abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:14:09 #251
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85180504
Oh, dat geeft niet hoor! Je kunt niet alles onthouden toch? Toen we met fysio begonnen was de afplatting wél heel scheef, zijn gezicht begon scheef te groeien en er zat zo'n 7 mm. verschil tussen zijn oren. Dat hebben we dus al met veel oefenen, anders neerleggen etc. weggekregen. Er bleef alleen een (symmetrische) vervorming over.

De fysio, het CB én de huisarts vonden het trouwens helemaal niet meer nodig, die helm, omdat hij dus zo symmetrisch was verder. Wij twijfelden en zijn dus toch naar het helmpjesspreekuur bij het Sophia geweest. Alwaar Stef de ergste vervorming had, bij Stef begon ze meteen al de verwijzing te schrijven :')

En ja,ik denk dat dat zéker waar is, wanneer je langskomt met een hoop ik-weet-het-niet's en een hoop klopt-dit-wel's en er wordt alleen maar gezegd dat zijn hoofd al zooooooo mooi is en dat dat kleine dingetje nog wel bijtrekt ga je ook niet gauw weer terug, dan denk je dat je het verkeerd zag. Tenminste,ík wel.. En haha, ook wel grappig wat je vertelt van die fysio, want de huisarts van mijn lief begon laatst nog een heel verhaal over 'vroeger lieten ze dat zichzelf corrigeren, tegenwoordig moet er dan meteen een helmpje op' en 'hoeveel volwassen mensen zie je nou met een platte kop? Niemand toch?' :') Kinders werden toen anders neergelegd, maarja :')
3!
pi_85180673
Ik zag laatst anders een vent lopen met erg kort haar een plat en breed achterhoofd, en dat was toch best een raar gezicht, bij zo'n volwassen vent. Dus ik snap heel goed dat mensen voor helmpjes gaan! Raar dat een huisarts zoiets zegt... Die zou toch moeten weten van de veranderde 'neerleg-mode'? (bij gebrek aan betere uitdrukking haha, ik spreek nog maar weinig Nederlands en dan wordt het soms echt lastig om op woorden te komen :D)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:36:55 #253
95408 Incantrix
pi_85181354
Je doet het goed hoor :) En ja, ik vond het ook een beetje wazig van die man, maar nouja. Nu die helm er eenmaal opzit sta ik toch op standje olifantenhuid, ze lullen allemaal maar. Zoals die dame die me pasgeleden enorm afkeurend zei 'blóte voetjes!' toen ik met Stef op de fiets bij een stoplicht stond. Dat dat kind zich de moord stikt als ik hem alleen al een broek aantrek vanwege die helm op zijn hoofd vond ze ook maar een raar verhaal. Naja, haar probleem, míjn kind! :6

En dat je dat wél nog bij een volwassene kunt zien verbaast me niks. Turkse mensen hebben dat ook vaak, omdat in hun cultuur het, zoals ik het heb begrepen, wel al heel lang gebruikelijk is om baby's op hun rug te leggen.
3!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 12:40:00 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85181482
Kijk maar eens in een zwembad, dan vallen ze ineens wel op! :Y
Plus idd dat kinderen nu op hun rug liggen itt veel mensen vroeger!

Echt, ik snap het niet. Zo'n helmpje is echt zo'n kleine moeite waar een kind heel erg veel plezier van heeft later.

Nofi en ook echt niet rot bedoeld, maar ik ben zo enorm blij dat jullie het gedaan hebben Incantrix. Toen wij elkaar gezien hadden bij de kledingbeurs bij TF waren wij er net mee bezig met Oscar en dan kijk je naar alles en toen vond ik al dat Stef een behoorlijke afplatting had.
pi_85181844
Het valt mij ook op dat veel oosteuropeaanse mannen behoorlijk platte hoofden hebben. (Vrouwen vast ook, maar das stukken lastiger te zien.) Ik vind het niet per definitie lelijk, maar het valt me toch wel steeds op. Kan me idd voorstellen dat de standaard daar 30 jaar geleden en misschien nu nog steeds wel, stukken anders was. Zowel de neerlegmode :P als de ontwikkeling van die helmpjes.
Ik begrijp het ook echt heel goed hoor. Ben zelf helemaal niet zo bezig met uiterlijk enzo, maar zo'n relatief invoudige ingreep (ingreep is het nog niet eens eigenlijk) kan er mooi wel voor zorgen dat het kind een mooi rond koppie heeft. Ik zou het zeker zelf ook doen!
pi_85261358
Wat balen Incantrix! Zijn eurtjes :( . Wat kan je je dan rot voelen dat je hebt laten afschepen he, terwijl je gevoel iets anders zegt. Bleh. Goed dat hij er nu echt de tijd voor heeft genomen.
Dit bewijst maar weer dat je boven op het nieuws moet zitten.
Ik ga bij de volgende controle toch nog eens vragen naar 'ons' oortje, een oor slaat steeds dubbel, floept uit 't helmpje en ik heb het idee dat het echt een flappertje wordt.

BE wat fijn he, bijna klaar. Wat ik nog even niet snapte he? Dat verhaal met die hitte en dat je het helmpje een week minder op had gedaan. Hoe kan de afwijking zo snel weer terugkomen eigenlijk, terwijl je al tegen het einde loopt?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 07:59:36 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85271583
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:00 schreef Mone het volgende:
Wat balen Incantrix! Zijn eurtjes :( . Wat kan je je dan rot voelen dat je hebt laten afschepen he, terwijl je gevoel iets anders zegt. Bleh. Goed dat hij er nu echt de tijd voor heeft genomen.
Dit bewijst maar weer dat je boven op het nieuws moet zitten.
Ik ga bij de volgende controle toch nog eens vragen naar 'ons' oortje, een oor slaat steeds dubbel, floept uit 't helmpje en ik heb het idee dat het echt een flappertje wordt.

BE wat fijn he, bijna klaar. Wat ik nog even niet snapte he? Dat verhaal met die hitte en dat je het helmpje een week minder op had gedaan. Hoe kan de afwijking zo snel weer terugkomen eigenlijk, terwijl je al tegen het einde loopt?
Goeie vraag! :Y
Ik denk ook dat het allemaal wel wat mee valt, want ze meten die schuine zijden met een schuifmaat en Oscar zit natuurlijk niet prachtig stil als ze dat doen, dus even meten op een klein beetje een ander punt dan de vorige keer en je hebt al 2mm verschil. Maar het was wel goed om ons weer even in het gareel te krijgen. Hoewel het ook minder warm was en we de helm toch al weer op gezet hebben.

Vanmiddag weer een schedel-meting bij de orthopeed. Ik ben zo benieuwd! :Y
Ik zit in Zweden dus papa gaat vandaag mee. :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:04:08 #258
95408 Incantrix
pi_85272010
BE, dat mag je best zeggen hoor :) Ik ben uiteindelijk ook wel blij dat we ervoor gegaan zijn. Ondanks de rottige start met die hitte was de verbetering zó snel zichtbaar, dan weet je meteen waar je het voor doet. Dat ik de afgelopen dagen even niet zo gelukkig was met dat hele symmetrie-verhaal moet ik ook wel in het perspectief plaatsen dat het nog stééds een grote vooruitgang is voor het kereltje hoor. Ik was alleen wel geïrriteerd over de manier waarop sommige mensen ons 'helpen'. Maargoed, dat is denk ik ook weer niets nieuws onder de zon, dat verschil merk je bijv. ook bij het CB op andere vlakken.

Pyttpytt, grappig eigenlijk, dat dat dan toch een soort van cultuurgebonden is he? En ja, wij kregen de kans en hebben 'm gegrepen. Je kunt nooit meer terug als je later toch bedenkt dat je 'm had willen hebben..

Mone, ervan uitgaan dat je, eenmaal bij de orthopeed, niet meer hoeft op te letten en niet meer hoeft te zeuren om gedaan te krijgen wat nodig is kun je dus nog altijd niet en dat vind ik persoonlijk toch best even een tegenvaller. En heuj, een floepoor?? Stiekum klinkt dayt nog best schattig ook O+ Het is alleen niet helemaal de bedoeling natuurlijk, wanneer moeten jullie weer terug?

BE, in Zweden?? Oh! Wat cool O+
3!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:42:43 #259
95408 Incantrix
pi_85272290
Mag ik nog even komen jompelen? Normaalgesproken zetten we Stef meteen zijn helm op als we hem uit bed hebben gehaald en de kat zijn medicijnen hebben gegeven, maar vanmorgen viel hij met zijn hoofd keihard op een rand van een kast terwijl wij de kat in de houdgreep hadden, dus hebben we even iets langer gewacht.

Daardoor had ik even de kans om eens goed te kijken.. En die bult op rechts.. Is zo goed als weg! Wég! :o :o *O*

Ik ben blij! *O*

Er zit nog wel wat hoor, maar dat bewijst dus wel weer hoe snel het kan gaan als de helm góed is aangemeten. Ter vergelijking: de 4 weken ervoor heb ik nauwelijks tot geen verandering weten te bespeuren..
3!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:59:36 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85273319
Wat fijn Incantrix! Bizar he, hoe hard dat toch kan gaan! *O*
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:23:16 #261
95408 Incantrix
pi_85273846
Echt he? Ik ben wel weer onder de indruk!
3!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:43:36 #262
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85279225
Oh Trix wat goed!
Wat een drama zeg hiervoor. En qua er bovenop zitten heb je groot gelijk. Dat heb ik ook met de spalkjes van Thomas gemerkt. Bij het vorige setje heb ik mijn twijfels ook weg laten wuiven en achteraf bleek ik dus gewoon gelijk te hebben.
Gewoon de lastige moeder uithangen :+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:15:15 #263
95408 Incantrix
pi_85281479
Ca.ra, ohja, daar zul jij ook met regelmaat tegenaan lopen ja.. Hihi, dat ben ik per heden ook zéker van plan, van mij komen ze niet zo gemakkelijk meer af ;)
3!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:21:06 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_85282923
Zo, controle gehad, net telefonisch verslag gekregen. ;)
We moeten nog een maandje door met de helm, puur uit voorzorg om ervoor te zorgen dat alles goed aan elkaar kan groeien. Echt vervormen zal het niet meer, maar toch. En dan daarna wrsch nog een paar weken alleen 's nachts.
F. heeft de scan gezien en het is echt een enorme verbetering! *O* Gewoon een heel mooi koppie, maar goed dat zagen we ook wel zonder scan. ;)

Helm dus wel mee op vakantie, maar als het erg heet is gewoon lekker af laten en ook op het strand hoeft hij niet op. :+
Hij had serieus mensen gehad die dat wel deden en dan met dat zand ertussen... arme koppies.

Nog even door dus, maar goed, we zijn er bijna! :Y
pi_85283128
*O* wat super BE!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:53:54 #266
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_85283665
Wat fijn BE! daar doe je het dan toch maar voor, deze vooruitgang *O*

En nog even over die platte oosteuropese hoofden: daar is het veel meer dan hier gebruikelijk je kind helemaal in te bakeren en weg te leggen. Dus ook met hoofd ingepakt. Daardoor liggen de kinderen als een soort pop (van een vlinder) in de wieg Daardoor dus ook veel meer afplatting dan hier.
Zo heb ik het tenminste altijd begrepen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:14:27 #267
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85287103
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:21 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, controle gehad, net telefonisch verslag gekregen. ;)
We moeten nog een maandje door met de helm, puur uit voorzorg om ervoor te zorgen dat alles goed aan elkaar kan groeien. Echt vervormen zal het niet meer, maar toch. En dan daarna wrsch nog een paar weken alleen 's nachts.
F. heeft de scan gezien en het is echt een enorme verbetering! *O* Gewoon een heel mooi koppie, maar goed dat zagen we ook wel zonder scan. ;)

Helm dus wel mee op vakantie, maar als het erg heet is gewoon lekker af laten en ook op het strand hoeft hij niet op. :+
Hij had serieus mensen gehad die dat wel deden en dan met dat zand ertussen... arme koppies.

Nog even door dus, maar goed, we zijn er bijna! :Y
Wat fijn en goed *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 25 augustus 2010 @ 22:01:23 #268
95408 Incantrix
pi_85706911
BE, hoe is het daar? En Mone?

Ik zat vandeweek foto's door te spitten omdat ik een leuke af wilde laten drukken voor mijn schoonouders en kwam vervolgens een foto tegen waar ik met terugwerkende kracht nog een beetje van schrik:

Deze is dus van een maand geleden:

:o

Binnenkort maar weer eens een foto maken!
3!
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:27:42 #269
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_85862600
Ons schatje heeft sinds donderdag een helmpje.
We zijn benieuwd of er nog wat te halen valt, ons meisje is nu 16 maanden, een meting van 110% en de fontanel is nog open.

Afgelopen nacht heeft ze hem voor het eerst opgehouden, gaat prima!
  vrijdag 17 september 2010 @ 15:15:42 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_86538655
Wat goed dat ze alsnog dan nu een helm krijgt! Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren uiteindelijk! :Y

En Incantrix, wat zie je met terugwerkende kracht pas echt goed hoe ernstig het eig. is he! :o :Y
En wat een enorm verschil al weer! *O*

Wij hadden afgelopen weekend weer controle en we mogen over op alleen 's nachts! *O*
Er was nog minimaal verschil met de vorige keer, dus het zit bijna allemaal netjes vast, maar voor de zekerheid toch nog een maandje 's nachts dragen.

Even een resultaatfoto van vorige week in bad:

:D Oeps!

Deze dus:

Dit was 22 februari:

† In Memoriam † vrijdag 17 september 2010 @ 15:39:03 #271
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_86539590
*O* wat ontzettend goed *O*

Complimentje voor jullie !!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 17 september 2010 @ 16:07:54 #272
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_86540665
Wow BE! Jeetje, dan weet je ineens wel weer waar je het voor doet! Wat goed!

Het gaat het met Lenthe UD?
A grand adventure has begun.
pi_86549784
Goed nieuws BE

@ Uberduitser, ookbenieuwd hoe het nu is.
Had je berichtje helemaal gemist.
  vrijdag 17 september 2010 @ 22:35:18 #274
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_86555209
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wat goed dat ze alsnog dan nu een helm krijgt! Ik ben benieuwd wat het gaat opleveren uiteindelijk! :Y

En Incantrix, wat zie je met terugwerkende kracht pas echt goed hoe ernstig het eig. is he! :o :Y
En wat een enorm verschil al weer! *O*

Wij hadden afgelopen weekend weer controle en we mogen over op alleen 's nachts! *O*
Er was nog minimaal verschil met de vorige keer, dus het zit bijna allemaal netjes vast, maar voor de zekerheid toch nog een maandje 's nachts dragen.

Even een resultaatfoto van vorige week in bad:

:D Oeps!

Deze dus:

[ afbeelding ]

Dit was 22 februari:

[ afbeelding ]
Super, wat ben ik blij voor je/jullie/Oscar *O*. Ik wou dat wij op tijd waren begonnen zodat het ook zo mooi was geworden ;(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 18 september 2010 @ 10:15:46 #275
95408 Incantrix
pi_86564394
Uberduitser, veel succes! Hoe gaat het er nu mee?

BE, wat goed! *O* En nu nog een maand lang alleen 's-nachts? Ik vind al die verschillende manieren van behandelen echt apart hoor, bij de Livit mag 'ie gewoon de dag voor de eerste verjaardag af. Punt. Nouja, vind het wel knap van je dat je er nog zo mee bezig bent hoor, ik moet zeggen dat ik niet weet of ik nog wel zo 'committed' zou kunnen zijn als we ineens de teleurstellende mededeling zouden krijgen dat we nog veel langer door zouden moeten. Tuurlijk dóe je het dan uiteindelijk wel, maar pfff.. Ik kijk toch ook wel héél erg uit naar de dag dat dat helmpje niet meer hoeft :)

Wij waren vandeweek op controle en ze waren enórm enthousiast over hoe het er nu uitzag. Ik kreeg zelfs half-half de indruk dat we het grootste gedeelte van het totale resultaat al wel binnen hebben! En dat terwijl Stef nog altijd een buikslapertje is en 's-nachts dus geen helmpje draagt. Ik zag er laatst trouwens ook een kindje dat wel op de buik sliep met helm op en die had dus inderdaad écht een richel in zijn voorhoofd! :o Toen ik dat zag was ik wel écht blij dat wij daar niet voor gekozen hebben zeg!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')