Ik ben het establishment nietquote:Op woensdag 17 februari 2010 07:08 schreef GuidooH het volgende:
't Feit dat je er een topic over aan moet maken zegt al genoeg toch?
Welke pillen gebruik jij?quote:Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:
- wazig verhaal-
Nee, want er zijn teveel mensen die het leuk vinden om op andere bevolkingsgroepen te tieren alsook mensen die alles willen verontschuldigen. Echter, wat wel belangrijk is, is om duidelijke grenzen te stellen van dingen die acceptabel zijn zonder daar steeds nationaliteiten of religie bij te halen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:17 schreef DutchErrorist het volgende:
En jij denkt dat het zou werken?
Geen 1. Misschien is dat het probleemquote:
Pakken, en dan?quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh ja TS het probleem is niet ze beboeten, maar ze pakken.
Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weerquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
Dank jequote:Op woensdag 17 februari 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een politiek-correcte OP
We noemen het beestje al een tijdje bij zijn naam, maar raken daarom ondergesneeuwd in een discussie over religie en cultuur en hoe daar het best op te reageren. Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
En het feit dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, zegt wel dat er hierbij iets goed fout gegaan is.
Jij zegt het!quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weer
Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:53 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.
Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!quote:Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
Ja, en dat weet ik ook wel. Ik bedoel dan ook dat mensen die over dit soort problemen gaan, eerst eens duidelijk aan iedereen in Nederland moet laten weten wat wel in niet kan. Dit in plaats van constant maar een welles-nietes over mensen van een bepaalde groep te houden. Allerlei andere initiatieven zullen toch niet werken zolang er geen sancties zitten op wangedrag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
Ik zeg toch duidelijk dat het iets acceptabels lijktquote:Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:06 schreef VanLotje het volgende:
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.
Ja, daarom wilde ik die er ook niet bij betrekken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends".
Ben je wel eens in een gevangenis geweest? Want geloof me, het is echt niet zo rooskleurig als jij denkt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Barbaars? Mwah, als je geen vandaal bent heb je er geen last van.
Het probleem is dat rechters vaak maar een taakstraf opleggen aan mensen die geen geld hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef VanLotje het volgende:
[..]
Ja, daarom wilde ik die er ook niet bij betrekken.
Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
Het willen treden van de rechten van minderheden (hetgeen Wilders voorstaat) echter ook!quote:Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Het is belangrijk dat het duidelijk is als bij een bepaalde groep in Nederland exceptioneel veel problemen zijn. Anders kan je die problemen nooit gericht oplossen!
Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |