Ow, echt? Pfiew! Dat is eigenlijk best wel een opluchting, thnx! In het boekje staat nog iets over fixeren met een stukje zeem aan de binnenkant bij de slapen. Zou dat handig zijn denk je? Ik vind het zo sneu dat zijn helm echt voor zijn ogen zakt..quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:24 schreef k_i_m het volgende:
Dat schuiven hoort, dat is ook elke keer zo als hij aangepast is. Zolang je hem niet een rondje op het hoofd kan draaien is er niks aan de hand.
Ah, ok! Thnx, nogmaalsquote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:37 schreef k_i_m het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Met een week zit ie vast al een stuk "vaster" omdat het hoofd gegroeid is. Je kan het wel aangeven de volgende keer, misschien dat ze dan minder van de voorkant afhalen waardoor hij minder zakt.
Raar eigenlijk dat ze dat niet even tegen jullie gezegd hebben, dat was één van de eerste dingen waar de uitleg mee begon bij ons.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:41 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ah, ok! Thnx, nogmaalsWat fijn dat je zo snel reageert ook, we hebben ons er vanmiddag alweer onwijs druk om zitten maken, haha! Dankdankdank
En Poppejans, deze temperatuur is wel lastig inderdaad, het loopt echt in straaltjes van zijn hoofd af. Hopelijk went het snel, maar dat komt vast wel goedEn thnx, dit is samen met zijn zwarte luier met doodshoofdjes echt mijn grote favoriet
I <3 his bumblebee-bum
Wij zijn maandag aan de beurt voor zo'n livit-model en ik heb daar ook vragen over(gehoor en spraakonwikkeling dus)! Sowieso veel vraagtekens.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:46 schreef owlet het volgende:
Wat een vrolijke koppies![]()
Ik heb wel een vraag voor de experts hier. Niet omdat we er zelf mee te maken hebben maar gewoon omdat ik benieuwd ben.
Best wel vaak die ik helmpjes die over de oren vallen. Nou heb ik altijd begrepen dat juist in de eerste levensjaren van een kind het gehoor zo belangrijk is voor de spraakontwikkeling. Is het dan niet onhandig dat de oren afgeschermd zijn?
Wow wat heerlijk!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:02 schreef het-is-mij het volgende:x10 &
x10
Vrijdag bij de instrumentmaker geweest.
Tijn moet een 2e helm want deze is echt te klein maar hij vond het zo minimaal dat hij die beslissing van wel of niet neit ging nemen en we gister de KA af moesten wachten.
De KA vond het ook zo minimaal, oogjes staan heel iets scheef (ziet een leek niet) en oortjes nog iets en voorhoofdje 1 kant iets boller dan de andere maar dat zien leken allemaal niet.
Ze vroeg zich af of we het hem, ook nu met deze temperaturen, nog aan moeste doen om een 2e helm te doen omdat die dingetjes minimaal zijn eigenlijk en het scheve achterhoofdje heel mooi is bijgetrokken en hij nu op alle kanten slaapt.
Hij had een hele minimale afwijking en voor de ka was dat een aantal maanden geleden de doorslag om het wel te doen omdat hij met slapen nog een voorkeurshouding had.
Dus...............
Jullie allemaal nog succes met opbouwen en be met de laatste maandjes.
Heb hier veel aan gehad aan dit topic.
Duh, ik had dat echt gelezen, en nog heb ik het over 23 uurquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:01 schreef Incantrix het volgende:
Mone, haha, dat had Stef ook: zich afzetten met z'n voetjes en dan *HOEI* de beentjes de lucht in en zijn snuit tegen de grondAlsof hij te hard remt ofzo
En fijn dat het daro ook goed gaat, dikke
voor verschil zien!! Wij zitten nog lang niet aan de 23 uur hoor, dan moet de helm 's-nachts ook op en dat is nog niet handig volgens de orthopeed ook (door de warmte), maar overdag gaat de helm nog maar 1x af. We zitten nu denk ik op 12 uur ofzoiets?
Kim, kijk, dat zijn ook allemaal weer dingen die je niet verteld worden, maar wel fijn zijn om te weten..En motiverend ook wel, dat het zo snel al verschil kan maken!
BE, haha, dat zou mij ook kunnen gebeurenHeb je dan niet de neiging om dan een beetje te 'verslappen' zeg maar? Ik denk dat ik dat dan misschien als een excuus zou zien om soepeler te worden ofzo
Haha, joh, al die uren.. Ik zat net te tellen op hoeveel uur we nu zitten en dan voelde 12 uur ineens toch wel als heel 'weinig', omdat hij 'm dus de hele dag al opheeft zeg maar.. Voor mijn gevoel zou het dan allang meer zijn als die 12 uurquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:06 schreef Mone het volgende:
[..]
Duh, ik had dat echt gelezen, en nog heb ik het over 23 uur. Raak altijd een beetje in de war van schema's
.
Ahja, maar die nacht gaat straks lekker aantikken. 12 uur is al heel wat!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:08 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, joh, al die uren.. Ik zat net te tellen op hoeveel uur we nu zitten en dan voelde 12 uur ineens toch wel als heel 'weinig', omdat hij 'm dus de hele dag al opheeft zeg maar.. Voor mijn gevoel zou het dan allang meer zijn als die 12 uur
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:01 schreef Incantrix het volgende:
BE, haha, dat zou mij ook kunnen gebeurenHeb je dan niet de neiging om dan een beetje te 'verslappen' zeg maar? Ik denk dat ik dat dan misschien als een excuus zou zien om soepeler te worden ofzo
Hahahaquote:
Haha wat goed dat je dat hebt gedaan. En dat ze al aan het twijfelen was, maakt het ook weer anders toch. Het is pas echt gebemoei als je wist dat ze antihelm zou zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat meiden!
Ik heb me van de week echt schaamteloos tegen iemand aan bemoeit.![]()
Kindje van het kdv bij Oscar in de groep, echt behoorlijke afplatting en dan ook schuin omhoog vanaf de zijkant gezien. Ze had mij wel eens aangesproken bij het kruidvat waar ze werkt en ze vertelde toen dat ze twijfelden.
De kdv leidsters vertelden me dat van de week ook en toen ben ik heel brutaal woensdag naar het kruidvat gegaan en heb nog een keer praatje met haar aangeknoopt.![]()
Normaal zou ik het echt nooit doen, maar dat kindje heeft echt ene behoorlijke afplatting, erger dan dat Oscar het had.
Ze vond het gelukkig helemaal niet erg, wilde graag nog mijn ervaringen horen en ze vond het idd ook wel een idee dat dat ding gewoon af kan als je naar een verjaardag gaat waar je geen zin in vragen of blikken hebt. Zo heb ik nog een paar dingen verteld en ze zou het iig meenemen. Ze hebben wel volgende week een afspraak hier in het ziekenhuis, dus ik hoop dat ze daar alsnog het besluit nemen het te doen. Het is zo zonde en het is wel een soort van 'nu of nooit' met die dingen. Over een paar maanden kan het niet meer.
De afplatting zelf was ook recht en zat niet aan één kant van zijn hoofd zeg maar. Zoals bij een theekopje, om het maar zo te zeggen. De bulten boven zijn oren zaten er toen ook al, aan allebei de kanten. Nu is er dus ééntje weg, terwijl de andere er nog zit. Zoals ik het gisteren begreep is daarnaast de afplatting zelf nu erger aan de rechterkant als aan de linkerkant. En dank voor je tip, ik ga daar weer eens kijkenquote:Zijn hoofd is bijna 100 % in de breedte (iets van 98,9 geloof ik) en in de lengte iets van 101,3 %. Zijn oren schelen 1 mm. van elkaar.
Goeie vraag!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:00 schreef Mone het volgende:
Wat balen Incantrix! Zijn eurtjes. Wat kan je je dan rot voelen dat je hebt laten afschepen he, terwijl je gevoel iets anders zegt. Bleh. Goed dat hij er nu echt de tijd voor heeft genomen.
Dit bewijst maar weer dat je boven op het nieuws moet zitten.
Ik ga bij de volgende controle toch nog eens vragen naar 'ons' oortje, een oor slaat steeds dubbel, floept uit 't helmpje en ik heb het idee dat het echt een flappertje wordt.
BE wat fijn he, bijna klaar. Wat ik nog even niet snapte he? Dat verhaal met die hitte en dat je het helmpje een week minder op had gedaan. Hoe kan de afwijking zo snel weer terugkomen eigenlijk, terwijl je al tegen het einde loopt?
Wat fijn en goedquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:21 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, controle gehad, net telefonisch verslag gekregen.
We moeten nog een maandje door met de helm, puur uit voorzorg om ervoor te zorgen dat alles goed aan elkaar kan groeien. Echt vervormen zal het niet meer, maar toch. En dan daarna wrsch nog een paar weken alleen 's nachts.
F. heeft de scan gezien en het is echt een enorme verbetering!Gewoon een heel mooi koppie, maar goed dat zagen we ook wel zonder scan.
Helm dus wel mee op vakantie, maar als het erg heet is gewoon lekker af laten en ook op het strand hoeft hij niet op.
Hij had serieus mensen gehad die dat wel deden en dan met dat zand ertussen... arme koppies.
Nog even door dus, maar goed, we zijn er bijna!
Super, wat ben ik blij voor je/jullie/Oscarquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed dat ze alsnog dan nu een helm krijgt! Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren uiteindelijk!
En Incantrix, wat zie je met terugwerkende kracht pas echt goed hoe ernstig het eig. is he!![]()
En wat een enorm verschil al weer!
Wij hadden afgelopen weekend weer controle en we mogen over op alleen 's nachts!
Er was nog minimaal verschil met de vorige keer, dus het zit bijna allemaal netjes vast, maar voor de zekerheid toch nog een maandje 's nachts dragen.
Even een resultaatfoto van vorige week in bad:Oeps!
Deze dus:
[ afbeelding ]
Dit was 22 februari:
[ afbeelding ]
Echt supernieuws, wat jullie begin en eindwaardes?quote:
Mooi resultaat, wat hoop ik dat wij dat halen(maar weet eigenlijk wel zeker van niet!)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet het niet helemaal precies, maar iets van 111,7 en nu 102,4!
Je kan zoals Incantrix zegt een afspraak regelen via je huisarts. Soms ga je direct naar het Sophia, wij gingen via de revalidatie-arts in het eigen ziekenhuis hier en toen dus naar Westland Orthopedie voor de helm.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 09:10 schreef Keshet het volgende:
Gefeliciteerd BE!Hoeveel kusjes op z'n bolletje heeft 'ie al gehad de afgelopen dagen?
Trix, fijn dat jullie zo blij zijn met het resultaat! Van wat ik, als leek!, op foto's voorbij zie komen ziet z'n bolletje er prachtig uit. Maar ja, na de 'Stefje-nooitgenoegfoto's' heb ik altijd een zwak voor hem gehad. Maar zelfs zonder dat vooroordeel vind ik z'n bolletje er mooi uitzien!
Even een vraagje. Voor die helmpjespoli in het Sophia, moet je daar een verwijzing voor hebben of kun je daar zelf een afspraak voor maken?
Is er heel toevallig iemand die hier meeleest die ervaring heeft met een helmpje op een 'prematurenkoppie'?
Alles goed gegaan gisteren en het helmpje lijkt te werken werd verteld.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:43 schreef Incantrix het volgende:
Uberduitser, ik ben benieuwd, succes morgen! Balen dan he, als het even niet kan? Je wil dan toch het maximale uit dat helmpje halen als je 'm eenmaal hebt![]()
Inderdaad!!! Ons meisje is nu bijna 18 maanden!..quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:38 schreef k_i_m het volgende:
Wat goed dat het nog steeds effect heeft! I Jammer dat hier over het algemeen geen behandeling meer plaats vind na een jaar terwijl het toch nog zin heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |