Klinkt echt interessantquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:53 schreef DannydeK het volgende:
Ik zelf heb veel ervaring met lucide dromen, maar heb ze de laatste tijd bijna niet meer. Als ik er echter weer mee bezig ben, en er bijvoorbeeld over lees, gaat het wel makkelijker. Ik heb een periode gehad dat ik echt heel erg bewust en helder was, tegenwoordig is het een stuk minder helder..
Ik heb ooit tussen gemiddeld en hoge luciditeit ingezeten:
http://www.u-subjects.nl/(...)t-zijn-lucide-dromen
Kon toen mijn eigen wereld scheppen, en heb toen de scene uit Matrix Revolutions (met groene gloed, regen en sfeer) nagebootst en vloog toen dus net als Neo uit de Matrix en kon doen wat ik wilde met mijn volle bewustzijn. Moet zeggen dat het echt prachtig is om mee te maken, gezien het feit alles zo echt lijkt..
Heb het ook voor veel filosofische vraagstukken gebruikt. Zo stelde ik vragen aan personen in mijn droom, soms ook levensvragen, en kreeg echt de meest bijzondere antwoorden. Of wanneer je in een spiegel kijkt, dan pas leer je veel over je zelfbeeld..
Dit heeft mijn moeder ook een keer gehad, jaaaaren geleden. Weet nog dat ze helemaal beduusd in de keuken stond, toen ze het me vertelde. Was bizar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef Gourmetschotel het volgende:
Ik heb een keer gedroomd over en vliegtuig dat neerstortte en toen stortte er echt een neer
Dromen is een belevenis, fantasie is een gedachte.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:45 schreef Flounder het volgende:
Niet om flauw te doen, maar je kunt toch ook gewoon fantaseren ipv dromen?
wat grappigquote:Op maandag 14 juni 2010 08:51 schreef Bastard het volgende:
Gisteravond had ik het er met iemand over hoe je er in een droom uitziet.
Khad geen idee, vlgs mij kijk ik nooit naar mijzelf in een droom, heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik haal geen adem etc.. dus ik was wel eens benieuwd!
In mijn droom van afgelopen nacht weet ik nog heel goed dat ik een spiegel tegenkwam, en ik dacht.. hoe zie ik er eigenlijk uit? Dus ben ik voor de spiegel gaan staan en ik kon alleen mijn gezicht zien... het was een ander gezicht![]()
Ik had een grotere neus, andere gelaatstrekken, toch herkende ik wel mijzelf er in, maar toch was het niet mijn normale gezicht. Ik moest ergens denken aan dat figuur in de ratatouille tekenfilm, die kok
Misschien is dat het beeld wat je jezelf geeft zonder dat je dat door hebt. Een grotere neus enzo. Stukje vertekenend beeld van je eigen ik. Misschien vind je dat je neus groot is terwijl dit niet zo is. Je onderbewustzijn komt naar boven in je droom. Het is niet hoe je eruit ziet maar hoe je jezelf ziet.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:51 schreef Bastard het volgende:
Gisteravond had ik het er met iemand over hoe je er in een droom uitziet.
Khad geen idee, vlgs mij kijk ik nooit naar mijzelf in een droom, heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik haal geen adem etc.. dus ik was wel eens benieuwd!
In mijn droom van afgelopen nacht weet ik nog heel goed dat ik een spiegel tegenkwam, en ik dacht.. hoe zie ik er eigenlijk uit? Dus ben ik voor de spiegel gaan staan en ik kon alleen mijn gezicht zien... het was een ander gezicht![]()
Ik had een grotere neus, andere gelaatstrekken, toch herkende ik wel mijzelf er in, maar toch was het niet mijn normale gezicht. Ik moest ergens denken aan dat figuur in de ratatouille tekenfilm, die kok
Ik was in ieder geval een stuk slanker en knapperquote:Op maandag 14 juni 2010 10:13 schreef Gro251 het volgende:
[..]
Misschien is dat het beeld wat je jezelf geeft zonder dat je dat door hebt. Een grotere neus enzo. Stukje vertekenend beeld van je eigen ik. Misschien vind je dat je neus groot is terwijl dit niet zo is. Je onderbewustzijn komt naar boven in je droom. Het is niet hoe je eruit ziet maar hoe je jezelf ziet.
Ik heb heel vaak dat ik iets droom en dan gebeurt het, maar meer met betrekking tot mijzelf dan..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:43 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dit heeft mijn moeder ook een keer gehad, jaaaaren geleden. Weet nog dat ze helemaal beduusd in de keuken stond, toen ze het me vertelde. Was bizar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |