abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78176806
Op msn/sms en alles waar ik niet direct met mijn mond spreek daar praat ik heel spontaan en leuk.
Maar zodra ik in het echt moet praten, direct, of via telefoon/skype dan klap ik dicht, ik mijn gedachten weet ik wel dingen om te zeggen, maar ik kan het niet zeggen, want ik ben bang dat ik het verkeerd zeg, of dat mensen mij niet horen, dus te zacht praat, of dat ik het ineens vergeet.
Bijv. in de klas, dan ben ik aan de beurt, en dan durf ik meestal niet om iets te zeggen, en dan praat ik zacht, en dan zegt de docent, kun je dat wat harder zeggen a.u.b.?, en dan heb je al de aandacht van de klas, dus dan kan ik bijna niet uit mijn woorden komen, en dan trek ik meestal mijn schouders op als teken dat ik het niet weet.

Mijn vrienden zeggen ook dat ik in het echt minder praat dan op msn, en ik wil daar wat aan doen.
Nu typ ik dit verhaal zonder problemen, maar bij bijv. een dokter zou ik dit met moeite kunnen vertellen.

Ik vind het echt jammer, en ik weet dat ik er zelf iets aan moet doen, maar ik heb geen idee hoe?
Het gewoon zeggen? dat is al moeilijk voor mij.
pi_78176995
Wees een vent, en verman jezelf!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:27:08 #3
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_78177066
Hoe oud ben je?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_78177144
Hier zijn vast speciale cursussen/trainingen voor. Het heeft grotendeels met zelfvertrouwen te maken, bazen als ik hebben daar geen problemen mee.. Sommige mensen wel, maar daar kun je wat aan doen
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_78177367
Hoe oud ben je?
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:33:58 #6
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_78177394
Geeft niks joh, dat geldt voor 80% van de fokkers. Conservative estimate.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_78177503
Grow a pair, tenzij je 14 ben ofzo dan gaan ze vanzelf groeien, dat heet pubertijd.

Maar je moet wat zelfverzekerder worden knul, brutaal zijn.
Illuminated, Subtle & Aware
pi_78177533
Gewoon direct duidelijk praten. Dan wordt je niet gevraagd harder te praten, krijg je niet de volledige aandacht in de klas, kun je gewoon uit je woorden komen etc etc.
Door een eenvoudige handeling kun je al je problemen die je in je OP noemt oplossen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_78177706
Sociale vaardigheidstraining gaan doen.... Wellicht kunnen die je wat dingen aanleren waarmee je je op dit punt kan verbeteren....

Maar je hebt dit dus ook bij je eigen vrienden? Dat vind ik wel gek eigenlijk...
pi_78178189
Wat schreef je? kan je wat harder typen?

Het heeft vooral met zelfvertrouwen te maken en dat je bang bent voor wat andere mensen van je vinden. Geloof me. Je zet jezelf nu meer voor lul door zo te doen dan door gewoon in een keer hard te praten. Oefen het eens voor de spiegel. Laat ook die angst voor wat andere van je denken lost. Dat werkt bevrijdend.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_78178436
Gewoon niet zo onzeker doen. Onzeker zijn mag best, dat zijn de meeste mensen. Ze doen gewoon alsof het niet zo is en dat werkt voor velen.
pi_78178764
Dus gewoon niks aantrekken wat mensen van mij denken, en gewoon mijn eigen ding doen.
pi_78178945
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef blupper het volgende:
Dus gewoon niks aantrekken wat mensen van mij denken, en gewoon mijn eigen ding doen.
Jaaaaaaaaaaaa!!
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:18:04 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_78179499
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:02 schreef blupper het volgende:
nou ja, wel iets van aantrekken maar het positief benaderen... als iemand zegt wat harder te praten het dan ook gewoon doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:18:59 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_78179535
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaa!!
Dat is dus helemaal in tegenwoordig; vooral niets aantrekken van anderen. Dit klopt tot op zekere hoogte; je moet je niet late leiden door anderen. Rekening houden met anderen kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik zeg dit maar aangezien TS zo wanhopig is dat hij elk advies blindelings zal volgen met alle risico's van dien.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_78179611
gevalletje assertiviteitstraining lijkt me
it's better to burn out than to fade away...
pi_78179733
Sorry hoor, maar 'gewoon niet zo onzeker doen' is toch wel het slechtste advies dat ik ooit iemand heb zien geven. Ik zou daar nog geen tien cent voor over hebben. Alsof TS dat zelf niet had kunnen bedenken, dat zit natuurlijk veel dieper. Ik zeg: psych. Of gewoon zo door blijven leven tot je wat ouder en wijzer bent geworden en wat meer levenservaring hebt. Dat oefenen voor de spiegel wat hierboven getipt wordt vind ik ook wel 'n goeie. Wie weet helpt dat. Of ga in een winkel werken waar je de hele tijd klanten moet aanspreken.
pi_78180077
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:23 schreef Taurus het volgende:
Sorry hoor, maar 'gewoon niet zo onzeker doen' is toch wel het slechtste advies dat ik ooit iemand heb zien geven. Ik zou daar nog geen tien cent voor over hebben. Alsof TS dat zelf niet had kunnen bedenken, dat zit natuurlijk veel dieper. Ik zeg: psych. Of gewoon zo door blijven leven tot je wat ouder en wijzer bent geworden en wat meer levenservaring hebt. Dat oefenen voor de spiegel wat hierboven getipt wordt vind ik ook wel 'n goeie. Wie weet helpt dat. Of ga in een winkel werken waar je de hele tijd klanten moet aanspreken.
Ja ben ook bang dat "gewoon zus en zo doen" niet gaat helpen... daarom suggeerde ik dus eeen training...
pi_78180731
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:23 schreef Taurus het volgende:
Sorry hoor, maar 'gewoon niet zo onzeker doen' is toch wel het slechtste advies dat ik ooit iemand heb zien geven. Ik zou daar nog geen tien cent voor over hebben. Alsof TS dat zelf niet had kunnen bedenken, dat zit natuurlijk veel dieper.
Ben ik met je eens .
pi_78180878
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:28 schreef DuTank het volgende:
Hier zijn vast speciale cursussen/trainingen voor. Het heeft grotendeels met zelfvertrouwen te maken, bazen als ik hebben daar geen problemen mee.. Sommige mensen wel, maar daar kun je wat aan doen
Flikker eens op om in iedere post van je te moeten vermelden dat je jezelf zo geweldig vind.
Blijkbaar ben je toch onzeker diep in je hartje anders zou je het er niet zo vaak over hebben.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:00:33 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_78181041
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:21 schreef blupper het volgende:

Bijv. in de klas, dan ben ik aan de beurt, en dan durf ik meestal niet om iets te zeggen, en dan praat ik zacht, en dan zegt de docent, kun je dat wat harder zeggen a.u.b.?, en dan heb je al de aandacht van de klas, dus dan kan ik bijna niet uit mijn woorden komen, en dan trek ik meestal mijn schouders op als teken dat ik het niet weet.
Hier zeg je eigenlijk dat je ook je eigen probleem ontwikkeld. Door eerst zacht te praten, krijg je de aandacht en durf je niet meer. Probeer dan de eerste keer toch iets je stem te verheffenk waardoor dat tweede deel al net meer zal gebeuren.

Het is (jammer genoeg) gewoon een kwestie van doen! Een paar keer over je angst heenzetten. Bv bij vreemden, waarbij je toch van te voren weet dat je ze nooit meer gaat zien. Dus dan maakt het niets uit als je iets verkeerd zegt of dat ze rare dingen gaan denken, want je ziet ze toch nooit meer
En vanuit daar kan je evt verder werken.

Het is lastig, maar het is echt een kwestie van doen. En als je dat een paar keer gedaan hebt, zal je inzien dat het allemaal niet zo eng is als je nu denkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')