abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:40:00 #151
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:16 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78092979
Ik dacht dat je spullen weg waren. Maar nu denk je dat ze nog binnen liggen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_78093001
Dus als een inbreker netjes een briefje achterlaat is het ook een civiele zaak tussen 2 burgers? Onzin. Huisbaas heeft onrechtmatig gehandeld en breekt dus de wet, dus politie moet erbij komen. Ander politiebureau opzoeken misschien?
pi_78093006
ER OP STAAN DAT JE AANGIFTE WILT DOEN WEGENS DIEFSTAL / HUISVREDEBREUK.

En bel SBS6 op ofzo.

Politie, de grootste minkukels van het land. Waarom is iedereen zo negatief over de politie? Ik zou het het niet weten hoor.
pi_78093106
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:42 schreef Lienekien het volgende:
Ik dacht dat je spullen weg waren. Maar nu denk je dat ze nog binnen liggen?
ik weet niet of het nog binnen ligt, maar wat ik wel weet is dat ik niet zelf naar die winkelier ga omdat ik zelf toch geen toegang meer krijg tot het huis.
en ik weer behoorlijk mn kookpunt bereik dat als het gesprek uit de hand loopt dat ik de boel daar helemaal kort en klein sla

daar ken ik mezelf tegoed voor en wie is er dan de lul? ik ja en dan zal je zien dat de politie er wel bij komt
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:46:21 #156
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093120
Kijk effe wie er onder in het scherm reclame proberen te maken...

JCC's Gallery
All shall love me and despair...
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:47:32 #157
142400 RedFever007
pi_78093161
hahahah toevallig!

Ik krijg een D-reizen advertentie
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:48:08 #159
270592 Johannes_Klabanus
Wie die Nase des Mannes...
pi_78093169
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:49:20 #160
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_78093205
Nee, niet eigen rechter gaan spelen. Gewoon wéér naar het bureau. Aangifte doen van huisvredebreuk. Als ze weigeren, dan vraag je rustig om de naam van de agent, zodat je die kunt gebruiken om een klacht in te dienen tegen die agent.

Verder sowieso via Juridisch Loket rechtsbijstand regelen, want de politie heeft wel gelijk dat de oplossing van het conflict uiteindelijk niet via het strafrecht loopt, maar via het civiele recht. Toch hebben ze niet het recht om je aangifte te weigeren.
pi_78093206
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
Bel Hart van Nederland en de Telegraaf! Als je geluk hebt brengen ze een mooi sensatieverhaal, dat zal je zaak veel goed doen.
laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.
Of wel?
pi_78093245
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:48 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
En het imago van de politie weer een flinke deuk erbij doen oplopen stelletej buracratische pennelikkers die het zijn. Zou er soms misschien toevallig 1 van de agenten een vriendje van de huisbaas zijn?
pi_78093308
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:49 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

laten we dat maar niet doen heh, geen zin in media aandacht ga niet zielig lopen doen.
Wat ga je nou doen man? Je reageert zo laconiek. Ben je een lemming ofzo?

AANGIFTE DOEN!!!! Desnoods 0800-8844 bellen met een mobiele telefoon en de situatie aan de centralist uitleggen (Dat er ingebroken is, spullen ontvreemd en nieuwe sloten geplaatst) en dat bureau x geen aangifte op wil nemen.

Doe nou iets man.

"Ga niet zielig lopen doen".. Als je onze tips niet ter harte neemt ga dan gewoon weg. Want dan blijft er alleen een 'kijk mij zielig zijn topic' over.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:54:48 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093361
Alsof aangifte doen de situatie gaat oplossen. Er moet contact komen met de verhuurder. TS moet zijn huurachterstand betalen en zijn spullen terug krijgen.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 11:54:55 #165
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093392
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 01:20 schreef cerror het volgende:

[..]

Tja, ik roep maar wat.
Zoals de TS het zegt is het bijna te surrealistisch.
Het gebeurt wel eens zonder dat er sprake was van enige betaalachterstand. Een rechtzaak win je altijd wel, maar de vraag is hoe lang dat duurt en of je je spullen uberhaupt nog terug krijgt. Ik vind de houding van de politie in dit soort zaken dan ook echt bizar.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_78093422
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:54 schreef jitzzzze het volgende:
Je wilt niet zielig doen, maar je opent wel een huil-topic? Dat mis ik eventjes
Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:57:48 #168
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093458
Met je advocaat terug naar het bureau. Dreigen met juridische stappen tegen betreffende agent.
Kom nou... dit is een schoolvoorbeeld van crimineel gedrag...

Enne, zet desnoods een ladder tegen het raam om te kijken of je spullen er nog liggen.
Liggen ze er nog, ruitje in, en huis bezetten. Laat de politie je er dan maar eens uit krijgen. Het is verdomme je eigen huis! En probeert je huisbaas je aan te klagen voor die ruit, dan heeft ie heeeel wat uit te leggen... Kortom dat gebeurt niet.

Nogmaals ik heb na gerechtelijke uitzetting (vonnis: ontbinding huurcontract en uitzetting + ¤3600 aan zogenaamde huurschuld moeten betalen) m'n huis gekraakt en verzet (zowel in daad als woord dus) tegen genoemd vonnis aan laten tekenen. Het feit dat ik het had gekraakt heeft m'n zaak totaal niet geschaad, integendeel. Het heeft ervoor gezorgd dat ik m'n huis nu weer legaal heb.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:57:49 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093459
Verwachten dat de politie je aangifte opneemt is tot daar aan toe. Maar je kunt toch niet van de politie verwachten dat die dit voor TS gaan oplossen? Zij kunnen toch niet beoordelen of TS danwel de verhuurder in zijn recht staat?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 11:58:17 #170
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093475
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vindhet toch niet echt een huil topic, en kan me wel goed voorstellen dat je niet met je knar op tv wilt.
Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:24 #171
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_78093510
Over welke stad gaat dit trouwens?
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:43 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78093519
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Als ik het zo lees komt TS hier alleen voor wat aandacht en gaat TS geen actie ondernemen.
Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:00:35 #173
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093546
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. Hij heeft immers al een advocaat in de arm genomen.
Zo, nu al?

Niet echt een snelle en directe oplossing van het probleem, of wel?
pi_78093639
hmmm
net met mijn advocaat gesproken over de telefoon.

Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.
Het is zijn woordt tegen de mijne.

Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
Festool cirkelzagen, festool schuurmachines
lampen.

en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.

kortom ik heb weinig kans
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:04:25 #175
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78093667
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:00 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zo, nu al?

Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..
pi_78093703
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef JCC het volgende:
Met je advocaat terug naar het bureau. Dreigen met juridische stappen tegen betreffende agent.
Kom nou... dit is een schoolvoorbeeld van crimineel gedrag...

Enne, zet desnoods een ladder tegen het raam om te kijken of je spullen er nog liggen.
Liggen ze er nog, ruitje in,
en huis bezetten. Laat de politie je er dan maar eens uit krijgen. Het is verdomme je eigen huis! En probeert je huisbaas je aan te klagen voor die ruit, dan heeft ie heeeel wat uit te leggen... Kortom dat gebeurt niet.

Nogmaals ik heb na gerechtelijke uitzetting (vonnis: ontbinding huurcontract en uitzetting + ¤3600 aan zogenaamde huurschuld moeten betalen) m'n huis gekraakt en verzet (zowel in daad als woord dus) tegen genoemd vonnis aan laten tekenen. Het feit dat ik het had gekraakt heeft m'n zaak totaal niet geschaad, integendeel. Het heeft ervoor gezorgd dat ik m'n huis nu weer legaal heb.
dat gaat dus vanavond ook gebeuren
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:05:49 #177
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093716
Zeg jiitz, je kan het een huiltopic vinden, als iemand hier voor advies in zo'n horrorsitutatie komt maar niet met z'n porum op tv wil, dan mag dat toch?

En het is gister gebeurd, hoe snel wil je het hebben? Als de politie niet meewerkt en de rechtswinkel pas donderdagavond (achterlijke tijd, die van amsterdam kan je de hele week bellen) bereikbaar is, dan blijft er weinig anders over niet?
Vind het een beetje wijsneuzerige opmerkingen, weet je hoe zoiets voelt dan? Ik wel.
JCC's Gallery
pi_78093748
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!
Ik kwam gistere avond pas achter deze hele shitzooi!
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:07:00 #179
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093761
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:04 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Droplul, het is gister pas gebeurd. Ik weet niet waar jij 's nachts een advocaat vandaan wil toveren..
Precies.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:07:07 #180
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_78093767
Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren.
Misschien wordt het dan toch aangifte doen van diefstal en huisvredebreuk....
Je moeder is een hamster
pi_78093789
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:05 schreef JCC het volgende:
Zeg jiitz, je kan het een huiltopic vinden, als iemand hier voor advies in zo'n horrorsitutatie komt maar niet met z'n porum op tv wil, dan mag dat toch?

En het is gister gebeurd, hoe snel wil je het hebben? Als de politie niet meewerkt en de rechtswinkel pas donderdagavond (achterlijke tijd, die van amsterdam kan je de hele week bellen) bereikbaar is, dan blijft er weinig anders over niet?
Vind het een beetje wijsneuzerige opmerkingen, weet je hoe zoiets voelt dan? Ik wel.

nou niet om zielig te doen maar het is totaal geen fijn gevoel, je bent gewoon je hele hebben & houwe kwijt.

Ik ga vandaag maar ns achter wat bonnetjes aan! bewijzen verzamelen op de pc want voor de rest kan ik niet meer zoveel doen.
Of wel?
pi_78093847
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:07 schreef Crutch het volgende:
Ben benieuwd wat je advocaat gaat adviseren.
Misschien wordt het dan toch aangifte doen van diefstal en huisvredebreuk....
Mijn advocaat adviseerde me om nu bewijzen te gaan verzamelen, dat het contract in huis lag is een flinke tegenslag.
En ook van mijn spullen, hij kan nu mooi zeggen als ik er echt een zaak van ga/kan van maken dat hij alleen bijv een oude bank heeft aangetroffen.

had ik nou nog maar extra me best gedaan om die maand op tijd te betalen dan had ik al dit gezeik niet gehad.
Of wel?
pi_78093868
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:03 schreef Pikachu21 het volgende:
hmmm

Aangezien ik nog een achterstallige huur heb kan hij de spullen invorderen, en ookal heeft hij voor eigen rechter lope spelen.

Ook omdat ik mijn contract nu niet meer heb ik geen enkel bewijs, ook grotendeels van mijn spullen heb ik geen bonnen of serie nummers opgeschreven dus ik moet het maar bewijzen dat het volgende er in lag

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
lampen.

en het ergste is ook nu dus ook dat ik wat spullen had liggen die ik verkocht had en geld dus binnen lag & die spullen kapot/weg zijn.

Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.

Heb je overigens de huur overgemaakt via de bank of handje-contantje?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:10:12 #184
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78093871
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:06 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

please zeg als je niks nuttigs hebt te zeggen kom dan niet meer in dit topic!
Ik kwam gistere avond pas achter deze hele shitzooi!
En je huisbaas bellen kon niet?
pi_78093903
Hoe betaalde je je huur en hoelang al, dan?
pi_78093927
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af met wat voor advocaat je hebt gesproken als ik dat zo lees.

Heb je overigens de huur overgemaakt via de bank of handje-contantje?
Is via een rekening overgemaakt.

en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Of wel?
pi_78093956
Kut politie.. Echt belachelijk dat ze geen aangifte opnemen. Ik heb dat zelf ook eens meegemaakt bij diefstal.

Misschien kan je advocaat hier wat mee?: http://www.postbus51.nl/n(...)l#anchor-paragraph05
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:13:05 #188
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78093962
quote:
hmmm

Invorderen? Pardon? Hij kan het best proberen en zeggen, maar again niemand die zegt dat hij na 1 maand de huur maar even in natura kan komen ophalen!
Beetje vreemd dat je advocaat zo makkelijk opgeeft! Als-ie klinkt als een doetje gewoon een andere nemen! Mijn eerste advocaat had het ook bijna verprutst (hij had, bleek achteraf, uitzetting met 1 telefoontje kunnen voorkomen). Via via een andere genomen, die het wel voor elkaar kreeg. Weliswaar pas na de feiten maar alsnog. Hij is ook de advocaat van de Hells Angels trouwens
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:14:26 #189
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094008
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En je huisbaas bellen kon niet?
Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
JCC's Gallery
pi_78094031
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:57 schreef Lienekien het volgende:
Verwachten dat de politie je aangifte opneemt is tot daar aan toe. Maar je kunt toch niet van de politie verwachten dat die dit voor TS gaan oplossen? Zij kunnen toch niet beoordelen of TS danwel de verhuurder in zijn recht staat?
Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
pi_78094044
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:

[..]

Ja, dat is de oplossing. Alsof die 'm zou helpen? Heb je nog meer bijdehante opmerkingen of ben je klaar voor vandaag?
Nou, ik had dat wel gedaan, en hem vriendelijk verzocht om mijn spullen even terug te brengen..
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:15:59 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78094056
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

en hoe moet ik mijn huurbaas bellen als ik geen gegevens meer van hem heb? bellen wil ik best. maar noway dat ik langs de winkel ga, want als ik dan te horen krijg dat alles nog boven ligt dan ga ik duivels worden.
Ga toch maar even langs. Neem een rustig en redelijk denkend en handelend mens mee om je bij te staan en ga het uitpraten met je huisbaas. En jij mag dan wel duivels worden als je hoort dat alles nog boven ligt; je hebt je spullen dan iig wel terug.

Overigens vind ik een aantal punten wel een beetje vreemd in dit verhaal en vraag ik me af wie hier nu genaaid wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78094106
hmm net even met mijn vader gesproken over bewijzen van mijn stereo's etc etc
Blijkt dat ik alleen nog maar bonnen heb van mijn kleding, meer niet!

zometeen even langs de bank of ik wat uitdraaitjes kan krijgen van de boekingen.

Verder ga ik even kijken of ik een aantal klopsleutels kan krijgen vandaag & laddertje vast regelen voor vanavond
Of wel?
pi_78094145
internet aangifte een idee? Van diefstal kan dat: http://www.politie.nl/aangifte/
pi_78094178
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:17 schreef Pikachu21 het volgende:
Verder ga ik even kijken of ik een aantal klopsleutels kan krijgen vandaag & laddertje vast regelen voor vanavond
Goed bezig
Symptoombestrijding, in plaats van het probleem oplossen...
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:19:36 #196
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_78094183
En gewoon even praten met je huisbaas is dus geen optie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_78094212
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
Verhaal verliest steeds meer de geloofwaardigheid
Of TS wil gewoon niks met onze tips doen. Nou, dan niet.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:21:40 #198
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094262
Mocht je dus binnengaan en er staat niks meer, zorg voor een bed (matras), stoel en tafel. Dan kraak je het officieel, en als dan iemand de politie belt, dan ben je kraker en geen inbreker. Dan is het simpel, je vraagt je huisbaas je spullen terug in ruil voor z'n huis. Als je er toch niet meer in wil kan je het best als chantageobject gebruiken.
Komt de politie, nummer van je advocaat geven en zeggen dat je aangifte probeerde te doen maar niet mocht.
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:10 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094278
quote:
Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:16 #200
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_78094280
Waarschijnlijk vind die huisbaas het allemaal prima als er een betalings regeling getroffen word.

Alhoewel
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:22:28 #201
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094289
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:14 schreef JCC het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:23:20 #202
142400 RedFever007
pi_78094312
quote:
pi_78094326
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het is te proberen, maar ik verwacht niet dat met even praten de huisbaas alle schade vergoedt en de sleutels van de nieuwe sloten geeft. Het is niet ongebruikelijk dat er met plegers van misdrijven niet te praten valt.
Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
pi_78094347
quote:
hmmm

2 beamers
2 receivers
2 telefoons
veel kleding.
lampen.

Ik denk dat je per ongeluk de advocaat van de huisbaas aan de lijn hebt gekregen. Of iemand van Zwarte Kip Advocaten.

Al die dingen die je noemt komen pas aan de orde bij het bepalen van de hoogte van de schade die je geleden hebt nadat is vastgesteld dat de huisbaas aansprakelijk is.

Het zou ook mooi zijn als het anders is: dan zou iedere huisbaas bij een huurachterstand van een dag hetzelfde doen als wat jouw huisbaas gedaan heeft en alle spullen van de huurder waarvan geen bonnetje is lekker mogen houden.
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, je kan wel aangifte doen van diefstal en alles, maar daar los je het probleem echt niet mee op. Wat denken de mensen hier, dat de politie met gillende sirene naar de huisbaas toe rijdt en hem in de cel gooit?
Gewoon met advocaat richting verhuurder, laat die maar uitleggen wat er gebeurd is.
Hoewel de weg om je schade te vorderen in het civiele recht ligt, zou ik altijd aangifte gaan doen.
Dat jouw extreme fantasie over gillende sirenes niet in vervulling gaat, wil niet zeggen dat het geen nut heeft.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:24:29 #205
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094361
quote:

[..]

Afhankelijk van de reputatie van de verhuurder zou dat best kunnen. Ik zou in ieder geval verwachten dat de politie de volledige aangifte opneemt en vervolgens de verhuurder vraagt voor een gesprekje.
pi_78094396
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:12 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

Dan heb jij met de afschriften, waarop aangegeven staat dat de huursom is overgemaakt, bewijs van een huurovereenkomst.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:25:28 #207
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094399
quote:
Een huisbaas die op zo'n manier iemand uit z'n huis zet en spullen verduistert? Denk je nou ECHT dat daar mee te praten valt? Het is natuurlijk te proberen en zou het ook zeker doen, maar huisbaas klinkt als een crimineel en niet als een beschaafd iemand met wie je kan onderhandelen.

En hoezo verliest het verhaal geloofwaardigheid? Omdat het ingewikkeld is? Kan je nog veel ongeloofwaardiger shit vertellen, maar waar is het wel... Have a little faith....
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:26:58 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094428
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:23 schreef Piles het volgende:

Maar hoort het niet de eerste stap te zijn, of het nou werkt of niet?
Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
pi_78094434
wat begrijp je niet?

- ALLE administratie lag boven! dus ook gegevens van mijn verhuurder!
- Politie doet NIKS!
- ik kan morgen avond pas naar de rechtsbijstand winkel!
- volgens advocaat moet ik bewijs gaan verzamelen!
- sociale dienst geeft aan niks voor mij te kunnen doen!
- mijn boekingen kan ik dus ook niet nakijken want mijn pinpasse ligge boven!
- ik heb geen CONTRACT meer want mijn contract lag bij mijn administratie!
- ik heb geen bonnetjes meer van mijn spullen behalve van wat kleren!

en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Of wel?
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:28:20 #210
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_78094471
Kun je via die winkel en gedeelde keuken niet naar binnen komen?
pi_78094506
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het moet sowieso een eerste stap zijn, maar het is geen verkeerd idee om dit door een advocaat te laten doen in dit geval.
Dat zei ik ook:
quote:
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:16 #212
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094511
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:22 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, dat is niet de oplossing. Wat ben jij snel op je pik getrapt zeg

De huisbaas is toch het begin van het probleem? Met hem/haar moet je dus gaan praten over een oplossing.
Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:30:38 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78094555
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

Je weet ook niet zijn naam zodat je zelf de gegevens van hem erbij kunt zoeken?
quote:
- Politie doet NIKS!
Ze zijn verplicht een aangifte op te nemen. Wat ze er verder mee doen zijn ze vrij in, maar wanneer jij stelt aangifte te willen doen, moeten zij die aangifte opnemen.
quote:
Ik zou zelf een (goede) advocaat zoeken. Rechtsbijstandwinkel zou ik niet teveel van verwachten.
quote:
En wat gaat die "advocaat" intussen doen?
quote:
Die zijn ook geen partij lijkt me.
quote:
Je zou alvast nieuwe aan kunnen vragen, maar het is ook iets wat pas later nodig is.
quote:
idem.
quote:
idem.
quote:
en als je denkt dat dit een of ander bullshit verhaal is kom dan please niet meer in dit topic. en ik zeg helemaal niet dat ik niks met jullie tips doe! maar ik moet het wel kunnen bewijzen! en dat kan ik dus NIET
Bewijs is pas van een veel latere orde. Dat is nu allemaal niet nodig om actie te ondernemen.
pi_78094575
Zou op zich wel een goeie actie zijn van een inbreker Het huis leeghalen, zeggen dat de sloten vervangen zijn en briefje achter de ruit met dat je eruit gezet bent.
pi_78094593
Als de huurbaas een redelijke man is! laat ie ook even op een briefje schrijven wat er met mijn spullen is gebeurt! en niet van

Het pand is ontruimd, je kan de sleutels inleveren door het door je brievenbus te gooien, ojah en je kan er achter niet meer in omdat het slot is vervangen.

THAT"S IT!
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:34:51 #216
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094699
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:29 schreef JCC het volgende:

[..]

Dat is meer om jouw laconieke opmerkingen. Ben ook volgens mij niet de enige die dat vindt, aan de reacties op je post te zien.
Een huisbaas gaat hier echt niet een normaal gesprek over beginnen. Dat gaat van beide kanten uitdraaien op schelden, dreigen en ophangen. De politie of een advocaat, die moeten de huisbaas bellen. TS kan het proberen, resultaat zal het niet geven...
Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
pi_78094730
maargoed ik hoor het strakjes maybe wel of het er staat & als het niet zo is dan moet ik vnvnd maar de ladder op.

overigens ga ik wel vnvnd even wat foto's maken van de winkel zn spulletjes achter ( staan een aantal flatscreen TV's, hopelijk voorkomt dat strakjes nog verder eventuele schade als ze ermee aan komen kakke dat ik die strakjes gejat heb

je weet maar nooit
Of wel?
pi_78094786
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je wel laconiek vinden, maar met direct naar de Politie of een advocaat stappen bereikt TS ook niets.
De allereerste stap is toch echt een gesprek aangaan met de huisbaas, ongeacht of dat zinvol is of niet.

Mocht dat op niets uitdraaien dan kan TS altijd nog naar de Politie of een advocaat gaan. Nu is TS (naar mijn mening) zijn eigen (ex-)ruiten aan het ingooien.
ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Of wel?
  Moderator woensdag 17 februari 2010 @ 12:38:09 #219
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_78094807
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Pikachu21 het volgende:

[..]

ja en heb jij enig idee hoe mijn huurbaas is, laat ik het zo zeggen dat het geen vriendelijke vent is waar je een gesprek mee kan hebben. en dat bevestigen al meerdere mensen die hem ook kennen.
Kan wel zijn, maar nog steeds is dat de eerste stap die je moet nemen bij een dergelijke situatie.
pi_78094834
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:27 schreef Pikachu21 het volgende:
wat begrijp je niet?

- Politie doet NIKS!

- Ik heb het al gezegd: de politie is verplicht je aangifte in ieder geval op te nemen. Zie artikel 163 lid 5 van het Wetboek van Strafvordering.
- Wat moet je van de rechtsbijstand als je al een advocaat hebt?
- Wat moet je met al die bewijzen? Je moet op dit moment alleen kunnen bewijzen dat je huurder bent. En als je huurder bent dan zie ik niet in hoe dat bewijs veel problemen kan geven.

Je schreeuwt hier van alles, maar denk er eens rustig over na. Denk je echt dat het zo makkelijk is om rechtmatige huurders uit hun huis te flikkeren? Er zijn zoveel mogelijkheden om je recht te halen, dus schakel een goede advocaat in en laat die het voor je oplossen.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:39:39 #221
285106 JCC
Hobbyklussert
pi_78094843
@Jtitzzz:
Met de politie en/of een advocaat erbij zal de huisbaas wellicht luisteren. Maar ik denk dat je het type mens dat dit soort dingen doet verkeerd inschat. Zelf het via de huisbaas proberen is leuk als het werkt (kleine kans) maar verder een enorme tijdverspilling. En als TS hier met z'n huis en/of spullen uit wil komen is redelijk snel handelen toch wel aanbevolen...
JCC's Gallery
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:40:24 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_78094867
Vraag anders jcc om het nr van haar/zijn advocaat
pi_78094923
Ik zou terug naar de politie gaan, en vragen om een leidinggevende. Desnoods met je advocaat, of je advocaat laten bellen o.i.d.

Anders een klacht indienen bij de ombudsman.
  woensdag 17 februari 2010 @ 12:43:36 #224
3542 Gia
User under construction
pi_78094988
Neem aan dat je de meeste spullen met je pas betaald hebt. Dat staat dus op je afschriften, ook de datum van aanschaf, dus. Bankafschriften kun je gewoon opnieuw bij de bank opvragen. Daar staan ook de gegevens op van het overmaken van de huur, waarmee je kan aantonen dat je echt wel regelmatig betaalde en slechts één maand achterstand had.

Vraag die afschriften op en ga daarmee langs het bureau voor rechtshulp. Zij kunnen je sowieso adviseren.

En hoezo kun je niet langer bij je ouders terecht dan maar één nacht???
pi_78095071
Mooi verhaal wordt het zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')