quote:Verstaan is dus geen probleem, maar schrijven is toch nog best lastig voor je zie ik
Op zondag 12 mei 2002 21:36 schreef LenL het volgende:[..]
Ik let nooit egt op teksten, maar ik kan ze wel heel goet verstaan (op extreme nirvana na dan) ik ben ook een enorme patser met lusitertoetsen op sgool (niet lager dan een 10 voor en fa en du sinds december 2000 op atheneum).
Extreme lyricism: Benefit - So Sick. Op het eerste gehoor klinkt het alsof hij gewoon random woorden uitblurt die op elkaar rijmen, maar als je goed oplet merk je dat er nog erg slim gevonden lines tussen zitten en dat het zeker geen wartaal is.
quote:OBITUARY
Op zondag 12 mei 2002 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:
wat ik ook altijd nog wel onverstaanbaar vind en toch ook grappig (voornamelijk door de onverstaanbaarheid) is obituairy (of hoe je dat ook schrijft!)
quote:ik wist dat het faut was
Op zondag 12 mei 2002 22:58 schreef Summoner het volgende:[..]
OBITUARY
Daar ben ik het dus niet mee eens. Veel van de nummers van Nirvana vind ik juist goed om de texten terwijl die nummers van muzikaal niet veel voorstellen. Uiteraard heeft Kurt Kobain wel een geweldige stem. Een goed voorbeeld hierbij vind ik het nummer 'Pennyroyal tea' maar er zijn ook nog genoeg anderen. Text doet er dus wel degelijk toe (voor mij dan)quote:Op donderdag 9 mei 2002 00:18 schreef roelio het volgende:
Dat is perfect verstaanbaar, alleen snel (tenminste toen ik BTNH nog volgde, ten tijde van de E. 1999 en Art Of War albums)quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:08 schreef Bojhan het volgende:
Bone Thugz & Harmony
Ik geef je maar één goede raad..quote:Op zondag 4 april 2004 13:55 schreef Afwezig het volgende:
Opzich zijn bands zoals Dimmu Borgir, Exhumed, Cannibal Corpse, Raging Speedhorn en wat er voor de rest nog voor pestherrie bestaat relatief onverstaanbaar. Vooral Exhumed en Cannibal Corpse kan ik echt nooit wat van maken.
Nee blackmetal teksten zijn niet stereotypquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:36 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik geef je maar één goede raad..
"Pak het tekstboekje er eens bij."![]()
Dan worden de texten tenminste duidelijk, volgbaar en verstaanbaar.
De meeste teskten van Dimmu Borgir zijn normaal volgbaar hoor.
Wat betreft Hip/hop R&B en rap, daar hoeft niemend zich zorgen over te maken.. Die teksten bestaan toch alleen maar uit het volgende: nigger / mothafucka / bling this en bling that en shake that reet (maar dan per liedje in een andere volgorde) en al tien jar het zelfde keyboard deuntje.. Net als de hele gabber/techno/ellende wereld.![]()
Zitten je tanden er nog in??? Je hapt namelijk behoorlijk hard..quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee blackmetal teksten zijn niet stereotyp
kerel doe niet zo generaliserend .... Er is zat hip-hop met hele goede teksten alleen live zijn ze zo lastig te verstaan
jahoor mijn tanden zijn vrij stevig .. okaymaar hip-hop is ook niet stereotyp in black metal lopen net zulke tekstuele missers als in hip-hop .. en bij grindcore zijn teksten volgensmij alleen maar boeiend bij mensen die het genre iets te serieus nemen ... maar dat is slechts mijn meningquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:10 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Zitten je tanden er nog in??? Je hapt namelijk behoorlijk hard..
En nee Black Metal is niet stereotyp.Maar daar moet je zelf maar achterkomen..
![]()
ik kan er wel om lachenquote:Walking down the street, the smell of death in the air
What a rotting stench
My imagination runs wild at what it could be
Open up the can to discover a dead body
Or what was left of one, pieces in a bag
Blood is everywhere what a retched sight
Cut up really small by a razor sharp knife
Lying in the garbage no one else knows
What I have found, what should I do
Take it to the police or make it into stew
This was an evil committed by the insane
Looking down laughing, I am the same
The sight of death drives me nuts, I must kill
To control my brain
Swept away by my lust to cause pain,
Mutilation is my only want
The evil inside me gives me the strength
To kill at will
My life is the means to cause death
In the most sinister way
I see it in your eyes the fear that keeps me alive
I'll take it away, your life will end today
I'll leave you to rot, what a sick odor
Scream all you want, but you can't stop this horror
Tasting your life as I drink your blood
Ripping out your insides, chewing on your spleen
Dead or living flesh is what I crave
I'll kill someone or eat from a grave
quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jahoor mijn tanden zijn vrij stevig .. okaymaar hip-hop is ook niet stereotyp in black metal lopen net zulke tekstuele missers als in hip-hop .. en bij grindcore zijn teksten volgensmij alleen maar boeiend bij mensen die het genre iets te serieus nemen ... maar dat is slechts mijn mening
quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:26 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ieder zijn mening...
![]()
Ohhh effe een update op onverstaanbare muziek..
Waar ging het liedje van Treble over eigenlijk??Of Las-Ketchup
![]()
![]()
En over de verstaanbaarheid van Dinand Woesthoef wil ik het helemaal niet hebben..![]()
CC is ook niet seriues te nemen.. Vooral Chris Barnes is een parodie op zichzelfquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
jahoor mijn tanden zijn vrij stevig .. okaymaar hip-hop is ook niet stereotyp in black metal lopen net zulke tekstuele missers als in hip-hop .. en bij grindcore zijn teksten volgensmij alleen maar boeiend bij mensen die het genre iets te serieus nemen ... maar dat is slechts mijn mening
Ik bedoel random cannibal corpse tekst
[..]
ik kan er wel om lachenmaar om het nou serieus te nemen
Ja, maar dan heb je het ook over het verschil tussen een album en een concert.. Dat heeft meer met de kwaliteit van de soundengineer te maken.. En natuurlijk met de zang/rap kwaliteiten van de artiest zelfquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Dus om even mijn mening duidelijk te maken. Ik vind dat de verstaanbaarheid van de muziek en of ik me er aan erger wel een beetje afhangt van wat er gezongen wordt. En het boekje erbij pakken kan idd altijd.
Wat ik dus wel jammer vind dat veel hip-hop best slimme teksten heeft maar dat er live niks van over blijft .. Maar dat is een mening die ik al 4 jaar heb dussss.
Ik heb nog nooit live verstaanbare rap gehoord ... meestal hoor je wat gespuug in de mic ...quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:43 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over het verschil tussen een album en een concert.. Dat heeft meer met de kwaliteit van de soundengineer te maken.. En natuurlijk met de zang/rap kwaliteiten van de artiest zelf
Met Legion makkelijk, met Mortuus niet want Mortuus zuigt.quote:Op zondag 4 april 2004 15:10 schreef Haushofer het volgende:
Like Lillith's sons - the demonic ones
Storming through dust clouds to kill
All they seek - to kill the weak
The extent of bloodshed to the thrill
The black roaring panzers who bring pain and death
And through their barrels you will feel hells breath
Eyeballs rolling, bodies twisting, mouths are screaming as they burn
Shells exploding, steel is crushing, dooms bell tolling, death you yearn
All I want, All I need
Is to see my enemies bleed
Guns of annihilation, hell's celebration
Execution of god can begin
Set the world on fire so christ can expire
This time the devil will win
Wie dit uit de muziek van Marduk kan halen, is een topper.
Je zou een keer teksten moeten op zoeken van Nasum en Leng Tch'e, die gaan echt wel ergens over, Nasum is heel politiek en Leng Tch'e is heel grappig.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik bedoel random cannibal corpse tekst
[..]
ik kan er wel om lachenmaar om het nou serieus te nemen
ja mijn allereerste topicquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:42 schreef Summoner het volgende:
Hahah, die Bosbeetle. Those were the days.
Zie dat ik zelf ook nog gereageerd heb. Die posts van wijlen LenL zijn nog het grappigst.
Mischieb moet je es wat beter luisteren want ik heb er geen problemen mee om het te verstaan... en er komt zeker wel wat meer bij kijken dan dan alleen een beetje ge-yo in de mic hahaquote:Op woensdag 8 mei 2002 23:46 schreef Bosbeetle het volgende:bijvoorbeeld life hip-hop (wat meestal neer komt op een beetje ge-yo in the mic)
Ook live dan ?? het valt altijd zo weg vind ikquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:51 schreef Charizma het volgende:
[..]
Mischieb moet je es wat beter luisteren want ik heb er geen problemen mee om het te verstaan... en er komt zeker wel wat meer bij kijken dan dan alleen een beetje ge-yo in de mic haha
Maar hangt er natuurlijk ook weer vanaf wat voor hiphop
Inderdaad, wat dat betreft ben je niks veranderd.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:45 schreef Bosbeetle het volgende:
wel gewoon in mn eerste topic mike patton noemen hè!
precies nogsteeds de ééndimensionale BB van altijdquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:07 schreef Summoner het volgende:
[..]
Inderdaad, wat dat betreft ben je niks veranderd.![]()
gisteren OV nog geluisterd .... wat een plaat !!!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:24 schreef Summoner het volgende:
Nee, want Orthrelm.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
gisteren OV nog geluisterd .... wat een plaat !!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |