Ja, waarschijnlijk ben ik ook gewoon te chicken om voor de optie 'onzekerheid' te gaanquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zou dan toch blijven waar ik zit, denk ik. Alles voor een leuke baan en een prima salaris. Kun je in de tijd dat je daar werkt je intellectuele uitdaging niet elders zoeken? Bijv door nog een studie te gaan volgen ofzo?.
Wat noem je een fijn salaris? Dat lijkt trouwens idd best veel! Maar een onderwijsbaan is altijd meer uren dan je daadwerkelijk lesgeeft, hè?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:21 schreef Viking84 het volgende:
TVP. Ik zou echt in mijn handjes knijpen als ik een baan had waar ik het best naar m'n zin had en een fijn salaris zou krijgen. Een medestudente van me krijgt 1235 euro bruto voor 15 uur lesgeven. Echt omg!.
Ik geef toe, het is een beetje een luxeprobleem. Maar ik ben vooral bang om 'uit' de museumwereld te gaan en er dan nooit meer tussen te komen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:21 schreef Viking84 het volgende:
TVP. Ik zou echt in mijn handjes knijpen als ik een baan had waar ik het best naar m'n zin had en een fijn salaris zou krijgen. Een medestudente van me krijgt 1235 euro bruto voor 15 uur lesgeven. Echt omg!.
Ik zou best minder willen verdienen voor een baan die ik echt leuk vind! Ik roep volgens mij iets te vaak dat ik mijn werk niet helemaal geweldig vind, en daardoor krijg ik ook bij elke sociale gathering de vraag wat ik dan wel wil en wat ik hierna ga doen. En ik ben te chicken om te solliciteren, want bang voor afwijzingen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:21 schreef Viking84 het volgende:
Dat is echt zonde, gewoon proberen met solliciteren! Okee, het is niet de meest ideale tijd om te switchen, maar wie weet heb je mazzel willen ze jou gewoon heel graag hebben!quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik zou best minder willen verdienen voor een baan die ik echt leuk vind! Ik roep volgens mij iets te vaak dat ik mijn werk niet helemaal geweldig vind, en daardoor krijg ik ook bij elke sociale gathering de vraag wat ik dan wel wil en wat ik hierna ga doen. En ik ben te chicken om te solliciteren, want bang voor afwijzingen...
En Phaidra, ik zou wel gewoon verder kijken als je het niet meer naar je zin hebt in die functie. Ik snap dat je een verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je werkgever, maar de verantwoordelijkheid naar jezelf is toch groter?
Er moet wel altijd iemand van de afdeling aanwezig zijn, dus niet tot in het oneindige. Maar ik denk dat het wel te regelen zou zijn. Mocht ik aangenomen worden, ga ik het wel overleggenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
Anna, wat voor studie heb je gedaan, en wat voor werk doe je nu?
Phaidra, 30 ECTS zou toch moeten lukken? Zijn je uren een beetje flexibel?
Wat ik een fijn salaris vind: zoveel geld dat ik een dak boven mijn hoofd heb, eten kan kopen, af en toe kleren en een paar nieuwe boeken kan kopen, af en toe een weekendje weg en jaarlijks een vakantie naar het buitenland. 1000 euro netto vind ik al heel veelquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat noem je een fijn salaris? Dat lijkt trouwens idd best veel! Maar een onderwijsbaan is altijd meer uren dan je daadwerkelijk lesgeeft, hè?
Klinkt als een hele goeie optie, Phaidra! Zeker als ik een baan zou krijgen waar ik net niet helemaal op mijn plek ben, zou ik mijn intellectuele uitdaging elders willen halen. Ik baal dan ook echt dat ik instellingscollegegeld zal moeten gaan betalen als ik nog een studie wil volgenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik geef toe, het is een beetje een luxeprobleem. Maar ik ben vooral bang om 'uit' de museumwereld te gaan en er dan nooit meer tussen te komen...
Ik zit wel te denken, als ik hier 32 uur zou werken, zou ik kunnen proberen om in deeltijd vakken te halen voor kunstgeschiedenis, zodat ik kan solliciteren voor de museumconservatormaster. Daar moet ik namelijk nog 30 ECTS aan kunstgeschiedenisvakken voor hebben... Ik werk toch aan dezelfde uni, lekker makkelijk met college volgen!!Zou wel leuk zijn dan.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
Anna, wat voor studie heb je gedaan, en wat voor werk doe je nu?
Phaidra, 30 ECTS zou toch moeten lukken? Zijn je uren een beetje flexibel?
Da's wel balen, jaquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ik een fijn salaris vind: zoveel geld dat ik een dak boven mijn hoofd heb, eten kan kopen, af en toe kleren en een paar nieuwe boeken kan kopen, af en toe een weekendje weg en jaarlijks een vakantie naar het buitenland. 1000 euro netto vind ik al heel veel. Ik moet het nu doen met 700 en eigenlijk kan ik daar prima van leven, maar een vakantie in de zomer zit er niet in (voor de tweede keer niet) en dat vind ik wel zuur.
Daar kijk ik zo naar uit!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's wel balen, jaHoewel vakantie geen primaire levensbehoefte is, is het toch wel erg fijn...Kun je niet goedkoop weg? of wil je per se heel ver?
BTW, zul jij ff schrikken als je eerste echte salaris binnenkomtWat een woest luxe gevoel is dat
Misschien ga ik in de zomer wel een paar dagen Brugge doenquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's wel balen, jaHoewel vakantie geen primaire levensbehoefte is, is het toch wel erg fijn...Kun je niet goedkoop weg? of wil je per se heel ver?
Idd! Ik verheug me er nu al opquote:BTW, zul jij ff schrikken als je eerste echte salaris binnenkomtWat een woest luxe gevoel is dat
Ik ging echt helemaal los bij mn eerste salaris. Hoewel, het was vooral een flinke stap in de richting uit de min haha!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het kost ongeveer anderhalve maand om je uitgavenpatroon erop aan te passen
Mja, je kunt eens een paar dagen Brussel en Leuven doen als wij op vakantie zijn, als je wiltquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Misschien ga ik in de zomer wel een paar dagen Brugge doen. Maar ik zou ook wel eens een keer echt ver willen, zoals jij
.
[..]
Idd! Ik verheug me er nu al op. Maar ik moet ook oppassen dat ik me niet laat misbruiken. Toen ik vakantiewerk deed, hield ik me helemaal niet bezig met de administratie en m'n uurloon. Ik dacht: 'Zolang ik maar genoeg geld heb om naar Parijs te gaan vind ik alles best'
![]()
. En zo'n houding heb ik nu nog wel een beetje...
Oja! Misschien nu echt het einde van Harry!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:00 schreef AKnynke het volgende:
Oi, zal het kabinet vanmiddag vallen? Spannend! Ik ga toch zeker even het spoeddebat kijken!
Iberia, meestal. Of Brussels Airlines.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:07 schreef AKnynke het volgende:
zeg CF, met welke maatschappij vliegen jullie altijd naar Madrid? Ik ga waarschijnlijk in Mei een weekendje, en ben nu op zoek naar goedkope tickets, maar kan niets vinden...
Maar "ver weg" hoeft niet zo ver weg te zijn dat je er prikken/visa voor nodig hebt tochquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Iberia, meestal. Of Brussels Airlines.
Neen, met handig boeken kun je inderdaad veel besparen, en slapen enzo hoeft ook niet duur. Maar prikken en visa en dat soort dingen kosten ook vaak weer een bak met geld (die ik in mijn planning altijd vergeet).
Ik ook! Maar wat krijg je er voor terug he...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb wel weer zin in wat politieke spanning ende sensatielaat maar vallen die hap
Waar wil je heen?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:11 schreef neen het volgende:
[..]
Maar "ver weg" hoeft niet zo ver weg te zijn dat je er prikken/visa voor nodig hebt toch
Als je Europa uitwilt, wel vaak. Behalve voor de VSquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:11 schreef neen het volgende:
[..]
Maar "ver weg" hoeft niet zo ver weg te zijn dat je er prikken/visa voor nodig hebt toch
ik vind het altijd hardstikke spannend dat soort zaken. En die dingen maken dat ik denk toch de journalistiek in te willen, ik ben zo graag heel snel op de hoogte van dit soort zaken, zit het liefst met m'n neus bovenop het nieuws...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ook! Maar wat krijg je er voor terug he...
Malarone is anders ook stervensduurquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waar wil je heen?
Volgens mij moet je zelfs voor Turkije al prikken en voor Egypte heb je een visum nodig. Die landen zijn niet zo heel ver weg![]()
Ik heb nu zo'n beetje alle prikken wel gehad zodat ik daar bij het plannen voor volgende vakanties geen onvoorziene kosten meer aan heb
Herkenbaar... nu.nl en NOS staan hier eigenlijk altijd open.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind het altijd hardstikke spannend dat soort zaken. En die dingen maken dat ik denk toch de journalistiek in te willen, ik ben zo graag heel snel op de hoogte van dit soort zaken, zit het liefst met m'n neus bovenop het nieuws...
Ik zag dat er 3 vacatures waren bij de volkskrant, misschien moet ik daar toch maar solliciteren. Nooit geschoten is altijd mis, natuurlijk.
Sommige prikken moet je dan een jaar later ofzo weer halen om hem langer geldig te laten ofzoquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:12 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waar wil je heen?
Volgens mij moet je zelfs voor Turkije al prikken en voor Egypte heb je een visum nodig. Die landen zijn niet zo heel ver weg![]()
Ik heb nu zo'n beetje alle prikken wel gehad zodat ik daar bij het plannen voor volgende vakanties geen onvoorziene kosten meer aan heb
I KNOW, ik stond echt zo in de apotheek toen ik moest afrekenen voor twee personen (pillen en 2x hep. A..quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Malarone is anders ook stervensduur
Ik heb laatst m'n bloed laten checken; met Hep. A en B zit ik in ieder geval safe.
Hier ook! Misschien had ik die studie journalistiek toch af moeten makenquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Herkenbaar... nu.nl en NOS staan hier eigenlijk altijd open.
volkskrant.nlquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Herkenbaar... nu.nl en NOS staan hier eigenlijk altijd open.
Dat is zo met Hepatitis A, maar dan ben je ook echt járen beschermd.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:15 schreef neen het volgende:
[..]
Sommige prikken moet je dan een jaar later ofzo weer halen om hem langer geldig te laten ofzo![]()
Ik weet nog niet waar ik heen wil, nog even afwachten... misschien Egypte en anders gewoon Oost Europa. Vorig jaar Marokko, daar kun je ook best goedkoop heen vliegen (Ryan Air bv), geen visum nodig, geen prikken verplicht en daar is ook alles niet echt duur.
jij ook al?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:16 schreef anna82 het volgende:
[..]
Hier ook! Misschien had ik die studie journalistiek toch af moeten maken.
En de journalistiek in komen is verdomd lastig. Medestudenten van mij die de master journalistiek hebben gedaan (en de master heeft nog wel contact met de grote kranten!) zijn er niet altijd in geslaagd binnen de journalistiek aan de slag te komen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:13 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik vind het altijd hardstikke spannend dat soort zaken. En die dingen maken dat ik denk toch de journalistiek in te willen, ik ben zo graag heel snel op de hoogte van dit soort zaken, zit het liefst met m'n neus bovenop het nieuws...
Ik zag dat er 3 vacatures waren bij de volkskrant, misschien moet ik daar toch maar solliciteren. Nooit geschoten is altijd mis, natuurlijk.
Nee, niet bij XM dusquote:
oh nee, daar waren we al achter, toch?quote:
Nee, geen sites van kranten nee.quote:
Ik heb m'n twinrixen nog om m'n studentenverzekering gehaaldquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:16 schreef Goodbye het volgende:
[..]
I KNOW, ik stond echt zo in de apotheek toen ik moest afrekenen voor twee personen (pillen en 2x hep. A..)
[ afbeelding ]
Daar hoef je dan weer geen injecties of malaria pillen voor te hebben!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:18 schreef Viking84 het volgende:
Ooo Egypte staat wel heel hoog op m'n lijstje, hoor! Dat wordt misschien wel m'n eerste niet-Europese reis.
Daarnaast vragen ze overal jaren ervaring.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:17 schreef Viking84 het volgende:
En de journalistiek in komen is verdomd lastig. Medestudenten van mij die de master journalistiek hebben gedaan (en de master heeft nog wel contact met de grote kranten!) zijn er niet altijd in geslaagd binnen de journalistiek aan de slag te komen.
2 prikken is 5-10 jaar, 3 prikken 25-30 jaar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:17 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Dat is zo met Hepatitis A, maar dan ben je ook echt járen beschermd.
Heb je zo'n antititerbepaling gehad? Want dat had ik laatst voor Hep. B in verband met mijn studie, maar ik blijk niet beschermd te zijn tegen Hep. B ook al heb ik 3 vaccinaties gehad. Dus nu moet ik nog een keer en heel hard hopen dat het dit keer wel werkt!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Malarone is anders ook stervensduur
Ik heb laatst m'n bloed laten checken; met Hep. A en B zit ik in ieder geval safe.
Inderdaad, het is wel ergens goed voor!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:19 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb m'n twinrixen nog om m'n studentenverzekering gehaald3x 65 euro is dat, plus consult voor laten prikken
En dan moet je een jaar later ook nog eens je antistoffen laten checken, weer 25 euro
Maar goed, nu wel 25 jaar beschermming tegen hep.A en levenslang tegen hep.B
en de meeste journalisten werken op freelance basis. Ik weet niet of ik dat m'n hele leven zou willen blijven doen, een beetje zekerheid en vastigheid is toch wel fijn. Tenzij ik een hele rijke vent zou hebben, maar ik geloof niet dat dat er in zit. Hoewel hij het vanmorgen wel had over dat hij na z'n phd misschien wel de consultancy in zou willen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En de journalistiek in komen is verdomd lastig. Medestudenten van mij die de master journalistiek hebben gedaan (en de master heeft nog wel contact met de grote kranten!) zijn er niet altijd in geslaagd binnen de journalistiek aan de slag te komen.
Hihi ja oke, maar ik heb ook wel zin nu in een vallend kabinet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tien keer liever Harry Potter dan Kapitein Bleekhaar en zijn lallende horde
die vacature van de volkskrant was dus echt voor beginnende journalisten. Wel met afgeronde opleiding, maar verder geen ervaring.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Daarnaast vragen ze overal jaren ervaring.
dan kan ik je toch deze niet onthouden... Jaap Fischerquote:
quote:De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant is een kutkrant en een plaag voor het gezin
De Volkskrant, de Volkskrant, de Volkskrant is een kutkrant
De Volkskrant wordt steeds dikker en d'r staat steeds minder in
Vroeger was 'ie katholiek, een pijler van bedrog
Nu is 'ie niet meer katholiek, maar toch maar toch maar toch
De Volkskrant is een kutkrant, 't is mij niet gauw te dol
Maar als ik 'ns een krant lees, als ik 'ns een krant lees
Dan wil ik ook een krant en geen papieren drol
Waar de redaktie drijft op drank en zelfcensuur
Je krijgt de halve waarheid, maar wel twee keer zo duur
De Volkskrant is een kutkrant, ik houd hem voor gezien
De Volkskrant heeft geen mening, de Volkskrant heeft er tien
De Volkskrant is een pokkeblad, een geitenwollen-sokkenblad
Een jouno-ego-kokke-blad, het lijkt wel een riool
De Volkskrant is een kutkrant, geef mij maar Trouw
Relschopperquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:22 schreef neen het volgende:
Nederland is gewoon toe aan een echte leider zoals Geert
Had ik 'm ook net zo goed mee kunnen nemen naar m'n mama dusquote:
ik vind het zonde, want het kaapt de raadsverkiezingen met nationale issues, dat was al erg en wordt alleen maar erger. uruzgan is géén gemeentelijk thema, en toch draaien de debatten op die landelijke en internationale thema's uit. geen wonder dat de politiek verder bij de mensen vandaan komt te staan - wie weet er eigenlijk nog waar de partij waar ze in hun stad voor stemmen in die stád wil bereiken?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:22 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Hihi ja oke, maar ik heb ook wel zin nu in een vallend kabinet.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben, haha.
hangen ze ergens in de gang denk je? heb je wel een blackboard account? anders kan ik even voor je gaan kijken (als ik je studentnummer weetquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aaaagh zus belde om te zeggen dat cijfers van het vak dat we samen volgden er zijn, maar omdat ik student-van-buitenaf ben kan ik de cijfers niet op blackboard zienDus nu heb ik de docente gemaild, maar ze mailt niet teruuuug! En nu weet ik dat er cijfers zijn en zit ik er de hele tijd mee in mn hoofd
</streber>
Ik heb 1 jaar journalistiek gedaan (naast geschiedenis), maar toen dacht ik dat je als historicus ook heus wel journalist kon worden en dat ik die hele opleiding niet nodig had. Dat dacht ik trouwens ook van communicatie-wetenschappen. Ik was jong, naief en arrogant, nu weet ik wel beterquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
die vacature van de volkskrant was dus echt voor beginnende journalisten. Wel met afgeronde opleiding, maar verder geen ervaring.
ik heb tijden voor D66 gewerkt in Maastricht, en mailde laatst eens met m'n oude baas: ze vertelde inderdaad dat hoe d66 het landelijk doet heel veel invloed heeft op d66 Maastricht..dus good for her. Ze hoopt zelfs op een wethouderspositie!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind het zonde, want het kaapt de raadsverkiezingen met nationale issues, dat was al erg en wordt alleen maar erger. uruzgan is géén gemeentelijk thema, en toch draaien de debatten op die landelijke en internationale thema's uit. geen wonder dat de politiek verder bij de mensen vandaan komt te staan - wie weet er eigenlijk nog waar de partij waar ze in hun stad voor stemmen in die stád wil bereiken?
bovendien polariseert het de boel... wie breekt betaalt, en ik heb liever de pvda in een kabinet dan de pvv...
(ik stem overigens d66... gemeentelijk op inhoud, en landelijk op principe)
Nee ze stonden alleen op blackboard geloof ik!quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hangen ze ergens in de gang denk je? heb je wel een blackboard account? anders kan ik even voor je gaan kijken (als ik je studentnummer weet)
Abonnement op de digitale editie?quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:30 schreef AKnynke het volgende:
ik mis de krant zo ontzettend. Vroeger toen ik nog in NL woonde las ik elke morgen de volkskrant, en daar maakte ik ook echt tijd voor. Nu lees ik elke morgen fok!, en dat is toch wel een kwaliteitsverschil.
de krant, en studio sport, die mis ik echt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ik ben ook D66-minded: heb altijd of D66 gestemd of PvdA. Ik vond alleen Pechtold nogal zwak in het laatste lijsttrekkers-debat. Voor deze verkiezingen twijfel ik tussen bovenstaande en GroenLinks, maar ik moet me inderdaad nog even verdiepen in de gemeentelijke programma's.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vind het zonde, want het kaapt de raadsverkiezingen met nationale issues, dat was al erg en wordt alleen maar erger. uruzgan is géén gemeentelijk thema, en toch draaien de debatten op die landelijke en internationale thema's uit. geen wonder dat de politiek verder bij de mensen vandaan komt te staan - wie weet er eigenlijk nog waar de partij waar ze in hun stad voor stemmen in die stád wil bereiken?
bovendien polariseert het de boel... wie breekt betaalt, en ik heb liever de pvda in een kabinet dan de pvv...
(ik stem overigens d66... gemeentelijk op inhoud, en landelijk op principe)
quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Abonnement op de digitale editie?maakt dat verschil dan? volgens mij kan ik alle artikelen zo ook lezen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
Ja en een portfolio van heb ik jou daar, dus als je niet op de kleuterschool al een eigen schoolkrant had kun je het wel vergetenquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:20 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Daarnaast vragen ze overal jaren ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |