Ik wou het eigenlijk niet zeggen, van die ezelquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:10 schreef robuust89 het volgende:
[..]
dat klopt!
ik moest alleen denken aan de ezel, want hij stoot zich niet 2x aan dezelfde steen.. en ik welomdat dit een soortgelijke situatie is.
erger, met dat 2e geval dacht ik dat ik wat verkeerds zei ofzo, ik had zaterdag het plan bedacht om nog een mail te sturen in de trant van "oepsie"(het was mailcontact dus) en heb m dinsdag avond pas gestuurd, dus genoeg reflectietijd, me dunkt. NOT!
![]()
en ook leuk, situaties lijken wel op elkaar, maar zijn toch een beetje anders![]()
en nee, ik maak helemaal geen olifant van die mug hoor
Het is ook erg depressieve inbreng van Kaandorp, maar brengt het zodanig dat ik krom lag van de lach....quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind het erg depressiefIk ken dat gevoel wel maar ik counter dat keihard met Ramsy Shaffy
![]()
Je leven is alleen maar zwaar als je het laat beinvloeden door anderen...
echt heh! Ik moet eigenlijk ook zeggen dat ik het zelf niet eens humor vind, ik zie het als geniale preken voor het publiek.. dat de mensen er om moeten lachen verifeert alleen maar het schaapachtige gedrag van de massa. Ze worden keihard met de neus op de feiten gedrukt, op een blaffende wijze.. en daar moeten ze dan om lachenquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:20 schreef Stupendous76 het volgende:
Lebbis en Jansen (met name Lebbis) komen inderdaad wel erg autistisch over.
Een medicijn dat ook echt zou helpen? Tuurlijk. Als het maar ECHT zodanig zou werken, zodat je het niveau van NT-ers mbt sociaal functioneren kan halen. Geen surrogaat dus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:03 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Interessante stelling. Het is een bekende discussie: kunnen we beter blijven zoals we nu (al dan niet ongewild) zijn of zijn we beter af met zo’n medicijn? Als er echt een duidelijk effect is, zit ik aan dat laatste te denken. Welke auti zou er nu niet gewoon normaal willen zijn? Een en ander gaat dan een stuk gemakkelijker af. Misschien levert het ook nog (meer) salaris en een relatie op!
Als je door de maatschappij niet als melaats wordt beschouwd, ik stel het nu wel even heel cru, en ik zou een plekje in de maatchappij kunnen hebben, en mijn ASS zou juist een kracht zijn......dan wil ik het ook wel blijven......quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef Autidude het volgende:
Voor geen goud dat ik "normaal" wil zijn.. écht niet.
Maar mijn hele mening en standpunt is denk ik wel duidelijk daarover.
Haha, inderdaad! Alles wat afwijkt van de normale "sleur" is eng en gevaarlijkquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar "als"De wereld is zelf autistisch als je het mij vraagt.
Precies!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:27 schreef Autidude het volgende:
[..]
Haha, inderdaad! Alles wat afwijkt van de normale "sleur" is eng en gevaarlijk
Vreemd. Maar ik moet het artikel nog lezen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Hoe staan de PPDers tegenover het samentrekken van autisme en Asperger onder 1 diagnose?
een PDD'er hier.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Hoe staan de PPDers tegenover het samentrekken van autisme en Asperger onder 1 diagnose?
Dat zeg ik!quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies!
Terwijl juist mensen met autisme - doordat ze juist heel anders tegen dingen aankijken - ontzettend veel zouden kunnen toevoegen in deze maatschappij.
Het zijn soms hele creatieve geesten. Soms vinden ze de mooiste dingen uit
Ik heb zelf PDD NOS en daardoor kan ik wel begrijpen dat het onder autisme valt, denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:31 schreef Re het volgende:
tvp
Klasse, die reclame. Hier krijg ik echt een kippevel van, want het is zoooo waar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat zeg ik!Check het Think Different filmpje
![]()
Ik kan nu ook de link niet vinden naar die site met t-shirts, maar daar was ook 1 tekst met namen van autistische mensen en dan stond er o.a. Da vinci, Michelangelo, edison.. en dan stond daaronder;
CURE THAT!!![]()
Je moet ook buiten de massa staan wil je een verschil kunnen maken.. pure logica.
Zo vind ik de Matrix ook een mooie film en zie ik "ons" ook als een soort Neo. Helemaal losgekoppeld en een soort van overkoepelend orgaan dat boven alles uitzweeft en daardoor een ongekend overzicht heeft maar door de eenzaamheid toch volledig machteloos staat. Of zo iets
volgens mij voornaelijk hoog functionerend autisme... maar moet me er nog wat dieper in wijdenquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik meen dat met "autisme" ook het hele spectrum ASS bestrijkt. En daarom vind ik het vaag.
Ik vind het het allermooiste filmpje en boodschap die er bestaat en het heeft ook mijn leven gered.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klasse, die reclame. Hier krijg ik echt een kippevel van, want het is zoooo waar.
Voor Asperger is je diagnose daarom net is te a-typisch waarschijnlijk. PDD-NOS, zoals de afkorting eigenlijk al aangeeft, is een container begrip waarin je diagnose al gauw verdwijnt als je diagnose niet Asperger of klassieke autisme te scharen valt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb zelf PDD NOS en daardoor kan ik wel begrijpen dat het onder autisme valt, denk ik.
Wat ik zelf begrijp van wat ik heb is dat ik van alles een beetje heb. Ik heb dingen van Klassiek autisme, maar ik ben ook heel erg normaal en zelfs hoogbegaafd, eigenlijk heb ik ook heel veel weg van Asperge, maar omdat ik dus ook dingen heb van klassiek autisme noemt men het PDD NOS
Ik snap het zelf ook niet zo heel goed eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |