abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78087813
Het beste zou zijn als het 'establishment' gewoon niet meer over Marokkanen zou praten. Dus niet meer etnische of religieuze redenen erbij halen om wangedrag aan te vallen of te verontschuldigen.

In plaats van duidelijke straffen op leggen aan jongeren die wangedrag plegen. Geldboetes zijn daarbij het beste middel.

Bijvoorbeeld:

Iemand op straat uit schelden- 50 euro.
Zwaar vandalisme-200 euro en kosten van de aangerichte schade.
Spugen naar iemand- 30 euro
etc

Zijn de jongeren nog minderjarig, dan worden de ouders beboet.

Net als dat kinderen baat hebben bij duidelijke richtlijnen, hebben vervelende jongeren dit ook. In een land als Marokko bijvoorbeeld zijn ze veel strenger en daar heb je dit soort shit ook niet op dit niveau. Natuurlijk moeten deze straffen voor iedereen gelden.

Voordelen:

-Spaart geld uit aan feesten ed (belachelijke) initatieven dat aan meer politie en veiligheidsmaatregelen kan worden uitgegeven
-Geeft een duidelijk signaal aan ouders dat ze ook verantwoordelijkheid voor kinderen hebben.
-Marokkanen die gewoon op een goede manier leven, worden dan ook niet op een hoop gegooid met de groep die het voor ze verpest.
-Het wordt fijner op straat voor iedereen.

Nadelen:

-Linksen kunnen niet meer knuffelen
-Rechtsen kunnen niet meer schelden
pi_78087817
Quote het, sorry
pi_78087821
't Feit dat je er een topic over aan moet maken zegt al genoeg toch?
pi_78087828
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:08 schreef GuidooH het volgende:
't Feit dat je er een topic over aan moet maken zegt al genoeg toch?
Ik ben het establishment niet
pi_78088332
En jij denkt dat het zou werken?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:19:26 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_78088348
Als achteraf straffen anderen er van zou weerhouden om een (hetzelfde) delict te plegen, hadden we al 10.000 jaar geen politie meer nodig.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 17 februari 2010 @ 08:22:04 #7
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_78088372
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 07:06 schreef VanLotje het volgende:
- wazig verhaal-
Welke pillen gebruik jij?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:23:47 #8
176873 marcel-o
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_78088392

| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_78088413
getikt ja
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_78088414
Oh ja TS het probleem is niet ze beboeten, maar ze pakken.
pi_78088420
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:17 schreef DutchErrorist het volgende:
En jij denkt dat het zou werken?
Nee, want er zijn teveel mensen die het leuk vinden om op andere bevolkingsgroepen te tieren alsook mensen die alles willen verontschuldigen. Echter, wat wel belangrijk is, is om duidelijke grenzen te stellen van dingen die acceptabel zijn zonder daar steeds nationaliteiten of religie bij te halen.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:22 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Welke pillen gebruik jij?
Geen 1. Misschien is dat het probleem
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh ja TS het probleem is niet ze beboeten, maar ze pakken.
Pakken, en dan?
Dat kost juist heel veel geld, en we weten allemaal dat ze toch weer snel loslopen.

Het is juist zo de spuigaten uitgelopen omdat wangedrag zelden bestraft werd.
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:45:43 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088631
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
En het feit dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, zegt wel dat er hierbij iets goed fout gegaan is.
censuur :O
pi_78088683
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat een politiek-correcte OP ... JUIST het beestje bij de naam noemen, kan een gerichte aanpak opleveren. Als je weet wat de "doelgroep" is, kan je middelen veel directer inzetten.
Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weer
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78088740
quote:
Wat een politiek-correcte OP
Dank je
quote:
En het feit dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, zegt wel dat er hierbij iets goed fout gegaan is.
We noemen het beestje al een tijdje bij zijn naam, maar raken daarom ondergesneeuwd in een discussie over religie en cultuur en hoe daar het best op te reageren. Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.

Als het klopt dat Marokkanen zo'n 10 keer crimineler zijn dan Nederlanders, dan zullen ze ook 10 keer vaker met boetes in aanraking komen en komt de aanpak dus ook bij hun terecht.

Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
pi_78088775
Hmmm... lastig onderwerp. Wat ik wel denk, is dat het positief zou bijdragen dat wanneer een dader wordt gepakt bij het slopen van bijvoorbeeld een bushokje, dat die dader dan de kosten van 10 gesloopte bushokjes moet betalen, voor die 9 keren dat een vandaal ermee wegkomt. Dan gaat een dergelijke zielige actie serieus pijn doen, en de dan wel gepakte dader eens wat harder aan het denken zetten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:57:59 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088803
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah daar hebben we onze voorstander van deportatie weer
Jij zegt het!
In bepaalde gevallen zou het zeker wat oplossen! Vertel eens, waarom wil je criminelen die zo graag hier hun hele leven de tent afbreken en niets bijdragen hier zo graag hebben? Ik vraag het me al jaren af wat "links" daar in ziet...
pi_78088810
Het is belangrijk dat het duidelijk is als bij een bepaalde groep in Nederland exceptioneel veel problemen zijn. Anders kan je die problemen nooit gericht oplossen!

Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
pi_78088827
Misschien moet je de etniciteit van overlastplegers juist wél blijven noemen. Al was het maar om argumenten te verzamelen om hun groep binnen niet al te lange tijd met zeer verregaande maatregelen buiten de maatschappij te plaatsen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:59:24 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78088833
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:53 schreef VanLotje het volgende:

[..]
Het is veel beter om eerst duidelijke richtlijnen te geven over wat wel en niet kan, voordat je naar verdere oplossingen gaat kijken.
Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?
quote:
Let wel: ik heb het met boetes natuurlijk niet over zware misdrijven, maar het is in Nederland nu zo dat dingen als lastig vallen op straat of vandalisme nauwelijks bestraft worden. Het lijkt daarom alsof het iets acceptabels is. Mensen moeten ook boetes betalen voor heel wat onbenulligere dingen, dus waarom niet voor dit soort zaken waar zoveel mensen last van hebben?
Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!
pi_78088960
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

Als de media nooit iets over de afkomst zou zeggen, dan is dat een vorm van censuur. En censuur staat haaks op een goed werkende democratie!
Ja, en dat weet ik ook wel. Ik bedoel dan ook dat mensen die over dit soort problemen gaan, eerst eens duidelijk aan iedereen in Nederland moet laten weten wat wel in niet kan. Dit in plaats van constant maar een welles-nietes over mensen van een bepaalde groep te houden. Allerlei andere initiatieven zullen toch niet werken zolang er geen sancties zitten op wangedrag.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

Hoe kom je erbij dat mensen lastig vallen acceptabel is? Bij bepaalde bevolkingsgroepen wellicht, en daar zit nu net het probleem!
Ik zeg toch duidelijk dat het iets acceptabels lijkt
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe duidelijk wil je de richtlijnen hebben? Is "houd je aan de wet" duidelijk genoeg als richtlijn?
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:12:47 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78089077
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:06 schreef VanLotje het volgende:
Het beste signaal aan mensen die dat als acceptabel zien, is om tegen dat soort gedrag iets vervelends te zetten (verlies van geld of boze ouders). Je kan wel wetten hebben, maar zolang burgers die zich gewoon aan wetten houden niet beschermd worden, zijn er toch altijd mensen die ze zullen breken.
Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Barbaars? Mwah, als je geen vandaal bent heb je er geen last van.
pi_78089174
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends".
Ja, daarom wilde ik die er ook niet bij betrekken.

Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
pi_78089213
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Tsja, gevangenissen hebben in Nederland een hotel-imago i.p.v. "iets vervelends". Wat mij betreft mag het beleid uit Singapore best worden overgenomen: krassen op een auto? 30 stokslagen.
Barbaars? Mwah, als je geen vandaal bent heb je er geen last van.
Ben je wel eens in een gevangenis geweest? Want geloof me, het is echt niet zo rooskleurig als jij denkt.

Oh en wat als je onterecht beschuldigd wordt?
pi_78089293
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 09:17 schreef VanLotje het volgende:

[..]

Ja, daarom wilde ik die er ook niet bij betrekken.

Boetes zijn gewoon altijd vervelend. En als je een boete kan krijgen voor bepaalde onbenulligheden, die weinig draagvlak hebben bij de Nederlandse bevolking, dan lijkt het me logisch om ook boetes uit te delen die waarschijnlijk wel draagvlak hebben bij een grote meerderheid.
Het probleem is dat rechters vaak maar een taakstraf opleggen aan mensen die geen geld hebben.
Een bekende van me heeft pasgeleden een forse boete gekregen van de rechter, ze kijken ook naar je inkomen en hij heeft wel een goed inkomen dus helaas...
Mensen met een uitkering of schulden krijgen vaak geen boete of een hele lage, en dan een taakstrafje. En het is vaak het type mensen wat vervolgens helemaal niet meer komt opdagen voor die taakstraf, of die week dat hij/zij deze moet uitvoeren toevallig ziek is.

Dat van die lijfstraffen en dat we maar een voorbeeld moeten nemen aan Singapore en dergelijke vind ik maar onzin. Je wordt daar voor het smokkelen van niet al te grote hoeveelheden drugs zonder pardon opgehangen. En fijn hoor, die zweepslagen, vooral als je het niet gedaan hebt. Dat gebeurd ook nog vaak genoeg hoor!
En denk maar niet dat verdachten in dat soort landen een eerlijk proces krijgen.
Dus laten we vooral niet naar het rechtsysteem van Singapore, Iran en dergelijke kijken, die tijd hebben wij allang achter ons gelaten.
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:26:50 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_78089344
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 08:58 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Het is belangrijk dat het duidelijk is als bij een bepaalde groep in Nederland exceptioneel veel problemen zijn. Anders kan je die problemen nooit gericht oplossen!

Het willen treden van de rechten van minderheden (hetgeen Wilders voorstaat) echter ook!
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')