Kramer: “Drie kilometer wordt erg speciaal”
Sven Kramer zal vandaag proberen zijn tweede gouden medaille te veroveren op de Olympische Spelen in Vancouver. Makkelijk zal het niet worden met deelnemers als Shani Davis, Enrico Fabris, Ivan Skobrev en de teruggekeerde Jaromir Radke. Kramer spreekt dan ook van een speciale afstand. “De winnaar zal dè man van de Spelen worden,” aldus Kramer in AD Sportwereld.
“Ik was verrast dat Radke op de deelnemerslijst te vinden was,” vervolgt Kramer, die gisteren nog uitgebreid de medailles van Annette Gerritsen en Laurine van Riessen meevierde in het Holland Heineken House. “Ik heb nooit tegen Jaromir kunnen rijden in mijn carriere, maar ik had altijd posters van deze Poolse held in mijn kamer hangen, naast die van Keiji Shirahata.”
Kramer is wel overtuigd dat hij de drie kilometer tot een goed einde kan brengen. “Ik ben ervan overtuigd dat ik de drie kilometer tot een goed einde kan brengen, maar verrassingen leggen altijd op de loer, zoals vier jaar terug.” Kramer doelt hier bijvoorbeeld op het opmerkelijke rijden van de Belg De Jaeger, die de verkeerde kant op schaatstte en daarmee Erben Wennemars overuit haalde. Ook waren zowel Peter Mueller als Annemarie Thomas naakt op het ijs te vinden. Kramer hoopt ook nu weer op een mooie verrassing.
“Als Annette mijn rondebord naakt vast wil houden zal ik zeker twee seconden per ronde harder gaan rijden om haar snel weer te kunnen zien, al zou Mark Tuitert dat ook wel hebben,” zo besluit Kramer die in de slotrit rijdt tegen Enrico Fabris.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+