abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:18:46 #201
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83453135
Mone, hoe gaat het nu met opbouwen? Valt het mee of tegen? En ja, groot he? Stef is echt net Darth Stef Vader gewoon En fijn dat het inderdaad ok is met de oren, zit je je dan toch af te vragen he?

Het-is-mij, woah, wat goehoed!! Ben zó blij voor je joh, echt heel fijn Stef is trouwens practisch symmetrisch, maar dat is juist het probleem eigenlijk. Zijn hoofd is bijna 100 % in de breedte (iets van 98,9 geloof ik) en in de lengte iets van 101,3 %. Zijn oren schelen 1 mm. van elkaar. Alleen een hoofd hoort dus niet zo symmetrisch te zijn, de breedte hoort een flink stuk minder te zijn. En hij is dus wél erg plat aan de achterkant en opzij en bovenop zitten wat uitstulpingen..

Kim, ik durf het bíjna niet te zeggen omdat ik zo bang ben dat ik het me verbeeld, maarehm.. Gisteren dus al! Zijn smurfenhoofd is echt minder smurfig zeg maar, oftewel de uitstulping ter hoogte van zijn kruin is anders We merkten het aan drukplekken op zijn slapen die niet meer weggingen; toen we belden bleek het riempje gewoon al een gaatje strakker te kunnen, een heel duidelijk teken dat zijn koppie minder hoog wordt

Qua opbouwen gaat het overigens ook nog steeds erg goed, alleen de nachten hebben we tot nu toe (in overleg met de orthopeed) nog niet gedaan i.v.m. de warmte. Eén keer per dag in de middag (op het heetst van de dag) doen we 'm nu nog af en verder heeft hij 'm gewoon altijd op. Ik zie ook wel op tegen de nachten ergens, Stef heeft al erg veel moeite om in slaap te komen vaak en tot nu toe maakt het het middagslaapje nagenoeg onmogelijk. Maargoed, ik ga er maar van uit dat het went enzo
3!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:55:35 #202
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_83457663
Goed nieuws Incantrix! Het zou best kunnen hoor, dat je nu al verschil merkt . Er zijn ook weken dat je voor niks naar de orthopeed gaat, dat er niks gebeurt en dan ineens moet je elke week achter elkaar omdat het weer te hard gaat .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_83457722
Het is mij, wij zijn verbeterd van 111% afwijking naar 107% door fysio-oefeningen en veel op z'n zijtjes leggen.
Maar bj livit vond men het overduidelijk nodig. Klonk niet echt grensgevallerig dus.

Wennen gaat goed hier! Heel even was hij zijn evenwicht kwijt bij het kruipen, maar dat was een minuut denk ik. Inderdaad Darth vader , ik kon niet bedenken waar ik het nou op vond lijken.
Meteen maar even tourtje gedaan, langs mijn ouders ( mijn moeder kon niet meer stoppen met lachen ) en de mamma's op school. En hij ligt maar te lachen, zo knap vind ik dat .
Het middagslaapje in bed ging hier ook niet goed, wel in de kinderwagen, was ik al blij mee.
Incantrix zit je nu al aan de 23 uur dan? Dat heb je ook snel opgebouwd dan, dag 3 nu?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 19:57:10 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83457734
Zo snel kan het echt wel gaan hoor Incantrix. Ik dacht op een gegeven moment echt dat wij ons enorm hadden lopen aanstellen met die helm omdat het al zo snel een heel stuk minder was.
pi_83457750
trouwens ik denk ook al wat te zien, kzweer t! .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:01:16 #206
95408 Incantrix
pi_83460886
Mone, haha, dat had Stef ook: zich afzetten met z'n voetjes en dan *HOEI* de beentjes de lucht in en zijn snuit tegen de grond Alsof hij te hard remt ofzo En fijn dat het daro ook goed gaat, dikke voor verschil zien!! Wij zitten nog lang niet aan de 23 uur hoor, dan moet de helm 's-nachts ook op en dat is nog niet handig volgens de orthopeed ook (door de warmte), maar overdag gaat de helm nog maar 1x af. We zitten nu denk ik op 12 uur ofzoiets?

Kim, kijk, dat zijn ook allemaal weer dingen die je niet verteld worden, maar wel fijn zijn om te weten.. En motiverend ook wel, dat het zo snel al verschil kan maken!

BE, haha, dat zou mij ook kunnen gebeuren Heb je dan niet de neiging om dan een beetje te 'verslappen' zeg maar? Ik denk dat ik dat dan misschien als een excuus zou zien om soepeler te worden ofzo
3!
pi_83461150
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:01 schreef Incantrix het volgende:
Mone, haha, dat had Stef ook: zich afzetten met z'n voetjes en dan *HOEI* de beentjes de lucht in en zijn snuit tegen de grond Alsof hij te hard remt ofzo En fijn dat het daro ook goed gaat, dikke voor verschil zien!! Wij zitten nog lang niet aan de 23 uur hoor, dan moet de helm 's-nachts ook op en dat is nog niet handig volgens de orthopeed ook (door de warmte), maar overdag gaat de helm nog maar 1x af. We zitten nu denk ik op 12 uur ofzoiets?

Kim, kijk, dat zijn ook allemaal weer dingen die je niet verteld worden, maar wel fijn zijn om te weten.. En motiverend ook wel, dat het zo snel al verschil kan maken!

BE, haha, dat zou mij ook kunnen gebeuren Heb je dan niet de neiging om dan een beetje te 'verslappen' zeg maar? Ik denk dat ik dat dan misschien als een excuus zou zien om soepeler te worden ofzo
Duh, ik had dat echt gelezen, en nog heb ik het over 23 uur . Raak altijd een beetje in de war van schema's .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:08:19 #208
95408 Incantrix
pi_83461245
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:06 schreef Mone het volgende:

[..]

Duh, ik had dat echt gelezen, en nog heb ik het over 23 uur . Raak altijd een beetje in de war van schema's .
Haha, joh, al die uren.. Ik zat net te tellen op hoeveel uur we nu zitten en dan voelde 12 uur ineens toch wel als heel 'weinig', omdat hij 'm dus de hele dag al opheeft zeg maar.. Voor mijn gevoel zou het dan allang meer zijn als die 12 uur
3!
pi_83461538
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:08 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Haha, joh, al die uren.. Ik zat net te tellen op hoeveel uur we nu zitten en dan voelde 12 uur ineens toch wel als heel 'weinig', omdat hij 'm dus de hele dag al opheeft zeg maar.. Voor mijn gevoel zou het dan allang meer zijn als die 12 uur
Ahja, maar die nacht gaat straks lekker aantikken. 12 uur is al heel wat!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:28:53 #210
95408 Incantrix
pi_83462409
Jah, klopt, die nacht is heel flink qua uren.. Maar denk dat we daarmee pas beginnen zaterdag op zondag, dan is het aardig afgekoeld. Tenzij we eerder al het gevoel hebben dat het kan, of tenzij het eerder al blijkt af te koelen 's-nachts
3!
pi_83462790
Klinkt goed die opbouwverhalen.
Veel succes ermee, het gaat zo snel.

Ik woon in een klein dorp en de eerste paar keren in het "openbaar" zag je mensen wel echt zo kijken van ach, zielig kind.

Ik hoorde laatst van iemand dat kindje had ook een helmpje gehad en knalde nog weleens met zijn hoofdje tegen de grond, maar ja helm op dus nergens last van.

Dat was even wennen toen hij zijn helm weer voorgoed af mocht had een aantal blauwe plekken erbij
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:24:24 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83466350
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 21:01 schreef Incantrix het volgende:

Nee, juist niet eigenlijk. We werden er nog zekerder door.

Met de hand op mijn hart kan ik zeggen dat hij hem echt vrijwel 24/7 opgehad heeft de afgelopen 4 maanden. Ik ben pas de afgelopen week/2 weken makkelijker geweest.
Oh, en de 2 weken van de waterpokken uiteraard.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 22:31:32 #213
95408 Incantrix
pi_83466946
Haha, Het-is-mij, dat was iets waar wij het ook al over hadden.. Dat wordt nog wennen over een paar maanden

BE, dat is wel goed! Ik moet zeggen dat ik het ook wel érg motiverend vind dat er zo snel al iets te zien is, dat had ik toch niet helemaal verwacht..
3!
pi_83470730
Wat heerlijk dat je al verschil ziet, Inc!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83488929
2e dag wennen is moeilijker vind ik! Tis ook warmer. Moet heel veel, 'niet lullen, maar opzetten' tegen mezelf zeggen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:00:09 #216
95408 Incantrix
pi_83589209
McLaura

Mone, hoe is het ondertussen? Gaat het al wat makkelijker? Dikke , het is ook heftig met dit weer hoor.. Ben ook best bang voor uitdroging soms, hij zweet zó vreselijk Geef veel water tussendoor dus.

Hiero gaat het prima, over de dag gaat de helm ondertussen niet meer af. De nachten lukken alleen niet, dus Er is ons gezegd in het ziekenhuis dat buikslapertjes de helm niet op mogen 's-nachts, omdat er dan weer een andere afwijking kan ontstaan. "nouja," dachten wij nog "gelukkig slaapt Stef nóóit op zijn buik."

Drie keer raden.. Sinds het helmpje in huis is wel dus Ik baal er behoorlijk van, juist die nachten erbij lijken me enorm aantikken. We willen het wel blijven proberen, misschien is dit weer even een fase of misschien draait hij niet elke nacht op zijn buik ofzo. Ondertussen ligt hij wel élk slaapmoment op zijn buik.

Wél weer fijn: verbetering zien Zijn smurfenbult bovenop is zo goed als helemaal weg I'm impressed!
3!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:05:27 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83589378
Dat is supernieuws Incantrix!

Gek hoor, dat van dat buikslapen, dat heb ik dus ook nagevraagd en bij onze helm is dat dan weer geen probleem. Gelukkig maar, want Oscar slaapt idd ook veel op zijn buik.
Maar goed, op zich kan de afwijking dan iig niet verergeren, want hij ligt er dan ook niet op, dus dat scheelt al wel weer.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:10:59 #218
95408 Incantrix
pi_83589589
Oooww! Het scheelt echt veel wat voor helmpje je hebt volgens mij! Bij ons werd het echt benadrukt zeg maar, dus we doen het dan ook maar niet.. Al moet ik zeggen dat ik net even google heb aangezwengeld over oververhitting en nu durf ik al helemaal niet meer tot het is afgekoeld, haha

En jah, dat hadden wij dus ook al bedacht; buikslapen is in dat opzicht zo erg dan weer niet
3!
pi_83807112
Hello! Gaat goed hier Incantrix! En bij jullie? Nog altijd een buikslapert?
Onze zoon slaapt op zijn zij en heeft daarna wel een drukplek, heb hem ook nog geen hele nacht op durven houden . Hij wordt toch om de paar uur wakker, dus na de drinksessie van 2 uur 'snachts gaat de helm af.
Het verhaal van buikslapen heb ik ook niet gehoord, over anderhalve week maar eens navragen en ook over zijn zijligging. Zijn oor zit trouwens heel vaak dubbel na het slaapje , heeft hij straks een deftig rond hoofdje maar wel flepeurtjes, naja we zien wel!
Succes ook weer!
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:50:09 #220
14746 k_i_m
pi_83807799
Monepone, is het een rode plek die wegtrekt als je de helm afzet, of een soort schaafwondje? Een echte drukplek trekt namelijk niet weg na het afzetten. Zolang hij wegtrekt kan je de helm gewoon oplaten, is niet erg .
In my life
Why do I smile
pi_83807912
Je fotootje . (zie ik nooit want meestal op ze phone).
Nou hij trekt wel weg, maar niet in een kwartiertje, eerder anderhalf uur..Isda erg?
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:31:20 #222
14746 k_i_m
pi_83822347
Zolang het wegtrekt niet. Als het erop lijkt dat het stukgaat wel. Dus echt een wondje.
In my life
Why do I smile
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:09:01 #223
95408 Incantrix
pi_83824015
Heuj Mone, fijn dat het goed gaat daro! Zien jullie ook al verschil? Hiero is het echt aardig zichtbaar nu, zijn achterhoofd begint een zichtbare ronding te krijgen!

Hiero gaat het ook nog steeds goed, maar inderdaad, nog steeds een buikslaper. Lijkt wel alsof hij die dame van het ziekenhuis gehoord heeft en dacht 'oh, kijk. Scheelt toch de helft!' ofzo Nouja, gelukkig ligt hij, als hij op zijn buik slaapt, ook niet op zijn achterhoofd, dus nouja. Overdag gaat de helm overigens niet meer af nu, dus we halen wel het maximale eruit, voor ons gevoel
3!
pi_83824709
Hiero en daaro gaat goed zo ! .
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:20:47 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83824865
Wat fijn dat het zo goed gaat meiden!

Ik heb me van de week echt schaamteloos tegen iemand aan bemoeit.
Kindje van het kdv bij Oscar in de groep, echt behoorlijke afplatting en dan ook schuin omhoog vanaf de zijkant gezien. Ze had mij wel eens aangesproken bij het kruidvat waar ze werkt en ze vertelde toen dat ze twijfelden.
De kdv leidsters vertelden me dat van de week ook en toen ben ik heel brutaal woensdag naar het kruidvat gegaan en heb nog een keer praatje met haar aangeknoopt.
Normaal zou ik het echt nooit doen, maar dat kindje heeft echt ene behoorlijke afplatting, erger dan dat Oscar het had.

Ze vond het gelukkig helemaal niet erg, wilde graag nog mijn ervaringen horen en ze vond het idd ook wel een idee dat dat ding gewoon af kan als je naar een verjaardag gaat waar je geen zin in vragen of blikken hebt. Zo heb ik nog een paar dingen verteld en ze zou het iig meenemen. Ze hebben wel volgende week een afspraak hier in het ziekenhuis, dus ik hoop dat ze daar alsnog het besluit nemen het te doen. Het is zo zonde en het is wel een soort van 'nu of nooit' met die dingen. Over een paar maanden kan het niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')