abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78323094
vroeger werd ik wel eens wakker na bijv een nachtmerrie en ging ik daarna weer verder met dezelfde droom maar dan natuurlijk met een geweldig idee om alle engerds om de tuin te leiden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_78336614
nou vana8t ondanks mijn boekje gee nsuc6 , geen droom. blijven proberen
Hey gast? ...Ja? ....Bek houwe..
pi_78337871
Helaas... ik heb mijn droom ook niet kunnen onthouden
pi_78338026
Dat heb ik bijna altijd als ik droom tegenwoordig.
Vroeger nogal wat geblowd en toen jaren geen dromen gehad, maar sinds is gestopt ben heb ik dat soort dromen aan 1 stuk door.

Voorbeeld: vroeger werd ik vaak achterna gezeten in me dromen en dan kon ik niks doen, nu kan ik zeggen tegen mezelf wat ik moet gaan doen, zoals stoppen, vechten, en zelfs schieten enz enz

Niks bijzonders aan dus dat lucide dromen.
pi_78339680
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:56 schreef Flammie het volgende:
Helaas... ik heb mijn droom ook niet kunnen onthouden
Ben je er ook mee bezig ?
pi_78345006
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef Gro251 het volgende:
Met belangstelling heb ik een artikel over lucide dromen gelezen . voor de mensen die niet weten wat dit is :

Het is mogelijk om 'wakker te worden' binnen je droom en toch door te dromen. Dit heet lucide dromen. (Ook wel: "helder dromen" of "bewust dromen"). In zo'n droom kun je je droom sturen. Je kunt alles doen wat je maar wilt. Je fantasie is de grens.

...

Nu kan ik normaal gesproken nimmer mijn dromen onthouden (ofwel 'ik droom nooit') . Vroeger had ik weleens dromen dat ik door de lucht kon zwemmen...dat was te mooi.. maar dat is alweer 10 jaar geleden.

Maar zijn er mensen die weten of het kan en hoe het gaat ben wel benieuwd eigenlijk...wil het wel een keer meemaken
Ik heb ook dromen betreft de presentatrice van het spelletjesprogramma Lingo, tellt dat ook?
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_78345243
dat is luciel en die is Heldin
pi_78384198
Ik heb gedroomt!!!

Men tanden vielen eruit...ik kon nog niet bewust worden in men droom (lucide worden) maar hopelijk gaat dit de goede kant op!
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:55:44 #59
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78384625
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:40 schreef Gro251 het volgende:
Ik heb gedroomt!!!

Men tanden vielen eruit...ik kon nog niet bewust worden in men droom (lucide worden) maar hopelijk gaat dit de goede kant op!
dat is best snel na je intentie om je dromen te onthouden
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_78387487
Vanacht heul niet gedroomd...

Of ja.. waarschijnlijk wel maar de droom zelf is me dus ontschoten
pi_78391805
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:55 schreef Summers het volgende:

[..]

dat is best snel na je intentie om je dromen te onthouden
IDD ik hoop niet dat het toeval was......ik herinner hem ook niet levendig ofzo hrr...gewoon dat menkies loszat ik draad zocht om hem eruit te trekken en toen ik voelde er ineens drie tanden uitvielen
pi_78396197
Het is me 1 keer gelukt, was geen reet aan, is niet leuk als je weet dat je droomt. Ben meteen wakker geworden, ik vond het niet de moeite waard om het nog eens te proberen.
pi_78406507
Meen je dat nou, Woads? Ik vond 't juist geweldige ervaringen en kan niet wachten tot het me weer lukt.
Vooral het vliegen was fantastisch

[ Bericht 1% gewijzigd door Gwywen op 24-02-2010 20:18:41 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:39:36 #64
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78410754
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:06 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Voor mij werkt dit ook goed. Ondertussen lukt het me ook goed om de droomsymbolen eruit te vissen. Erg leerzaam zo nu en dan!
er zitten zeker boodschappen in dromen , idd heel leerzaam .
quote:
Vannacht had ik een heftige droomnacht, twee keer slaapverlamming en toen een enorm spannende droom over spionage en een infiltrant. Ik was me er heel erg van bewust dat ik droomde (dat is een teken dat ik lucide droomde), want ik hoorde beneden allerlei geluiden van de kat en zo, maar ik wilde beslist niet wakker worden omdat ik wilde weten hoe het verhaal afliep .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_78420601
Ik hoop dat ik vanavond weer lekker ga dromen... Het wordt eigenlijk zo wel eens tijd
Hoop dat ik morgen wat kan schrijven
pi_78422260
Er was een tijd dat ik mezelf vaak in mijn arm kneep om te kijken of ik droomde wanneer er iets "te mooi om waar te zijn" leek. Verrassend vaak was het een droom.
pi_78424786
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:35 schreef Flammie het volgende:
Ik hoop dat ik vanavond weer lekker ga dromen... Het wordt eigenlijk zo wel eens tijd
Hoop dat ik morgen wat kan schrijven
ik hoop het voor je!

vanna8t niets kunnen onthouden..
  maandag 1 maart 2010 @ 18:10:57 #68
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78600011
Vroeger had ik ook heel veel lucide dromen! Ik kon er ook echt van genieten, ook al wist ik dat het nep was... hoopte ik toch dat als ik wakker werd het werkelijkheid zal worden! Heel dom van me...
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78600055
Dan lig je wakker in bed en dan probeer je dingen te verwezenlijken die in je droom wel mogelijk waren...
5 minuten later een teleurstelling als resultaat hehe...

Leuk topic trouwens.. dromen zijn cool
  maandag 1 maart 2010 @ 18:51:05 #70
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_78601646
tvp, wil ik ook wel eens meemaken!
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_82590413
'Skipt alle voorgaande posts'

Stap 1: Je moet beginnen met alles bewust meemaken/registreren, ook of juist als je wakker bent. Hierdoor vergroot je je bewustzijnen kan je je dromen bewuster meemaken.
Stap 2: Ga daarna je dromen onthouden. Dat doe je door jezelf te trainen om elke ochtend meteen als je wakker wordt je af te vragen 'wat droomde ik net'. Als je je wekker uitslaat en denkt, gvd pleuriswekker, nog 3 kwartier om op mn werk te komen, dan geef je jezelf geen tijd om de droom te herinneren. Die schiet meteen op de achtergrond, en tenzij je die dag in een sitruatie terechtkomt die je 'ineens' aan iets uit je droom doet denken ga je je deze ook noot meer herinneren.
Leg dus een boekje en een pen naast je bed.

Stap 3: Geef dit even 3 maanden de tijd en kijk dan hoe bewust je droomt enzo. Dan pas kan je lucide gaan dromen. Succes he.

Stap 4: vergroot je kennis over lucide dromen en geef het tijd
met panceta!
pi_82605292
ik ga er weer mee bezig..ik maak alleen vaak korte nachten.
pi_82609046
Ik droom sinds mijn jeugd al lucide.Kan erg leuk zijn!
  donderdag 10 juni 2010 @ 13:54:06 #74
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_82614991
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:58 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ALs ik lucide droom en ik wil ontwaken, ontwaak ik

Wat je zei over in dromen meetingshouden, of mensen hun droom bezoeken geloof ik dan weer niet in
Ik kan vaak in elke droom die ik droom ontwaken wanneer ik wil. Maar meestal bedenk je je dit op het moment dat een droom een bizarre wending krijgt of dat het 'eng" wordt.

Wat ik laatst las, maar weet niet of het werkt.. is dat als je in het dagelijkse leven naar je handen kijkt en zegt, zodra ik naar mijn handen kijk heb ik controle.. Zal dit ook gebeuren in de droom. Dus mocht je dan in je droom je handen zien, kun je plots lucide gaan dromen.

Of dit echter werkt en waar is weet ik niet.
Er was eens....
pi_82636552
Ik zelf heb veel ervaring met lucide dromen, maar heb ze de laatste tijd bijna niet meer. Als ik er echter weer mee bezig ben, en er bijvoorbeeld over lees, gaat het wel makkelijker. Ik heb een periode gehad dat ik echt heel erg bewust en helder was, tegenwoordig is het een stuk minder helder..

Ik heb ooit tussen gemiddeld en hoge luciditeit ingezeten:

http://www.u-subjects.nl/(...)t-zijn-lucide-dromen

Kon toen mijn eigen wereld scheppen, en heb toen de scene uit Matrix Revolutions (met groene gloed, regen en sfeer) nagebootst en vloog toen dus net als Neo uit de Matrix en kon doen wat ik wilde met mijn volle bewustzijn. Moet zeggen dat het echt prachtig is om mee te maken, gezien het feit alles zo echt lijkt..

Heb het ook voor veel filosofische vraagstukken gebruikt. Zo stelde ik vragen aan personen in mijn droom, soms ook levensvragen, en kreeg echt de meest bijzondere antwoorden. Of wanneer je in een spiegel kijkt, dan pas leer je veel over je zelfbeeld..
Gewoon omdat het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')