abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 12:00:16 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80962848
Wij waren vanochtend in het ziekenhuis voor controle bij de revalidatie-arts, ivm het helmpje, en de arts dacht een klein richeltje op zijn hoofd te voelen.
Ondanks dat de schedelnaden op de vorige foto keurig open waren zou dit kunnen duiden op een (te) snelle sluiting van de schedelnaad dus we mochten meteen door voor nog een foto van zijn koppie. Maandag krijgen we de uitslag.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:02:20 #152
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_80962948
Wat spannend! Dan mag je helemaal blij zijn dat je er zo op tijd bijgeweest bent als het misschien al gesloten is! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 3 mei 2010 @ 12:13:29 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80963411
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:02 schreef k_i_m het volgende:
Wat spannend! Dan mag je helemaal blij zijn dat je er zo op tijd bijgeweest bent als het misschien al gesloten is! .
Ja, dat dacht ik dus idd ook, blij dat we al in de molen zitten. Hoe kom je daar anders achter zeg maar.
Mss is het ook wel niks hoor, maar toch. Fijn dat ze dat bolleke goed in de gaten houden.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:34:30 #154
14746 k_i_m
pi_80964097
Wij kwamen gisteren met het opruimen Beppie d'r helm weer tegen. Moest ze hem gelijk op, maar dat ding paste van geen kanten meer. En krijsen toen ik hem weer op wilde bergen .
In my life
Why do I smile
  maandag 3 mei 2010 @ 12:37:53 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80964217

Wel tof om te horen, want ze heeft er zelf dus echt nooit een hekel aan gehad!
  maandag 3 mei 2010 @ 18:32:35 #156
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_80977165
Spannend BE! Hou maar in je achterhoofd dat ze je allang gebeld zouden hebben als ze iets verontrustends op de foto hadden gezien
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_81048819
@ Be, fijn dat het zo goed in de gaten wordt gehouden succes met afwachten.

Hoest met zn hoofdje? Gaat het goed?

Hier gaat alles goed, tijn is er helemaal aan gewend en knuffelen enzo gaat allemaal nog best goed.
Zonder is fijner en soms moet je ff oppassen als ie tegen je aan hangt en wild gaat doen want kreeg laatst de zijkant van de helm keihard tegen mn neus haha.
Hij draait er ook alle kanten mee op.
Wj zien ook al verbetering en de helm is alweer bijgesteld, maar vlgs mij nog niet helemaal goed dus dat hou ik ff in de gaten anders bel ik ff.
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:26:03 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81056091
Wat fijn dat hij er al zo goed aan gewend is!
En wat gaat het snel he, met de verbetering!

Hier even een helm-pauze want Oscar heeft vreselijke waterpokken, vooral op zijn hoofdje, dus we moeten even wachten tot alle korstjes weg zijn.
pi_82055632
@ Be, je moest avn de week toch op controle?
Hoe ging het?

Ik word er echt Schijtziek van ben al zo ong. 1x per week steeds terug geweest en hij blijft neit goed zitten, al 1 of 2 dgn na aanpassen heeft hij weer mega druk plekken maar afgelopen week geen tijd en zin om terug te gaan hoor.

Alhoewel, als ik bel kan ik vaak dezelfde dag terecht maar had de neiging om het ding in de hoek te gooien.
's Nachts heeft ie hem wel op, volgende week moeten we weer op controle en msischien dat ik dan eens moet vragen om een nieuwe gipsafdruk ofzo en dat er weer een goed model ofzo in komt.
Wel balen hoor maar er is nog steeds goed vooruitgang te zien gelukkig dus we wachten wel weer af.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:17:02 #160
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83333302
Daar ben ik ook weer eens.. We hebben gisteren Stef's helmpje opgehaald en zijn vandaag begonnen met opbouwen. Het arme ding, ik heb wel met hem te doen: het is natuurlijk al heel warm, dus hij zweet zich werkelijk gek onder dat ding. Er is echter iets anders waar ik een beetje mee zit: de helm lijkt te schuiven en te draaien. Is dat normaal? Daarnet toen hij op zijn rug lag zat er een beetje ruimte tussen de helm en zijn voorhoofd en dat lijkt me juist niet goed toch? Er zou toch juist aan de achterkant ruimte tussen zijn hoofd en de helm moeten zitten? Daarnaast draait en zakt de helm dus, op deze foto is een beetje te zien dat 'ie scheef zit:

Toen hij zich hierna op zijn buik rolde was de helm over één van zijn ogen gezakt. De helm zit niet dusdanig los dat je 'm dan zomaar weer even terugduwt ofzo, dus hebben we 'm uiteindelijk net maar afgezet (10 min. voordat de tijd 'om' was). We denken dat het wel handig is om verder te gaan met wennen, of moeten we 'm nu afzetten tot ernaar is gekeken? Ik word hier enorm onzeker van!

Overigens hebben wij nu dus toch een livit-helmpje met een kinbandje, omdat ons is verteld dat een kinbandje beter is voor Stef's afwijking. Een helm zonder bandje moet strakker aan de zijkanten zitten om 'm goed stabiel te houden en daar heeft Stef aan weerszijden juist een soort van 'uitstulping' van zijn hoofd. Als het helmpje daar te strak opzit zouden zich daar drukproblemen kunnen gaan voordoen. Alleen een beetje jammer dat deze helm ook heel erg uitsteekt, een kusje geven is heel niet zo makkelijk meer
3!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:24:09 #161
14746 k_i_m
pi_83333507
Dat schuiven hoort, dat is ook elke keer zo als hij aangepast is . Zolang je hem niet een rondje op het hoofd kan draaien is er niks aan de hand.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:35:06 #162
95408 Incantrix
pi_83333858
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:24 schreef k_i_m het volgende:
Dat schuiven hoort, dat is ook elke keer zo als hij aangepast is . Zolang je hem niet een rondje op het hoofd kan draaien is er niks aan de hand.
Ow, echt? Pfiew! Dat is eigenlijk best wel een opluchting, thnx! In het boekje staat nog iets over fixeren met een stukje zeem aan de binnenkant bij de slapen. Zou dat handig zijn denk je? Ik vind het zo sneu dat zijn helm echt voor zijn ogen zakt..
3!
pi_83333873
Ah zie dat lekkere joch nou Wel sneu net nu met deze tropische temperaturen
en wat een gave luier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:37:23 #164
14746 k_i_m
pi_83333918
Ik zou het persoonlijk niet doen. Met een week zit ie vast al een stuk "vaster" omdat het hoofd gegroeid is. Je kan het wel aangeven de volgende keer, misschien dat ze dan minder van de voorkant afhalen waardoor hij minder zakt.
In my life
Why do I smile
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:41:28 #165
95408 Incantrix
pi_83334016
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:37 schreef k_i_m het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Met een week zit ie vast al een stuk "vaster" omdat het hoofd gegroeid is. Je kan het wel aangeven de volgende keer, misschien dat ze dan minder van de voorkant afhalen waardoor hij minder zakt.
Ah, ok! Thnx, nogmaals Wat fijn dat je zo snel reageert ook, we hebben ons er vanmiddag alweer onwijs druk om zitten maken, haha! Dankdankdank

En Poppejans, deze temperatuur is wel lastig inderdaad, het loopt echt in straaltjes van zijn hoofd af. Hopelijk went het snel, maar dat komt vast wel goed En thnx, dit is samen met zijn zwarte luier met doodshoofdjes echt mijn grote favoriet I <3 his bumblebee-bum
3!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 19:46:31 #166
14746 k_i_m
pi_83334159
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 19:41 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ah, ok! Thnx, nogmaals Wat fijn dat je zo snel reageert ook, we hebben ons er vanmiddag alweer onwijs druk om zitten maken, haha! Dankdankdank

En Poppejans, deze temperatuur is wel lastig inderdaad, het loopt echt in straaltjes van zijn hoofd af. Hopelijk went het snel, maar dat komt vast wel goed En thnx, dit is samen met zijn zwarte luier met doodshoofdjes echt mijn grote favoriet I <3 his bumblebee-bum
Raar eigenlijk dat ze dat niet even tegen jullie gezegd hebben, dat was één van de eerste dingen waar de uitleg mee begon bij ons.
In my life
Why do I smile
pi_83334493
Nou stef welkom.

Met die helmpjes heb ik geen ervaring, zou zeggen dat ie over de wang zakt da dat niet helemaal zou moeten?

Hier is het het beste om hem boven de 25gr. af te zetten of te kijken hoe je kind erop reageert.

Wij zijn gister weer geweest.
Nieuwe afdruk laten maken voor een nieuwe helm want hij is er al uit gegroeid.

Maar de afwijking zie je haast niet meer, t is nu echt nog fine tunen met o.a. voorhoofd.

Instr.maker vond het lastig dus wel vast nieuwe aangemeten, maandag naar de kinderarts en overleggen wat zij vind en dan kan ik bellen of hij wel of niet gemaakt moet worden.

Stef, succes!
Tijn wende er heel snel aan.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:45:29 #168
95408 Incantrix
pi_83336261
Kim, dat is inderdaad wel suf dan, wij kunnen ons geen van beiden herinneren dat zoiets gezegd is. Nu kan het zijn dat we het niet hebben onthouden in het kader van de hoeveelheid info die er dan op je af komt, maar ik denk eerlijkgezegd dat het niet gezegd is. Nouja, gelukkig heb ik jullie enzo

Het-is-mij, dank je wel! Dat de helm boven de zoveel graden af zou moeten is ons ook niet gezegd, terwijl we het wel nog hebben gehad over de warmte, en dat wij het wel sneu voor hem vonden dat we precies in de warme periode aan de helm moesten. En hey, wat zou het cool zijn als dat volgende helmpje niet meer nodig is zeg!! Ik doe alvast een voorzichtige , in elk geval omdat het klinkt alsof er VEEL is verbeterd in toch best korte tijd
3!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:53:26 #169
14746 k_i_m
pi_83336571
Ik heb hier ook veel info vandaan (weet niet of ie al voorbij is gekomen)

http://www.redressiehelmtherapie.yourbb.nl/
In my life
Why do I smile
pi_83338538
Wat een vrolijke koppies
Ik heb wel een vraag voor de experts hier. Niet omdat we er zelf mee te maken hebben maar gewoon omdat ik benieuwd ben.
Best wel vaak zie ik helmpjes die over de oren vallen. Nou heb ik altijd begrepen dat juist in de eerste levensjaren van een kind het gehoor zo belangrijk is voor de spraakontwikkeling. Is het dan niet onhandig dat de oren afgeschermd zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 26-06-2010 22:38:01 (typo) ]
pi_83339361
@ incantrix, wij hebben een roessingh helm, heel ander soort helm dan livit en de "gebruiksaanwijzingen" zijn tussen die 2 wel anders zeg maar dus bijv. an de tempteratuur kun je niet zo heel goed vergelijken.

@ Owlet, ben niet echt een expert maar bij ons houd het helmpje boven het oor op zeg maar, oren helemaal vrij heb daar ook nooit zo b ij stil gestaan eigenlijk.
interessant
pi_83339837
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:46 schreef owlet het volgende:
Wat een vrolijke koppies
Ik heb wel een vraag voor de experts hier. Niet omdat we er zelf mee te maken hebben maar gewoon omdat ik benieuwd ben.
Best wel vaak die ik helmpjes die over de oren vallen. Nou heb ik altijd begrepen dat juist in de eerste levensjaren van een kind het gehoor zo belangrijk is voor de spraakontwikkeling. Is het dan niet onhandig dat de oren afgeschermd zijn?
Wij zijn maandag aan de beurt voor zo'n livit-model en ik heb daar ook vragen over(gehoor en spraakonwikkeling dus)! Sowieso veel vraagtekens.
Maar het model dat boven de oren stopt had voor ons ook weer nadelen.
Bleh echt niet leuk, die kindjes hierboven zien er wel scheetig uit, maar als ik dan lees dat je met die livit amper een kus kunt geven, krijg ik weer zo'n knoop in mn buik.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:31:18 #173
95408 Incantrix
pi_83340446
Kim, dankjewel Die was k al wel tegengekomen bij het googelen, maar had er nog niet gelezen. Heb 'm nu in m'n bookmarks gezet!

Het-is-mij, ah, ja, dat kan natuurlijk. Heb me ondertussen ook alweer herinnerd dat het advies hier was om de helm wat vaker af te zetten om te luchten en langzaamaan op te bouwen, dus als het goed is kan dit zo.

Owlet Goede vraag! Nu wil ik dat ook wel weten..

Mone, wij nemen het maar gewoon zoals het komt. Succes ermee in elk geval. Jij gaat die vraag van Owlet stellen als je daar bent? Zou je het antwoord hier neer kunnen zetten misschien? Thnx!
3!
pi_83342865
Yep doe ik en dankjewel!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:39:56 #175
14746 k_i_m
pi_83343118
Mone . Jammer dat je aan de Livit moet, maar je gaat echt zo versteld staan van de verandering na een paar dagen .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')