2010 @ 19:22:27 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78195156
sta je zelf bij de gemeente ingeschreven op die woning?
Dan kan je melden bij de belastingdienst dat jij daar woont en die ander niet, dan gaan ze een check doen (weet zo snel niet meer hoe dat heet) en als het klopt wat je zegt zijn jouw spullen veilig. Ik heb hier hetzelfde gehad (maar dan met wel meer schuldeisers behalve de belastingdienst ) en het was zo gebeurt.
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 19 februari 2010 @ 19:23:45 #8
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78195198
oh een schopje WGR
lolwut
pi_78195326
Ja, ik sta wel ingeschreven, maar die lui staan ook nog ingeschreven heb ik het idee.

In november ben ik ook al bij de gemeente geweest, en toen wisten ze mij te melden dat de vorige bewoners in onderzoek stonden, en dat ze in december uitgeschreven zouden worden.

Dat is dus gewoon niet gebeurd.
Ik ben in januari weer langs geweest, en toen zou het echt geregeld worden.

Maar goed, ik ontvang nog steeds post van allerlei overheidsinstanties, dus ik denk dat ze gewoon nog ingeschreven staan.

Ik ga maandagochtend maar weer eens langs de gemeente, ben alleen bang dat er na maandag een periode van 6 weken is waarin ze nog steeds ingeschreven staan ondat de gemeente wettelijk verplicht is om eerst 6 weken onderzoek te doen.

Schijtzooi.
  Boks-Chick vrijdag 19 februari 2010 @ 19:28:38 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78195370
ah ok, ja bij mij duurde het ook ong 6 weken, maar ze hadden de vorige bewoner snel getraceerd en dus werd die snel uitgeschreven. Maar het is bloedje irritant idd!!!
lolwut
pi_78195389
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Ik zou ze even laten weten dat hij er niet meer is. .
En ja, ik bel maandag natuurlijk ook naar de belastingdienst, maar ik vraag me af of dat wat uit gaat halen.

Een dwangbevel verdwijnt denk ik niet zomaar met een simpel telefoontje naar de belastingtelefoon.
pi_78195455
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:28 schreef BrandX het volgende:
ah ok, ja bij mij duurde het ook ong 6 weken, maar ze hadden de vorige bewoner snel getraceerd en dus werd die snel uitgeschreven. Maar het is bloedje irritant idd!!!
Daarom denk ik dat de belastingdienst verder overal maling aan heeft, ze staan ingeschreven op mijn adres dus wat de belastingdienst betreft valt er op mijn adres wat te halen.

Daarom mijn vraag... er is een dwangbevel, hoe gaat dat verder?

Kan ik maandag de politie aan de deur verwachten die het slot gaan forceren zodat de deurwaarder m'n TV meesjouwt?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:32:20 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78195491
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef roelofjan het volgende:

[..]

En ja, ik bel maandag natuurlijk ook naar de belastingdienst, maar ik vraag me af of dat wat uit gaat halen.

Een dwangbevel verdwijnt denk ik niet zomaar met een simpel telefoontje naar de belastingtelefoon.
Nee, daar moet je wel even de inspecteur zelf voor bellen. Het Belastingkantoor dus, niet een of ander caalcenter.

Overigens heb je de boel dus wel laten versloffen. Dwangbevel is echt de laatste stap, voor die tijd heb je ongetwijfeld heel veel post van de blauwe jongens gehad. Je had dus veel eerder kunnen en moeten reageren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_78195581
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, daar moet je wel even de inspecteur zelf voor bellen. Het Belastingkantoor dus, niet een of ander caalcenter.

Overigens heb je de boel dus wel laten versloffen. Dwangbevel is echt de laatste stap, voor die tijd heb je ongetwijfeld heel veel post van de blauwe jongens gehad. Je had dus veel eerder kunnen en moeten reageren.
Ik ben dus al 2x naar de gemeente geweest, en 2x is mij verzekerd dat het binnen 2 weken voor mekaar zou zijn.
  Boks-Chick vrijdag 19 februari 2010 @ 19:36:44 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78195630
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

mjah, ik heb toen zeker 8 enveloppen van de belastingdienst retour gezonden met de mededeling dat de geadresseerde er niet meer woont, incl. het adres waarvan ik wist dat de geadresseerde inmiddels wel woonde. En toch bleef ik post binnen krijgen. Heb het zelfs een keer in een andere blanco enveloppe met begeleidende brief teruggestuurd, maar nee hoor, gewoon blauwe enveloppen blijven sturen. Overigens dito voor de nodige meer en minder gerenomeerde gerechtsdeurwaarders. Ik heb het uiteindelijk via de gemeente zelf geregeld.
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 19 februari 2010 @ 19:37:43 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_78195665
TS, misschien naar een ander stadsdeelkantoor gaan?
lolwut
pi_78195669
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:36 schreef BrandX het volgende:

[..]

mjah, ik heb toen zeker 8 enveloppen van de belastingdienst retour gezonden met de mededeling dat de geadresseerde er niet meer woont, incl. het adres waarvan ik wist dat de geadresseerde inmiddels wel woonde
Ik schrijf er ook altijd het hele verhaal op, maar dat heeft inderdaad geen enkele zin.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:38:12 #18
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78195678
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:06 schreef Bluurgh het volgende:
nee ze bellen netjes aan, verontschuldigen voor het ongemak, geven je een kusje en dan gaan ze weer weg
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78195721
Ik moet ze gelijk geven. Ik ben zelfs op het stadhuis (stadskantoor tegenwoordig) geweest om m'n gemeentebelasting automatisch te laten verlopen en dat lukt ze nog geeneens.

Kneuzenbende.
pi_78212833
Ugh ja heb ik ook problemen mee gehad, gast was vertrokken met onbekende bestemming en heeft echt een jaar geduurd voordat de gemeente 'm uitgeschreven had. Ging al gelijk fout toen ik de eerste dag hier woonde en een brief kreeg van Essent dat ze m'n gas & stroom gingen afsluiten, was dus niet voor mij maar voor de vorige bewoner.
Hallon!
pi_78222041
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:53 schreef BlueMage het volgende:
Ugh ja heb ik ook problemen mee gehad, gast was vertrokken met onbekende bestemming en heeft echt een jaar geduurd voordat de gemeente 'm uitgeschreven had. Ging al gelijk fout toen ik de eerste dag hier woonde en een brief kreeg van Essent dat ze m'n gas & stroom gingen afsluiten, was dus niet voor mij maar voor de vorige bewoner.
Ik heb ook een tijdje zonder gas gezeten.

Maar gelukkig hebben we niet zo'n strenge winter dit jaar.
pi_78222973
dan volgt beslaglegging!

[ Bericht 61% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2010 11:22:11 ]
pi_78223052
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:05 schreef roelofjan het volgende:
Wat gebeurt er als een dwangbevel van de belastingdienst niet betaald wordt?

Iemand hier ervaring mee?

Wordt er een deurwaarder gestuurd, en breekt die zo nodig de deur open en nemen ze je tv mee?
als je een auto hebt dan leggen ze daar eerst op beslag
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 februari 2010 @ 11:27:28 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78223199
Heb jij het topic eigenlijk wel gelezen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_78225447
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
Detail
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_78225592
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:35 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ik ben dus al 2x naar de gemeente geweest, en 2x is mij verzekerd dat het binnen 2 weken voor mekaar zou zijn.
Maar heb je ook naar de Belastingdienst gebeld? Die sturen immers de post.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_78225765
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:27 schreef Sjeen het volgende:
ik heb antwoord gegeven op de vraag van de topic starter
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:54:53 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78225841
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:16 schreef roelofjan het volgende:

The love you take is equal to the love you make.
pi_78225975
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 12:52 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

Klopt, keurig ontopic gereageerd op de OP.
Snap ook de ophef niet.
pi_78226921
Ik zou hier ook knap zenuwachtig van worden!
pi_78235555
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijdje zonder gas gezeten.

Maar gelukkig hebben we niet zo'n strenge winter dit jaar.
Bij mij hadden ze de stroom & gas niet afgesloten omdat ik het meteen ontdekte en gebeld heb met Essent maar toen ik daarna m'n meterstanden door ging geven om mijn voorschot te laten berekenen dachten ze dat ik wél afgesloten was en een nieuwe meter had gekregen, met als gevolg: voorschot van ¤4300/maand.
Hallon!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 februari 2010 @ 18:21:08 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78235883
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Bij mij hadden ze de stroom & gas niet afgesloten omdat ik het meteen ontdekte en gebeld heb met Essent maar toen ik daarna m'n meterstanden door ging geven om mijn voorschot te laten berekenen dachten ze dat ik wél afgesloten was en een nieuwe meter had gekregen, met als gevolg: voorschot van ¤4300/maand.
Ok... en dit is van waarde voor TS omdat...
pi_78236620
Gewoon retour sturen met de opmerking dat de geadresseerde onbekend is op dit adres en dat blijven doen.
pi_78237974
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:49 schreef Fokski het volgende:
Gewoon retour sturen met de opmerking dat de geadresseerde onbekend is op dit adres en dat blijven doen.
Is al heel vaak gedaan door TS

Maandag gewoon belastingdienst en gemeente contacteren. Als je bang bent dat je deur ingebokst wordt, kan het nog wel eens helpen om een briefje op je deur te plakken dat XXX de vorige bewoner is en dat ze jou kunnen bellen op 06xxxxxx
pi_78242347
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:21 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ok... en dit is van waarde voor TS omdat...

...omdat 't even duidelijk maakt hoeveel gezeik je kan hebben van 'n vorige bewoner met overal schulden die zich ook niet fatsoenlijk uitgeschreven heeft.
Hallon!
pi_78245534
Als het dwangbevel is gericht aan die vorige bewoner dan moet je die retour afzender sturen. Belastingtelefoon bellen kun je dien, maar waarschijnlijk is het enige wat die kunnen zeggen is dat je de post retour moet sturen (met de mededeling dat die persoon niet meer woonachtig is op dat adres) en contact blijven opnemen met de gemeente aangezien de belastingdienst de gegevens krijgt uit de GBA.
A mind with a heart of it's own
pi_78257732
Vraag aan de gemeente of ze je een brief kunnen geven dat het adres in onderzoek is,die kun je dan aan de deurwaarder van de belastingen laten zien en eventuele andere deurwaarders dat komt misschien een stukje geloofwaardiger voor hun over dan alleen een mededeling van jouw.

Veel succes en onderschat de belastingen niet!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  Licht Ontvlambaar zondag 21 februari 2010 @ 11:31:52 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_78257763
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 21:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...omdat 't even duidelijk maakt hoeveel gezeik je kan hebben van 'n vorige bewoner met overal schulden die zich ook niet fatsoenlijk uitgeschreven heeft.
Dat haalde ik niet uit jouw stukje... Maar goed, ik geloof dat TS er inmiddels al achter is wat een niet-uitgeschreven vorige bewoner voor gezeik kian opleveren.
  zondag 21 februari 2010 @ 11:50:14 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78258150
Wat een gekloot is dit zeg, hopelijk komt het allemaal nog goed.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 21 februari 2010 @ 13:18:10 #40
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_78260740
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:30 schreef geevee het volgende:
Vraag aan de gemeente of ze je een brief kunnen geven dat het adres in onderzoek is,die kun je dan aan de deurwaarder van de belastingen laten zien en eventuele andere deurwaarders dat komt misschien een stukje geloofwaardiger voor hun over dan alleen een mededeling van jouw.

Veel succes en onderschat de belastingen niet!
Dit dus, gemeente kan pas na ongeveer 6 weken iemand ambtshalve uitschrijven als degene niet reageert.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_78292843
De belastingdienst kan helemaal niets voor mij doen, die sturen gewoon de deurwaarder op mijn adres af.
pi_78294661
Daar ben je mooi klaar mee.
pi_78295022
quote:
Op maandag 22 februari 2010 08:12 schreef roelofjan het volgende:
De belastingdienst kan helemaal niets voor mij doen, die sturen gewoon de deurwaarder op mijn adres af.
Lijkt me dat een deurwaarder niet zoveel kan...de spullen op het adres zijn jouw spullen en niet die van de vorige bewoner.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 22 februari 2010 @ 11:23:49 #44
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_78296768
quote:
Belastingdienst heeft een koppeling met het GBA van de gemeente, die moeten dus de aktie ondernemen nav jouw aangifte dat die persoon daar niet woonachtig is. Dat kan niet 1,2,3 aangezien daar uiteraard wettelijke regels voor zijn, tis tenslotte geen inschrijving voor een darttoernooi. Hangt heel wat mee samen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 22 februari 2010 @ 11:23:50 #45
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_78296770
quote:
Heb je wel al een bezwaarschrift ingediend? Zowel bij deurwaarder als de belastingdienst?
Moet, dacht ik, binnen 5 dagen aangetekend.

Zit in een enigszins vergelijkbare situatie (deurwaarder onterecht aangezien we geen rekeningen en ook geen aanmaningen hebben ontvangen van de IBG terwijl ons adres netjes juist in de GBA staat; zelfs van de deurwaarder ontvingen we geen enkel bericht voor ie op de stoep stond)
Jij hebt het voordeel dat je harde bewijzen hebt (jij bent niet de aangeschrevene) dus uiteindelijk zul jij je recht wel halen zonder met overig bewijsmateriaal te moeten komen. Als ze vol blijven houden kun je nog naar de ombudsman gaan, maar een snelle afwikkeling heb je dan weer niet.

edit: geld van deurwaarder (incassokosten etc.) teruggekregen vandaag. nu de IBG nog (al geven ze het maar toe; het geld blijven we hen natuurlijk sowieso schuldig), maar die zijn lastig.

sorry voor het deels topickapen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dromer op 22-02-2010 16:54:48 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')